Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co jíst a pít před sportem a po něm

Už několik hodin před cvičením nejíte, aby se vám lépe hýbalo, a nic k jídlu si nedáte ani po sportu, protože nechcete nabrat to, co jste pracně vypotili. Všechno špatně! Riskujete zdraví a paradoxně i další kila nadváhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

femina1

jídlo po sportu

Stále jsem se nedozvěděla Co mám jíst po sportu když přijdu domů v 21 hodin z aquaerobicu nebo tělocvičny a chci jít ve 22 - 22,30 spát. Všude píšou 3 hod. po jídle spát, ale já nemohu být do půlnoci vzhůru abych se mohla najíst:-)

0/0
24.1.2012 18:50

TristanTzara

Re: jídlo po sportu

Tak si nedávej nic.

0/0
24.1.2012 20:17

chudacek.blbecek

Re: jídlo po sportu

Já třeba taky dobíhám pozdě a kdybych nejedla, ráno vybílím, lednici. Včera jsem třeba měla ledovej salát s jogurtovou zálivkou a šunku a půl hodiny na to jsem šla spát. Myslím, že lehký jídlo těsně před spaním je lepší, než nejíst vůbec nic.

0/0
25.1.2012 11:35

dololezec2

Pred sportem rum

Po sportu pivo.

+1/0
24.1.2012 10:48

Utan

Já být žena, tak jsem uražená.

Pořád dokola vám předhazují články o ničem s přesvědčením, že to budete pořád dokola číst. Na druhou stra na této straně diskuse diskutují skoro samí chlapi. Ale to je normální, doma manželky poučovat nemůžou, tak chodí na OnaIdnes.

+2/0
24.1.2012 10:37

halagajda

Re: Já být žena, tak jsem uražená.

R^;-)

0/0
24.1.2012 18:09

lubor.123

pate pres devate

takze to vezmem postupne pro netrenovane becky sadla je nejlepsi vedet:

1) voda plni dve funkce. regulace teploty - souvisi s ucinnosti/rovnovahou chemickych reakci v tele. druha funkce je pak samotna ucast vody metabolismu tuku.

2) proto je dobre mit vodu pred sportovanim "predpitu" do zasoby. nikoliv v travicim traktu, ale jiz vstrebanou v tkanich. pokud cvicim pred obedem je vhodne od rana vypit aspon 2 litry vody.

3) pri hubnuti v prubehu intenzivniho cviceni je dobre vodu doplnovat prubezne v malych dvakach a studenou nikoliv ledovou. protoze ta od rana se pomalu odpocuje a cisti i chladi tak organismus. nove pripita studena voda pomaha udrzet optimalni teplotu a "naredeni/cistotu" vnitrniho prostredi ve kterem reakce probihaji. podle slanych map na obleceni pak sledovat jestli treba neni obcas pridat ve strave mineralu.

0/0
24.1.2012 10:10

lubor 1.2.3

Re: pate pres devate

4) cukr na regeneraci po cviceni je zadouci, ale pri hubnuti jde o protichudny pozadavek. pri hubnuti je po cviceni nejvhodnejsi cukr na regeneraci ten pomaly - potraviny s nizkym glykemickym indexem. jednim slovem zelenina. rajcata, okurky a spol. absolutne nejlepsi dat si rajce a 1/3 okurky hned a zbyly 2/3 okurky pak dozobavat prubezne 2 hodiny po tom.

5) clanek micha stravovani a hubnuti sportovcu a netrenovanych. ty rezimy jsou dost odlisne a ne kazda osoba se pri obcasnem cviceni pri diete preklopi do rezimu sportovni stravy. pokud netrenovani chteji experimentovat s bilkovinami na noc, tak leda tak kelimek nizkotucnyho tvarohu nebo drubezi tlacenku.

0/0
24.1.2012 10:12

janduben

Re: pate pres devate

mne se osvedcil zpusob pit vodu, kdyz mam zizen, 2 litry do obeda opravdu nevypiju

0/0
24.1.2012 10:13

lubor 1-2-3

Re: pate pres devate

to je ovsem pristup ktery vas udrzi pri zivote, ale zazraky ani zadne vysledky od nej necekejte.

je to stejne jako pri potapeni. pokud se zacnete potapet bez kyslikove lahve a dojde vam vzduch musite na hladinu se nadechnout. pokud souperite s nekym, kdo se rozdycha pred ponorenim, tak prohrajete.

plati to i pro rezim dychani pri sportovni aktivite. stejne jako mate uz predezrano do foroty, poterebujete ted predpit dost vody a preddychat dost kysliku pred samotnou aktivitou, aby v prubehu aktivity dokazal matabolismus ty predezrane tuky dostatecne rychle stepit a nenastartovaly nahradni chemicke reakce ziskavani nouzove energie.

0/0
24.1.2012 10:29

halagajda

Re: pate pres devate

ja vam nevim, beham pravidelne skoro co den brzy rano 5 mil a dam si po obuzeni pullitr vody, ale 2 litry bych nezvladla...

0/0
24.1.2012 18:11

fitzie

tak koukám, fitness je v podstatě další zaměstnání

než sladím všechno to co a jak a kdy jíst a kde a jak a do kdy cvičit, tak už mi nezbude čas pracovat, ani se starat o děti, neboli: životní styl pro bezdětné rentiéry.

+2/0
24.1.2012 8:43

sport_is_my_life

Re: tak koukám, fitness je v podstatě další zaměstnání

To se člověk naučí jednou a pak už je to zaběhnutý stereotyp ;-)

+1/0
24.1.2012 9:28

janduben

Re: tak koukám, fitness je v podstatě další zaměstnání

je to otazka nekolika minut, to je myslim i pro pracujici matky s detmi

0/0
24.1.2012 9:47

johny.dzej

Díky za rady...

Super článek, ze kterého jsme se nedozvěděli vůbec nic, jen bežné samozřejmé věci....a s ideálním příkladem dopolední jízdy na kole...bomba....více takových článků R^

+6/0
24.1.2012 8:02

.zq.

Re: Díky za rady...

a navíc ty první odstavce .. ty mě u těhle článků vždycky fascinují ;-D

0/0
24.1.2012 8:11

Utan

Re: Díky za rady...

A jsi chlap, nebo ženská?

0/0
24.1.2012 10:33

net.Xtreme X

Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

To je při dlouhopdobější zátěži docela přehnané.

Člověk by měl vypít tolik, kolik vody ztratil.

0/0
24.1.2012 7:57

sport_is_my_life

Re: Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

Měl by vypít o něco víc, protože pak vypláchne škodliviny těla. Nicméně si myslím, že nejde říct, že přesně tolik a tolik. Snad každý pozná, kolik toho tělo potřebuje

0/0
24.1.2012 8:27

tojsouveci

Re: Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

To nechápu. Jak jste přišel na to, že pouze to množství vody, které je tím "o něco víc" vám odplaví škodliviny? Co myslíte že dělá to ostatní množství vody? :-)

0/0
24.1.2012 9:20

sport_is_my_life

Re: Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

PřišlA!

Něco se při zátěži vypotí. Jenže vypotí se jen ta voda plus sůl. Ty ostatní odpady metabolického procesu se nedají z těla odstranit jinak než odplutím kanalizací (to si snad rozumíme, co tím chci říct). Takže logicky, aby jsme doplnily tekutiny i odplavili "odpady" je fajn, pít trochu víc, než vypotíme.

0/0
24.1.2012 9:27

net.Xtreme X

Re: Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

Proto píšu ztratil a ne vypotil...

0/0
24.1.2012 11:25

sport_is_my_life

Re: Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

Jenže v článku je těch 150% vázaných na vypocené množství;-)

0/0
24.1.2012 11:48

net.Xtreme X

Re: Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

Což je poněkud zavádějící, protože jednak pot se špatně měří a pak ostatná výdej může být od pár procent do stovek, což vedek různým problémům. Navíc v extrémních případech, vedro, vysoká fyzická zátěž toho člověk vypotí fakt hodně a jednorázová velká dávka vody mu neudělá vůbec sobře.

0/0
24.1.2012 13:35

IfčaX

Re: Vypít byste měli 150 procent toho, co při sportovní zátěži v

Taky existuje teoretická poučka, že člověk má vypít tolik, aby za den vyloučil 2l moče. Což se sice měří líp než pot, ale taky se to moc běžně nedělá. Ale jako orientační přehled, že když se mi půl dne nechce na záchod, tak piju určitě málo, je to taky dobré.

0/0
24.1.2012 16:30

Jižák 4ever

???

"Když chodíte spát kolem jedenácté, skončete se sportem nejpozději v sedm." No, a teď prosím nějakou radu pro ty, co chodí do práce.

+1/0
24.1.2012 7:04

b.bombicka

Re: ???

Napadlo mě to samé. Já chodím cvičit od sedmi někdy i od osmi. To jsou fakt rady pro nějaké "kolbenkáře", co mají "padla" ve tři a navíc jsou bezdětní a bez jiných závazků.

+2/0
24.1.2012 9:42

de la Forclaz

Re: ???

Přesně tak. Před sedmou večer se na kolo nedostanu. Vracím se tak mezi jedenáctou a půl jednou ráno. Tak co teď s tím...???

0/0
24.1.2012 12:28

kretzschmar

Re: ???

kdyz skoncite v sedm a jdete spat v 11, to znamena, ze se v klidu treba v 8 najite, 3 hodiny pred spanim, to neni zadny problem, uplne v pohode... a i kdyz jdete spat treba dve hodiny po konci cviceni, je lepsi se hodinu pred spanim LEHCE najist, nez jit spat bez jidla..

0/0
24.1.2012 18:16

Barbarka_CZ

Re: ???

Myslím, že problém je spíš v tom, že člověk se k tomu cvičení dostane tak v těch sedm, tzn. skončí v devět, ale spát by měl jít kolem té jedenácté, aby mohl ráno v šest vstávat a nebyl jak zbitý pes... A teď, babo, raď. :-)

0/0
24.1.2012 21:17

Ftipnejj

5 piv

Po sportu tak 5 piv :-)

+1/0
24.1.2012 6:38

ignacius01

Re: 5 piv

je uz se vecer tesim, ale dam po sportu jen 2-3 hubnu ;-)

0/0
24.1.2012 7:53

Smarty

Re: 5 piv

Vidím to stejně.

Jinak článek je celkem k ničemu. Chtělo by to nějakou tabulku např. 50 jídel co jo a co ne. Ne všichni taky chtějí hubnout, já např. rozhodně ne, ale co správně jíst by mě zajímalo. A taky co se stane když si místo večeře po tréninku dám 3 piva :-)

0/0
24.1.2012 8:15

tojsouveci

Re: 5 piv

Otázkou je jestli je něco univerzálního. Lidé se liší a někdy dost podtstně a proto se musí lišit i jejich strava, návyky, apod.

0/0
24.1.2012 9:21

janduben

Re: 5 piv

nestane se asi nic hrozneho, ale ze je to blbost misto jidla pit alkohol napadne asi kazdeho

0/0
24.1.2012 9:49

carllos

Re: 5 piv

pivo neni alkohol :P

+1/0
24.1.2012 21:02

Smarty

Re: 5 piv

R^

0/0
25.1.2012 13:10

ondrej80

Re: 5 piv

K cemu tabulku? Omezit tucna jidla (na to neni potreba tabulku, staci si precist obsah, videt maso), cukry prijimat z ovoce a ne cukrovi, jist pravidelne (5x denne), spat pravidelne, pit neslazene napoje (idealne ovocny, nebo bylinkovy neslazeny caj)... Ja jsem se ani nehnul, ale pri dodrzovani techto zasad jsem zhubnul 7kg za rok na gauci :). Kdyz jsem pak zacal 5x tydne jezdit na kole tak to byl uz jiny fofr s redukci :).

0/0
24.1.2012 12:09

chudacek.blbecek

Re: 5 piv

Já jsem třeba četla, že sportovci si oblíbili sushi. Je to lehké a výživné jídlo.

0/0
25.1.2012 11:46

carllos

Re: 5 piv

Horsi je, ze po tech 5 clovek dostane hlad, obzvlast pokud se pred sportem nestiha naveceret... :)

0/0
24.1.2012 21:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.