Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Agorafobie mě zavřela doma, venku je to k nepřežití

Je mi 26 let a trpím agorafobií. Venku mě přepadávají takové panické stavy, až mám pocit, že je se mnou konec. Jsem doma a musí se o mě starat má osmiletá dcera. Čtenářka Veronika napsala další díl našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kajak v zakoně

taky to nějak nemůžu pochopit...

co je na tom špatného umřít...?

0/0
2.3.2012 15:04

lenka lenicka

Nevědomost..

Ti kteří nedokážou pochopit takovouto nemoc, ba považují ji za pitomost, ať si to nastudují. Je to ten nejhorší pocit úzkosti. Když někdo dostane infarkt myokardu, tak takovou úzkost zažívá a to úzkost ze smrti a strašný strach a teď si představte, že i když infarkt nemáte, tak takovou úzkost máte a to třeba půl hodiny a několikrát denně nebo týdně. Buďte rádi, že jste to nikdy nezažili, protože ani nevíte, jak moc vás to v životě omezuje a jak vás to psychicky i fyzicky vyčerpává. A léčba je dost dlouhodobá a komplikovaná.

0/0
1.3.2012 21:24

ricpic3

Re: Nevědomost..

co je to za člověka, který je schopen umřít bez důvodu a bez příčiny????? jenom proto, že se ocitl na otevřeném prostranství????8-o

0/0
3.3.2012 11:50

Clareeta

Re: Nevědomost..

A co je to za člověka, který se takhle, bez prominutí, stupidně zeptá? Lidská psychika je tak strašná potvora, že když se v hlavě něco špatně sepne, tak je hodně velký problém. Evidentně jste ten šťastlivec, který tohle nikdy nezažil. Já mám "jen" deprese a i to není žádná sláva. Dost to ten život omezuje. Paní je mi upřímně líto a přeju, ať se co nejdříve podaří tento stav regulovat na únosnou mez.

0/0
14.3.2012 18:11

phaneuf

........

Mam to take, ne sice na takove urovni jako tato pani, ale je to hodne neprijemne a omezujici kvalitu zivota.

+1/0
29.2.2012 18:48

ver5

Že má někdo v nepořádku ledviny nebo oči,

to všichni berou. Ale když stůně duše, hned je dotyčný ... Zažila jsem to a vím, že zlomená noha je proti tomu nic. A jako s tou zlomeninou "jdeme" k lékaři, tak s "nalomenou duší" bychom - když si nemůžeme pomoc sami - měli jít k psychologovi nebo psychiatrovi.

A jako nevidomému se směje jen pitomec, v případě duševních poruch je to stejné.

+10/0
29.2.2012 16:38

net.Xtreme se nevzdává

Re: Že má někdo v nepořádku ledviny nebo oči,

Ona nestůně duše, ale mozek, což souvisí s tím, že je dotyčný lidově zvaný jako blázen nebo padlý na hlavu...nicméně léčit to jde;-)

0/0
29.2.2012 17:04

Hekynen druhý

Re: Že má někdo v nepořádku ledviny nebo oči,

To chce vyšu...t mozek z hlavy a je po nemoci... :-P

0/0
29.2.2012 21:05

nazi punk

Re: Že má někdo v nepořádku ledviny nebo oči,

tobě už to koukám provedli ;-(

0/0
9.5.2012 10:16

generál Failure

Na agorafobii doporučuji nějaký kompenzační sport,

třeba jeskyňařinu.

+1/0
29.2.2012 16:14

Hekynen druhý

já jsem někdy taky celé dny zavřený doma

Moje diagnoza je "práce z domu"... :-)

0/0
29.2.2012 14:59

aji

Rozumím, také jsem něco podobného zažila

a byl to divný pocit úzkosti a paniky. Jsem věřící, tak mi pomohlo, že jsme se s rodinou modlili a výrazně se to zlepšilo, teď mám klid, i když přemýšlím nad tím, zda bych zvládla cestu třeba na dovolenou.

+1/0
29.2.2012 14:04

clustioner

Re: Rozumím, také jsem něco podobného zažila

No vidíte, jste krásným příkladem, jak funguje placebo efekt.

+5/0
29.2.2012 14:13

KOMON

Re: Rozumím, také jsem něco podobného zažila

sice je to rádoby vtipná hláška,ale máte naprostou pravdu"plasebo efekt" čili sugesce funguje výrazně lépe než medikace(také u spousty skutečných medikamentů je efekt silně podmíněn sugescí).

0/0
29.2.2012 15:35

aji

Re: Rozumím, také jsem něco podobného zažila

No, myslím, že to placebo efekt nebyl. Ten záchvat paniky byl fakt síla, nikdy jsem to nezažila. Jsem ráda, že to je pryč.  Jak je psáno níže, kdo nezažil, nepochopí.

+1/0
29.2.2012 20:13

dololezec2

Re: Rozumím, také jsem něco podobného zažila

Jeste zkusit zapalit vonne tycinky a nekolik desitek minut rychle rotovat proti smeru hodinovych rucicek a zmizi i ty zbyle priznaky R^

+1/0
29.2.2012 14:25

jarrydirry

Re: Rozumím, také jsem něco podobného zažila

;-DR^ Dobře vy.

0/0
29.2.2012 14:29

generál Failure

Re: Rozumím, také jsem něco podobného zažila

Dobrý tip. Ještě prosím uveďte ke kterému bohovi, ne všichni jsou dostatečně mocní.

+1/0
29.2.2012 16:15

ricpic3

Re: Rozumím, také jsem něco podobného zažila

zřejmě jsi chtěl být vtipný, místo toho jsi ukázal svou vlastní hloupost.

0/0
3.3.2012 11:52

cla.ja

Kdo to nezažil, nepochopí.........

Bohužel potvrzuji slova napsaná paní v článku :-(( Je mi 28 a tato nevysvětlitelná "panika" se u mě projevila na konci léta minulého roku a doteď se na ni léčím :-((

Bylá jsem úplně zdravá, na těle i na duši mě nic netrápilo, šťastná,

zamilovaná a přece mě při cestě vlakem z jednoho konce republiky na

druhý zachvátila tato panika, já se

+1/0
29.2.2012 12:01

dvakratzabanovanylajos

Re: Kdo to nezažil, nepochopí.........

halo, halo! jste tam?...

+4/0
29.2.2012 12:03

dololezec2

Re: Kdo to nezažil, nepochopí.........

Zda se, ze se objevil dalsi problem - prispevkofobie. A tak intenzivni, ze ani dokonceni prispevku neumoznila. ;-D

+1/0
29.2.2012 13:25

cla.ja5

Re: Kdo to nezažil, nepochopí.........

Omlouvám se, nemám zas tolik času na psaní ;-) POKRAČOVÁNÍ: ..... a já se úplně "složila" :-( A to jsem milovala cestování a řízení autem křížem krážem republikou!! Dodnes se léčím antidepresivy a léky na podpoření serotoninu v mozku, který nám, který touto nemocí trpíme, chybí :-( Každý den bojuji s tím, kam s klidem mohu jít a kam už s panikou ne. Bez pomoci psychiatričky bych to ale nezvládla..... Takže se to může stát opravdu zničeho nic každému..... Kdo to nezažil, nepochopí!!! A kdo se tomu tady v komentářích tomu vysmívá, je ubohý a měl by se stydět!! :-((

+3/0
29.2.2012 13:59

dvakratzabanovanylajos

Re: Kdo to nezažil, nepochopí.........

asi mate pravdu, kdo nezazil nepochopi. obecne mam pocit, ze si s timhle chlapi umi poradit nejak lip, nejak si to racionalne zduvodni a zhodnoti ze nic nehrozi, tak ten pocit premuzou i kdyz jim to dela fyzicky spatne. ale s tim serotoninem mate pravdu. na spectru jsem videl dokument o psych poruchach, kde byly tyhle stavy vysvetleny na biochemicke bazi, takze je dost mozny, ze se to rozumem proste zvladnout neda a je potreba dodat telu nejakou chemii z venku.

+2/0
29.2.2012 15:03

net.Xtreme se nevzdává

Re: Kdo to nezažil, nepochopí.........

Ono se to rozumem zvládnout dá, ale je to strašně pracné...

Jde o to, že zjednodušeně se člověk zacykluje (nebo za spiráluje) v cyklu větší panika, méně serotoninu, méně rozumu, větší panika .... proto je problém to rozumově zvládnout, protože rozum ztrácí vliv, na druhou stranu ani serotonin nemusí stačit, právě kvůli té pozitivní zpětné vazbě je řadu podobných "duševních" poruch léčit na více frontách...

+1/0
29.2.2012 17:10

Malýřezanýlimonáda

Re: Kdo to nezažil, nepochopí.........

Jsem chlap a stalo se mi kdysi na konci léta něco podobného a v určitých případech to trvá dodnes. S tim rozdílem, že vlaky zvládám celkem v klidu, horší je to s busem,tramvají, nedejbože metrem...

0/0
1.3.2012 10:13

ricpic3

Re: Kdo to nezažil, nepochopí.........

a co se vám teda jako děje? kromě toho, že máte jakési nepříjemné pocity? to umíráte, přestáváte dýchat, nebo vám přestane tlouct srdce, nebo co?

0/0
3.3.2012 11:55

1933RT

Terapie šokem

Přivázat v parku k lavičce, nechat nějaké jídlo a odejít.

+2/0
29.2.2012 11:55

clustioner

Re: Terapie šokem

Pán bude zřejmě odborník.

0/0
29.2.2012 13:56

1933RT

Re: Terapie šokem

Ačkoliv riskantní, podobné léčby šokem se opravdu aplikují.

0/0
29.2.2012 14:11

clustioner

Re: Terapie šokem

No omezení osobní svobody by vám asi neprošlo. Taky mám trochu obavu, že by to mohlo mít i opačný účinek.

0/0
29.2.2012 14:19

ricpic3

Re: Terapie šokem

co by se jako stalo? dotyčný by umřel???

0/0
3.3.2012 11:56

jarkapri

Agorafobie

Tak si tak říkám, když tady čtu tyto příspěvky, jestli má význam se nad tím jakkoli pozastavit. Myslím, že nikdo, kdo toto neprožil, nemůže ani komentovat tento příspěvěk. Já sama v tom žiji a věřte či ne, není to jednoduché...To jen na okraj. V dnešní námi moderní dobou by také lidi měli více uvažovat o tom, že čím více je doma hektická tím více se blížíme právě k těmto psychickým poruchám. A já se za tuto nemoc nestydím!!! Důležité je se s ní smířit a hlavě se léčit, tam je cesta k uzdravení. !!!!

!!

+7/0
29.2.2012 10:30

alčawirth

Re: Agorafobie

Důležité je se smířit ze svoji psychickou poruchou ?....tak tenhle příspěvek pouze potrvrzuje pravdivost těch předchozích ;-)

+2/0
29.2.2012 10:59

1933RT

Re: Agorafobie

Nestydíte se za to, že jste blázen?

0/0
29.2.2012 11:06

Rosinanta

Re: Agorafobie

Proč by měla, proboha? Vy se stydíte třeba za angínu nebo zánět slepého střeva? Rv

0/0
29.2.2012 11:42

1933RT

Re: Agorafobie

Jsou lidé, co se stydí za své tělo. Jsou lidé, co so stydí za své chování. Kdybych se neuměl ovládat, tak bych se za sebe po pravdě řečeno opravdu styděl.

0/0
29.2.2012 11:46

blache

Re: Agorafobie

Můžu se stydět za to, že jsem tlustá, ale můžu si za to sama. Za nemoc nikdo sám nemůže a postihne kohokoliv.

0/0
29.2.2012 12:31

1933RT

Re: Agorafobie

A kdo je "někdo"? Mozek? Pokud ano, tak si za to sám může. Pokud osobu považujete za něco spirituálního, tak potom asi ne, ale pokud se to dá změnit (a toto se dá) tak za to znovu může. Připomíná mi to výmluvy tlustých lidí typu "Je to porucha metabolismu." apod., v koncentračních táborech tlustí lidé nejsou.

0/0
29.2.2012 12:45

Malýřezanýlimonáda

Re: Agorafobie

Vy jste kus vola, to je neskutečný... Rv ...

+3/0
1.3.2012 10:15

perthuis

Re: Agorafobie

No tak to už byste měl začít.Leč obávám se, že někteří lidi svou hloupost spíše hýčkají, jak je evidentní z vašeho příspěvku.Rv

0/0
29.2.2012 12:33

prettywillow

Re: Agorafobie

A právě díky takovým jako jste vy, se spousta lidí naprosto zbytečně stydí za své psychické potíže a neřeší je. Jste nevzdělaný a ještě to dáváte na odiv na internetu, to jste teda pašák! Zkuste si, než budete veřejně plácat takové pitominy, něco o lidské psychice přečíst. To že se dneska ovládáte, neznamená že vám za týden například abnormálně neklesne hladina serotoninu a pak nám přijďte říct, jak jste v pohodě a ovládáte se...

+6/0
29.2.2012 12:38

1933RT

Re: Agorafobie

Psychologii jsem rok studoval, přečetl spoustu odborných knih na toto téma a osobně znám psychiatra, který toto léčí :)

0/0
29.2.2012 12:56

algra

Re: Agorafobie

Jak vidno, někomu ani studium nepomůže...

+6/0
29.2.2012 13:36

1933RT

Re: Agorafobie

Vám by možná pomohlo, zkuste vystudovat alespoň SŠ a naučit se, že i posmívat se a urážet lze delšímy a promyšlenějšímy příspěvky než takovými smrknutími, jaké jste právě předvedl.

0/0
29.2.2012 13:51

prettywillow

Re: Agorafobie

Až na to, že to smrknutí bylo dost trefné a výstižné, netřeba psát romány... Jinak pokud jste studoval psychologii, pak jste omezen zřejmě v emocionální oblasti, protože musíte vědět, že psychické poruchy jsou nemoci jako každé jiné a osobně považuji navážení se do nemocných lidí za provej naprostého buranství a u vás bych to tipovala také na nějakou psychickou poruchu, protože zcela vážně, nemocným spoluobčanům se nesmějeme a ani si z nich neutahujeme, to mě učili už jako dítě...

+4/0
29.2.2012 15:15

prettywillow

Re: Agorafobie

A abych nezapomněla, vy vystudovaný odborníku, vy se pro změnu vraťte na základní školu, máte ve dvou řádcích neuvěřitelné množství chyb a hrubek a špatného slovosledu a vaše věty postrádají logickou návaznost... A hlavně se nám tu pak vymluvte, že jste dislektik :-P

+2/0
29.2.2012 15:21

dololezec2

Re: Agorafobie

Pise se dyslektik, draha, dyslektik ;-D

0/0
29.2.2012 15:26

prettywillow

Re: Agorafobie

škoda, že tu stále neexistuje smajlík "sarkasmus" :-)

+2/0
29.2.2012 16:46

1933RT

Re: Agorafobie

Naprosto upřímně bych byl rád, kdybyste zde ty gramatické chyby vypsala, rád se poučím.

0/0
29.2.2012 15:32







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.