Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez pleny už od narození. I to je možné

Regálům s dětskými plenkami se vyhýbají obloukem. Svému potomkovi by nic takového nikdy nenavlékli. I v Česku jsou vyznavači bezplenkové výchovy dětí. Myslíte, že to je nereálné?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Calinda

Já myslím, že ve

výsledku je to stejně jedno, v patnácti si do kalhot už nenadělá nikdo. Dceru jsem začala učit na nočník ve dvou letech a naučila se to bez problémů během týdne, nevidím v tom problém. Teď je jí pět a už nikdo neřeší, jestli byla bez plíny v 6 měsících nebo ve 4 letech. A praktiktovat to jen proto, že tak ušetřím peníze? Tak to bych si to dítě ani nepořizovala, kdybych neměla jistotu, že nebude na plíny.

0/0
18.11.2009 11:11

lost

popis našeho šetření plenkami

:-) ale chce to čas na dětiV

0/0
16.8.2009 19:51

Anyz

Novinka ? ani náhodou

Mojí dceři bude za 2 týdny 19 let a plenku nosila jen vyjímečně,pokud jsme někam např.cestovali apod.Už jako měsíční miminko jsme ji s úspěchem dávali na nočník a ušetřili si tak spoustu peněz za pleny a prací prášky.Takže žádný objev něčeho nevídaného.Nepotřebovala jsem k tomu číst žádné speciální knihy apod.začala jsem s tím na radu mojí maminky,která něco podobného dělala už se mno před téměř půl stoletím!!;-)

0/0
15.8.2009 18:54

samuel05

Re: Novinka ? ani náhodou

sorry ale postavit na nohy anebo posadit mesicni miminko je nezodpovedne a muze mit trvale nasledky na pater, ktere se muzou projevit i v pozdejsich letech

0/0
15.8.2009 21:57

marionetta

Re: Novinka ? ani náhodou

Tady nikdo nemluví o vysazování na nočník, napřed si pořádně ten článek přečtěte a potom kritizujte. Jde spíš o přidržení dítěte nad speciálním hrníčken, který držíte mezi koleny, nebo i nad plenou, důležitý je spíš ten návyk. Kdy jste se rozloučil s plenami Vy?:-)

0/0
16.8.2009 9:34

aNdOrra

Re: Novinka ? ani náhodou

podle vlákna bych řekla, že samuel05 reagoval na příspěvek Anyz, ve kterém píše, že dceru už jako měsíční miminko dávali s úspěchem na nočník a že jí to poradila maminka, která to takhle dělala i s ní... možná proto ta jeho "rozhořčená" rekace, že je to nezodpovědné...

0/0
17.8.2009 1:56

marionetta

Re: Novinka ? ani náhodou

přesně tak, podobně jsem reagovala trochu níž:-). Jde o to, že neustálá snaha o zjednodušení každodeních běžných činností jde někdy do extrému: jednorázové pleny jsou sice prima na cestách nebo na návštěvě, ale brát to jako jedinou možnost péče o dítě - to je cesta do pekel. Dítě necítí vlhko nebo jiné nepohodlí, tak nemá důvod naučit se ovládat potřebu vyprázdnění až na vhodný čas a valí to bez omezení do kalhot. Jak se to má naučit ve třech letech, když mu do té doby všichni tvrdili, že udělat to do kalhot je normální? Nejsem proti "pokroku", jen mám někdy pocit, se že lidstvo samo zahubí právě tím jak se snažíme si všechno usnadnit. 

0/0
16.8.2009 9:39

mrazik007

Re: Novinka ? ani náhodou

Prominte, ale to jsou kecy a blaboly co pisete. Ano dite citi v bavlnenych plenach vlhko a proto pak rve a chce do sucheho a cisteho. Takze v noci ho to krasne probudi, i kdyz se vycura. Nevidim absolutne zadny duvod stresovat pulrocni dite, aby to vydrzelo celou noc nebo ho uprostred noci budil na curani. Bohuzel jak to byva, je to presne naopak a lituji vase deti, ktere se uz odmalicka stresuji a cekaji na vami povoleny vhodny cas na vyprazdneni. Ja jsem radeji za klidne deti, ktere spi celou noc a podle jejich vyvinu - preci jen je kazde dite jine - urcim, kdy je vhodne naucit na nocnik a kdy ne. Nektere deti to zvladnou v roce, nektere az ve dvou. Nauci se to nakonec kazde.

Take nejsem proti pokroku, ale vas bohuzel zahubi ta vase pravda nez ta nase.

0/0
20.8.2009 19:11

marionetta

souhlas

celkem s autorkou souhlasím. Mám dvě děti (dnes 29 a 25 let) a obě byly v roce úplně bez plen a uměly si bez problémů říct (nebo dát najevo), že chtějí čurat nebo kakat. Zhruba v půl roce to bylo tak, že jsem měla tak 3 pleny za den. Přes noc se nepočuraly a to spaly tvrdě cca 8 hodim, důležité bylo "uhlídat to těsně po probuzení. Neznala jsem tenkrát žádnou bezplenkovou metodu, jednala jsem instinktivně podle potřeb dítěte. Dnešní problém pětiletých dětí s balíkem "pemprseků vidím právě v tom tolik vychvalovaném pocitu sucha. Pokud dítě necítí nepohodu poté, co se vyprázdní do kalhot, tak u něj přirozený návyk kontrolovaného vyprazdňování nevznikne. Nedávno mi dcera říkala, že by u svého budoucího dítěte chtěla používat bavlněné pleny, ale že se trochu obává reakcí okolí a jestli to ustojí. Budu ji podporovat, seč mi budou síly stačit:-)

0/0
15.8.2009 10:33

mrazik007

Re: souhlas

Pisu to uz nahore. Radeji budu mit klidne dite v jednorazove pline, nez stresovane obavajici se jakekoli nehody do bavlnenych plinek nez bez plen.

0/0
20.8.2009 19:12

samuel05

vychodo evropskych problem

cim vychodneji pochazi maminky tim se vic predbihaji, ktere miminko umi chodit, mluvit, papat atd... osobne jsme jednou cestovali z jednou rodinou z CZ na dovolenou jejich dite melo neco pres 1 rok a maminka byl strasne pysna ze nepotrebuje plynku, Jen my jsme kvuli jejimu diteti museli kazdou hodinu zastavovat, jit do velkeho centra kde nebyli zachody se bala atd... prislo mi to jako uplne zbytecny stres a vecne sledovani casu kdy chce dite na zachod. 

Ja bych jsem ztim zacinal az kdyz se zacne "svěrač konečníku" vyvijet a to je kolem 1,5-2 roku.  Ty vecne nehody a stres v obchodech ktere jsem mel i zvlastnimi detmi diky moji "pre motivovane" tehdejsi manzelky  mi prijdou uplne zbytecne, kdyz existuje neco tak pohodlne jako pampers. - opruzeny zadek jsem z pampers nikdy nevidel.   

0/0
14.8.2009 22:33

Rubik1

Re: vychodo evropskych problem

Západní problém je bezbřehá lenost, kterou v konečném důsledku trpí jak děti, tak jejich rodiče. Běžně nosí děti plínky alespoň na noc až do školního věku. Znám tam ze svého příbuzenstva případ, který nebude vůbec ojedinělý, že dítě, které už umí číst a počítat, se nevykaká jinak, než ve stoje do plínky. Ve všech jeslích (daycare) vyžadují, aby děti měly na sobě plínky a nemusel s nimi nikdo chodit na nočník a ten po nich umývat.

0/0
15.8.2009 5:19

samuel05

Re: vychodo evropskych problem

nevim vcem trpi deti nebo dospeli. Opak mi prijde pravdou, cesti rodice jsou hodne nervozni na deti po "rozumove" strance nemaji potom cas a to se odzrkadluje i na jejich detech. Navic cesky nebo rusky zpusob sedet hodinu privazany o postel na nocniku je pro zada miminek velmi nebezpecne. 

Existuji dulezitejsi veci jak se tocit cely den okolo plynek a mit strach jet letecky na dovolenou, protoze bych jsem mohl pokazit "rezim", moje dcera v druhem manzelstvi okolo druheho roku sama odmitla nosti plenku a to jsem ji nemusel trapit. V nemeckych skolkach (od  3) jsou plenky zakazane, ze si je asi preji v jeslich je pochopitelne,  ucitelka nemuze mit nastavene u kazdeho ditete hodinky a nebo je nechat "nezdrave" sedet hodinu na nocniku. Ja bych ji jako otec zazaloval.

0/0
15.8.2009 21:52

halagajda

Re: vychodo evropskych problem

Souhlasim, cim vice na vychod, tim vice porovnavani a nesmyslneho "zavodeni "... Nevim odkud ma Rubik1 tu informaci o povinnych plinkach-tady v UK je to jako v Nemecku, od tri let ve skolkach plinky nemuzou mit(a drive do skolky mohou pouze jestli jsou uz naucene), mozna jsou mista kde jsou povolene,ale to uz neni standart to jsou specializovane skolky pro postizene deti atd...

Jinak taky jsem diky neustaleho kritizovani rodiny maleho nutila na nocnik od asi 10ti mesicu, ale byl z toho tak mimo ze prestal curat/kadit uplne. Nechala jsem toho, a prestala ho nervovat a take kolem 2 let sam plinku sundal a zacal chodit na zachod, zadny stres nebo plac...

0/0
20.8.2009 14:16

Calinda

Re: vychodo evropskych problem

Naprosto souhlasím R^ Trochu mi tady některé příspěvky přijdou, jako kdyby spokojenost miminka závisela jena tom, jestli je v suchu. Tak to bohužel není,těch faktorů je mraky a když opomenu základní potřeby dítěte tak je to i povaha dítěte, kdo bude nervák nebo naopak pohodář je nejvíc vidět právě u těch miminek.

0/0
18.11.2009 11:17

Oskie

Nadhera

Jaka nadherna bohata diskuse nad plinama, to by clovek necekal! :-)

0/0
14.8.2009 14:03

jita

je mi smutno z té diskuze

Když něco neznáte je špatné?? A nebo zastaralé. No ještě jsem neviděla černošku, která nosí dítě v šátku, že by měla od něho špinavá záda. Vzhledem k tomu, že vím, že nepoužívají pleny bylo to pro mě záhadou. Vrtalo mi to hlavou už od malička. Myslela jsem si, že mají nějaký špuntík.

Také děti vypadaly vždy spokojenější - proti tomu co občas vozí maminky v metru. 

Metoda rozhodně stojí za vyzkoušení. Je to o komunikaci. Není třeba celý den stát nad dítětem a koukat jestli se nějak nevrtí. Známí to zkoušeli a po pár dnech znali signály a dítě se opravdu naučilo na povel. Není to žádní drezůra. Dítě je malý člověk a už odmala vnímá a ví co je pro něj dobré a co ne. Synovec se na záchod učil až ve třech letech a pořád s tím má problémy. Jak by ne - vždyť byl pořád v suchu - až  na ty velmi časté vyrážky z plen.

A to má jeho máma lupenku a nepřišlo jí, že by mohl mít citlivější pleť. Vždyť tu vyrážku má každé druhé dítě, jak jí tvrdila doktorka.

0/0
13.8.2009 15:10

mňáu

co krok to prd, co prd to krok

copak haranta, toho bych v dnešní technické době vybavil senzorama. ale voni nutěj  do plín mě a ještě se mi posmívaj

0/0
11.8.2009 22:50

Mikass

Simpsonovi

Hned u nadpisu se mi vybavila jedna scenka z tohoto serialu:

kdyz Marge neni na delsi dobu doma, Homer rika detem, : "A abychom nemuseli Maggie menit plinky, nechame ji jen tak na zahrade a tam se o ni uz priroda postara";-D

Jinak je tato metoda jiste zajimava! R^;-)

0/0
11.8.2009 20:49

halagajda

Re: Simpsonovi

;-D;-D;-D

0/0
20.8.2009 14:18

salinka

představa je děsná

Maminka si to možná pohlídá, ale jak to bude řešit, až bude potřebovat děťátko na půl dne pohlídat nebo dokonce na celý týden? 8-o

0/0
11.8.2009 16:07

salinka

Re: představa je děsná

JInak mě to zaujalo. Při představě, že bude mimčo spokojený, nebude zapařený, já ušetří a odlehčím přírodě, se mi to moc zamlouvá. Ale nějak si to v praxi nedokážu představit.:-/

0/0
13.8.2009 15:39

halagajda

Re: představa je děsná

R^R^

0/0
20.8.2009 14:19

Voborník

přechylování

Proboha, opravdu musíte zveřejňovat ženská jména bez přechylování??? Tahá to za uši.....I když se paní jmenuje třeba Novák, tak v článku byste měli použít Nováková, i ve sportu se přechylují ženská jména, abychom se vyznali v tom, kdo je muž a kdo žena. Mám dotaz, na který mi ještě nikdo neodpověděl: co když se paní Novotná nechce přechylovat? Co je z ní? Novotn???

Jinak k bezpelenkové metodě, moji mladí ji používají na mém vnoučkovi,a je to paráda. Bavlněné plínky, žádný opruzený zadeček, teď je mladíkovi rok, už se spolehlivě vyčurá do nočníčku nebo do záchodu skrčený do klubíčka, nekakal do plínek ani nepamatuju, často chodí nahatý nebo je omotaný do plíny jako sumo, je moc spokojený a rodiče také. Když pozoruji vnučku mé kamarádky, která vesele čurá do pemprsek ve třech letech, tak moje mladé moc chválím. A těch peněz co ušetřili, kojí, plínky perou jednou tři i více dní....skvělé. A pokud se někdo diví, tak ať si trhne nohou!!! Propagátoři novot to nikdy nemají lehké!!!!

0/0
10.8.2009 21:37

Leczo

Re: přechylování

;-D

Milá paní Voborník!

Proč vůbec přechylovat? Někdo se nějak jmenuje (je to oficiální údaj), tak proč mu jméno komolit a měnit?

0/0
11.8.2009 13:49

J i ř í

Re: přechylování

Bohužel v češtině je přechylovat špatné a nepřechylovat taky. Ideální řešení asi neexistuje. A jinak myslím, že dobré je cokoliv jiného než papírové pleny.

0/0
11.8.2009 19:36

Chrochtadlo

Re: přechylování

Když se na problém s přechylováním podíváte z druhé strany, tak jak by se Vám líbilo, kdyby Vám v zahraničí říkali např. Jiřina Novák místo Nováková? Proto si myslím že bychom neměli komolit cizí příjmení a naopak zachovat -ová u českých příjmení.

0/0
13.8.2009 7:59

Vrah

Re: přechylování

Dobře, nebudeme jim prznit jména přechylováním, ale pak ať se na nás nezlobí, že jim budeme skloňovat jména podle mužských vzorů (když se to stejně píše, ať se to i stejně skloňuje), bo si nenecháme prznit češtinu neskloňováním očividně ohebných jmen.

Vyřiďte to paní Novákovi, Paní Voborníkovi i paní Mayerovi…

0/0
14.8.2009 22:24

astrudina

To zas určitě vymysleli v Anglii,ne?

Tam totiž mají problém, děti jim chodí do školy a mají ještě pleny! Tedy tam chodí děti do školy cca v 5 letech, ale stejně. Jde o nezájem rodičů či o laxnost a anglickou snahu se nevměšovat do života druhých:-(

No a tak teď jdou do druhého extrému, bez plen.Dřív v Čechách taky některé matky dokázaly , že dítě bylo bez plen od 5 - 6 měsíců a ještě chodilo na nočník, tak to není nic převratného.

Spíš se bojím, že nás s tím pokrokové matky začnou obtěžovat i na veřejnosti jako s kojením. Nic proti kojení, je to zcela přirozené stejně jako vyměšování, ale já osobně nemám potřebu se na to dívat - připadá mi to jako zásah do soukromí. Tak doufám, že teď nás matky nezačnou obšťastňovat výkaly a čůráním dítěte, které vydá signál třebas v tramvaji či v obchodě.;-€

0/0
10.8.2009 8:56

halagajda

Re: To zas určitě vymysleli v Anglii,ne?

Hmmm dalsi clovek mimo:)) Tak v Anglii ziji uz druhou dekadu, deti znam mraky a jednu dobu jsem s nema i pracovala, ale zadne petilete v plinkach jsem nikdy nevidela. Muj maly i jeho kamaradi/dky se vsichni naucili na nocnik mezi1.5 a 2.5! O jake laxnosti a snaze nevmesovat se druhym do zivota mluvite nemam poneti8-o.

Co se tyce porovnavani kojeni s timhle- Kojeni je nutnost a jak je treba kojit musi se kojit, a nevim proc by to melo nekomu vadit. Na vymesovani jsou plinky;-))

0/0
20.8.2009 14:32

Chychy

.

V Indii je to běžné protože na pleny nemaj tak co jim zbývá!!!!!!

Lidi vzpamatujte se, nebo budem zpátky ve středověku. Paní neví co roupama, nebo co by jí živilo tak hlásá bludy.

0/0
7.8.2009 20:42

keenu

Re:

V lete ok,ale chcel by som vediet ako to funguje v zime..

0/0
7.8.2009 10:05

Jezdím na neutrál

Re: Re:

Nechodí se ven ?8-o

0/0
7.8.2009 13:47

Veronika Seidlová

V Indii je to naprosto běžné.

Viděla jsem tuto metodu v Indii, u novorozence sestřenice mého přítele. Měla jsem možnost pozorovat jeho výchovu několik dní. Byla jsem dost překvapená, ale velice příjemně. Dítě ani jednou nic neznečistilo, bylo úžasně klidné a spokojené. V podstatě vůbec nepotřebovali pro dítě žádné speciální vybavení, pouze pár roztříhaných starých sárí místo plenek, kdyby náhodou. Z ekonomického hlediska skvělé, a to se nejednalo o chudou rodinu, ale o bráhmanskou middle class. O ekologii ani nemluvě. Když jsem se žen ptala, jak to, že nepoužívají plenky, tak se jenom chápavě smály...prý je to odvěká tradice.

0/0
6.8.2009 11:53

Jack777

Re: V Indii je to naprosto běžné.

V indii je to pohoda, tam se můžete vy.... kde se Vám zachce a nemusíte používat papír, stačí ruka :-)) Co krok to prd, zatracený karí :-)

0/0
6.8.2009 14:04

33andy

Moje známá

měla holčičku od 3 měsíců bez plenek.Tenkrát se všechny ženské divily jak je to možné. Je to už 30 let. No jak je vidět, některé z nás to dělaly aniž by o této metodě věděly. Škoda, že jsem o tom nevěděla určitě bych to praktikovala.:-)

0/0
6.8.2009 7:15

m. l.

Jak to dělají šimpanzi?

Víte někdo?

0/0
5.8.2009 10:55

Lapan

Re: Jak to dělají šimpanzi?

Stejně jako lidi akorát tam chybí citová stránka věci,ale jinak jsou v "tom" úplně stejní jako lidé.

0/0
8.8.2009 14:04

Zdenka K.

--

myslimze az se mi narodi dite tak do toho jduR^

0/0
4.8.2009 14:45

OťasBoťas

Re: --

Taky se mi to líbí.

Mám 3 o dost mladší sourozence a ty boje kolem přebalování fakt znepříjemňovaly život úplně všem...

Doufám, že to budeme moct jednou vyzkoušet...

0/0
5.8.2009 9:39

mrazik007

nechapu

Uz to vidim -  maminka i tatinek behaji za prckem nebo v brzkem veku je neustale nekdo na hlidce u postylky a sleduje. Doporucuje se nejist ani nepit, abyste nemuseli odchazet od postylky na zachod - co kdybyste to prosvihli. Takze nejlepsi je pomocnice v domacnosti, ktera vari, pere  a uklizi, zatimco vy hlidate prcka v postylce jestli se nechce vyprazdnit. No nekdy to fakt nestihnete a menite pak celou postylku, jo tomu rikam vyhoda. Prakticky nemoznost cestovani, dalsi vyhoda. Z pohledu prcka verim, ze panuje spokojenost, protoze ma maximalni 100 procentni pozornost.

Rodice nemaji byt otroci svych deti a pripomina mi to rozhovor s odpiraci antikoncepce, kteri vyuzivaji metodu plodnyhc a neplodnych dnu, kteri po 5 letech souziti maji 5 deti ;-D

0/0
4.8.2009 9:25

dodo-dodo

Re: nechapu

R^:-) jeste k tomu koupime bio kalhotky s bio nocnickem a bio vyzivou a toho bobana bychom mohli misto do zachodu vylevat rovnou na travnik a tim i hnojit;-D

0/0
6.8.2009 9:04

cometa

Re: nechapu

vidieť, že ste to nikdy nevyskúšali a máte kopec predsudkov. ale to je pochopiteľné. pritom táto metóda je v skutočnosti jednoduchá a nevyžaduje si 24hod- službu pri prckovi :)

0/0
6.8.2009 11:11

mrazik007

Re: nechapu

Nezkousel a ani zkouset nebudu. Bohate mi stacila zkusenost s nasima dvouma prckama, se kterýma jsem maximalne pomahal. Dite par tydnu nebo mesicu stare si ani neuvedomuje, ze kona potrebu. Proste se telo vyprazdni podle potreby a je mu jedno jestli je jedna hodina rano nebo odpoledne. Taktez posazovani na nocnik neni zdrave na jejich pater.

0/0
6.8.2009 11:19

zombie.cz

Re: nechapu

O posazovani na nocnik vubec nebyla rec.

0/0
6.8.2009 13:01

cometa

Re: nechapu

k posadzovaniu na nočník.... samozrejme že som niekoľkodňové bábetko neposádzala na nočník:-):-) držala som ho v náručí nad nádobkou alebo umývadlom, podopierala som mu chrbátik svojim telom. myslím že z toho nemá ani pokrivenú chrbticu ani traumu;-) malo to ešte jeden príjemný vedľajší efekt -malý netrpel novorodeneckými kolikami, nemal problémy s kakaním, pretože nemusel tlačiť vleže - veď to by ani nám nešlo.

0/0
6.8.2009 15:54

Voborník

Re: nechapu

Vážený, při bezplenkové metodě se plenky dávají,bavlněné,  ale dítě se čas od času vezme na klín a skrčí se do klubíčka, nožičky se přitáhnou k bříšku a mezi nohy si rodič dá malý nočníček s širokým okrajem. Dítě se na nočník nevysazuje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Klubíčko je fyiziologická poloha velmi příznivá vývinu dítěte, jdou i prdíky lépe, není kolika a pod.. Vždy po spaní se dítě vyčurá, ráno vykaká. Takto se dítě zkouší vyvenčit tak jednou za hodinu. Moji mladí kupovali zásadně dupajdy s rozepínáním mezi nohama a pak to byla rychlovka. Žádné kalhoty, džíny  apod. nesmysly, pěkně dupajdy pro mimina. Taky se dítě násilně neposazovalo, nevodí je za ruku, co zvládne samo, je správné. Když začal vnouček chodit, tak pěkně sám, chodí zásadně doma bos i venku na trávě kde to jde. Miluje být nahatý, moc se mu to líbí. Je spokojený usměvavý kluk. V

0/0
10.8.2009 21:46

cometa

Re: nechapu

tak to sa mýlite. dieťa si to veľmi dobre uvedomuje. akurát tým, že mu dávate plienky, si to časom uvedomovať prestane a neskôr sa musí učiť na nočník. mám polročného syna ktorý už v štvrtom mesiaci dokázal byť celý deň bez plienky (pocikal sa raz za týždeň) cestujeme spolu, nosím ho v nosiči, nikdy sa mi nevycikal do autosedačky. jednoducho počká kým mu poskytnem príležitosť urobiť potrebu mimo svojho intímneho priestoru. ja som s tým spokojná  - necítim sa ani ako fanatik, ani ako blázon, syn je spokojný tiež a hlavne sa nemusí pariť v takýchto horúčavách v plienke. samozrejme že keď sa narodil cikal takmer v kuse. teraz sú už jeho zvieracie svaly vytrénovanejšie aj obsah močového mechúra je večší, vydrží (hlavne poobede) aj dve hodiny bez cikania. na noc mu dávam stále látkovú plienku.

0/0
6.8.2009 15:44

mrazik007

Re: nechapu

4 mesicni prcek dokaze zadrzet moc, dokud mu neumoznite se vyprazdnit  ? Na jak dlouho to dokaze ? 10 sekund ? 30 sekund ?

Na noc latkovou plenku ? Takze kdyz se pocura je v mokru, coz ho probudi a musite ho prebalit. V tom mam videt vyhodu ?

Proc by se mel parit prcek v plenkach. treba v aute ? Mame klimatizaci, takze deti se v aute citi dobre.

Zajimalo by me, jak to delate v zime ? 4 mesicni prcek obaleny mnoha vrstvami obleceni a dal ?

Je to jako se vsim, jen se tu uvadeji vyhody a stastne deti spolu se stastnymi rodici a realita ? Rodice unaveni od neustaleho kontrolovani prcka, prcek spokojeny, protoze kolem neho vsichni behaji a venuji mu pozornost. Dekuji nechci.

0/0
7.8.2009 7:52

Voborník

Re: nechapu

Naopak, tím že je v mokru, snaží se počkat na možnost se vyčurat. Dítě se učí být od malička zopovědné za své konání, ne že si může dělat co chce, pak nám rostou nezopovědné rozmazlené dětičky, které nevědí co roupama dělat, když se počůrají nebo pokakají nic negativního nepociťují a tak mají pemprsky do pěti let. Bezplenková metoda je  výchova k samostanosti, zopovědnosti !!!!!!!!!!!!

0/0
10.8.2009 21:51







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.