Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blanka Matragi haute couture: exkluzivní šaty i škobrtající modelky

Šestnáct různých variací kolekce ready-to-wear a čtyřiapadesát haute couture modelů zhlédli ve středu večer příznivci Blanky Matragi, české návrhářky žijící v Libanonu. Dočkala se ovací ve stoje, tak moc se přehlídka divákům líbila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majxik

Ach jo

Musim se priznat, ze me dosti pobavilo ze chlap jako jsem ja si zvladne zjistit informace o Haute Couture a redakce OnaDnes ne :D A to to tak vzniklo ze moje pritelkyne modni navrharka zacala o tom mluvit a nevedela vlastne jak to vzniklo :D pekne saty R^ ale zase za podvod Matragi Rv

0/0
29.10.2011 0:17

karionnn

Proč nenapíšete,

že tato plastiková stárnoucí maska nadávala sprostě modelkám, že jsou tlusté! V době boje proti anorexii se jí holky velikosti 34 a 36 zdály tlusté. Takhle asi jedná s arabskými švadlenami.

0/0
7.10.2011 7:31

Mrs. Robinson

Blanka jde do podoby vévodkyně z Alby

:-P

+4/0
6.10.2011 21:07

AlBunda

Re: Blanka jde do podoby vévodkyně z Alby

smutné,ale je totak

0/0
10.10.2011 1:01

kalifkaca

možná občas nudné

ale konečně také něco, co si dovedu představit, že si někdo opravdu může vzít na sebe a někam v tom jít, protože většina přehlídek plodí modely, které se jinam, než na tu přehlidku vzít nedají.

+1/0
6.10.2011 16:56

Bětka

Hezké

Kolekce se mi líbí, nejvíc mě oslovily černobílé modely, mám ráda geometrické vzory. Mrzí mě, co tato dáma dělá se svým obličejem, začíná se podobat vévodkyni z Alby.Rv

+1/0
6.10.2011 14:23

vendy.g

Re: Hezké

Souhlasím,paní Matragi má modely nádherné,sama se ale podobá postavám ze Star Treku.Nechápu,když prohlašuje,že by nevzala nic do úst co má chemickou vazbu,že si nechá zdevastovat obličej botoxem!Nebo má kouzelné zrcadlo,které jí musí tvrdit,že je nejkrásnější:)

+1/0
7.10.2011 8:47

kosatica

pani

vie jak se vydelava..suhlasim s komentom dole..to co predvadza tu, by si nemohla nikdy dovolit predvadzat v libanone..a ta kolekce..hm...staci ist do lepsieho butiku v akejkolvek krajine blizkeho vychodu...zvlast levantske krajiny a najdete krajsie...ono totizto takato kolekce je sucastou kultury a mody a vseobecneho image odevu  na zasnubach a svatbach..a nielen smotanky..od obycajnych ludi az po..proste ona vie ako sa zarabaju prachy a to je vsetko....zije na ceskej blbosti..tu kazdy co ma prachy a vie ako na prachy kde a ako a komu  tak mu to ide..

+1/0
6.10.2011 14:11

NumLk

bez napadu

typicky zenska tvorba bez "kouli" spiralky a volanky a barevne sladit + prizdobit, vsechno zastarale vcetne ucesu , bohuzel matragi nema talent a plodi prezdobene radoby houte couture saty jakych je v kramech po praze tuny od vselijakych tureckych a cinskych producentu

0/0
6.10.2011 13:25

21century_schizoid_man

Re: bez napadu

jde videt, ze pan je znalec

+1/0
6.10.2011 13:26

blanka

Tentokrat se mi libi

vice Ready-To-Wear, ale jinak jsou nektere dlouhe nadherne, uz jsem od p. Matragi videla originalnejsi na vystave v Obecnim dome...

0/0
6.10.2011 12:37

xs123

Nádhera

není co dodat. Blanka Matragi dokonce ani nešokuje, nebourá tabu a její modelky vypadají jako ženy. Modely by se daly nosit. Jsou nádherné, úžasné, pohlazení po duši.

0/0
6.10.2011 12:25

veraliz

Re: Nádhera

Souhlasím, modelky vypadají krásně, stejně jako šaty. Je hezké, že jsou i přehlídky, kde dívky, které předvádějí nevypadají jako právě vylezlé z hrobu a vše má šmrnc R^

0/0
6.10.2011 18:07

lindiště

Trochu rozpaky

Tak nevím... Zatímco některé modely doslova vyrážejí dech, u jiných mám naopak pocit, že Matragi už trochu vykrádá sama sebe, prostě mi připadá, že už jsem to "někde" viděla - mluvím o kolekci Haute couture. Naopak se mi velmi líbí svatební šaty, které mě jinak vždy nechávaly celkem chladnou. Nejsou tak okázalé, o to víc ale vynikne střih a materiály, které jsou opravdu nádherné. U kolekce ready-to-wear, tam bych to rozdělila tak, že to, co je černé nebo černobílé, se mi líbí hodně a to, co je barevné, se mi nelíbí vůbec - tato aplikace malovaných motivů, se mi zdá poněkud nešťastná.

Jinak ovšem velmi oceňuji, že ona navrhuje opravdu šaty, ne žádné pytle a beztvará cosi, v jejích modelech vypadají ženské skutečně jako ženské. Modelky jsou pěkné, mimochodem

0/0
6.10.2011 12:10

Zuzana_K

Zakopavani a cesky amaterismus

Vcera jsem na te prehlidce byla od 17. Ano, skoro kazda modelka zakopla, dvakrat temer pad. Jenze pozdeji uz jsem neverila, ze je to chyba modelek, ale pani Matragi a jejich kolegu. Delalo to na me dojem, ze Praha je jen jedna ze zastavek "turne" a ze si nedali tu praci, aby modelkam saty individualne upravili do dokonalosti vcetne delky. Neverim, kdyz v tom nejde chodit ani natolik, aby sly saty dustojne prezentovat, ze je to umelecky zamer. To me zklamalo. Jinak saty Blanky Matragi se me a moji mamce libily driv moc. Ale bud jsme se zmenily my nebo jsou nove saty jine, ale ja odchazela tak trochu zklamana.

0/0
6.10.2011 11:52

21century_schizoid_man

Re: Zakopavani a cesky amaterismus

Nevim, na jake prehlidce jste byla Vy, ale ja byl na te pro verejnost (o zadne jine nevim) a ta zacinala ve 20 hodin. Vzhledem k tomu, ze zakopavaly mladsi modelky u predvadeni kolekci RTW a tyto modelky byly v oboru kolikrat jenom jeden mesic, tak verim tomu, ze to byla jednoduse jejich chyba. U starsich modelek HC jsem zakopavani nevidel. Saty byly uzasne a nezaznamenal jsem nic, co by bylo duvodem ke zklamani (teda krome silene ceny vstupenek), nejaka skobrtnuti mi opravdu na pozitivnim dojmu neubrala.

0/0
6.10.2011 12:14

SUPERpolární liška

Re: Zakopavani a cesky amaterismus

Přehlídka se včera konala v 17 i ve 20 hodin. Že o druhém termínu nevíš je jen o nulové snaze si to zjistit....

0/0
6.10.2011 12:55

21century_schizoid_man

Re: Zakopavani a cesky amaterismus

jsem rad, ze jsem i pri nulove snaze zde ve foru zasoben informacemi, co me tesi jeste vic je to, ze ta pozdejsi byla moc pekna

0/0
6.10.2011 13:06

cur53se

RTW a HC

Naučte se už v redakci konečne chápat co je Haute Couture a co je Ready-To-Wear !

Ready-To-Wear (Prêt-à-porter) - běžná konfekce k zakoupení v obchodě, koupím, obleču a nosím.

Haute Couture - se šije na zakázku, kolekci pojmem Haute Couture mohou pojmenovat pouze ti návrháři, kterým tento status uzná pařížská organizace Chambre Syndicale de la Haute Couture. Blanka Matragi status Haute Couture nikdy neměla a výhedově mít nebude (nesplňuje podmínky aby jej získala).

Všechny věci, které nejsou konfekce a šijí se na zakázku a zároveň nejsou Haute Couture se označují jako Couture.

+5/0
6.10.2011 11:41

21century_schizoid_man

Re: RTW a HC

co napsala redakce spatne? RTW byla na prehlidce nalezite oznacena stejne jako HC. Blanka dela tyto dve rady, v cem je problem?

0/0
6.10.2011 12:17

cur53se

Re: RTW a HC

Problém je v tom, že Blanka označovat své kolekce Haute Couture nemůže, resp. používá ale je to nepřijatelné. Vy snad také používate akademické tituly aniž by je vám někdo před tím přidělil?

+2/0
6.10.2011 12:22

21century_schizoid_man

Re: RTW a HC

Proc by je takto nemohla oznacovat? Je to spickove, na zakazku, kvalitni, rucne site, podle mne jasna HC

0/0
6.10.2011 12:26

cur53se

Re: RTW a HC

Abyste získal status Haute Couture je třeba splňovat několik podmínek: Všechny šaty musí být šité na zakázku s minimálně jednou zkouškou, je třeba mít ateliér v Paříži s minimálně 15 zaměstnanci, každou sezónu představit kolekci v minimálním počtu 35 modelů pro denní i večerní nošení. Výjimku lze udělit pouze z pravidla číslo 2, kdy návrhář nesídlí v Paříži (např. Armani, Elie Saab) anebo mohou být pro aktuální sezónu komorou pozváni, aby předvedli kolekci Haute Couture (Alexis Mabile, Giambattista Valli).

Haute Couture samozřejmě je o kvalitě a o ruční práci ale ruční kvalitní oblek si můžete ušít i u svého lokálního krejčího. Proto jen ti nejkvalitnější, a nejlepší z nejlepších, se mohou chlubit titulem Haute Couture a ten, jak jsem již zmínil několikrát, někdo musí udělit.

+3/0
6.10.2011 12:55

Amáálie

Re: RTW a HC

a není rozdíl  Haute Couture a haute coutore? Záleží, jak byla skutečně označena, no možná jsem nečetla pečlivě text, nechce se mi :-))

0/0
6.10.2011 13:01

21century_schizoid_man

Re: RTW a HC

Porad nevidim problem s tim, ze redakce pojmenovala obe kolekce tak jako jejich autorka. A s tim HC to mate kde? Prehlidka byla v Praze a ne ve Francii a na HC podle meho neni zadne evropske nebo dokonce ceske prumyslove pravo.

0/0
6.10.2011 13:05

cur53se

Re: RTW a HC

Tak to se naštěstí mýlíte, Haute Couture je ochranná značka. Vy v tom problém nevidíte, já ano. Ostatně v zemi, kde se kradou i akademické tituly mně to ani nepřekvapuje ;-)

+2/0
6.10.2011 13:09

21century_schizoid_man

Re: RTW a HC

Myslite ochrannou znamku? Takze mate pozdezreni, ze redakce porusila prava jejich vlastnika? A cim to, ze tuto znamku nemohu dohledat v databazi UPV? Co s tim maji co spolecneho akademicke tituly?

0/0
6.10.2011 13:19

cur53se

Re: RTW a HC

V databazi UPV ji jako ochranou znamku nehledejte a tento cas radeji venujte necemu smysluplnejsimu. Jestli vam stale nedochazi paralela mezi timto prikladem a prikladem neopravneneho pouzivani akademickych titulu, obavam se, ze nase diskuse se dal jiz nebude rozvijet.

0/0
6.10.2011 13:23

21century_schizoid_man

Re: RTW a HC

na UPV ji nehledam, kde ji teda najdu? co tedy porusila redakce?

0/0
6.10.2011 13:25

Bětka

Re: RTW a HC

Redakce neporušila nic. Papouškuje to, co jim říká paní Matragi. Paní Matragi nemá právo označovat svoji práci jako HC, protože nesplnila podmínky. Prostě si hraje na něco, na co nemá nárok.

Je to stejné, jako když utečete po 3 semestrech z vysoké školy,ale na jmenovku na poštovní schránku si napíšete Mgr. nebo Ing. Znám jednu, co se za Mgr. označuje už asi 7 let, učí ve škole a díky vztahům se zástupcem jí to prochází. Je to tak správné nebo je stejně jako BM podvodnice?

+2/0
6.10.2011 14:33

Mameluck

Re: RTW a HC

Z toho si nic nedělejte, hloupému to holt nevysvětlíte:)

0/0
6.10.2011 13:50

odil

Re: RTW a HC

Díky za informaci o HC, nevedela jsem to - a stačilo jen "googlit". Předpokládám, že paní Matragi by to měla znát - a plně musím souhlasit s přirovnáním k podvodným titilům. Před nedávnem jsem viděla v televizi pořad o HC - jelikož se o módu zajímám spíše okrajově, fascinuje mě to špičkové řemeslné umění - mít šaty, které se mi nezmačkají kvůli tomu, že jsou tak dobře ušité.

+1/0
6.10.2011 16:15

ramese

Re: RTW a HC

omyl!! Haute Couture .. jednoduse receno je "vysoka" moda, ktera se prezentuje na prestiznich molech svetovych modnich mest. Milano, NY, Paris, Londyne.. to ze to musi byt site rucne, z drahych latek atd. o tom se bavit nebudeme. To Blanka ma.Ale tato tzv. vysoka moda urcuje co se bude nosit v nasledujicich sezonach.tyto modely jsou originaly a vetsinou se siji v jednom max dvou kouscich. To je Galliany delal modely nadcasove a hraniccici s nenositelnosti je jina vec. Proste HC je vysoka moda ktera urcuje trendy v nasledujici sezone.2 rocne.Diky ni se pak urcuje moda Pret-a Porter, to co clovek videl na mole se "obslehne" a pusti v nekolika zjednodusenych verzich do butiku po celem svete, opet v nekolika malo kousku.ovsem je to jiz mala kodelova konfekce.jsou predvadeny na beznych prehlidkach.siji se v 60ks.jsou v luxusnim provedeni.treti je bezna konfekce a to nosi bezne zenske,a ta je inspirovana HC a proto se da koupit i v siti retezcu. :) HC ma oznaceni par OD:Channel, Dior atd.

0/0
8.10.2011 10:53

ramese

Re: RTW a HC

tyto OD maji prave tu prestizni HC oznaceni prave proto protoze pro ne siji navrhuji svetove zname tvare od Armaniho, Donately,Gallianiho atd. Jinak vse co je predvadene na techto molech 2x rocne v Milane, Parizi, NY, Tokiu, Londyne jsou vsechny HC :)

Haute Couture - vysoka moda

Pret-a porter - mala konfekce v 50- 60 ks bezne prehlidky jako je napr pocestejna verze PFW

Bezna konfekce - tovarni vyroba ...  obleceni inspirovane Haute Couture prodavana v retezcich ..

0/0
8.10.2011 10:57

zijutady

Mile mě překvapil výběr modelek.

Hezké a dokonce se i příjemně usmívají. Sluší jim to. Samotné modely jsou krásné a dokonce (na rozdíl od jiných návrhářů) nositelné. Poněkud podivně na mě působí sama paní Blanka. Umění stárnout s grácií by se asi mělo vyučovat. Škoda.

0/0
6.10.2011 11:09

Pe-tr1

Gramaticky správně má být Matragiová,

když už v jiných článcích jiná jména taky přechylujete.

+2/0
6.10.2011 10:53

Scarlett from Scottland

nikdy bych nevěřila

že to kdy řeknu, ale její modely jsou už nudné a paní návrhářka to dovršila tím, že sama je svou neexistující mimikou ještě i legrační ;-)

+1/0
6.10.2011 10:47

Rosinanta

Paní Matragi

Paní Matragi je prostě bohyně. :-( Mít na to peníze a hlavně figuru, určitě bych od ní šaty chtěla. :-)

0/0
6.10.2011 10:35

fenix007

Já bych si

rozhodně něco vybrala. Škoda, že paní Matragi neumí stárnout s grácií. Ty poslední plastiky jsou děsný.

Jdu si vsadil sportku a pak si třeba něco budu moct dovolit :-)

0/0
6.10.2011 9:52

aby diskuse neměly sysl

Ready to wear není na běžné nošení,

nýbrž konfekce.

0/0
6.10.2011 9:22

Rosinanta

Re: Ready to wear není na běžné nošení,

A konfekce není na běžné nošení? :-P

0/0
6.10.2011 10:34

Aries2

Re: Ready to wear není na běžné nošení,

ne konfekce Haute couture

0/0
6.10.2011 11:25







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.