Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cigareta už není v kurzu, ale to Čechům nevadí. Kouří skoro 30 procent

Protikuřácké kampaně u nás nefrčí, i proto v Česku stále cigaretu vytahuje skoro třetina lidí. Změnit by to ale mohly společenské tlaky, kouřit už prostě není in.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

Králíková je fanatik

Ministr je realista.

Komu věřit?;-D

0/0
15.12.2011 16:14

Mefista

udivi me

vzdycky, kdyz se o nejake sve zname dozvim, ze kouri. Proste mi to k tem jemnym mladym zenam nejak nejde. Nicmene jsem minuly rok byla v byvalem vychodnim Nemecku a myslim si, ze tam to je s kourenim mnohem horsi.

0/0
12.12.2011 11:55

Bartiqe

zvysit cenu

Jednoduche riesenie - vyrazne vyssia spotrebna dan:

Cena krabicky cigariet ~200Kc.

Vybrate peniaze pouzit v zdravotnictne.

0/0
12.12.2011 10:48

Hroznej_puberťák

Re: zvysit cenu

Nezkoušeli tohle "jednoduché" řešení náhodou před časem na Slovensku? A nepoklesl výběr daně kvůli tomu, že se mnohem víc začaly cigarety pašovat? Ideální způsob, jak přispět k rozvinutí černého trhu...

0/0
12.12.2011 18:38

Henry_Kissinger

Re: zvysit cenu

to zkousel Kalousek u zbozi, který člověk musí kupovat - beznin a nafta, dopadlo to tak, ze po té co se daň zvýšila se vybralo ještě méně...

0/0
12.12.2011 20:18

velky bratr

Re: zvysit cenu

Prumerny kurak za svuj zivot zaplati tri prumerna leceni rakoviny plic, alespon tak to vychazelo pred asi dvema lety - penez tedy odvadi vic nez dost. Jenze dalsi zvysovani dane vede k tomu, ze lide kouri pasovane cigarety (podle udaju MFCR to bylo predloni vic jak 20%). Dalsim otaznikem je, zda obcan vubec chce tento stat financne podporovat.

.

Uplne novym problemem je soucasna uprava, ktera namisto narizeni o tencim papiru narizuje dosahovat rychleho zhaseni nekourene cigarety velmi nesetrnou chemickou cestou. Neverim tomu, ze vliv tloustky papiru politici nebyli schopni odhalit za ty miliony vynalozene na nalezeni reseni. Zdravotni potize kuraku narostou ciste z rozhodnuti party bohacu s chemickou fabrikou, co nema praci. Tito si vylobbovali absurdni narizeni a vsichni mame byt stastni. Jsem presvedcen, ze by na toto tema slo dat dohromady trestni oznameni pro obecne ohrozeni.

.

V soucasnosti tedy kurak dbaly sveho zdravi prechazi na baleny tabak nebo pasovane seno bez aditiv.

0/0
15.12.2011 19:42

svetecigaret

Proč si autorka vymýšlí?

Jsem redaktorem internetového časopisu o elektronických cigaretách a musím se ohradit proti tvrzení, že e-cigareta  " obsahuje množství toxických látek.". Je to hloupost. Takovýto závěr neobsahuje žádná studie a že jich už na světě existují desítky.  Jedině první studie FDA (před dvěma roky)  uvedla přítomnost stopového množství pro tabák specifických nitrosaminů. Další studie ale jejich přítomnost neprokázaly a obecně se má za to, že spíše došlo ke kontaminaci vzorku u FDA v laboratoři. I kdychom připustili přítomnost nitrosaminů v e-cigaretách, tak jak je FDA naměřila, množství  by bylo stejné, jako v náplastech a žvýkačkách pro odvykání a 12 000y menší, než v jedné klasické cigaretě.

Netvdím, že je elektronická cigareta neškodná, je v ní nikotin, ale rozhodně ne toxické či karcinogenní látky.

Hezký den

+1/0
12.12.2011 9:22

Zofka2011

Re: Proč si autorka vymýšlí?

Dobrý den, díky za tento příspěvek, už jsem se chtěla také ohrazovat. Jsem vyléčený kuřák. Kouřila jsem deset let nejdřív pár cigaret, postupně až dvě krabičky denně. Už jsem smrděla sama sobě, náplasti nezabíraly, žvýkačky taky ne. jako poslední možnost jsem zkusila cigarette.cz a ona mi zabrala. resp. ona nezabrala. zabrala moje psychika. měla jsem svoji berličku, která mi pomohla omezovat klasické cíga, vlastně jsem pak kouřila klasické cigarwty už jen večer u vína nebo v baru. Postupně se mi to podařilo omezit na úplné minimum a letos na dovolené jsem "vysadila" i elektronickou cigaretu. Opravdu bych se ohradila proti tomu, že elektronické cigarety jsou škodlivé. Neříkám, že jsou zdravé, ale v porovnání s hnusy, které inhalujeme z normálních cigaret je ta elektronická opravdu super - vlastně inhalujete čistý nikotin v dávce podle své závislosti a tu dávku můžete postupně snižovat. Spíš bych řekla, že je to skvělá pomůcka ve chvílích, kdy máte strašnou chuť nebo přestáváte.

0/0
12.12.2011 10:06

Kmotr77

...

Kouření bych zakázal všude na veřejných místech. Když jste v místnosti s kuřákama, tak to znamená hned dát po příchodu domů oblečení na balkón ( stejně se to nevyvětrá ), takže vyprat. Vlasy, kůže...prostě celej prosáklej kouřem až je to nechutný. Když si vedle vás sedne někdo, kdo je načichlej kouřem, tak se to ani nedá vydržet. Musíte si odsednout. A mimochodem vůbec nechápu, proč někdo má touhu začínat s kouřením. Snad jen duševně slabí jedinci, kteří chtějí někam zapadnout.

+1/0
12.12.2011 0:58

DjTamme

Re: ...

Tak tam nechod. Kuřárny ve firmách jsou pro kuřáky. Nekuřácké hospody pro nekuřáky a naopak. Na ulici ho upozorni a nebo odejdi a nikde jinde už nemůže být problém. Jo kouření je problém ale že je tady tisíce let nezájem...

+1/0
12.12.2011 1:16

captain cook

Re: ...

tobe nedoslo, ze on nemluvi o kurarnach ale normalnich verejnych mistnostech, urcenych pro pouzivani verejnosti. Tam kuraci otravuji nekuraky. Rv

Ziji v zemi, kde je koureni na verejnosti a v zamestnani, zabavnich a sportovnich objektech zakazano, v nekterych objektech uz celou radu let. Hospody, restaurace, stadiony, haly, bary, zabavni podniky, sportovni objekty atd neprisly zakazem koureni na buben.

0/0
14.12.2011 3:20

ČtenářXYZ

Zakaz koureni je jen dalsi giganticka manipulace lidi...

...a vymejvani mozku, nevim presne kerej kazikuř (jako je i kazišuk) nebo jaka organizace za tim stoji (zda se ale ze WHO), ale fakt je ze kurakum byla vyhlasena totalni vyhlazovaci valka. A ty manipulatori v cele s podplacenejma novinarema si uz pritom myslej ze to maj jednou provzdy vyhrany, ale to se pletou setsakramentsky, jenom zbytecne rozsivaj mezi lidma nenavist.

0/0
12.12.2011 0:27

Agrippa

Re: Zakaz koureni je jen dalsi giganticka manipulace lidi...

Manipulace lidí...? no, k tomu, že je mi kouření a ten smrad odporné tak, že mi spouští migrenu a žaludeční nevolnost, nepotřebuju být kýmkoliv manipulována. Váš příspěvek je nesmyslný.

Ale pokud by někdo kuřákům vyhlásil onu vyhlazovací válku, potešilo by mě to, rozhodně ;-D

+1/0
12.12.2011 9:18

velky bratr

Re: Zakaz koureni je jen dalsi giganticka manipulace lidi...

Militantni nekuraci jsou obzvlaste zabavna skupina lidi. Chteli byste ostatni omezit uplne ve vsem a tohle je zajimavy zacatek.

Rozumny kurak svym kourenim nekuraky vedome neobtezuje, ale casto je konfrontovan nekuraky, kteri maji potrebu mu sdelit jak je to hrozne spatne jak je obtezuje, ze vidi kuraka kourit. Nojo, za totace lidi obtezovalo koukani na mrzaky, tak se vsichni zavreli do jedlickarny a kdyz se v palaci kultury sjelo UV, nesmeli opustit budovu.

.

Kazdy musi respektovat pravo ostatnich a hajit prava vlastni. Tedy kurak ma pravo kourit, paklize tim objektibvne NEOBTEZUJE druhe. Jakekoliv jine omezovani koureni je nepripustnym zasahem do prav kuraka. Nekurak (i kurak) ma pochopitelne pravo (a v dusledku toho i povinnost jej hajit) na cisty vzduch, osaceni atd paklize se nachazi na verejmenm prostoru (tedy ne v kurackem baru). Ma se ozvat explicitne konkretnimu obtezujicimu kurakovi (at uz osobne ci s pomoci statnich organu) a ne lobbovat za plosne omezeni kuraku.

0/0
15.12.2011 19:52

antimultivitamin

Není v kurzu?

Lidi nekouří kuli nějakému kurzu, ale pro ten blažený pocit z přítomnosti nikotinu v těle. Tohle neovlivní žádný kurz. Z drogami je lidstvo spjato od nepaměti, nelze je nikdy vymítit, jde jen regulovat obchod s nejnebezpečnějšími z nich a varovat před nimi. Ale jejich užívání nelze zabránit. Obzvláště v těžké době, kdy je už jen samotný pohled na realitu dnešních dní a na výhledy do budoucna zdrcující, nelze nikomu vyčítat, když se dá na drogy.

+1/0
11.12.2011 23:26

1888

Jo, jo

zenska je sice zenska, ale tabacek to je pokourenicko.

+2/0
11.12.2011 19:33

s4o4l4i4m

Re: Jo, jo

.hmmmmmmmmm,rakovina ?

0/0
11.12.2011 19:40

dvakratzabanovanylajos

vazeni kuraci, dekuji ze kourite

setrite moje penize.

0/0
11.12.2011 19:07

Balvann

nechci nikomu brat iluze

ale byt sirotek v relativne mladym veku,rodice kourili a zemreli na rakovinu plic, nic moc a zavidim vsem co jeste rodice a pra.. maji

+2/0
11.12.2011 18:17

s4o4l4i4m

Re: nechci nikomu brat iluze

...do té doby,než se někdo stane sirotkem,tak z toho má prču...potom jen slzy,smutné,ale řešitelné;-(

0/0
11.12.2011 18:39

bebíčko

Re: nechci nikomu brat iluze

Dojemné,a to měli z kouření?

0/0
11.12.2011 20:29

phil.hill

Re: nechci nikomu brat iluze

mlčeti zlato

+1/0
11.12.2011 22:28

captain cook

Re: nechci nikomu brat iluze

az vyrostes, mozna zmoudris. MOZNA.

0/0
14.12.2011 3:14

Darkman_06

"Výborné" jsou samozhasínající cigarety = "Lightka" jinak.

Nemohu se zbavit, že rozhodnutí ohledně LIP cigaret (tzv. samozhasínajících) je trochu kocourkov. EU zakázala cigarety LIGHT s infomrací, že je nápis zavádějící, jelikož kuřák naopak vdechuje kouř hlouběji do plic, aby dostal svou dávku. A to je ještě škodlivější než neLight cigarety.

Nyní tady máme LIP (tzv. samozhasínající) cigarety, kterým se neche moc hořet při potáhnutí, jelikož omezují přísun kyslíku k hoření a jsem u stejného neduhu, který vedl k zákazu používání nápisu LIGHT. Člověk více a hlouběji tahá, aby dosahl alepoň z části toho, co dostal před povinným závaděním LIP cigaret. EURv

0/0
11.12.2011 18:13

Darkman_06

Re:

Jen pro neinformované.... od 18.11.2011 jsou k mání v trafice jen cigarety LIP.

0/0
11.12.2011 18:42

Scarlett from Scottland

Re:

fakt? a postřehnul jsi nějaký rozdíl?

0/0
11.12.2011 18:59

Darkman_06

Re:

Je potřeba více tahat. Papírek má tendenci brzdit hoření :(

0/0
11.12.2011 20:12

DjTamme

hospody

Mám restaurace. V jedné z nich sedím a užívám nedělního klidu po rušném víkendu. Hezky jsem si početl a zapálím. Pokud někomu u mě v hospodě vadí kouř, může jinám. Já v nich mám klientů dost. ;-D

+1/0
11.12.2011 18:08

s4o4l4i4m

Re: hospody

..fšak voni ti to koooření zakážó a máš po SVÉ hospodě;-D;-D....kouření škodí zdraví,to nevíte?

0/0
11.12.2011 18:37

DjTamme

Re: hospody

Tak to zavřu a bude mi to úplně jedno. A lidi hold nebudou mít kam jít na pivo. Ve městě je pět hospod a čtyři moje. Klidně si to zakažte. ;-D

+1/0
11.12.2011 18:50

Scarlett from Scottland

Re: hospody

určitě se pak najde nějaký samaritán, který si otevře nekuřáckou a určitě to bude terno ;-D

0/0
11.12.2011 19:00

DjTamme

Re: hospody

Přesně. Já je mám jen pár let ale lidi do nich choděj i víc jak 40 let. Vždy se tam kouřilo a nikomu to nevadí. Já v nekuřáckém dělat nebudu. mám otevřený bar u vody který přes léto vydělá dost a na hospody kde vydělám 1000 čistého za den se můžu vykašlat. At si to pak dělaj nekuřáci ;-D

+1/0
11.12.2011 19:34

Alex Murphy

Re: hospody

A když odejdou všichni?

0/0
11.12.2011 21:52

DjTamme

Re: hospody

Tak si jednu někdo otebře jako nekuřáckou. Ve velkých městech se mu naplní, nepochybuji. V malém měste jako je moje kde je 10 tisíc lidí ji prostě bude mít prazdnou. Tady sedí kuřák i nekuřák u jednoho sotlu od nepaměti. Dnes tomu pomáhá klimatka. Nemluvě o tom že je to lidí svobodná volba. Já jsem zkusil udělat nekuřácké obědy. od 11-13. Po týdnu kdy kuchař neměl co dělat, jsem to zase zrušil.

0/0
12.12.2011 1:19

agnitas

Re: hospody

já bych velmi ráda jinam - jenže není kam. v našem městě není jediná restaurace, kde není nahuleno. to podle kuřáků ovšem diskriminace není.;-€  jsou to kuřáci, kdo všechny široko daleko obtěžují hnusným smradem. stačí jít po chodníku za kuřákem  a blila bych.

0/0
12.12.2011 15:53

unreal69

cigárko

Cigára jsou boží,;-D;-D;-D

0/0
11.12.2011 18:07

s4o4l4i4m

Re: cigárko

...rakovina ne:-/

0/0
11.12.2011 18:38

Scarlett from Scottland

nejsou u nás protikuřácké kampaně?

no já nevím, ale mě připadá, že protikuřácký boj je tu už hezkých pár měsíců, až je směšnej 8-o po přečtení pár příspěvků do diskuze, kdy se nekuřáci ptají kam mají utéct na ulici před kuřákem... no to mi přijde legrační :-) vadí jim zapálené cígo venku, ale že kolem projel smradlavej náklaďák jim mu asi jedno, nebo že vedle z komína čadí petky... 8-o bože kam ti lidé rozum dali :-/

+3/0
11.12.2011 17:10

s4o4l4i4m

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

příteli,jseš mimo mísu:-/..vadí mně i smrdící auta,ale chlapče bez nich to nejde.Smradlavej kuřák na autobusové zastávce ,bez toho to jde a lehce;-O

0/0
11.12.2011 17:22

Scarlett from Scottland

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

nejsem mimo mísu a ani nejsme přátelé :-) to je sice hezké, že bez kuřáka se obejdeš, já se taky obejdu bez kdejakého hlupáka.... ale logicky, když chtějí být lidé tak strašně zdraví, tak v první řadě musí začít řešit auta a třeba právě ty komíny a fabriky a pak až kuřáky a ne naopak. Jinak to stejně bude bez efektu, chápeš? stejně zdraví nebudou.

+2/0
11.12.2011 17:30

s4o4l4i4m

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

;-D,máš pravdu,ale argumentuješ o něčem jiném.Já hovořím o neohleduplných,agresivních kuřácíéch,které "musím" požádat aby ode mně poodešli..slušný to udělá,jeden ze sta.Dovedeš si představit jak prosím autíčka aby nesmrděla;-D;-D

0/0
11.12.2011 17:41

Scarlett from Scottland

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

třeba elektro a plyn a rozhodně nedovolit jezdit starým smradlavým náklaďákům a busům. A nezapomínej na pálení v kotlích. Až tohle nebude, tak rejpej do kuřáků :-) do té doby jaksi je tvůj smyšlený nárok mimo mísu

+1/0
11.12.2011 18:39

s4o4l4i4m

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

;-D...nerejpu,argumentuji,a ne ke kuřákům,ale KOUŘENÍ;-D...to jsou věci,že ano,pane...

0/0
11.12.2011 18:53

Scarlett from Scottland

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

no ty právě ničím neargumentuješ. V celé diskuzi.

+1/0
11.12.2011 18:54

s4o4l4i4m

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

1/ kouření škodí zdraví,nejvetší lahůdka v cigaretách je jed ,který se používá na trávení krys

2/ 80% lidí ,které operuje profesor Pavko má rakovinu z kouření !!!!

3/ závislost je bez diskuze,abstinenční syndromy bez diskuze

4/ stát proti kouření nic nedělá,viz beztrestné kouření nezletilých

5/ kouření je tak zvrácené,že nikotin u silných kuřáků vytváří dopamin,hormon odmněny za to.že kouří ..stačí?

0/0
11.12.2011 19:18

Scarlett from Scottland

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

a co konkrétně tobě je do toho, že si někdo sám sobě ničí zdraví? taky tak strašně řešíš, když někdo žere bůček nebo chlastá? a zase tu neargumentuj tím, že ten tě neomezuje nebo tě neohrožuje na zdraví jako kuřák, protože to už jsme tu probrali, jak je to s tím zdravím... kuřák je jen třešnička na dortu, ale dort se neřeší. Takže to ti tak leží  na srdci zdraví cizích lidí ? ;-D8-o

0/0
11.12.2011 20:44

Agrippa

Re: nejsou u nás protikuřácké kampaně?

R^ R^

0/0
12.12.2011 9:22

hugomárapokutář

Kouření není kůůůl!?

Nevadí, ale mě to chutná!!!;-D;-D;-D

0/0
11.12.2011 16:03

s4o4l4i4m

Re: Kouření není kůůůl!?

..JE,KDYŽ TŘEBA NEKOUŘÍŠ MOMENTÁLNĚ V MÉM OKOLÍ;-D

0/0
11.12.2011 16:09

s4o4l4i4m

kuř si,ale neotravuj kouřem jiné

..neflusej na zem,neodhazuj nedopalky,,,a je to,je to jednoduché;-D,bohužel jsou kuřáci většinou agresivní ,neohleduplní omezenci..kouřit,sát trubičku se sušeným listem,který je ovládá...

0/0
11.12.2011 16:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.