Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtrnáct rad pro rodiče, kteří nejsou nadšeni z vysvědčení svého dítěte

Dneska je den "D" nejen pro všechny školáky, ale také pro jejich rodiče. Jestli patříte k těm, kteří očekávají na vysvědčení svého potomka spíš vyšší číslice, pak si dřív, než vás začne svrbět ruka nebo přijdete se sžírající kritikou, prostudujte praktické tipy a doporučení od magistry Bohuslavy Horské z Modré linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F60i64l70i19p 61R36o47m34a71n84i91u39k 5641734377

Rada patnáctá: Vaše Beretta je vždy připravena v šuplíku. V pololetí, i před prázdninama ;-D

+1/0
2.2.2013 23:26

M54a97r62i93e 36V47a49š74í61č40k52o51v78á 3851233932548

Nejlepší rodiče jsou ti, kteří ani jednou nebyli na rodičáku, nikdy mi nenapsali ani email, nikdy si neotevřeli známky v počítači a pak naštvaně telefonují řediteli co to jako má znamenat... Jiní rodiče by si měli uvědomit, že známky nejsou ty nejdůležitější a pokud třeba dítě není studijní typ je nutno podpořit jeho silnou stránku. Chápu, že je to pro rodiče mnohdy velmi těžké, ale dítě pak bude mnohem štastnější...

+4/0
31.1.2013 20:25

L74e16n96k22a 68Z67i78m73o73v98á 8570963590577

To byly časy, když jsem nosila jedničky od shora dolů. Dnes se index plný trojek stydím ukazovat:) Se známkami jsem problém neměla, ale co mi vadilo, když mě kamarádce její rodiče dávali za příklad. Přitom ona se učila a snažila mnohem víc než já, jenže její rodiče viděli jen hloupou číslici a dodnes má takový postoj, že ať dělá, co dělá, vždycky to bude málo.

+5/0
31.1.2013 12:42

N27a48t11á27l70i52e 82F61i60c15e66n17c24o35v87á 2973599202535

Přesně, jak tady lidé říkají - nemůžeme přece dětem nadávat za nějaký kus papíru, který přinesou domů - známky se snad utváří během celého roku, ne během jednoho dne. A polovina školního roku je docela dlouhá doba a dá se docela průběžně informovat o známkách...a je na nás, jak jim pomůžeme, můžeme si promluvit s učitelem(samozřejmě ne stylem ,,ty to kazíš, můj syn/dcera je nejinteligentnější tvor planety). já s vysvědčením problémy nemívala, ale spousta lidí v rodině jo, a vždycky se to dalo nějak vyřešit. ale za sebe si pamatuju, že jsem měla na prvním stupni hroznou fobii z toho, že dostanu dvojku z tělocviku.;-D

+4/0
31.1.2013 11:51

D48a86v85i86d 23P59e52t87r87ž38e34l80a 2166814663770

Celý článek je o jedné větě: "Neberte si vysvědčení dítěte osobně.". A propos. Některé rady jsou spíše nevhodné - např. 5, 6, 7 (ta mimo jiné říká - teď je to špatně, ale v budoucnu to může být lépe - dítě si z toho utvoří pravidlo, že teď není dost dobré a bude toužit po tom, aby se v budoucnu zalíbilo - komukoli), 10 (vadí to pouze Vám, dítěti je celý školský systém u ...), 12 (typické vydírání).

0/0
31.1.2013 10:55

L51e31n87a 62P46á37t35k15o79v51á 8261843274229

no nemyslím, že rada 12. neodměnit dítě za vysvědčení je vydírání

+2/−1
31.1.2013 11:21

D67a42v49i82d 34P68e29t87r89ž72e31l64a 2956734473550

A co je opakem? Když bude špatné vysvědčení, tak odměna nebude, tudíž odměna bude jen, když... Je více úhlů pohledu... A co si z toho dítě vezme? Musím se snažit, abych dostalo odměnu. Co slyší od rodičů? Odměnu dostaneš jen, když...

+1/−2
31.1.2013 12:17

L23e29n36a 95P63á26t52k38o86v70á 8441643974609

ale to je účel odměn, že jsou za něco. Učí děti, že nic není zadarmo. Také musím chodit do práce abych dostala plat a  premie dostanu také jen když mám výborné výsledky. Nemyslím si že je výchovné dát dětem všechno bez vlastního přičinění. Odměna není dar

+3/0
31.1.2013 14:10

L23e25n61a 81P58á82t64k31o64v53á 8201193804159

nezlobte se ale nemohu si pomoct. Asi nechápete ,že odměna je vždy za něco a ano účelem JE aby dítě slyšelo musím se snažit abych dostalo odměnu. Modelová situace kdyby to bylo jak myslíte Vy je totiž nemusím nic dělat, nijak se snažit, stačí pouhá docházka a přesto dostanu vše co chci, odměnu dostanu vždy tak jako tak. To je podle mne hodně, ale hodně špatně

+3/0
31.1.2013 14:57

D38a77v17i47d 25P16e30t60r87ž52e74l22a 2296294563370

A víte, k čemu to vede? K tomu, že všichni se snaží všem zalíbit - rodičům, učitelům, partnerům, zaměstnavatelům apod. jen proto, aby něco dostali, aby nezklamali atd. Budou ale takto šťastni? Copak štěstí spočívá v tom snažit se zalíbit, snažit se plnit očekávání apod., protože jinak nebudu akceptován se vším všudy? Takhle věčná neuróza mezi tím, jaký bych měl být, a jaký jsem (což ovšem předpokládá přijetí, které je velmi těžké). A do té míry, do jaké akceptuju sám sebe, dokáži akceptovat ostatní, jinak to nejde. A k Vámi uváděné modelové situaci - vždy dostanete, co chcete, problém je v tom, že nevíte, co vlastně chcete - je-li někdo naštvaný, bude potkávat samé naštvané lidi, protože to vlastně chce - utvrdit se v naštvanosti. A tak je to se vším - utvrdit se v lenosti. Problém není činnost, problém je odměna. A činnost může spočívat i v nečinnosti.

+2/0
31.1.2013 15:50

L15e12n45a 60P85á60t29k41o75v85á 8411963674539

nějak Vám přiznám se nerozumím. Podle mě je to celé jinak. Nebude se snažit všem zalíbit, to je chybná premisa. podle mě bude motivované pro něco co chtělo( třeba kolo, nebo telefon)  dosáhnout toho vlastními silami. Je to otázka motivace. Zalíbit se všem bych to musela dělat tak že mu budu ukazovat jak ten či onen je lepší než on a jak by to bylo lepší. Nezklamali mě nebo učitele je blbost, mě nezklame, jen to kolo nebude. Závěry které máte nejsou správné. Pokud snahu podpořím případnou odměnou, bude si pak nabytého kola nebo telefonu více vážit. Nevím jak Vy ale já vím co chci a tahle filosofická debata jen odvádí od problému že pokud dáte děcku vše na co pomyslí jen tak tak to výchovné prostě není a do života ho to nepřipraví a šťastné pak podle mne také nebude

+2/0
31.1.2013 16:10

D47a79n61a 30T73a42n59k35e82r 2913319459175

A přitom je to tak "jednoduché" - nezabít v dětech jejich přirozenou zvídavost, umět je nadchnout pro to, co se mají učit... pak nepotřebujete ani úplatky, ani vyhrožování, ani vydírání...

+2/−1
31.1.2013 16:44

L23e65n52a 61P13á43t21k78o96v88á 8611583104729

tak to je jistě ideální, ale přiznejme si každý není úplně studijní typ a kolik je v našich školách učitelů co dokáží nadchnout to je také otázka. Já mohu dítě zkusit  nadchnout jen pro to co je vlastní mě a čemu rozumím, ale jak ho nadchnout třeba pro tělocvik, nebo dějepis? Opravdu dobrých učitelů je jako šafránu

+1/−1
31.1.2013 16:51

D15a11v63i29d 69P40e55t75r87ž79e31l60a 2126894343500

Přesně. Jenže aby to člověk "dokázal", tak se musí nejdříve vypořádat sám se sebou aneb vzpomenout si na to, že byl taky dítě a jaké to bylo. A pak ví, co má dělat.

0/0
1.2.2013 9:32

S24a86n52d10r93a 58F83e64r95i88a53n86č93í28k57o85v61á 7633618451313

Rodič, ktorého známky na vysvedčení prekvapia nie je dobrý rodič. Taký by sa mal hlavne zamyslieť sám nad sebou.

+7/−1
31.1.2013 10:33

Z43d30e71n12ě22k 12T32e91s71n86e45r 1896271679103

taky neplatí absolutně.

+1/−2
31.1.2013 10:40

S56a20n48d63r85a 75F75e69r46i96a91n33č83í41k16o24v94á 7153918381353

Kto má prístup k telefónu, nemôže mať problém si priebežne zisťovať známky svojho dieťaťa. Ale uznávam, že sa sa môžu vyskytnúť špecifické okolonosti ako že je rodič v nemocnici, vážne chorý, mentálne zaostalý a pod...

+2/−1
31.1.2013 10:50

L88e47n57a 37P49á43t33k85o41v84á 8701353854979

Přece vím jak se moje děcko učí tak by asi známky neměli být nijaké překvapení. A trestat ho teď když už to vím dávno je jaksi také nelogické. Je jasné  že odměna třeba nebude, ale dělat z toho vědu až na vysvědčení to je trochu z křížkem po funuse

+7/0
31.1.2013 9:56

J26i72ř44i77n30a 85M20a33n48d35á35t56o32v35á 9897528660435

No, já už dlouho chci akvárium .... tak ho dostanou děcka za vysvědčení ;-D

+3/0
31.1.2013 10:00

L35e92n41a 24P42á71t57k50o85v31á 8881693514889

no když je za co a děti ho také chtějí;-D

0/0
31.1.2013 10:02

J59i54ř74i38n33a 79M16a39n19d26á13t78o16v62á 9337988470155

Jistěže chtějí, jen to ještě neví ;-D

+12/0
31.1.2013 10:16

L58e24n13a 59P18á72t15k11o52v37á 8531943904759

;-D

0/0
31.1.2013 10:44

M77a84r69e10k 46K30l10u77f82a 3798274134906

;-D;-DR^

0/0
31.1.2013 18:07

Š62á65r28k41a 69M28a19t62y88á65š59o17v69á 1791195752559

Já bych k tomu řekla asi tohle: každý rodič, co se zajímá o svoje dítě a jeho prospěch, o to, zda látku chápe, byl určitě na rodičáku,který se koná před uzavřením známek  za pololetí..tudíž byl s výsledky seznámen, tak jaký nervy z vysvědčení..buď potomek za pomoci rodičů máknul a zlepšil si známku-y nebo ne, ale výsledky rodiče věděli, takže jaký překvápko???  Pokud na dítě kašlou , o školu a prospěch se nezajímají, tak se nemají čemu divit...děti by měly vědět,že se neučí pro rodiče, ale pro sebe...sice někdy není snadné to chápat, ale je to tak... a když se někdo fláká a místo učení vysedává u nějaké počítačové hry nebo facebooku, tak ať se nediví...

+8/0
31.1.2013 7:16

D30a45n21a 11T36a78n18k37e17r 2713379739545

Přenášet v tomhle vinu na děti nebo na rodiče je hloupost. Většinu našich dětí dodělá systém, ne to, že byly hloupé nebo se o ně rodiče nezajímali. Je ostuda školy, že děti tam nechtějí chodit a nemají motivaci na to aby "mákly". Ony tam motivované jdou - a škola, učitelé ji systematicky ničí v zájmu svého pohodlí a systému. Inteligentní dítě je "nepohodlné", méně inteligentní je "nepohodlné". Do těch živějších se cpou psychofarmaka, do těch "příliš hodných" taky. Dítě v tomhle systému nic neznamená, je to jenom číslo, džob, možnost vydělat.

+1/−6
31.1.2013 7:50

J12i23ř86í 72H37u27b72a19č50k14a 6385200580534

Na tohle se nedá nereagovat... Paní, byla jste někdy za posledních dest, patnáct, snad i dvacet let ve škole? Jako za režimu bych Vaši poznámku ještě možná bral, ale jde vidět, že máte poněkud silně zkreslené představy o současném školství (byť i já k němu mám v jistých ohledech výhrady).

+7/0
31.1.2013 8:15

D10a81n36a 66T21a21n33k72e57r 2333809859205

Teď nevím, co si o vašem příspěvku mám myslet... popisuju stav, který vidím... Jestli máte zkušenosti takové, že škola rozvíjí ve vašich dětech zvídavost a hlavně je podporuje, ne sráží, strká do škatulek a zprůměrňuje... Máte štěstí, a vaše děti taky.

+1/−5
31.1.2013 8:40

S96a94n57d26r82a 83F79e38r51i44a41n15č63í72k41o43v72á 7823838631683

Naozaj neviem ako je v to v Česku, ale moja skúsenosť so školstvom na Slovensku síce nie je taká negatívna ako to popisuje Dana Tanker, avšak nemyslím si, že by sa v deťoch podporovala kreativita, schopnosť utvárať a vyjadrovať svoj názor, schopnosť vyhľadávať a selektovať informácie. Podporuje sa bifľovanie a nie logické uvažovanie. Štátne školstvo pripomína skôr pásovú výrobu. Základom je nenechať sa demotivovať, keďže inštitucionalizované školstvo nie je jediný zdroj vedomostí pre človeka.

+2/0
31.1.2013 10:39

E67v32a 78P61l77á29š54k30o85v29á 5608265921986

Tohle myslíte vážně? Takže pokud je dítě pilné nebo lajdák, je to zásluha/vina učitele??? ;-D Šikovně se vyzouváte z vlastní výchovy a zodpovědnosti za dítě. Kvůli rodičům jako Vy jsem studium pedagogiky vzdala, ač bych s dětmi pracovala velice ráda.

+6/0
31.1.2013 8:45

J60a27k32u51b 98K61a57m51i64n53s82k41y 9828806370263

Ja myslim, ze pani/slecna spis narazela na styl vyuky na skolach nez na to, kdo je zodpovedny za vychovu.

+1/0
31.1.2013 8:56

D27a27n23a 77T63a32n74k41e29r 2243229159725

Ano, to myslím naprosto vážně. Existují studie, které to dokazují. Náš mozek reaguje tak, že se přizpůsobuje tomu, co děláme rádi. Znechucený žák se začne flákat, tím si škola podřezává vlastní větev. A teď... co s tím? Nevím... snad zlikvidovat tuhle stádní výchovu, nejsme ovce... ale jak to udělat líp? Učitelé jsou "nekvalitní". Ale existuje vůbec člověk, který by v tom školním systému dlouhodobě byl schopen zůstat "kvalitní" učitel?

+1/0
31.1.2013 10:02

Z82d63e85n19ě51k 54T23e21s66n89e63r 1186491109363

spousta, měl jsem to štěstí, že většina mých kantorů k nim patřila. Je odpovědností rodiče poznat, dky zatlačit na dítě a kdy na školu - nápovědam, v 90 % případů potřebuje motivaci potomek...

+2/0
31.1.2013 10:39

J61i25ř71i12n64a 42M46a28n42d22á71t44o10v15á 9387318970345

Studie  bývají různé .... i na stejné věci :-)

0/−1
31.1.2013 11:41

P75e32t33r 67N29e76c18h53a61n41i17c70k32ý 7493206178510

Ta motivace dítěte tam fakt chybí. Dítě neví proč se to učí a k čemu mu to bude, nechápe, že se učí pro sebe a v době internetu to nechápe ještě víc. Prostě povinnost a jeho odměnou je nějaké číslo.

+2/0
31.1.2013 9:25

D65a16v71i15d 46P31e47t23r16ž85e22l75a 2916334773900

Motivace? Největší nesmysl. Když se zeptáte dítěte, proč si hraje, bude se na Vás dívat jako na idiota. Hraje si prostě proto, protože si hraje. Co je předmětem hry, je irelevantní - může to být i výuka. Proto je většina dospělých v hajzlu - protože vidí výsledek a nevidí proces. Týden vykonávají nějakou práci jen proto, aby byli 5 minut šťastni, že to dokončili. Absurdní. Opak je pravdou - důležitý je proces, výsledek se dostaví sám - a když nedostaví, tak na tom až zas tak nesejde.

+3/−1
31.1.2013 11:00

P72e49t93r 96N39e27c46h35a42n18i78c98k65ý 7133276818680

Hraje si, protože ho to baví, protože si chce hrát. Ale učení ho nebaví a učit se nechce (dobrovolně), tak pokud ho nebude nic motivovat, tak se nic nenaučí nebo jen nezbytné minimum pro prolezení školou.

+2/0
31.1.2013 15:44

D96a67n98a 57T24a68n80k67e60r 2563719719325

to je přesně to, co říkám.

0/0
31.1.2013 16:35

J23i27ř10i83n19a 72M27a82n72d73á42t32o20v48á 9907298760795

Do mých živých dětí (jedno dokonce s ADHD) nikdo psychofarmala necpe ;-) A ve škole je mají učitelé rádi. Jsou sice živí, ale jsou chytří, umí komunikovat, chovají se slušně a jsou optimistky naladění a vtipní. Jednou na rodičáku mi dokonce pan učitel říkal, že bych měla svoje děti klonovat ;-D Čím to bude, že máte jinou zkušenost? :-P

+2/−1
31.1.2013 9:30

D53a13n96a 92T67a73n73k90e80r 2953399409695

to nevím.. prozraďte mi to...

0/−1
31.1.2013 10:04

J32i66ř60i50n27a 51M92a41n94d68á50t96o82v88á 9837958850175

žákovké pravidelně kontroluji, úkoly podepisuji, na rodičáky chodím .... překvapená nebudu ;-) Také neočekávám, že na mých dětech bude záležet nějakému "systému", jak popisuje paní Tanker. Jsou to přece moje děti :-) A tak si je vychovám tak, aby měli křídla a mohli si vybrat kde a v jakém systému chtějí odvádět daně ;-)

+3/0
31.1.2013 9:27

D93a28n34a 60T32a40n92k50e30r 2403169759345

víte.. já myslím, že tahle hrdost na svou dobře vykonanou výchovu není na místě. Ale jak už to tak je, sytý hladovému nevěří. Možná jste opravdu supermatka, do jaké se stylizujete, nebo jste měla jen štěstí na učitele... to nevím... ale co vím - zhruba padesát procent dětí tohle štěstí nemá. A je ostuda nás dospělých, že tenhle školní systém tolerujeme jako něco, co "se prostě musí vydržet", místo toho, abychom se snažili něco změnit - ne pro sebe, ale pro ty děti, které ten systém ničí...

0/−3
31.1.2013 10:29

J24i98ř98i51n51a 24M18a60n59d53á23t92o62v79á 9507738420785

Jsem normální člověk a moje tři děti chodily celkem do 7-mi Základních škol ;-) Takže o žádném štěstí nemůže být ani řeči. Jde asi o to, jaký kdo má životní přístup. jsou lidé, kteří budou chybu hledat, vždy nějakou najdou a navíc ... budou ji hledat jinde, než u sebe. Takových rejpalů jsou plné hospody i diskuze ;-)

+4/−1
31.1.2013 11:40

D31a39n98a 56T50a84n36k80e52r 2553989279425

Myslet si to můžete, i zobecňovat můžete, to je fakt. Ale fakt je, že prvňáčci jdou do školy natěšení, ochotní se učit, a když základku pak po letech opouštějí, mají pocit, že se nejdřív musí pořádně ožrat, protože je to KONEČNĚ za nimi. Něco tu není v pořádku, když polovina dětí chodí do školy s bolením břicha a strachen. Je to ostuda. A ještě větší ostuda je, že lidi jako vy jim to ještě vyčítají a házejí vinu na ně. Rv

0/−1
31.1.2013 16:39

J18i63ř74i98n75a 52M81a18n70d70á18t93o75v82á 9467238790435

Takové případy neznám. Moje děti se při odchodu ze ZŠ neožíraly ( a to šla nejstarší dcera studovat střední školu vinařskou :-) ) a s bolením břicha do školy taky nechodily. Chodily tam s tím, jak to takovým zacofaným dětem, jako jsou ti vaši chudáčci natřou ;-) Těšily se. A nevyčítám nic dětem, ale rodičům, které děti na reálný svět nepřipraví a jen je podporují v tom, jak jim celý svět ubližuje.

0/−1
31.1.2013 17:28

J95i16ř46i53n95a 82M49a65n30d29á21t24o61v19á 9747278420495

Proč by se měli bát do školy, úkoly jsem s nimi napsala, učivo probrala .... mohli všem ukázat, že to jsou chytré děcka ;-) Když se dívaly do zrcadla viděly hrdost, viděly sílu ... něco umí, umí myslet ..... Vaše děti toho umí asi moc jako Vy a proto nemáte práci a jste vším zhnusena :-P

+1/−1
31.1.2013 17:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.