Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacienti mají zbytečnou hrůzu z kortikoidů, zoufají si lékaři

Málokterý lék vyvolává takové obavy jako ten s obsahem kortikosteroidů. Tyto hormony jsou přitom dosud jediným možným nástrojem léčby alergické rýmy nebo astmatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FotoGraf

A co ekzemy

Mlada je pouzivala na ekzemy na tvari, po letitem pouzivani stacilo vysadit na par tydnua priznaky se hned vratily. Me se udelal mini ekzem na hrudi, pri pouzivani kortikoidni masti se ekzem stratil, ale udelaly se nejaky zilky, po douzivani se mi to hned vratilo. Ted to porad natiram tekutym pudrem, pac to aspon nesvedi, i kdyz se to neleci.

0/0
30.4.2011 1:41

avm3

HA

Kde přišli na to, že se nad HA nikdo nepozastavuje??? Nepozastavuje se nad ní - bohužel - pouze většina doktorů ...

0/0
29.4.2011 8:50

Agrippa

Re: HA

ja se nad HA pozastavuju a do sveho zivota nepoustim :-/

0/0
29.4.2011 12:56

calver1

Nečtětě to

Zkuste si někdy přečíst příbalový leták např. k  antibiotikům nebo lékům na vysoký tlak. po přečtění ten lék s čistým svědomím zahodíte a začnete se léčit jinak.

0/0
29.4.2011 0:12

venenum

Re: Nečtětě to

Příbalové letáky slouží jako alibi výrobcům léčiv. Proto je lepší příbalové letáky opravdu nečíst

0/0
29.4.2011 0:17

fitzie

Re: Nečtětě to

naopak. když se pak stane, že jste zrovna jeden z mála, kterým po tom začne být blbě některým z netypických způsobů, tak se aspoň snáz ubráníte doktorům snažícím se "léčit" další, nově zjevivší se potíže.

já takhle příbalákem mávala už několikrát.

0/0
29.4.2011 8:48

DiteEfca

ASTMATIČKA

Když se mí rodiče dověděli, že mám náběh na astma (odmala záchvaty laryngitidy), okamžitě doma odstranili všechny koberce, deky a dečky z pokojů. Žádný zbytečný textil co zachytává prach. Nejlepší je se první zbavit příčin, tzn, zdrojů převážně jsou to roztoči z míst, kde se usazuje prach. Jsem teď vdaná a snažím se všechny zdroje stále eliminovat. To pomáhá nejvíc. Kortikoidy mám jen při záchvatu. Chce to zkrátka prevenci. A jinak souhlasím se všemi, co raději dají dítěti léky než aby se udusilo z důvodu předsudků. Pohled na modrající dítě či Vašeho partnera není pěkný!

0/0
28.4.2011 14:34

venenum

Re: ASTMATIČKA

Prevence je málo, je-li člověk skutečně nemocný. Nalhávat si, že mi nic není, je cesta do pekel. A věřte, že umírat pozvolným udušením není nic extra. Jako zapřísáhlý odpůrce kortikoidů, mající několik desetiletí osobních zkušeností s touto problematikou, DOPORUČUJI KORTIKOIDY V INHALÁTORECH!!

Je třeba najít tu přesnou dávku, která vyhovuje právě vám. A vydržet!!! Trvá několik dní, většinou ale týdnů (v mém případě několik měsíců), než se účinek dostaví v plné míře.

Pak se dokonce zcela obejdete bez spreyů na rozšiřování bronchů (Berotec, Ventolin, Berodual a pod...) a svět vám zrůžoví. Pamatuji nejrůznější způsoby dřevní léčby a také nejrůznější stavy svých vlastních plic. Dnes zdolávám Alpské velikány a nemám problém - pokud nevynechám....

Jdu si šlehnout, už je čas....

;-)

0/0
29.4.2011 0:12

jitulka78

Re: ASTMATIČKA

R^beru je asi 10 let, jak jsem psala níže, bez vedlejších účinků, jednoznačně souhlasím, že nejdůležitější je donutit se brát je pravidleně, mám rituál ráno a večer, když se jdu mýt (stejně si pak musím vyplachovat ústa), tak se stává málokdy, že zapomenu, mám lék dvousložkový, tj. včetně složky na bázi ventolinu, zkoušeli jsme to s plicařem párkrát vysadit a dát jen kortokoid, ale byla jsem dost často dušná a dušnost trvala dlouho, dnes mám spirometrie téměř jako zdravý člověk, v některých parametrech i lepší (sportuji), bez léčby jsem totálně nepoužitelná, ale máte pravdu - chce to vyzkoušet to pár týdnů, nečekat hned zázrak, být trpělivý, důsledný a ukázněný

0/0
29.4.2011 7:46

Kartony

Kortikoidy byly kdysi považovány za zázračný lék

Taky jsem kvůli astmatu začal učíva k. v tabletách a když jsem se lázních potkal spacienty, kteří to brali 20 let, tak jsem se zhrozil. Kortizon je hormon, který vyrábí kůra nadledvin na pokyn hypofýzy. Pokud je užíván systémově je ho v krvi dostatek a tělo ho přestane produkovat. Výsledkem je odumření kůry nadledvinek. Ti ubožáci byli na těch tabletkách závislí. Rozhodl jsem se, že z toho vycouvám; měl jsem už v té době měsíčkovitý obličej a stoup mi obsah cukru v krvi. Musel jsem postupně snižovat dávky a teď jsem bez něj. Občas si, když je potřeba šluknu sprej na roztažení průdušek (Ventolin - to není kortikoid) a vím, že když budu nutně potřebovat, tak mi ten kortikoid pomůže.

Když jsem ty kortikoidy užíval, tak mě nic nebolelo; on je výborný na všechny záněty, protože potlačuje imunitu. Ale ty vedlejší účinky za to nestojí.

0/0
28.4.2011 13:54

venenum

Re: Kortikoidy byly kdysi považovány za zázračný lék

Musíte rozlišovat mezi tabletami a inhalátory !!

Používáte-li jen "dejchátka", vaše tělo obdrží cíleně jen minimální dávku, která váš metabolizmus nijak závažně neovlivní - zato však zásadně ovlivní stav vašich plic.

Ty vám totiž díky astmatu plíživě, ale nenávratně odejdou a vy se nakonec po několika letech udusíte. Kortikoidy dokáží nemoc držet v šachu - stačí vysledovat, jaká je vaše osobní nejnižší nutná dávka, aby se záchvaty neopakovaly.

Léky rozšiřující průdušky (např.isoprenalin) mají na svědomí více úmrtí než astma samotné, a to díky svým účinkům na kardiovaskulární systém (astmatik je v záchvatu snadno předávkuje, když je mu zle). Vysazovat kortikoidy náhle je vysloveně nebezpečné (v závislosti na dávce - může se dostavit závažná krize).

Kortikoidy vždy zabírají až po několikadenním užívání, takže vlastní záchvat nerozeženou. Pokud ano, nebyl to záchvat.

0/0
28.4.2011 23:54

Zly_Soused

hrůzu z kortikoidů

především vypěstovali lékaři sami tím, že je bezuzdně předepisovali úplně na všechno i tam, kde se to dalo řešit bez nich.

0/0
28.4.2011 11:00

venenum

Re: hrůzu z kortikoidů

kortikoidy jako takové "maskují" zánět - a o to právě při léčbě alergických onemocnění jde: zlikvidovat zánět, který je zcela "mimo mísu", tedy nežádoucí. Je samozřejmě nesmysl ordinovat kortikoidy na bakteriální vyrážku - to jen způsobíte její rozšíření. Jenže alergie je nesmyslná reakce organizmu na něco, co mu neškodí - tudíž kortikoidy jsou na místě.

0/0
29.4.2011 0:15

jane

Je to síla...

No, k tomuhle tématu..dlouhodobé problémy s ekzémem mi kožařky ( a bylo jich víc ) vždycky léčily kortikoidama a nikdy se nikdo pořádně nezajímal o můj celkový zdravot.stav. Pak jsem vzala věc do svých rukou, začala jsem se zajímat o přípravky čínské medicíny a světe div se, po pár měsících mi ekzém úplně zmizel. Jasně, že jsem musela skončit nebo aspoň hodně omezit sladké, mléčné výrobky, zkrátka tyhle věcičky, ale pomohlo to. Přijde mi, že klas.medicína nikdy neřeší jádro problému a stačí se napatlat mastí atd., ale v těle problémy pořád zůstavají a po vysazení mastiček se všechno zase rozjede nanovo...toť můj názor.

0/0
28.4.2011 10:06

tyna.michalova

Re: Je to síla...

Ano souhlasim, ale nic neni cernobile. Pokud ja odmitnu predepsat prasek a chci, aby pacient zhubnul, prestal kourit, zacal sportovat, relaxovat a hlidal si stravu, tak jsem ta spatna, protoze on chce ten prasek.

Vam gratuluju, mate uzasnou moralku, ale to je bohuzel vzacnost.

0/0
28.4.2011 10:16

javaho

Re: Je to síla...

To je začarovaný kruh - právě k téhle pasivitě hodně vede klasická medicína: vemte si tenhle prášek a už nic dělat nemusíte. Na vedlejší účinky dáme jiný prášek a vedlejší účinky tohoto prášku zase jiný. Prostě stačí přijít, napíšeme a vy to budete jen polykat. Závislost na kortikoidech nebo o tom, že potlačení exému kortikoidy vede často k přestěhování do astmatu, kde se opět použije - hádejte co? To je pravda, že spousta problémů by se mohla vyřešit, kdyby se  podívalo člověka jako celek, u dětí hlavně na celou rodinu, zvlášť vliv matky u malých dětí je veliký.

Mám kolem sebe hodně matek s malými dětmi, které mají nějaké prášky, kapky, antibiotika, praktický pořád, někdy dost velké dávky.

0/0
28.4.2011 11:08

jitulka78

Re: Je to síla...

slušný alergolog se na to vše ptá, jestli máte doma zvířata, koberce, v jakém domě bydlíte, čím a na kolik stupňů topíte, v čem perete prádlo, jestli máte doma kytky (i nekvetoucí kvůli možným plísním v hlíně), co jíte, pijete a kolik, nejprve eliminuje vlivy, které eliminovat lze, případně udělá potřebná vyšetření a teprve potom nasazuje léčbu, běžná návštěva alergologa by neměla trvat 5 minut.....

0/0
28.4.2011 11:38

venenum

Re: Je to síla...

na to se vás zeptá KAŽDÝ alergolog (jen je potřeba ho vnímat) - bláboly vaší předřečnice snad ani radši komentovat nebudu ;-)

0/0
29.4.2011 0:25

jitulka78

Re: Je to síla...

podle ní je alergie vyléčitelné onemocnění....... syn má alergii na bílkovinu kravského mléka, od narození, nesnášel ani zbytky v mateřském mléce, v porodnici věděli, že oba rodiče jsou alergici, matka astmatička, syn nedonošený a přesto mě nutili pít litr mléka denně, aby se mi neztrácelo mléko, pojem "spastická dieta" je asi znám jen alergologům......, je jasné, že by se mu zřejmě ABKM později projevila, i kdybych držela dietu, ale mít dvouměsíčního nedonošence se zápalem plic ze zahlenění, o kterém mi laktační poradkyně tvrdila, že je to normální, je fakt o nervy, naštěstí přežil, díky lékařům, kteří po pár dnech a recidivě zahlenění poznali, že to není viróza, ale alergie, dodnes vaříme striktně bezmléčně, a to mu budou čtyři, stále mléčnou bílkovinu nesnese, ale světe div se, hleny jsou pryč, kluk řádí jako tornádo a roste jako z vody a stačilo jediné - eliminovat alergeny, kde to bylo možné a přidat Zyrtec tam, kde to možné není

0/0
29.4.2011 8:01

venenum

Re: Je to síla...

Víte, alergická vyrážka je proti astmatu směšná epizoda. Ona vás otravuje, vážnější projevy skutečně omezují, ale nikdy vás nezabije. Kdežto astma ano. Takže své rady ohledně diety a čínské medicíny si laskavě nechte pro kamarádky u kafe. Kortikoidy jsou zázrak - a nepíše se mi to vůbec lehce.

0/0
29.4.2011 0:23

jitulka78

Re: Je to síla...

nic proti alternativní léčbě, sama jsem ji zkusila, skončilo to pokaždé průšvihem, ale ani tak ji neodsuzuji, jsou lidé, kterým pomohla, ale málokdo si chce přiznat pravdu - alergii nevyléčíte, jen ji potlačíte, a to vyhýbáním se alergenům a léčbou antihistaminiky, příp. kortikoidy, jsou i tak ujetí lidé, kteří jsou schopni mi tvrdit, že alergii na bílokvinu kravského mléka, kterou trpí již několik let můj syn, vyléčím tím, když mu budu 3 x denně dávat pribináček.......

0/0
29.4.2011 7:53

fitzie

Re: Je to síla...

v rodině mám opravdu dobrou zkušenost s imunizační léčbou. mamka trpěla od 18 let na silnou alergii na pyly všeho druhu. vzpomínám si, jak jsme kolikrát odjeli v létě z dovolené, protože tam zrovna něco kvetlo a mamka opuchla a začala se dusit. imunizační léčba (injekce s alergenem přes zimu) trvala asi pět nebo šest let, ale mamka je dneska skoro bez potíží, jen občas si vezme Zyrtec. ale proti tomu, co to bylo...

0/0
29.4.2011 8:52

Brundi

Ta posledni veta tomu dala na frak

Hormonalni antikoncepce jsou taky hormony a dnes uz se nad nimi hodne lidi pozastavuje a malokdo jeste veri, ze je to uplne koser.

0/0
28.4.2011 9:00

macarát

Re: Ta posledni veta tomu dala na frak

Jo, to mne také zarazilo.

0/0
28.4.2011 9:33

venenum

Re: Ta posledni veta tomu dala na frak

Hormonální antikoncepce je kapitola sama pro sebe. Hlavně je ale třeba rozlišovat, že kortikoidy při astmatu se používají jako LÉK, kdežto antikoncepci užívají zdravé ženy. Lék je pro přežití pacienta často nezbytný, antikoncepce nikoliv.

0/0
28.4.2011 23:57

tyna.michalova

astma

mam 3-letou dceru a kortikoidy ji na astma s klidnym svedomim davam. Ve spreji je jich minimum a prakticky se nevztrebavaji. Pohled na dusici se dite je vyrazne horsi, nez predstava nezadoucich ucinku. A ano - jsem lekarka. A ted do me.  Nemuzete srovnavat lokalne a celkove pusobici KS. A pokud je lekar nekomu predepise, tak zrejme byl duvod, nemyslite? Ja je davam malo, ale kdyz uz neni zbyti, tak je taky predepisu a  zadna farmfirma mi jeste dovolenou nezaplatila

0/0
28.4.2011 7:31

jitulka78

Re: astma

R^viz můj příspěvek níže, můj syn podědil problémy po mně, bere IKS od 2 měsíců, mám klidné svědomí, dívat se na něj, když má záchvat kašle, dvě hodiny modrá a nemůže přestat, je pro mě ten nejhorší zážitek, už chápu, jak se cítila má máma před 30 lety, tenkrát pro mě  měla jen "vystrčit mě na balkon, dát mi mokrý hadr přes obličej a vydržet to", znám člověka, který své dceři zakázal mazat atopický exém, nechali ji raději se doškrábat do krve a divili se s manželkou, proč celé noci pláče a nespí.... udělala bych mu to samé

0/0
28.4.2011 7:49

fitzie

Re: astma

mojí mamince svého času dětské lékařka nařizovala, že mě má opalovat, protože jsem "bílá". bylo to před třiceti lety. Dneska by to matce novorozence lékař rozhodně nenařídil. Naopak. POdle současného tvrzení by dítě do jednoho roku nemělo přijít na slunce vůbec.

před dvaceti lety zubaři doporučovali tvrdé zubní kartáčky a abrazivní pasty. dneska je zakazují a lidem, co si usilovným drhnutím zničili sklovinu, za těžké prachy prodávají "pasty na citlivé zuby".

mému otci před dvaceti lety operovali žaludeční vředy. dneska se totéž onemocnění léčí podáním antibiotik - tkáň se spontánně uzdraví.

jednoduše: lékařská věda tu a tam časem změní názor...

0/0
28.4.2011 7:58

tyna.michalova

Re: astma

To neni zmena nazoru, jenom technologicky pokrok. Driv nektere leky neexistovali a tak se pomahalo pacientum dle tehdejsich znalosti. Driv byla ozonova dira vyrazne mensi a kupodivu ty drivejsi opalene deti netrpely rakovinou kuze.

Drive se taky ocekavalo, ze lepsi pocitace budou stale vetsi a najednou se vam vejdou do kapsy - taky zmena nazoru.

Proste pokrok jde dal ve vsech oborech. Treba casem vymysli na astma neco jineho a ja budu vzpominat, jak jsem dceri davala IKS a budou se mi pritom jezit vsechny chlupy - nebo se jenom zasmenu, ze to byl predpotopni zpusob. Ja nevim.

0/0
28.4.2011 8:11

fitzie

Re: astma

pletete si nevědomost s pokrokem.

vezměme si třeba příklad s opalováním. pod pojem "pokrok" by se daly zařadit třeba krémy s vysokým UV faktorem. Dneska se můžete namazat, chodit v tričku s ramínky a nespálíte se, i když máme "ozonovou díru".  To je pokrok. Předpotopní způsob by byl chodit ve věcech s dlouhými rukávy a dlouhými nohavicemi. Ten byl k dispozici tehdy a je k dispozici i dneska. Opalování dítěte se světlou pletí však byla blbost před třiceti lety a je to blbost i dneska.  Jen se to tehdy nevědělo. Rakovinu kůže děti možná "tehdy" neměly. Mají ji ti čtyřicátníci, jejichž rodiče svého času skočili podlehli módnímu trendu snědé kůže (dřív nebylo zvykem se opalovat cíleně a po celém těle, naši předci kupodivu nějak tušili, že to škodí.

Stejně tak bych mohla pokračovat se zuby a žaludečními vředy. Mohla bych přidat Contergan. Obecně mám pocit, že to je chyba, které se lékaři dopouštějí: podceňují rizika nevědomosti (ať už své vlastní, či současné lékařské vědy).

0/0
28.4.2011 8:28

Viktorie01

Re: astma

Dobře, takže co z toho všeho vyplývá pro tu tříletou hločičku? To, že tu hraje roli i psychika, to jakožto vnučka alergika astmatika a dcera mamky alergičky s náběhem k astmatu moc dobře vím (já naštěstí po mtéhle větvi podědila jen běžný alergie, který časem naštěstí taky tak nějak víceméně samy vymizely), ale obávám se, že varianta, že si tak malý dítě astma zakáže, tady asi moc v úvahu nepřichází.

0/0
28.4.2011 8:53

fitzie

Re: astma

konkrétně v tomto případě omezit všechny faktory, které astma zhoršují nebo přímo spouštějí. když dojde na vyhánění čerta ďáblem, je trochu pozdě, ale občas to, bohužel, jinak nejde. to je fakt.

přístup "klidně jí kortikoidy dám, je jich ve spreji mizivé množství a prakticky se nevstřebávají (tak jak teda působí, že by homeopaticky?) mi připadá sám o sobě trochu lehkomyslný.

0/0
28.4.2011 9:00

jitulka78

Re: astma

ani hypoalergenní domácnost nezabrání styku se spuštěčem záchvatu, mně třeba stačí změna počasí a jsem dušná, i běžná viróza, kterou chytíte v metru, je u astmatika s jiným průběhem, omezení těch běžných spouštěčů je ovšem naprostá samozřejmost, astmatika, co má doma psa nebo kočku, bych nechala léčbu zaplatit

0/0
28.4.2011 9:12

hermína

Re: astma

mně se rozjela alergie na kočky po třicítce v okamžiku, kdy se ke mně nastěhoval přítel se striktně bytovou kočkou a k ní jsme přibrali dva nalezence. nevyhodila jsem ani přítele ani nezabila kočky. máme ta zvířata rádi a hlavně jsme za ně zodpovědní.

více uklízíme, nepouštíme je do ložnice a já si pomalu zvykám, občas pomůže zyrtec. a ten si platím. kdybych měla alergii na pyly, taky se nepřestěhuji doprostřed betonového letiště.

0/0
29.4.2011 18:17

tyna.michalova

Re: astma

pusobi topicky, to je rozdil

0/0
28.4.2011 9:35

venenum

Re: astma

ftizie jako obvykle ví starou bačkoru a léčí si tu depku ;-)

0/0
29.4.2011 0:29

fitzie

Re: astma

kdepak depku, sociální izolaci si tu léčím.;-)

nicméně mám pocit, že se názorově shoduji s místními zkušenými uživateli kortikoidů. Je třeba odstranit alergeny, trochu zapátrat, co všechno je pro dotyčného alergen a zbytečně naštvává imunitní systém , vyrovnat životní styl, jak to jen jde, popř. nacvičit mentální techniky na uvolnění (užitečné při astmatu) a pak je otázka závažnosti potíží dotyčného, jak postupovat dál. Někomu to stačí - sama balancuji na hraně už několik let bez léků - někdo potřebuje víc a léky jsou pro něj nutné. No a pro někoho je jednodušší do sebe ty léky nacpat rovnou. :-/

0/0
29.4.2011 9:21

venenum

Re: astma

S tím balancováním na hraně mám také velice bohaté zkušenosti.

Škoda, že mě nenapadlo dřív přestat balancovat a poslechnout alergologa.

A také škoda, že inhalátory s kortikoidy neexistovaly dřív.

Zbylo by mi plicní tkáně víc.

0/0
29.4.2011 11:24

jitulka78

Re: astma

R^nechte ji, to nemá smysl, mám stejnou zkoušenost, lepší léčba v dětství a nemusela jsem možná dneska mít větší potíže, jen bych ty, co se odmítají v ranné fázi léčit, nechala pak víc platit za léčení té fáze těžší, která může přijít po obyčejném zánětu průdušek, který trošku podcení

0/0
29.4.2011 11:36

jitulka78

Re: astma

R^pohodovým psychickým stavem dosáhnete stavu, kdy se potíže projevují méně, ale řeči o vyléčení - to je na mě jako na zkuenou astmatičku fakt silný kafe.... a dusící se 2-měsíční miminko mě z podobných úvah vyléčilo úplně

0/0
28.4.2011 9:02

Viktorie01

Re: astma

Já to chápu. Jak to bylo u dědy, to nevím přesně, s tím jsem nebyla v jedné domácnosti (ale bez ventolinu v kapse by ho nenapadlo vyjít z domu), ale u mamky na to, aby se jí okamžitě začalo podstatně hůř dýchat, vždycky spolehlivě zafungovala pro ni v ten moment jakákoliv stresující situace, stačilo když nás po ránu vyháněla do školy, sama sprintovala do práce a když byla v předsíni v kabátě s jednou botou, tak si třeba brácha vzpomněl, že ještě něco potřebuje do školy.

0/0
28.4.2011 9:31

jitulka78

Re: astma

jenže to je přesně ten vliv, který neovlivníte, děti nás překvapují v nejméně vhodné okamžiky......;-)

0/0
28.4.2011 10:00

Viktorie01

Re: astma

Jasně, právě proto jsem to psala, jakože některým věcem nemůže předejít ani člověk jinak psychicky naprosto v normě a v pohodě.

0/0
28.4.2011 10:35

tyna.michalova

Re: astma

nezlobte se na me, ale to mi chcete rict, ze dnesni ctyricatnici maji rakovinu jenom proto, ze pred 40 lety behali na slunicku?

a ze pred objevem penicilinu vsichni lecili spatne, protoze o nem nevedeli?

me to prijde stejny, ted se proste leci takhle a kdyz pokrok ukaze neco jineho, dobre, bude se lecit jinak, ja se pokroku nebranim

0/0
28.4.2011 9:34

fitzie

Re: astma

ano, příjem UV záření v dětském věku se uvádí jako rizikový faktor pro vznik melanomu. viz http://www.melanomy.cz/?touch=prevence je hezké, že se jako lékařka máte zájem dále vzdělávat.

0/0
28.4.2011 14:00

pritom

to snad ne

Beru kortikoidy už tři roky a kromě šedého zákalu, osteoporózy, vysokého tlaku, hubených nohou, oteklého břicha a obličeje, žádné vedlejší účinky nemám. Ilustrační foto: http://wegener.webnode.cz/news/co-delaji-kortikoidy/

0/0
28.4.2011 7:08

dam1

Re: to snad ne

No, na kortikoidy bych to vsechno nesvadel...

0/0
28.4.2011 7:22

pritom

Re: to snad ne

A to já zase sváděl nebo myslíte že to nemá souvislost, když se všechno objevilo po zahájení léčby kortikoidy a do té doby jsem byl naprosto zdráv?

0/0
28.4.2011 7:28

Stojan_Jakotyc

Re: to snad ne

Tak tady mi něco nesedí. Když jste byl naprosto zdráv, proč Vám lékař nasadil kortikosteroidy? Jaký by byl váš stav, pokud byste steroidy nebral?

0/0
28.4.2011 8:17

pritom

Re: to snad ne

Ale to ano, onemocněl jsem a kortikoidy beru a budu brát abych mohl normálně žít, jen ať mi nikdo neříká, že to je bez vedlejších účinků.

0/0
28.4.2011 8:48







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.