Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nigella Lawsonová vaří rychle a skvěle. Chcete znát její triky?

Nigella Lawsonová je královnou britské kuchyně. České plotny ale zatím neovládla. A to je škoda. Máme se od ní totiž hodně co učit. Nebo vy snad zvládnete tříchodové menu za dvacet minut?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orca1

haa

Pointa je v tom že v Anglii běžná domácnost není zvyklá vařit tak jak to známe my. Čili kdokoliv kdo vaří je tam skoro jako zjevení .

+1/0
7.11.2011 22:19

captain cook

Pointa je v tom

ze zminena jidla je pouze jeden oddil Nigellinych receptu, zvany express, pro dny, kdy je treba mit na stole rychlovku, ne pro kazdodenni vareni. To tady hodne lidem nedochazi. Asi nevedi, ze Nigella je autorkou nekolika knih a serii DVD, z nichz pouze jedna se jmenuje Express.

Jak jsem uz vysvetlil dole, Cesi maji sve vlastni expresy - dny, kdy vari ruzne druhy knedliku, bramborovou kasi, polevky, zahustovani omacek atd. vsechno z prasku, kdy pouziji listove testo z polotovaru na strudl, otevrou konzervu, aby meli jidlo na dovolene rychle na stole a meli vic casu na koupani se v mori, pouziji rajcata, rajsky protlak, passatu nebo sugo di pomodoro z konzervy ci lahve...atd.atd.atd.

 Vsechny recepty na svickovou, ktere jsme kdy na idnes videl byly rychlovka na jeden den a ceske kucharky se jeste chlubi jak na to pouzivaji zeleninu v laku z lahve v samosce, ne vsechno pripravit doma pekne zgruntu a za 2-4 dny jak se poradne ma!

"Kdo sam zije ve skleniku, nemel by hazet kamenim."

0/0
8.11.2011 3:54

anžto

no

o té paní slyším prvně - ale dle článku jde o Babicu v sukni. - takže dobrý tak leda do školní jídelny:-)

+2/0
7.11.2011 15:16

síma25

Re: no

S tou druhou půlkou si dovolím nesouhlasit  - polotovary jsou drahé, na to školní jídelny nemají. Tam se vaří pěkně postaru a hooodně za levno. Jinak dojem Babicy v sukni teda podle článku dělá, o tom žádnáR^

+1/0
7.11.2011 17:17

dresinek

Zlatý sirup :-)

Jsem taková Lama jenom já, že jsem si musel googlem vyhledat co je to zlatý sirup? Nebo je to už pro všechny samozřejmost? Jestli je tu někdo podobný jako já tak : GOLDEN SYRUP / ZLATÝ SIRUP

- je populární v Anglii, kde je také znám jako "light treacle". Tato velmi sladká kapalina má viskózní konzistenci a čistě zlatou barvu. Je vyráběn svařením cukrové šťávy vyrobené z třtiny a má bohatou příchuť nesrovnatelnou s jinými sladkostmi. Nejznámější značka je "Lyle´s" , která je prodávána ve světě v supermarketech a v lahůdkářstvích. Jako náhrada může být použit "corn syrup" pro vaření i pečení, tak i pro jiné výtvory počínaje polevami na lívance, až po polevy na zmrzlinách.

A teď prosím autora ať dá tipy kde se to dá sehnat, když už pro nás našel recept na tu cukrovinku.

+2/0
7.11.2011 11:04

Theress@

Re: Zlatý sirup :-)

R^R^R^;-D;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
7.11.2011 11:59

radnice

Re: Zlatý sirup :-)

Mám pocit, že autor sám neví o čem píše (jinak by neudělal tak tragicky negativní reklamu zmíněné "celebritě").

Je to normální hustý cukrový rozvar, jen z tmavého cukru. Ten se používá v cukrařině odjakživa, jen nemá tenhle vznosný marketingový název. Odborně se té konzistenci říká "silný let" a je to svařený cukr s vodou na tak hustou konzistenci, že když do ní namočíte drátěné očko, lze z ní vyfouknout bublinu. Výroba doma stojí cenu surovin (voda a cukr) a asi tak 10 minut vaření. Chuť závisí na druhu použitého cukru.

0/0
7.11.2011 13:45

opportunity

Re: Zlatý sirup :-)

Marks and Spencer.

0/0
7.11.2011 22:54

dscs

hm

jedine, co mi prijde jako uzitecme, je strihani toho salatu. mozna. jinak je to spis babicovske ozulovani klasickych receptu. jist se to jiste da, pani z mimibazaru vari mnohem hur, ale nadsenim me to nenaplnuje

0/0
6.11.2011 23:04

opportunity

Re: hm

Salát se má trhat rukama. Pažitku stříhám běžně.

+2/0
6.11.2011 23:13

dscs

Re: hm

no podle toho, co vim, ze trhani doporucuje spis kvuli nevhodnosit kontaktu salatu s nekterymi kovy kvuli vitmainum... ale hadat se nebudu

0/0
7.11.2011 7:09

radnice

Re: hm

Pažitku stříhala už moje babička, na tom není nic objevného. Normální člověk, nakrájí salát nožem zcela jistě rychleji, než je stříhání nůžkami. Docela mne dostalo tohle "Téměř v každém receptu s cibulkou využívá jarní. Třeba do polévky ji ani nekrájí, celou pak vyhodí." Asi jí nikdo neřekl, že jsou různé druhy cibule s různými chutěmi a že pro každý pokrm se hodí jiná (jarní, šalotka, bílá, žlutá, červená). A taky, že se nekrájí proto, aby bylo více práce, ale proto, že nakrájením se logicky více může v pokrmu rozvinout její chuť a aroma. No už jsem to tady psal - z článku plyne, že náš Babica je proti ní kuchařský velmistr. Bohužel takovéhle články o takových lidech potom jen prohlubují všeobecně rozšířený názor, že autentická britská ostrovní kuchyně buďto neexistuje nebo je pro běžného smrtelníka nepoživatelná. Opak je pravdou, ale k popularizaci výtečné tradiční domácí britské kuchyně zcela jistě tahle paní s konzervami, bonbóny marshamallows nebo nůžkami místo nože nepřispívá.

0/0
7.11.2011 9:55

theofil.bentley

no... ja bych rek...

ze vetsina z nas nema nic proti stylu vareni zminovane damy N.L. - hlavne proto, ze ji ani jeji kucharky nezname, ze? Nam jenom vadi tenhle hloupe napsany clanek o ni. Ale dobre nam tak, nemame cist hlouposti.

+2/0
6.11.2011 20:22

radnice

Co se od ní máme učit ?

Snad používání konzervovaných potravin ? Nebo rychlé a tím pádem méně chutné přípravy ? Na to nepotřebujeme žádnou britku, máme tady svého vyznavače co nejrychlejších a navíc nejlevnějších příprav - mistra Babicu !!!

+2/0
6.11.2011 8:52

captain cook

Re: Co se od ní máme učit ?

Tvrzeni, ze rychle pripravy jsou automaticky mene chutne je hloupost na n-tou vymyslena nekym, kdo toho z praxe moc nevi.;-D

+2/0
6.11.2011 10:16

radnice

Re: Co se od ní máme učit ?

Ano, jistě to je pravda. Nicméně rychlé zpracovávání konzervovaných potravin skutečně s se skutečnou gastronomií nemá nic společného.

0/0
6.11.2011 11:02

wrah

Re: Co se od ní máme učit ?

V létě jsem si nakoupil spousty laciných rajčat a nadělal si domácí kečupy a protlaky. Vřele doporučuji. A) máte jistotu, že neobsahují herbicidy (pokud jste je řádně umyli) ani mykotoxiny (pokud nebyla nahnilá a plesnivá), plus přizpůsobění chutě použití. Mít ve špajzu 10 lahviček, každá na 2* pizzu nezabere skoro žádné místo a případný mražený rajský koncentrát není o nic neskladnější. A naopak, takový domácí pizza polotovar, obsahující sekaná rajčata a oregano, rovnou k namazání na placku.. Mňam!

0/0
6.11.2011 17:54

radnice

Re: Co se od ní máme učit ?

Hmmm, jenže v člnku není ani náznakem něco o tom, žeby si sama zavařovala. "Předvařená čočka z konzervy" asi nebude domácí výroby a vrcholem je největší hnus, co na trhu cukrovinek je - bonbóny marshamallows.

0/0
6.11.2011 21:55

captain cook

Re: Co se od ní máme učit ?

PS. Mame nektere jeji kucharky v knize a na DVD a mohu te ujistit, ze jakkoliv jsme u na s doma na dobre jidlo narocni, ty z jejich receptu ktere jsme bud manzelka nebo ja pripravili, jsou velmi chutne.

0/0
6.11.2011 10:24

radnice

Re: Co se od ní máme učit ?

I Babicovy jsou "dobroty" ;-D. Ale staletími je prověřeno, že konzervované a příliš rychle (samozřejmě s některými výjimkami) upravené pokrmy nejsou to nejlepší, co v gastronomii existuje. Já tedy alespoň dávám raději na prověřené postupy, než na rádoby pokrokové experimenty. Navíc vaření má být potěšením a nikoliv co nejrychlejší přípravou něčeho, čím se zaplácne žaludek.

+1/0
6.11.2011 11:05

captain cook

Re: Co se od ní máme učit ?

je zrejme, ze Nigellu a jeji vareni VUBEC neznas a jenom tu placas nesmysly. Nekde sis precetl/a, ze na neco pouzila konzervu v serii jidel zvanych Express a ty z toho hned vyrobis, ze pouziva konzervy porad a vsude. Pritom pravy opak je pravdou.

Jste nam tu budes tvrdit, ze Ngella pripravuje svatebni hostinu nebo vanocni party z konzerv!:-P

Bylo by dobre, kdyby ses skutecne seznamil/a s predmetem o nemz se tu vyjadrujes s takovym despektem ac o tom vis houbelec, protoze jinak to jvypada dost smesne. Pokud umis anglicky, doporucuji site

http://www.nigella.com/books

Klikni na cisla pod hlavnim clankem a precti si o jednotlivych seriich.

+2/0
6.11.2011 13:03

radnice

Re: Co se od ní máme učit ?

Reaguji nikoliv na její show, ale na článek na iDnes. Tady vyzdvihují už v úvodu rychlost (tříchodové menu za 20 minut), použití  A několik citátů, které kcvalitní gastronomii tedy zcela jistě nekvalifikují : "Často servíruje i předvařenou čočku z konzervy ... Dobrou trefou jsou i konzervované fazole", "Klidně hostům naservíruje pečené sterilované papriky ... na pánev zase vyklopí konzervu již stažených rajčat", "Proč na pozvednutí čokoládové pěny místo žloutků nevyužít třeba bonbony marshamallows?", "Pokud jí příprava některého z pokrmů připadá příliš složitá, nenechá se tím otrávit a koupí ho hotový". A zcela vypovídající je poslední odstavec, který začíná  "Pokud čeká hosty, nakoupí častokrát připravené pokrmy a

stolu dodá už jen jednu nebo dvě dominanty, které vzešly zpod jejích

rukou". Čili je to přesně Babica "dáme tam chřest, pokud se nám zdá drahý nebo ho nemáme, stačí květák a když ani ten nemáme, tak brambory ...".

+2/0
6.11.2011 16:46

Banjo Banjo

Re: Co se od ní máme učit ?

Zřejmě máte pravdu oba. Patrně Nigella - zdá se- umí vařit, ale z toho článku (debatujeme pod ním) to tak rozhodně nevypadá.

0/0
7.11.2011 8:13

captain cook

Vubec ti nedochazi ze clanek se tyka pouze JEDNE

serie Nigellinych receptu, zvane EXPRESS. Prumerne inteligentni clovek pochopi, ze expres jsou rychlovky pro dny, kdy je nutne mit jidlo na stole rychle. Ne neco varene dnes a denne. Ty nikdy nekoupis k veceri pecene kure a neudelas kasi z prasku?

Nerikej mi, ze na dovolene travis cele dny u plotny a nikdy nepouzijes konzervu! Nebo ze Cesi do Chorvatska nikdy nevozi konzervy, aby meli rychle jidlo a vic casu na koupani v mori! Nerikej, ze vsechny Cesky vzdycky delaji domaci strudl z tazeneho nebo doma od zacatku udelaneho listoveho testa a NIKDY nekupuji testo v polotovarech! Nerikej mi, ze vzdycky pripravujete pravou svickovou pres 2-4 dny jak se ma, v domacim zeleninovem moridlem a ze to neodflaknes receptem kde se vsechno uvari ten samy den a zelenina je z lahve koupene v samosce! A nerikej, ze Cesky nikdy nevari z prasku nasledujici potraviny: houskove, bramborove a ovocne knedliky, bramborovou kasi, polevky, zahusteni polevek a omacek smesi Knorr,.....atd atd atd.

0/0
8.11.2011 3:44

radnice

Re: Vubec ti nedochazi ze clanek se tyka pouze JEDNE

Určitě je hodně lidí, kteří vaří z polotovarů nebo kupují hotová jídla. Ale nepíší o tom knížky a netočí o tom TV show, protože to není nic, co by se člověk měl učit.

Jinak na okraj - kaši a knedlíky z prášku tedy NIKDY nedělám a nikdy jsem ani nedělal. Polévky zahušťuji jíškou, chlebem nebo rozmixovanou zeleninou, protože mi to nepřijde zase tam moc časově náročnější a přitom chutnější. Steně tak nekupuji u stánku grilované kuře nebo podobné věci. Snad jen občas používám koupený bujón a listové těsto si taky nepřipravuji doma. U lotny celé dny netrávím ale v tom je právě to, co by se lidé měli učit. Ne šetřit čas tím, že použijí konzervy nebo hotovky, ale tím, že budou vařit efektivně a podle dobrých receptů. Dobře uvařit neznamená stát u plotny celý den. Popisovat vaření z konzervy dokáže každý blb.

Do Chorvatska nejezdím a ani jinam s sebou konzervy nevozím, protože mám za to, že k dovolené patří nejen dýchat stejný vzduch a pít stejnou vodu jako místní, ale jíst i stejné potraviny.

0/0
8.11.2011 9:02

radnice

Re: Vubec ti nedochazi ze clanek se tyka pouze JEDNE

Ale musím uznat, že baba je to krásná, což ovšem bohužel s uměním vařit nemá nic společného :-(

0/0
8.11.2011 9:03

dscs

Re: Co se od ní máme učit ?

mozna si mame vsichni koupit hromady rtenky a nechat si prisit velikanska prsa

0/0
7.11.2011 7:10

síma25

Re: Co se od ní máme učit ?

Hele, mně se jako velký prsa líbí, opravdu moc, ale tohle je příliš i na mě.

0/0
7.11.2011 17:18

karelka k

To je ale

krásná ženska!!R^V Od ní by mi chutnalo.;-)

0/0
6.11.2011 1:22

radnice

Re: To je ale

Jo, ale asi ne jídlo :-P

0/0
7.11.2011 9:41

bojimbojim

hahahahaha

Zdravim pana Kraba,tak jsem se uz dlouho nezasmal jako dnes.Pane Krabe,vy jste dobry komik.Proc jste jeste neodjel do [>-] kdyz to je v UK nak na ......Divim se,ze jste jeste na zivu.Ja ziju v UK skoro 8 let a nevidel jsem to co vy tady popisujete.Vy jste primo Andersen,ja nemuzu.Prominte,ze se Vam smeju,ale pobavil jste mne.Ano v jednom s vami souhlasim,nemaji tady cesky ocet,mouku,kefir,podmasli atd.co maji v CR.Ale to co popisujete,tak to jsem vazne nezazil,spise jsem si myslel,jestli nahodou nezijete nekde v Somalsku nebo jine zeme .Jste dobrej komik.Prosim vas,vratte se do maticky zeme [>-],tam vam bude urcite lepe,protoze jinak nam tady umrete hlady;-D.

+2/0
6.11.2011 0:58

Banjo Banjo

Re: hahahahaha

Já bych viděl jako docela zajímavou anomálii, že na náš net přispívá někdo z paralelního vesmíru...

Jenom tady je to možná trochu nedoceněné, protože ne všichni se zajímají současně o vaření a tyhle zvláštnosti současně.

0/0
7.11.2011 8:09

krab

Re: hahahahaha

Abysme tady zabranili temdle prazdnejm zvastum, tak se domluvme na linku a ja tam zverejnim fotky prazdnejch regalu spolu s konkretnim mistem a casem. Denodenne se mi stava, ze vyber je tu totalne zoufale TRAGICKEJ, oproti tomu v Praze se mi to nestava nikdy.

Nejsem v UK kvuli jidlu, kvuli jidlu sem muzou jezdit jenom Somalci.

0/0
7.11.2011 16:31

petrfromprague

to neni vareni

je to "radoby" vareni a muze nadchnout jen amatera, ktery o vareni nic nevi, nevari s laskou a vari nerad(a). Soude podle komentaru i tech jsou vsude mraky.

Petr

+1/0
5.11.2011 22:46

kecálek_český

Re: to neni vareni

tohle, podle vás "rádoby" vaření je lepší, než to, co se předvádí ve většině našich domácností a o hospodách (restauracích, chcete-li) nemluvě.

To, co uvaří ona je hezké, chutné jídlo z prima surovin - co víc si přát? A jestli to je "ama" nebo "profi"? No a? :-D

+2/0
5.11.2011 23:08

kecálek_český

Re: to neni vareni

a mimochodem, ona nikdy netvrdila, že je profík ;)

0/0
5.11.2011 23:09

captain cook

Re: to neni vareni

to je pravda.

Nigella o sobe zasadne tvrdi, ze je kucharsky nadsenec, ze ji vareni a kuchynska experimentace bavi a nazorne dokazuje, ze clovek nemusi stravit u plotny cely den aby se najedl chutne, zdrave a aby tim uspesne pohostil i pratele.

 Komu se to nelibi, nemusi se na to koukat a nemusi si z toho vybirat prakticke poznatky.

+2/0
6.11.2011 4:38

petrfromprague

Re: to neni vareni

za prima suroviny nepovazuju fazole z konzervy... a dalsi polotovary Rv

+1/0
6.11.2011 10:50

captain cook

Re: to neni vareni

dalsi ktery nevi co mluvi. Doporucuji se skutecne seznamit se s veci a nekecat hlouposti o tom, co neznas.

0/0
6.11.2011 13:05

petrfromprague

Re: to neni vareni

rozhodne se nebojim "uspinit prkynko" ;-)

0/0
6.11.2011 19:06

radnice

Re: to neni vareni

Tohle ale není diskuze na jejím webu ale diskuze o tom, jak ji tady představil článek o ní. Z toho, co tady je o ní napsáno to vypadá, že takový Babica by ji strčil do kapsy, protože ten alespoň skutečně vaří a ne jen kašíruje koupená hotová jídla (jak to v článku je jasně naznačeno).

+1/0
7.11.2011 9:44

foreve

Re: to neni vareni

:-)souhlasím!!!!!

0/0
6.11.2011 8:12

Wabo

U NIgelly vůbec nejde o ty triky, o kterých píšete vy

Nigelliny pořady nebyly populární kvůli vaření. O těch 20 minut přípravy tam nešlo, divák-muž často ani nezaznamenal, o jaké jídlo mělo jít. Jak v Británii, tak v USA svými shows rozdělovala diváky a působila tiché domácnosti, protože muži ji milovali, ženy většinou nenáviděly. Nigella především "vaří" tak, že dlouho a smyslně olizuje své prsty - to je poznávací znamení jejich pořadů a po letech si lidé - muži i ženy - obvykle nejvíce pamatují právě to (zbytek si nejvíce pamatuje přednosti, které jsou zjevné i z obrázku iDNES). Kromě smyslného olizovaní prstů a jiných předmětů dlouze a smyslně hledí do kamery, příp. se významně naklání nad hrnci, přičemž bezesporu má co do nich vyklopit.

+3/0
5.11.2011 20:52

captain cook

Re: U NIgelly vůbec nejde o ty triky, o kterých píšete vy

Nigella v Australii tiche domacnosti nezpusobuje. Je oblibena mezi muzi i zenami a jsou to hlavne zeny, ktere kupuji jeji kucharske knizky a serie DVD.

0/0
6.11.2011 4:41

síma25

Re: U NIgelly vůbec nejde o ty triky, o kterých píšete vy

Jasně, a vy jste mluvčí všech australanů, viďte;-D

0/0
7.11.2011 17:15

Carmel Tel

hra na kryhu a ladoborec

ona by bola kryhou a ja ladoborec a ja by som do nej narazal a narazal a narazalVV

0/0
5.11.2011 19:49

Bojovník z Karkandu

Nigella má velký to....

... talent na vaření. To se pozná na první pohled :-PR^

0/0
5.11.2011 18:25

Wabo

Re: Nigella má velký to....

Je to přesně tak. R^

0/0
5.11.2011 20:53

opuštěná struna noci za 14.90,-

Re: Nigella má velký to....

R^

0/0
6.11.2011 0:25

Inkvizitor Johny

Však jasný

Však jasný. Zjednodušovat si to, co to jde. Proč krájet třeba jak tatar zeleninu na prkýnku, když to stačí mrsknout do mixéru. Třeba u takového kila cibule je to úspora ohromná.

0/0
5.11.2011 17:56







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.