Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diskriminace, nebo služba ženám? Speciální dámská kupé budí vášně

O šest míst ve vlaku se vede bitva. Zatím ve slovní rovině, ale jak už iDNES.cz informoval, došlo také na trestní oznámení. Jsou speciální kupé pouze pro ženy nesmysl a projev diskriminace mužů, nebo dobrý nápad? Zeptali jsme se cestujících slečen a paní na jejich názory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lena030

je to nesmysl

zase segregace, to už tu bylo s černochy v americe ne. Podle mě je to krok zpět.

0/0
20.2.2012 11:56

Bress

Paní Marta Boučková

Palec nahoruR^. Tomu se říká trefit hřebíček na hlavičku.

0/0
20.2.2012 9:25

Scarlett from Scottland

Re: Paní Marta Boučková

nic netrefila, páč už je to tak daleko, že lidi se chovají tak špatně i s veškerými zákony a předpisy, natož bez nich. A psychologové k tomu přispěli - hlavně jejich radami o výchovách.

0/0
20.2.2012 15:08

bílý otec

Proč ne?

At si toho dámy užijou...To je podle mne důkaz,že feminismus muže mít celkem normální podobu a když budou nějaký technický potíže s okýnkem nebo dveřma,tak budou za mužskou přítomnost ještě vděčné :-)

0/0
19.2.2012 16:47

Leinad

Nesouhlas

1) Ženy jsou slabší a neumí se bránit? 8-o A až nějaká z takového kupé vystoupí na nádraží a půjde sama domů, tak bude chránit to, že seděla v takovém kupé?

2) Jízdenka za určitou cenu mi dává určitá práva (být na kterémkoli neobsazeném místě v dané třídě toho vlaku) a cítím se diskriminován tím že někdo za tutéž cenu dostane kupé navíc. Když vyhradit kupé pro ženy, tak taktéž i kupé pro muže a pro transvestity.

0/0
18.2.2012 19:20

Alka-pone

Je to o ohleduplnosti

Uvítala bych spíše větší ohleduplnost cestujících k sobě navzájem. Je opravdu báječné, když jedu na zkoušku, chci si učivo ještě zopakovat, ale omladina ve vlaku se rozhodne, že si cestu zpříjemní chrastivým tuctuc z mobilu a přesednout si není kam. Taky je bezva, když cestující s batohy zaberou pro svá zavazadla další dvě sedačky a pak dělají, jako že spí, aby je náhodou nemohl někdo požádat o uvolnění místa. Proč se tihle lidé na chvíli nad sebou nezamyslí? Určitě by se jim také nelíbilo, kdyby jeli z unavení z práce nebo nemocní k lékaři a někdo by jim cestu podobným způsobem "zpříjemňoval".

0/0
18.2.2012 17:03

Leinad

Re: Je to o ohleduplnosti

R^ Pokud vlak není rozdělen na tichou zónu(+...), je dělání zvuků obtěžující po celém vlaku. (Častěji než hudbu z mobilu slýchávám zejména starší ročníky telefonující nebo mluvící vysokou hlasitostí,...)

Pokud si někdo nekoupí dvě místenky, neměl by obsadit dvě sedadla (a je mi jedno jestli batohem nebo špekama.)

0/0
18.2.2012 19:14

Scarlett from Scottland

Re: Je to o ohleduplnosti

souhlasím, ale si myslím, že toto si má ve vlaku srovnat průvodčí. Když já jezdila do školy, tak to taky tak bylo.

0/0
20.2.2012 15:10

Alka-pone

Re: Je to o ohleduplnosti

Snaha byla. A jen co průvodčí odešel, pustili si ten chřaplavý rambajz znova. Fakt jsem měla sto chutí po nich skočit a ten mobil jim rozdupat nebo vyhodit oknem. Jenže dneska aby se člověk bál někomu něco jen říct, natož pak tvrdě jednat. :-/

0/0
23.2.2012 20:27

znám 011 dívku, nemá dukáty

Ať jsou ve vlaku dámská kupé, pokud budou současně i pánská. Ani jich nemusí být stejný počet, klidně třeba i dámských víc, pokud budou využívaná více. Ale má-li mít baba možnost sedět jen s babami, musí mít i chlap možnost sedět jen s chlapy.

0/0
18.2.2012 15:24

Leinad

Re: Ať jsou ve vlaku dámská kupé, pokud budou současně i pánská. Ani jich nemusí být stejný počet, klidně třeba i dámských víc, pokud budou využívaná více. Ale má-li mít baba možnost sedět jen s babami, musí mít i chlap možnost sedět jen s chlapy.

Já jsem pro stejný počet kupé. :-P

0/0
18.2.2012 19:22

Magicmaster

Jak se má pak člověk dát do řeči se ženou

Když jich kolem sedí šest? Jak známo, kusy ze skupiny se loví nejhůř, proč to děláte těžší, ČD?

0/0
17.2.2012 23:19

lspeedy

Já bych zase rád kupé jen pro muže,

kde nebudou obtěžovat ženy svým tlacháním ;-D

+2/0
17.2.2012 16:11

Fistulak09

Nevadí?

Nechápu, proč to ženám nevadí, vždyť jsou tímto ocejchovány za nesamostatné, nesebevědomé a neschopné chudinky. Jak pak mohou očekávat, že je okolí bude brát jako rovnocenné? Vždyť tím případnému útočníkovi sdělují - tady mě máš, stačí když se zle podíváš, rozklepou se mi kolena a udělám cokoliv. Toto je obraz moderní emancipované ženy?

Když se nad tím hlouběji zamyslím, tak nám, mužům, to vlastně lichotí. Všichni jsme stejně schopní jako Chuck Norris - každého, kdo by se nás pokusil ohrozit bezproblémově uzemníme a kdykoliv se komukoliv ubráníme. Doufám, že každému je jasná nesmyslnost tohoto tvrzení, ale pro jistotu ho ještě zdůrazním - všichni muži nejsou stejně fyzicky zdatní, trénovaní bojovníci.

Pár postřehů:

- Netuším, jak uvažuje takový běžný Franta násilník, ale počítám s tím, že pokud si útok dopředu a za střízliva naplánuje, tak vidím jedinou možnost, jak se mu vyhnout - tvářit se, že je pro něho příliš velké sousto.

- IMHO opruzanty živí strach jejich oběti...

+4/0
17.2.2012 16:07

jural

Re: Nevadí?

presne tak, v prirode si predator vzdy vyhledne nejslabsi kus v stadu a ceka, kdy nebude nejslabsi kus pod ochranou. V pripade nasilnika a zeny v damskem oddilu se touto situaci bud stane zaneprazdnenost pruvodciho z vedlejsiho oddilu, kdy tento bude pobihat nekde po vlaku, nebo vystoupeni zeny z vlaku.

Takze damsky oddil sice dokaze ochranit pred doternym ale z principu neskodnym strejcem, ktereho staci normalne okriknout, ale pro skutecneho nasilnika je naopak vyzvou a znamenim, ze v nem sedi bezbranna korist, ktera svoji bezbrannost takto reklamuje.

Vazne by me zajimalo, zda CD teto krok probrali s psychitrem, ktery leci devianty. Velmi silne pochybuji.

+1/0
17.2.2012 21:21

znám 011 dívku, nemá dukáty

Re: Nevadí?

Kefalín, co si představujete pod takovým slovem "reklamovat"?

0/0
18.2.2012 15:19

jural

Re: Nevadí?

no dobre, dela reklamu tomu, ze je bezbranna. Uznavam, ne dobre pouzite slovo.

0/0
19.2.2012 10:26

Z23E14

nechápu,

že mužům hájícím práva jiných mužů někdy nedochází, jak moc je podobní týpkové zneužívají. Stačí se naučit mluvit jazykem nějaké tatínkovské organizace a diskriminace je na světe.

0/0
17.2.2012 14:12

tabasco

Re: nechápu,

he? 8-o

0/0
17.2.2012 14:26

Lukecz

Pánská kupé

Já si s přítelkyní dělám už léta pánská nebo ještě lépe soukromá kupé jednoduše: koupíme si každý do vlaku pár piv, ty úhledně vyložíme v kupé, aby byly dobře vidět a cestou popíjíme. Jezdíme velmi často a stalo se zatím jednou, že si k nám přisedl pán, jinak nikdy nikdo. Cesta hezky ubíhá a i ta strašná špína tak nějak přestane vadit...

0/0
17.2.2012 14:10

Scarlett from Scottland

Re: Pánská kupé

no chudák přítelkyně 8-o

0/0
20.2.2012 15:12

zuzikavass

je pro mě zajímavé,

že pocit diskriminace mají většinou ti, co sami diskriminují. Mají plnou pusu feministek, sedících od soudů až po wc na nádraží všude, ale pomíjejí fakt, že sami dopouštějí diskriminace. I to, že někdo z rádoby skvělých diskriminovaných tatínků doma nadává a ponižuje svou ženu nebo přítelkyni. Když se ta sebere a řekne to na něj, najedou je z ní hysterická feministka.

Moje osobní zkušenost říká, že kolem lidí ve střídavce a jim podobným se zgrupuje spousta takových úžasných tatínků, ale žel, najednou se proti nim spikly všechny feministky světa.

0/0
17.2.2012 13:47

tabasco

Re: je pro mě zajímavé,

takže muž, který brání svá práva tím pádem diskriminuje? víte že domácí násilí není výhradní doménou mužů? stejně takto můžu říci, že ženy které toto nařízení vítají jsou domácími násilnicemi a doma svého muže i děti ponižují. a ten když se sebere a jde na policii, je považován za ufňukánka a neschopu. feministky bránící práva žen jsou pro vás OK ale muži, kteří brání svá práva už ne. zase rovnoprávnost jen tam kde z toho máte vyhody. Rv

+6/0
17.2.2012 14:04

CZMiki

zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

§2

"(3) Přímou diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru."

0/0
17.2.2012 13:19

CZMiki

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

(4) Za diskriminaci z důvodu pohlaví se považuje i diskriminace z důvodu těhotenství, mateřství nebo otcovství a z důvodu pohlavní identifikace.

 (5) Diskriminací je také jednání, kdy je s osobou zacházeno méně příznivě na základě domnělého důvodu podle odstavce 3.

0/0
17.2.2012 13:19

tichy potůček

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

suď se pokud máš pocit, že byl zákon porušen a dokaž tak svou pravdu, obávám se však, že pouze mlátíš prázdnou slámu

0/0
17.2.2012 13:24

CZMiki

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

Od kdy je citování zákona mlácením prázdné slámy a proč bych se měl soudit?8-o

0/0
17.2.2012 13:26

tichy potůček

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

citovat antidiskriminační zákon v souvislosti s dámskými kupé mi přijde jako mlácení prázdné slámy, nebo proč ten zákon v těchto souvislostech zmiňujete?

0/0
17.2.2012 13:48

CZMiki

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

Někoho stačí pošťouchnout, do někoho musíte ... ehm citovat. Co nechápete za souvislost?

" Předmět úpravy: ...j) přístupu ke zboží a službám..."

0/0
17.2.2012 13:53

.MichaL

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

Bavíte se s člověkem, který o kus níž napsal, že komu vadí cedulky, má malýho šulina (doslova). Vedete marnej boj:)

0/0
17.2.2012 13:55

CZMiki

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

;-D OK, jdu dělat něco užitečnějšího

0/0
17.2.2012 13:58

tichy potůček

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

byl sis ho přeměřit a potvrdilo se to viď ;-D

0/0
17.2.2012 20:15

tichy potůček

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

jak jsem psal výše, prostě mlátíte prázdnou slámu. Vidět diskriminaci v dámských kupé může akorát magor a přijít sem pak s citací antidiskriminačního zákona je stejně relevantní jako použít vodu na hašení elektrického zkratu

0/0
17.2.2012 20:19

CZMiki

Re: zákon 198/2009 Sb. ze dne 23. dubna 2008, o rovném zacházení

No jo, kolega měl pravdu, padají z vás jen urážky a žádné argumenty, dále mi nestojíte za debatu.

0/0
17.2.2012 22:45

tabasco

...

tento příklad ukazuje na problém feministických organizací, které bojují za rovnoprávnost. tady je jasná diskriminace pohlaví ale feministky drží bobříka mlčení, jako by se nic nedělo. to jim nevadí, že to opět bude společnost rozdělovat a posílí to předsudky vůči ženám i mužům? opět se potvrzuje, že tyto organizace nebojují za rovnoprávnost obou pohlaví ale snaží se omezit muže na jeho právech. a to jim ještě stát dává štědré dotace...

+2/0
17.2.2012 13:10

tichy potůček

kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

celá tahle diskuze je jenom o tom, že existuje ve společnosti určité procento buranů, kteří okolo sebe kopou jak vzteklí ratlíci a vidí diskriminaci ve všem, třeba i v ohleduplném chování, které spočívá v tom, že někdo vyjde vstříct té křehčí části lidstva. Ale co, naštěstí tito zoufalci o dámských kupé nerozhodují, tak že jejich štěkot zanikne v hluku odjíždějícího vagónu

0/0
17.2.2012 13:03

tabasco

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

poslední dobou ta křehčí část lidstva v podobě feministických organizací se snaží mužům jejich práva omezit. to si máme nechat líbit? to, že to v USA došlo až tak daleko, že obyčejné podržení dveří se považuje za harašení je pro vás asi normální ale kupé pouze pro ženy je OK...

+1/0
17.2.2012 13:14

.MichaL

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

Takže za burany prohlašujete všechny, co si nepřejí být házeni do jednoho pytle s burany:) Mobiova smyčka je uzavřena, nelze než uznat, že touhle logickou operací jste se stal(a) absolutním vítězem debaty;-D

+3/0
17.2.2012 13:16

tichy potůček

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

informace si dostal, je na tobě, jak s němi naložíš, ostatně každý má právo na to chápat věci špatně, i ty to právo máš

0/0
17.2.2012 13:20

Hans8

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

Ohleduplné chování podle Vás znamená vyčlenění nějaké skupiny obyvatel někam jinam??? Když to udělal Čunek, tak z toho byl humbuk jako prase. Když to udělají ČD, tak je to v pořádku? Já tvrdím, že na to nemají právo a až se mě někdo pokusí z uvedeného kupé dostat ven, s úsměvem se omluvím a ani se nehnu. A jestli je to podle Vás buranství, pak jsem tedy buran (podle Vás)!

+1/0
17.2.2012 13:41

tichy potůček

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

ano, buranství je cpát se někam, kde o vás nemají zájem

0/0
17.2.2012 13:45

Hans8

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

Tak co tady proboha děláte???

+4/0
17.2.2012 14:11

tabasco

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

;-D

0/0
17.2.2012 14:26

tichy potůček

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

po tom je ti celkem prd

0/0
17.2.2012 20:21

Magicmaster

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

Je vtipné, jak zásobujete diskusi odpověďmi na vaše vlastní otázky ;-D

0/0
17.2.2012 23:21

Leinad

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

A co třeba "za zaplacenou jízdenku jet vlakem a sedět na volném místě v kupé, kde jsou lidi platící stejné jízdné, jako já" - to je taky buranství? 8-o

Když chce nějaká čtyřčlená parta celé šestimístné kupé pro sebe, proč si nekupí místenky na těch šest míst? Když mají ženy své vyhrazené kupé, existuje vyhrazené kupé i pro muže?

0/0
18.2.2012 19:26

Leinad

Re: kupé pro ženy jsou, tak se kritici třeba postavte na hlavu

Jaká křehčí část lidstva - to je připuštění faktu, že ženy jsou slabší a nemají být emancipovány? 8-o

Obávám se, že najít profesionální sportovkyni která by mi rozbila ústa není problém. :-P

0/0
18.2.2012 19:08

www.stridavka.cz

www.stridavka.cz

Prosíme, pokud budete mít jakoukoliv zkušenost s vykázáním muže ze segregačního kupé, napište nám: info@stridavka.cz

+4/0
17.2.2012 12:55

www.stridavka.cz

www.stridavka.cz

Děkujeme všem za podporu naší snahy o to, aby tzv. rovnoprávnost neznamenala jen výhody pro ženy, jak chtějí feministky. Nejmarkantněji se to projevuje při svěřovaní dětí do péče, kde v pojetí feministek jde veškerá rovnoprávnost stranou.

+3/0
17.2.2012 12:46

shaggy3

Nevím, třeba jsem divnej, ale mě to tedy uráží,

přestože plně chápu obavy o bezpečnost žen. Nepatřím k těm, kteří když spatří ve vlaku osamělou ženu, okamžitě se na ni vrhají a trhají z ní šaty, a takových jako já je drtivá většina. Copak jsme zvířata? Není ten problém někde jinde, nemělo by se zkoumat, co se ve společnosti změnilo, že se musí takhle uvažovat? Navrhoval bych uvažovat o přilivu cizinců, že se v ČR dokonce vyskytují muslimové atd.:-P

+1/0
17.2.2012 12:46







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.