Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Císařský řez přináší šestinásobně vyšší riziko komplikací

Stále více žen dává přednost císařskému řezu před klasickým porodem, byť k tomu ani nejsou zásadní zdravotní důvody. Jenže obava z bolesti, komplikací a nepříjemného průběhu tradičního porodu je mnohdy silnější. Ženy si ovšem neuvědomují, že císařský řez přináší až šestinásobně vyšší hrozbu zdravotních komplikací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinkulinku

"nesnesla bych tu bolest"

Muj prah bolesti je asi nekde v minusu, pred rokem se mi narodil syn, nechala jsem si hned pichnout epidural, cely to byla pohodicka, takze nevom, o jakym nesneseni bolesti je rec. Co ta bolest po operaci? Starat se o mimino se zasitym brichem? Doufam, ze jestli me jeste nekdy ceka porod,probehne stejne.p

0/0
21.3.2011 2:41

_m-

Re:

ono je to různý. Za mého mládí epidurál nebyl a oba porody bolely jak sfiň -  ale špatně se mi dělá při představě zubaře, ne porodnice.

0/0
21.3.2011 17:39

venenum

Komplikace císařského řezu

http://dspace.knihovna.utb.cz/bitstream/handle/10563/11651/novos%C3%A1dov%C3%A1_2010_bp.pdf?sequence=1

(zkuste stranu 27, je tam aspoň něco)

0/0
19.3.2011 22:52

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Komplikace císařského řezu

tak to je síla8-o

0/0
20.3.2011 11:59

venenum

Re: Komplikace císařského řezu

dlužno podotknout, že např. diseminované intravaskulární koagulace je komplikace téměř nezvladatelná

0/0
20.3.2011 14:15

blondie76

Re: Komplikace císařského řezu

Tak samozřejmě o možných komplikacích by musely být rodičky informovány zavčas, aby měly dost prostoru si všechno promyslet. Já sama bych dobrovolně do císaře nešla, ale jak jsem tady napsala už několikrát, dobře vím, že císaře na přání se provádějí už teď. Myslím, že ženy by prostě měly být informovanější, to je vše. Bohužel problematika porodu - ať už přirozeného nebo operačního - je složitá, o to je horší něco vysvětlit srozumitelně, aby to bylo jasné i laikovi, který nemá se zdravotnictvím nic společného

0/0
20.3.2011 15:49

sluni-sluni

Re: Komplikace císařského řezu

neznám ženský, u kterých byl císař proveden na přání - ani když je člověk "hvězda" tak mu to jen tak neudělají - vždycky k tomu musí být najaký důvod, a většina celebrit dá přednost normálnímu porodu a to už jen z jednoho sobeckého důvodu - rychleji splasknout a nemají jizvu... kdybyste nebyli takoví při.louplí, tak byste přišli na to, že všechno co je citováno - je z amerických výzkumů a to co řekně nějaký český doktor - tak ta jedna věta je vzata z nějakého naprosto jiného rozhvoru

holt ale když tady je spousta lidí co je pomalejší v myšlení, tak pak píšou hovadiny jako vy

0/0
20.3.2011 17:58

mischplysch

Re: Komplikace císařského řezu

Že je neznáte neznamená že neexistujou. Ona se s tím žádná asi taky extra nechlubí na potkání že jo, když je to nelegální cesta spojená s úplatkem.

Oficiálně to neexistuje, ale děje se to. Když si přečtete porodní diskuze, tak najdete za chvíli pár takových, co si císaře na přání za úplatek pořídily.

0/0
20.3.2011 19:20

blondie76

Re: Komplikace císařského řezu

Osobně znám dvě ženy, které si nechaly udělat císaře na přání. Ostatně sami lékaři anonymně přiznávají, že se to děje. Než začnete mluvit o přihlouplosti, tak si doplňte informace. Že něco nevíte, to ještě neznamená, že se to nemůže dít. Ostatně link je hned v prvním příspěvku tohoto vlákna

0/0
20.3.2011 19:36

stonozka

Re: Komplikace císařského řezu

Pokud vím, solidní americký gynekolog taky císařák zavrhuje, jenomže přesto se to ve velké míře děje - dostane za to od pojišťovny víc peněz a pak, všechno je dřív hotovo... Já měla druhé dítě císařákem, protože to jinak nešlo (zkušený porodník se pořádně zapotil), ale dodneška ve mně hlodají pochybnosti... Jinak bych jednoznačně volila porod přirozený. A mimochodem, jizva je téměř neviditelná, najde ji jen zasvěcený... A "splaskla" jsem dřív, než když jsem rodila přirozeně. S kojením taky nebyly absolutně žádné problémy, a bolesti? Za pár dní bylo po všem... Mám představu, že třeba taková abdominoplastika je horší.

0/0
24.3.2011 15:19

jitulka78

Re: Komplikace císařského řezu

máte štěstí, já ho neměla, jizvu mám 3,5 roku po SC 1cm tlustou a fialovou, bolestivou na dotek i např. při změně počasí a při menstruaci, SC byla napůl plánovaná, napůl ne, trošku se dohadovali, nakonec tahali kluka na poslední chvíli, naštěstí je úplně normální, bolest po SC byla k vydržení, např. prasklé mimoděložní těhu bolelo víc...., ale pak jsem dostala zánět, nechali mi ho rozvinout a takovou bolest jsem fakt nikdy nezažila, vydržím hodně, ale brečela jsem bolestí i vleže, než zabrala ATB, další chceme i tak, i když asi kvůi jizvě půjdu znovi na SC, s kojením potíže nebyly, i když jsem kojila jen krátce, ale ty děti za bolest stojí:-)

0/0
25.3.2011 7:32

fitzie

Re: Komplikace císařského řezu

DIC se pojí s těhotenstvím jako takovým, ne se sekcí.

0/0
24.3.2011 9:32

karetakareta

...

Děti mám 2- PP i SC...k tomuto názoru jsem dospěla po zkušenostech i zralé úvaze! Děti jsou senzační, měl abych jich klidně 10...ale JÁ si to vůbec neužívala! Btw- plánovaný SC byl i na hojení POHODA oproti 2hodinovému PP! Srovnání mám, přesto bych nakupovala!;-D

0/0
19.3.2011 22:14

blondie76

Re: ...

Hm, tak to nevím, co na to říct...já jsem si vždycky těhotenství užívala, i teď, když mám těsně před porodem. Je to pro mě výjimečný stav. Nakonec člověk to mockrát nezažije, pokud teda neplánuje opravdu hromadu dětí...

0/0
19.3.2011 22:19

fitzie

Re: ...

ono asi záleží dost na tom, jak se člověk cítí. mně bylo u prvního hrozně, sedm měsíců z devíti jsem buď zvracela, nebo krvácela, nebo jsem měla křeče. Když mi pak někdo v tomhle stavu řekl, že "těhotenství není nemoc", měla jsem chuť vraždit. Všichni kolem mě měli pocit, že jsem v nejlepším pořádku a není třeba se o mě starat, protože jsem přece těhotná, ne nemocná. Přitom byly dny, kdy jsem zvládla akorát vstát z postele, dát si sprchu a lehnout si na gauč. Tak vyřízená, jako v prvním těhotenství, jsem přitom nebyla nikdy. (Rekonvalescence po císaři byla proti tomu fakt sranda.) Měla jsem strach, jak budu v případě druhého těhotenství zvládat péči o dítě, tak jsem to pořád odsouvala. A přitom druhé těhotenství bylo v pohodě a fajn. Takže i tady těžko soudit.

0/0
20.3.2011 7:18

mischplysch

Re: ...

Jo tak, já myslela, že jste ještě nerodila. Tak to máte asi smůlu na průběh těhotenství i porodu. Mně se těhotenství líbilo, obě byla úplně bezproblémová, i když prvních pár měsíců mi bylo blivno, ale jen zlehka. Je to hodně o štěstí....

0/0
20.3.2011 12:16

tere55

Kdo rodil přirozeně nelituje

Já teda nevím, ale ukažte mi nějakou rodičku(hlavně prvorodičku). která před porodem strach nemá...ale je spousta času se psychicky připravit na to, že ten porod přijde a potom myslím nelituje žádná...ten pocit, když to skončí a máte miminko u sebe a zároveň ta pýcha sama na sebe, že jste to zvládla...člověk pak získá trochu lepší postoj k sobě a svému tělu a cítí se silněji a to je snad i základ mateřství...ne?:)

A kdo by nesouhlasil, tak si stačí poslechnout ženský, který rodily jak císařem, tak normálně a ještě jsem neslyšela, že by některá upřednostnila císaře...

No nicméně je to každého věc...

0/0
19.3.2011 22:07

fitzie

Re: Kdo rodil přirozeně nelituje

tak to já dvě takové znám. obě jsou lékařky. po prvním spontánním prohlásily, že nikdy víc.

0/0
20.3.2011 6:02

stonozka

Re: Kdo rodil přirozeně nelituje

No, je to zvláštní, ale právě o lékařkách je známo, že přirozenou cestou rodí jen, když musí... ;-) A co ženy porodníků? Jak rodí ty? Žena toho "mého" rodila s epidurálem, měla porod vyvolaný, urychlený... včetně protržení vaku. Docela děs.

0/0
24.3.2011 15:23

pinkulinku

Re: Kdo rodil přirozeně nelituje

Ano, predstava,ze budu dole cela rozparana a vyleze ze me dite, me rozhodne nevyvolavala usmev na tvari.....ale moznost nechat do me dobrovolne riznout me ani jednou nenapadla! Moje predsevzeti bylo,ze ho vytlacim,at se deje co se deje.

0/0
21.3.2011 2:45

karetakareta

SC versus PP??

Nejlepší by bylo nakupovat ty děti už 3letý, bez plen a mluvící! Těhotenství i porod bych si mileráda odpustila, kdyby byl jiný legální způsob, jak přijít k vlastnímu dítěti!!!;-O

0/0
19.3.2011 21:04

hermína

Re: SC versus PP??

R^

0/0
19.3.2011 21:07

blondie76

Re: SC versus PP??

Pokud děti chcete a časem plánujete, tak možná změníte názor na těhotenství, když poprvé ucítíte pohyby děťátka v břiše. No a koneckonců ten porod se taky dá přežít.

0/0
19.3.2011 21:16

mischplysch

Re: SC versus PP??

Jakobych se slyšela :-) , měla jsem přesně stejné názory a pocity, nejradši bych si děti koupila v supermarketu . :-) Představa porodu byl pro mě horor, těhotensvtí podivný stav...... a dneska mě skoro mrzí, že už to znovu nezažiju :-)

Těhotenství jsem si užívala, porody nebyly nic hroznýho, ten druhý byl skoro i se dá říct pěkný zážitek. Každopádně doteď jsem nic silnějšího a krásnějšího nezažila :-) ...no během těch kontrakcí jsem si teda nemyslela, že je to krásný, ale nebylo to ani strašný.

Takže dá se zažít i naprostý obrat ve vnímání toho všeho....;-)

0/0
19.3.2011 21:25

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: SC versus PP??

Okradla by ses o to nejkrásnější, kdy k tobě dítě přilne a ty k němu. Není nic hezčího, než se pomazlit s tím krásným voňavým miminkem, pro které jsi na celém světě jen ty a které celou svou lásku věnuje jen tobě. V A tříletí dítě? Můžeš si ho "koupit". Zajdi si do nejbližšího kojeňáku. ;-)

0/0
20.3.2011 11:49

Gina7

Re: SC versus PP??

A neni nic krasnejsiho kdyz miminko jen rve a rve a clovek se ani nevyspi ;-)

Ted vazne - tehotenstvi jsem si uzivala, porod byl celkem v pohode, aspon pro me byly ty prvni mesice s malym miminem, urvancem trpicim kolikami.

Prvni dva mesice jsem malem vyskocila z okna.

Ted uz je to lepsi, ale uz se opravdu tesim az moje holcicka zacne chodit a mluvit, asi nejsem uplne miminkovsky typ, deti me taky spis berou az od tech 3 let....ale kdyz clovek to dite chce a chce aby bylo jeho tak proste musi nekolik let piplat, nic neni zadarmo.

0/0
20.3.2011 18:28

mischplysch

Re: SC versus PP??

Jojo, taky sjem si u syna říkala, že porod bylo úplný nic proti jeho prvním 3 měsíců. Furt řval, byl to jen stres, ale pak už naštěstí pohoda :-)

0/0
20.3.2011 19:21

nikdynicnebylo

obrázky

ty fotky u článku jsou pravý? to dítě mi přijde strašně bílý, to snad nemůže bejt živý a ta pupeční šňůra vypadá jak umělá... nikdy jsem porod neviděla, tak mě kdyžtak opravte

0/0
19.3.2011 20:00

kackapohodarka

Re: obrázky

ano, jsou. presne tak miminko i snura vypadaji, samozrejme ne vsechny, kdyz mas cernouska, tak je trosku tmavsi, ale jo :)

0/0
19.3.2011 20:08

fitzie

Re: obrázky

má na sobě vrstvu mázku. ;-)

0/0
19.3.2011 21:01

Gina7

Ja jsem se tedy spis bala mozneho cisare

a rozhodne bych tak nerodila na prani. Predstava jak me rezou a davam se dohromady jeste nekolik tydnu me desila. Priznam se ovsem ze jsem ZBABELE rodila s epiduralem, sve jsem si odbyla dva dny pred porodem diky kontrakcim. Ale cisare bych nechtela ani za nic. Nejaky nastrih a to ze si dva dny nesednete je v porovnani s rezanim podle me sranda.

0/0
19.3.2011 19:03

psychomelancholik

Re: Ja jsem se tedy spis bala mozneho cisare

Proč myslíte, že použití epidurálu od vás bylo zbabělé? Lidé si běžně chtějí ulehčit od jakékoli bolesti a nikomu na tom nepřijde nic divného, ale v případě porodních bolestí s tím mají někteří jakýsi morální problém. Zbabělá nejste, podle mě je naopak odvážný každý, kdo si pořizuje dítě nebo dokonce děti;-D

0/0
19.3.2011 19:22

netykavka

Re: Ja jsem se tedy spis bala mozneho cisare

myslim ze neni potreba delat z toho az takovou vedu ;-) deti se rodej od pocatku lidstva, akorat v posledni dobe, ktera je charakteristicka boomem informacnich technologii, se vsechno tak nejak nafukuje. no a lidi maj evidentne prilis mnoho volneho casu a pak resej ptakoviny :-) ja jsem akorat za to, aby se obe skupiny (detni i bezdetni) navzajem respektovali, protoze je kazdeho vec, zda si dite nebo deti poridi a jakym zpusobem.

0/0
19.3.2011 20:03

psychomelancholik

Re: Ja jsem se tedy spis bala mozneho cisare

Nevím jak moc velký vliv na to má množství mého času, ale uznávám, že řeším ptákoviny:-)

0/0
19.3.2011 20:36

Gina7

Re: Ja jsem se tedy spis bala mozneho cisare

No moralni problem s tim osobne ja nemam, kdyz ta moznost byla tak jsem ji vyuzila a jsem rada.  Spis bych cekala ze mi tady nekdo rekne ze o porodu jako takovem vlastne nic nevim, kdyz jsem mela ten epidural ;-D tak at to nesrovnavam s cisarem. ;-)

Pokud jde ale o stav po porodu, tam snad srovnavat muzu - za dva dny jsem byla uplne v pohode (krome totalniho nevyspani :-/) coz by asi nebyl stav po cisari.

0/0
20.3.2011 18:19

EvaP.

Nelíbí se mi dnešní trend

Nechápu myšlení dnešních maminek. Každá chce dítě, ale hlavně ať ji to nic nestojí. Porod císařem, ať u toho nic necítí, o dítě ať se pak stará babička a peníze ať na něho dává stát. Za chvilku bude trendem, že nám dítě porodí někdo cizí, ať neutrpí ani naše postava. Holky, neblbněte...;-)

0/0
19.3.2011 18:20

venenum

Re: Nelíbí se mi dnešní trend

R^R^R^

0/0
19.3.2011 18:40

psychomelancholik

Re: Nelíbí se mi dnešní trend

Ale když nějaká řekne, že děti nechce, tak je hned podle většiny špatná, sobecká a zbytečná. A že se má rodičovství něco obětovat - to ano, ale dítě má rodiče dva a obětovat se mají oba:-P

0/0
19.3.2011 18:53

blondie76

Re: Nelíbí se mi dnešní trend

Ale no tak, snad Vás neodsuzujou všichni...já teda rozhodně ne. Podle mě kdo děti nechce, ať je nemá

0/0
19.3.2011 18:56

mischplysch

Re: Nelíbí se mi dnešní trend

psychomelancholiku

já tě taky neodsuzuju, tak to už jsme alespoň dvě :-)

Podle mě je to každého osobní věc a i bez dětí se dá prožít naplněný život. Můj život by sice bez nich naplněný a šťastný nebyl, ale někdo jiný to může mít jinak. Mít děti není žádná povinnost a když to tak viím, tak někteří lidé by udělali líp, kdyby žádné děti neměli.....ale to neříkám, že je to váš případ :-)

0/0
19.3.2011 19:49

psychomelancholik

Re: Nelíbí se mi dnešní trend

Ale můj případ to je;-) Byla bych příšerná matka. Nešťastná bych byla já, dítě, jeho otec a asi každý, kdo by nás viděl;-D

0/0
19.3.2011 20:32

aza_

nechápu

jsem poprvé těhotná a fakt chci porodit přirozeně. Vyloženě mě děsí představa, že přijdou komplikace a budu muset na císaře. Dobrovolně do sebe řezat nenechám ani náhodou!!

0/0
19.3.2011 15:19

blondie76

Re: nechápu

Tak se neděste, těhotenství si užijte, protože pokud si neplánuje opravdu hodně dětí, tak je to něco výjimečného. No a pak už to nějak dopadne. Mě čeká zhruba za týden třetí porod, těším se, a Vám držím palce, ať se Vám vyhnou komplikace :-)

0/0
19.3.2011 15:24

aza_

Re: nechápu

dík!

taky vám přeju šťastnej porod. a všechno potom taky R^

0/0
19.3.2011 15:38

Brundi

Re: nechápu

Jeeej, treti dite! Tak to zavidim, preju a drzim palce! :-)

0/0
23.3.2011 19:44

blondie76

Re: nechápu

Dík, těšíme se všichni, jsme děsně napnutí, jestli to bude kluk nebo holka :-)

0/0
23.3.2011 19:48

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: nechápu

R^ porod je jedinečný zážitek a až vám dají toho drobečka do náruče budete nejšťastnější člověk na světě. V

0/0
19.3.2011 15:27

Meggie_

Re: nechápu

R^V Držím pěsti, ať to výjde ;-)

0/0
19.3.2011 16:46

fitzie

Re: nechápu

tak se neděste a z téhle diskuse si vezměte informaci, že císař vlastně není nic tak strašného, takže ať to dopadne, jak chce, vlastně se není vůbec čeho bát. ;-)

0/0
19.3.2011 17:33

aza_

Re: nechápu

věřím, že to není strašné (sice ne na základě zdejší diskuse, některý příspěvky radši nečíst...), švagrová na císaře nakonec musela (neměla kontrakce) a je v pohodě. nicméně, radši bych se obešla bez toho. každopádně kdo se bojí, není ženská a nesmí se pouštět do takovejch rizik, jako je rodičovství ;-)

0/0
19.3.2011 18:04







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.