Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Gynekolog: Porod císařským řezem je jako střední škola bez maturity

V Česku i v celém západním světě přibývá dětí, které přijdou na svět císařským řezem, a nikoliv přirozeným porodem. Odborníci přiznávají dvě věci. Za prvé - není to vůbec příznivý trend. A za druhé - nejde ho dost dobře zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kytiii

Nedokážu se přiklonit ani k jedné straně...

Rodila jsem dvakrát - dvakrát přirozeně, spontálně... ze sálu jsem šla po svých, ihned jsem mohla sedět i čurat... Vůbec si nechci představovat, jaké to musí být, když se ještě několik dní nemůžete na posteli posadit, narovnat se, nemoci se postarat o své dítě bez pomoci...

Když není SC indikována lékařky, ale jen na rozhodnutí matky, tak mi to přijde, jak kdyby jsme dostaly nejdřív odměnu (dítě) a pak musely trpět, než obráceně, kdy je dítko tou nejkrásnější odměnou za prožitou námahu...

Jinak nechápu estetické důvody... oba mí synové jsou krásní :D - myslím, že estetika je spíš o genetice :D

+3/0
20.2.2012 13:01

lenkadosta

2x císař

Jak ráda bych si tu maturitu udělala ::-) Dcera byla plánovaná, těhotenství absolutně ukázkové, žádné komplikace- ale 2 týdny po termínu se jí nechtělo na svět, po indikaci  se téměř nic nedělo a tak vše po 12 hod skončilo císařem- už byly špatné srdeční ozvy. Světe div se - dcera měla pupečník kolem krčku,velikánské štěstí - jsem malá, ani ne 160 cm !!! Syn narozen o 3 roky později byl zase příliš velký - 4,30 kg   takže nebylo možné riskovat přirozený porod. Po1.císaři jsem 3.den zkolabovala (zauzlená střeva, podezření na plicní emboliii - NIC MOC). Po 2. jsem se rok potýkala s příšernou kožní alergickou reakcí na ATB a jiné léky, které jsem po sekci dostávala. Mám zdravé krásné děti a jSem šťastná ,že lékaři vždy rozhodli o císaři, i když jsem se 2xpečlivě připravovala na porod přirozený..:-)

+1/0
20.2.2012 12:52

huh

Jiný důvod?

děti, které nejsou porozené vaginálně, mají více alergií,

ekzémů i astmatu. Dokonce se uvádí, že mají více psychických problémů,

depresí a podle některých studií i víc infarktů a mozkových mrtvicZdroj: http://ona.idnes.cz/gynekolog-porod-cisarskym-rezem-je-jako-stredni-skola-bez-maturity-1pr-/zdravi.aspx?c=A120206_150231_zdravi_pet

Také by to mohlo být tím, že matky, které volí císaře, jsou jaksi více "umělohmotné". Takže ty následky by mohly být důsledkem výchovy a celkového přístupu rodiny k dítěti.

0/0
19.2.2012 19:37


huh

Re: Jiný důvod?

Rodila jsem dvakrát přirozeně, i těch 8 až 12 hodin je blbost. U mě maximálně 4 hodiny.

0/0
19.2.2012 19:38

bruty

Re: Jiný důvod?

Každý porod je jiný. Prvorodičkám to v průměru trvá 20 hodin.

+1/0
20.2.2012 14:37

huh

Re: Jiný důvod?

Souhlasím, ale trvrdit, že je to 8 až 12 je nesprávné.

0/0
20.2.2012 14:39

dedek_duchodce

Re: Jiný důvod?

...rodili sme skoro celé dva dny a to bych teda nikomu nepřál...

0/0
21.2.2012 0:10

huh

Re: Jiný důvod?

Je mi líto. I já samozřejmě vím, že to obyčejně tak jednoduché nebývá. Ale kvůli pravdě musím upozornit, že dolní hranice 8 hodin neodpovídá skutečnosti..

0/0
21.2.2012 4:12

Brundi

Re: Jiný důvod?

No ono ani tech 2é hodin neodpovida skutecnosti, kdyz to berete takhle. Ja - 67 hodin, tj. skoro 3 dny. Ale pohoda, vsechno fyziologicky. Porod se hodne demonizuje, tak se podobne dlouheho prubehu rodicky (a hlavne lekari) casto zaleknou. :-)

0/0
2.4.2012 13:36

Tajné

Už zase

Už zase někdo hledá problémy, kde žádné nejsou. Když to tak všem stranám vyhovuje tak v čem je problém? Zrovna doktor by takový nesmysly že když je něco přirozený tak je to nutně lepší vůbec neměl rozšířovat. RAkovina a hadí jedy jsou taky přírodní...

0/0
18.2.2012 23:55

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Už zase

Ono by to ale chtělo trošku rozlišovat mezi patologiemi a fyziologickými procesy... Porod asi není totéž, co rakovina.

+4/0
19.2.2012 11:44

Tajné

Re: Už zase

ono by to chtělo chápat co ten druhý říká...

0/0
19.2.2012 14:40

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Už zase

Ten druhý srovnává fyziologický proces s patologickým. Obojí se děje přirozeně, ovšem. Ale proti tomu prvnímu netřeba snad bojovat.

+1/0
19.2.2012 19:03

buchtak

Re: Už zase

Uz jsem to psal dole, nejde prece pouze o patologie. Uzivate kosmeticke/hygienicke pripravky? Jsou plne chemie. Mame je take prestat uzivat a s prominutim smrdet jako prasata? Mame si v restauraci po jidle hlasite odrihnout nebo silne uprdnout, protoze zadrzovat to je neprirozene? Zakazal byste plasticke operace? Zakazal byste hormonalni antikoncepci nebo dokonce sex s kondomem? Co vitaminove a potravinove doplnky pro sportovce (nemluvim o prachsprostem a nebezpecnem dopingu)? Kdyby vymysleli pripravek, ktery bez vedlejsich ucinku dokaze zpomalit starnuti (prirozeny fyziologicky proces) a prodlouzit aktivni zivot, skutecne byste si ho nevzal?

0/0
19.2.2012 21:15

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Už zase

A těmi kosmetickými přípravky bych do sebe řezala? Asi ne, že? Ale to je jen takový nepodstatný detail. A ano, jsou věci, které jsou přirozené. Ale nechápu, proč byste si měl hlasitě odříhnout nebo ulevit v restauraci? To jsou věci, které patří do soukromí - stejně jako vyměšování nebo...třeba sex, masturbace. To taky asi nebudete dělat veřejně, i když je to přirozené, pokud teda nemáte specifickou úchylku. Ale to snad ještě neznamená, že místo vyčůrání se necháte vycévkovat, aby Vás to neobtěžovalo (všimněte si, že nemluvím o patologiích, kdy je vycévkování nutné). Místo defekace klystýr, aby to bylo správně načasováno a...neobtěžovalo. Místo jídla sondu do žaludku? Přece si nebudeme kazit zuby jídlem... Místo sexu IVF, i když by to možná šlo přirozeně - ale to je tak zastaralé a přirozené, kdo by to zkoušel? Samozřejmě že se snažíme některé fyziologické procesy ovlivnit - například zpomalit stárnutí. Ale stárnutí nezastavíte.

+1/0
20.2.2012 7:34

buchtak

Re: Už zase

Prdeni ci rihani v restauraci byl spise jen takovy vtipek. Nicmene podstatu me namitky to vystihuje dobre. Proc rikate, ze prdeni patri do soukromi? Protoze vas to tak naucili, nechovat se jako prasatko! Prirozene vsak je prece ulevit si kdykoliv, kdy to na me prijde. Je nezdrave a neprirozene to zadrzovat a koneckoncu v nekterych kulturach je rihnuti po jidle dokonce zdvorile... No, u nas ale nejsme zviratka a umime nektere prirozene pudy vychovou potlacit. Ano, prdeni je skutecne neco jineho nez porod (zasnu, kam az tato diskuze zasla), avsak principialne to nic nemeni. Toto je smysl meho komentare, ze co je prirozene, neni jeste nutne dobre a jedine spravne. Takto filozoficky by zkratka doktor argumentovat nemel. At polozi na stul jasne argumenty, ze je to nebezpecne, drahe, nebo neco jineho; jinak at to povoli jako svobodnou volbu.

0/0
20.2.2012 20:55

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Už zase

No mně to spíš přišlo, že jste míchal hrušky s jabkama...protože se debata zvrtla ne na to, co je přirozené, ale spíš co je nebo není společensky přijatelné. Ulevit si na veřejnosti možná je přirozené , ale není to společensky přijatelné, na tom jsme se shodli. Vaginální porod je přirozený, ale co je na něm společensky nepřijatelného, to už jste nevysvětlil.

+1/0
20.2.2012 22:25

buchtak

Re: Už zase

Snazim se to vysvetlit tak jednodusse, jak to jen jde. Na vaginalnim porodu samozrejme nic spolecensky neprijatelneho neni a ani to netvrdim. Spolecensky neprijatelne vsak podle me je, kdyz doktor argumentuje pouze tim, ze by to melo byt "takto", protoze "takto" je prirozene. Coz nemusi byt, jak se snazim vysvetlit mimo jine i na prdicim prikladu. Dale je spolecensky neprijatelne, aby zenam na zaklade podobnych argumentu nekdo zakazoval svobodnou volbu se rozhodnout, jakym zpusobem budou rodit. Pokud pripadne nasledky nejsou natolik zavazne, aby o nich musel rozhodovat doktor, mel by byt CS povolen jako VOLBA, nikoliv narizeni.

Uvedl jsem vam navic spoustu dalsich prikladu, kdy se nechovame prirozene. Co ty ostatni veci? Take jste mi neodpovedela na to, jestli byste odmitla pilulku zpomalujici stari, jestli byste napr. zenam zakazala plasticke operace nebo zda byste zakazala napr. hormonalni anitkoncepci... Argument proti temto je pritom uplne stejny.

0/0
23.2.2012 10:03

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Už zase

Otázka je, co je ještě přirozené...je přirozené menstruovat? Ženské tělo je stavěné na to, aby jako pohlavně dospělé buď rodilo nebo kojilo do vyčerpání organismu a smrti. Hormonální antokoncepce navozuje stav organismu, který je podobný těhotenství - je to nepřirozené?

A nemáte pravdu, ta diskuze se opravdu zvrtla spíše v debatu o společenské přijatelnosti některých fyziologických procesů. Moje příklady s vycévkováním a klystýrem apod. byly daleko výstižnější.

Navíc se mýlíte v tom, že někomu něco zakazuju nebo přikazuju. Kdybyste si přečetl pár dřívějších příspěvků, zjistil byste můj názor docela snadno (na další stránce 12.2.9:06). Co se týká plastik, kdo chce kam, pomozme mu tam. Vypadají dobře tak maximálně na fotce. Viděla jsem zblízka dost lidí s plastikama, abych viděla, jaké to zanechá následky na mimice. Navíc kdo chce tímto způsobem bojovat proti přirozenému stárnutí, ať tak činí, ale za své. Navíc zbytečnou operací ohrožuje pouze sebe.

0/0
23.2.2012 11:52

buchtak

Re: Už zase

HA neprirozena samozrejme je, protoze vyznamne ovlivnuje cely hormonalni system (ne nutne negativne, ale o tom je prave ta diskuze). Menstruace neni patologie. Ale mate pravdu v tom, ze vytvorit precizni definici prirozenosti by mohlo byt slozite.

Na spolecenskou neprijatelnost se stale upinate vy. Zustante prosim u te zakladni myslenky, ktera rika jasne: prdeni = prirozene, neprdeni = neprirozene, ale "spravne". To, zda je konsensus o "zakazu" prdeni z duvodu spolecenske neprijatelnosti nebo abychom nekonkurovali vetrnym elektrarnam, je irelevantni. Moje vytka jde ciste proti tvrzeni "co je prirozene, to je (jedine) spravne".

Uprimne receno, pokud by si nekdo dusevne zdravy provedl kazde rano klystyr a cevkovani a nezatezoval pritom neprimerene nas zdravotnicky system, at si to klidne dela. Podobne pak u plastik, ktere se mi samozrejme take nelibi, mohou ale napr. zvetsit sebevedomi ci neco jineho. A podobne s CS - pokud maji nektere zeny z porodu "strach", necht maji moznost volby.

0/0
23.2.2012 20:08

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Už zase

Ale já chápu, jak to myslíte, ale přesto mně to přirovnání pořád nesedí. Vy sám jste začal s tím, jestli by bylo přijatelné si uprdnout v restauraci, když je to vlastně přirozené. Jasně, že jsou přirozené procesy, které nám společenské konvence nedoporučují provádět na veřejnosti. Ale tam jde opravdu jenom o to místo provedení - ne o způsob, jestli rozumíte. Způsob provedení se asi nebude moc lišit od toho, jestli si ulevíte na veřejnosti nebo na záchodě. Nebo si radši necháte rozříznout břicho, jen abyste si neuprdl přirozeně? U porodu naopak nejde o místo, ale o ten způsob provedení. Nechat se rozříznout namísto vytlačení dítěte ven přirozenou cestou. Ještě bych dodala, že pravděpodobně žádný duševně zdravý jedinec by nepodstupoval ranní cévkování a klystýr namísto přirozených procesů - už jen proto, že cévkování může poškodit sliznici a zanést infekci; při pravidelném klystýru zas po čase střeva "zleniví", zpomalí se peristaltika. Jestli ty přirozené procesy přece jen nebudou lepší

0/0
26.2.2012 22:09

buchtak

Re: Už zase

Jinak hrazeni zakroku pojistovnami je uplne jina diskuze. Ano, financni stranka veci muze byt jednim z argumentu proti. Priznam se vsak, ze nemam dobre predstavy o tom, jak velky rozdil v nakladech mezi prirozenym porodem a cisarskym rezem je. Cili toto nejsem schopny posoudit.

0/0
23.2.2012 20:12

Brundi

Re: Už zase

Ptal se nekdo, jestli to vyhovuje tomu diteti? A mezi patologii typu rakovina a fyziologickym procesem porodu je setsakramentsky rozdil. Ona to priroda zas az tak blbe nevymyslela. Kdyby se deti mely rodit rozevrenim bricha, pak bychom se rodily se zipem.

+2/0
2.4.2012 13:39

Tygřík Vaska

Důvody jsou často jen estetické

Obě děti dcery mé rodinné doktorky byly na vyžádání matky porozeny kajzrem. Důvod byl jediný: potlačení asymetrie obličeje jako  důsledku deformace hlavičky vzniklé porodem přirozenou cestou. Fakt je, že obě děti jsou krásné. Zkuste si vzít svoji čelní fotografii, rozpulte ji kořenem nosu a z obou polovin vytvořte zrcadlením kompletní obličej. Oba výsledky pak porovnejte a uvidíte důvod.

0/0
18.2.2012 10:16

Ginny

Re: Důvody jsou často jen estetické

To je teda blbost jako Brno.;-D;-D;-D

Deformace obličeje vznikají tak leda během těhotenství vlivem nějaké stísněné polohy. Hlavně asi při nedostatku či chybění plodové vody. Nebo jsou jiné příčiny. Vaginální porod stěží.

+5/0
19.2.2012 8:44

dedek_duchodce

Re: Důvody jsou často jen estetické

... teda to je asi tak stejný blábol jako že mi po masturbaci upadne pinďďour :) Pokud to funguje tak proč ty děti už dávno nejsou hlavní téma titulní stránky Blesku?

+2/0
21.2.2012 0:16

Metyl

Neni pravda, ze kaiser je bezbolestny

Moje zena rodila kaiserem, protoze k tomu byla objentivni indikace. Nicmene ona jeste tyden si nemohla poradne sednout, mesic ji bolel rez a dodnes (pul roku) ma necitlive bricho v miste rezu. To uz ji zrejme zustane. Kdezto rodicky, co podstoupily spontanni porod, prakticky za dve hodiny pobihaly po chodbe porodnice s rodinou, chlubily se prckem a konstatovaly, ze je museli sesit. Jsem rad, ze mame zdrave dite a zena jinou moznost nemela, ale pokud nektera zenska jde na kaisera z "kosmetickych" duvodu, pak by mela vedet, ze ta chvilka v narkoze je pak vykoupena mnohem delsimi bolestmi nasledne.

+1/0
18.2.2012 7:20

buchtak

Hmm

No teda nevim, realnych argumentu krome nejakych spekulaci v tom rozhovoru moc neni. To, ze je neco prirozene, a proto je to teda spravne, neni zadny argument! Prirozene je napr. umirat na rakovinu a nejist zadne chemicke medikamenty proti jinym vsemoznym nemocem, prirozeny je Darwinuv prirozeny vyber (tj. napr. nechat na pospas postizene), prirozeny je nechraneny sex a zadna antikoncepce, prirozene je mit deti kolem 18-24 roku, prirozene je si po jidle poradne rihnout a prirozene je prdet, kde se mi zachce. Prirozenych je spousta dalsich nesmyslu...

Porod je pro zenu mimoradna zatez a nevyvinul se do dnesni podoby jako nejlepsi zpusob reprodukce, ale jako nejmensi zlo. A pokud dokaze moderni medicina zenam ulehcit od ZBYTECNE bolesti a celkove zateze organismu, nevidim jediny duvod, proc jim branit se svobodne rozhodnout, jakym zpusobem privedou sveho potomka na svet. Pokud existuji skutecne duvody, proc CS ne, pak at je zmini, ne jen nejake spekulace, nahodne korelace a jine plky...

+2/0
17.2.2012 19:35

káča75

Re: Hmm

Měla jsem "možnost" rodit oběma způsoby, mohu zcela objektivně posoudit výhody a nevýhody obou porodů a to ne z lékařského hlediska. Není nad přirozený porod, je to překrásný zážitek a jakmile je miminko venku, tak je i po veškeré bolesti a za pár hodin je matka schopna se postarat jak o sebe, tak i o svoje mimčo. Nehledě na to, že se okamžitě dítě přiloží k prsu a začíná se tvořit kolostrum a pak hned mléko. Vše je tak nějak samozřejmé a naprosto přirozené. Na rozdíl od porodu přirozenou cestou je matka po CP jak spáskaný pes, mléko se začíná tvořit až další dny,pokud se tvořit začne a to nemluvím o tom, postavit se na vlastní nohy, dojít si na toaletu, do sprchy, posadit se na postel,...nosit své dítě v náručí se prvních 14 dní téměř nedá. A jen si lehce odkašlat?....to je jak znovu rodit....a těch nevýhod a nepříjemností je tolik, že už si na ně nechci ani vzpomenout (jizva, která je sice navrchu v oblasti bikin, ale děloha a svaly jsou rozříznuté kolmo)..atd.

+1/0
18.2.2012 15:34

Tomáš Muller

Re: Hmm

ulehcit od ZBYTECNE bolesti a celkove zateze organismu?

Neuvědomujete si (a divím se, že to v článku nebylo uvedeno), že císařský řez je břišní operace spojená se všemi komplikacemi, jako kterákoli jiná břišní operace. Tj. možnost krvácení, embolie (ne vždy je možné podat látky "na ředění krve" před císařem), srůsty v břišní dutině atd. Navíc, jizva po operaci jistě nějaký čas bolí, kdežto na bolest při porodu žena okamžitě zapomene. Císařský řez může také zkomplikovat další těhotenství.

Jinak ale souhlasím, že v rozhovoru říká plno spekulativních věcí.

0/0
19.2.2012 11:55

buchtak

Re: Hmm

Ano, souhlasim, cisarsky rez s sebou nese spoustu rizik a potencialnich komplikaci - jenze to i prirozeny porod a mozna dokonce vice. Oba zpusoby maji sva pro i proti, ovsem podle meho nazoru jediny objektivni argument proti svobodne volbe zeny muze byt jen jednoznacne zvyseni rizika ohrozeni zdravi matky nebo ditete. A o tom se v tom rozhovoru nemluvi, pri nejlepsim nejake dohady typu "byla nalezena korelace". Naopak, spise to na cloveka dela dojem, ze zavest CS jako volitelny zpusob porodu je jen ideologicka zalezitost. A z takovych duvodu by se podle me nic zakazovat nemelo.

To same bych odpovedel Kace75. Gratuluji ke dvema detem a respektuji, ze byste si zvolila porod prirozenou cestou. Avsak opet - neprijemnosti a komplikace, ktere uvadite, je kazda zena schopna posoudit sama, pokud ji o tom lekar bude predem informovat. Sama se pak muze rozhodnout, jestli ano nebo ne. Vzhledem k zavaznosti o tom nemusi nutne rozhodovat doktor (bavime se samozrejme o nerizikovych tehotenstvich).

0/0
19.2.2012 20:47

dedek_duchodce

Re: Hmm

Tak asi takhle, chlapi by se k tématu jak rodit, vůbec neměli vyjadřovat.... Protože kdybysme měli rodit tak lidstvo vymře.... Děkuju tímto svým ženám za krásné a zdravé děti :)

0/0
21.2.2012 0:24

net.Xtreme se nevzdává

Pokud doktor císařský řez nedoporučí, tak jsem proti

Na druhou stranu těch důvodů pro je dost:-)

 

Jinak kromě dvakrát obvázaného pupečníku jsem měl za to, že lidé mají dost potravy a vůbec nějak v posledních letech ve vyspělém světě netrpí a ohromným způsobem roste průměrná váha dětí (alespoň těch donošených) a že z hlediska velikosti dítěte se často doporučuje cíařský řez...

0/0
17.2.2012 19:13

Tobinka2.0

Tyhle děti

Tyhle děti by byly ok, kdyby si jejich matky "vyřvaly" císaře.

Deniska Apltauerová (těžce postižená, sedm minut bez kyslíku) XFilípek Havlásek (škrtil se na pupečníku, těžce poškozený)XTerezka Votavová (vdechla plodovou vodu, těžce poškozená)XOndřej Pavlů (nepostupující porod, dušení, těžce postižený)XJaroušek Kostohryz (vdechl plodovou vodu, těžce postižený)

Stačí si ta jména dát do vyhledávače. Přirozený porod je jistě nejlepší, ale někdy se děsivě zvrtne. CS je řezničina, ale zase jistota.

+2/0
16.2.2012 21:33

shanti108

Re: Tyhle děti

Vždy je to riziko a jistota není nikdy ani u císaře. Jistě by se dali vyhledat i špatné konce císařem, jak i sám doktor

v článku popisuje, ale nemám chuť se zapojovat..

Rodila jsem dvakrát, normálně a bez komplikací.

+3/0
17.2.2012 14:27

Tobinka2.0

Re: Tyhle děti

Sám doktor píše:

nemohu riskovat ve čtyřiceti letech spontánní porod u ženy, která je poprvé těhotná, po patnáctileté léčbě, která třeba stála milion korun. Zdroj: http://ona.idnes.cz/gynekolog-porod-cisarskym-rezem-je-jako-stredni-skola-bez-maturity-1pr-/zdravi.aspx?c=A120206_150231_zdravi_pet

PŘIROZENÝ POROD JE ROZHODNĚ NEJLEPŠÍ, KDYŽ PROBĚHNE BEZ KOMPLIKACÍ. Ale z CS nebývají těžce poškozené děti. Tak to prostě je.

+1/0
17.2.2012 17:09

Y.N

Re: Od mého kolegy rodila přítelkyně v 23 letech taky CS

Ve 23 letech stará nebyla.

Neplodnost dnes postihuje i muže, ve článku o tom nic není. 50% neplodnosti  je na straně mužů. Obtočený pupečník byl vždy, problém je až teď díky umělému oxitocinu. Čím více do porodu vidíme tím je to horší. Člověk existuje okolo 100 000 let a problémy kupodivu žádné přírodní kmeny nemají. To by nemohli totiž přežít:-)

0/0
17.2.2012 23:03

net.Xtreme se nevzdává

Re: Tyhle děti

Jistěže je u císaře riziko, je to v podstatě normální operace a tam je vždy riziko...

+1/0
17.2.2012 19:14

net.Xtreme se nevzdává

Re: Tyhle děti

Já se dusil taky a jsem v pořádku...relativně;-D

0/0
17.2.2012 19:14

vsamotar

Císař jen z rozmaru? Tak zaplatit!

Císař jen z rozmaru by měl být plně hrazen rodičkou. A bylo by po problémech. Samozřejmě v případě porodních komplikací jako řešení by měl být hrazený. Je to jako zaplatit si vyříznutí slepáku dřív, než se zanítí. Čili zbytečně. To je můj názor.

0/0
15.2.2012 20:59

fitzie

Re: Císař jen z rozmaru? Tak zaplatit!

vzhledem k tomu, že úplatek za císař na přání se dnes rovná úhradě pojišťovny, nemyslím, že by šlo o změnu oproti současnému stavu.

0/0
16.2.2012 7:15

zdeman

Je to matky tělo

tak ať si to rozhoduje sama. Jiná otázka je, jak se k tomu postaví pojišťovna.

+3/0
14.2.2012 13:24

cckk

Re: Je to matky tělo

matky telo? a co dite to je snad obou rodicu asi jste necet co zakomplikce a ohrozeni to znamena pro dite, no hlavne ze matka nebude mit bolesti to mimino ten zapal plic snad prezije NE?;-€

+2/0
15.2.2012 9:47

Tobinka2.0

Re: Je to matky tělo

:-P v¨íte, co je DMO?

0/0
16.2.2012 21:17

Jean-Luc Picard

Re: Je to matky tělo

No jistě, je to tělo matky a dítě a jeho zájmy vem čert.

Už tu máme hnutí domoroděk, císařovek ... co kdyby se objevilo hnutí bungeejumping porodů? Teoreticky vzato - těhotná ve fázi začátku porodu, uvaz na rukou, skok a dole čeká parta porodníků s plachtou či malým bazénkem kde bude to co vypadne zachyceno (promiňte že to popisuji tak drsně, ne jako dítě, ale to co vypadne, ale přístup některých matek k odpovědnosti za nejlepší podmínky pro dítě je až trestuhodný). Po takovém skoku to bude mít maminka rychle za sebou, setrvačnost udělá svoje během okamžiku.

Jistě, to co jsem napsal je nesmysl, dneska, ale co v budoucnosti?

+3/0
15.2.2012 14:18

fitzie

Re: Je to matky tělo

jasně - nejlepší by bylo přestřihnout ženský občanku, sotva otěhotní. Vždyť už nejde jen o její zájmy! když by pak ženský odmítly být těhotný, tak odebrat právo rozhodovat o antikoncepci.aplikována nebo vysazena by byla jen na příkaz manžela. vždyť je v tom také jeho zájem, zda se stane či nestane otcem, rozhodování o takové věci by nemělo být ponecháno jen na svévoli ženy. a pak bychom mohli ženským odebrat řidičáky a volební právo.

+2/0
16.2.2012 7:14

Clareeeta

Klasický porod

Klasický porod je přirozený. Takhle to je nastavené přírodou. Takže pokud to není joooo nezbytné, tak není důvod pro císařský řez.!

+7/0
14.2.2012 0:15

cckk

Re: Klasický porod

R^

0/0
15.2.2012 9:47

ptcko

poruchy učení a LMD

Zajímavé zjištění přinesla studie na 28 000 dětech v Evropě s lehkou mozkovou disfunkcí a s poruchami učení - (disgrafie a podobně) - 98% z nich mělo komplikace při fyziologickém porodu. Ženy dnes nejsou velice často připraveny na porod tak, jako tomu bylo před X lety...

+1/0
13.2.2012 21:08

iVčera.iDnes.iZítra

Re: poruchy učení a LMD

Zajímavé by bylo také vědět, jakým vlivům byla matka vystavena v těhotenství, viďte? Nadměrný stres, léky, alkohol, cigarety (ať už aktivní nebo pasivní kouření), nemoci chronické, akutní, dědičné, strava...je toho hodně, že? A teď si představte, že každý z těchto faktorů by mohl hrát roli.

+2/0
13.2.2012 21:53

Diskuse na iDNES.cz

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskusi nemají místo, mažeme. Diskutování se řídí pravidly diskuse na iDNES.cz.

Jan Dvořák, šéfadmin diskusí









mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.