Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejčastější cyklochyby: jak se jim vyhnout

Jen sednout na kolo a myslet si, že všechno bude v pohodě nestačí. Kromě rozcvičení si na delší výlety určitě pořiďte cyklistické oblečení. Čemu dalšímu byste se měli vyhnout a na co naopak nezapomenout, aby pro vás cyklovýlet byl opravdu potěšením a ne nepříjemným zážitkem, ze kterého se budete dlouho vzpamatovávat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rime

-*

nechapu co se vam na tom clanku nezda, pravda nejaky zgryndy o procvicovani jsou jenom omacka, ale treba ta pasaz o dychani je spravna, nebavime se preci o sportocich ale o rekreacni cyklistice a tam plati,  ze pokud nejste trenovani tak jsou nejlepsi rovinky a nezadychat se, jak vam  stoupne tepovka nad 150 tak mate z vyletu leda houno a to vam v kopcich stoupne okamzite.tak o co vam de??Chcete jezdit na horni hranici aerobni zony a podavat maximalni vykony? pak nechapu proc ten clanek vubec komentujete...

0/0
26.6.2009 15:22

b.bombicka

rady pro kočku

Co to je za blbé rady? Já jezdím bez trapného elastického oblečku, do kopců, funím u toho jako lokomotiva a žiju a ani se silnými  stehny není problém. A to jsem před pár lety dělávala i 90 km (většinou ne najednou, ale třeba po 30 km částech) denně a žádný silný stehna jsem neměla. A to jsem jezdívala do kopců (holt na Vysočině moc rovin není:-P). Jo a výhoda byla, že se člověk mohl cpát bez omezení a ještě zhubnul....:-)

0/0
22.6.2009 11:53

Polárníliška

Re: rady pro kočku

Takže ta silná stehna nejsou z cyklistiky? A z čeho? :-P

0/0
22.6.2009 14:25

vymrzovac

Re: rady pro kočku

podívej se,prosím,někdy na televizi. Silná stehna jsou ze zátěžových sportů, jako např. rychlobruslení+doplňkové kolo, z kola možná ze sprintu, vzpírání,........  Dálkoví cyklisti mají stehna normální, protože jsou "vyšvihaní"...................pokud máš velkou   PR DEL, podívej se, prosím, na svoji mámu, to bude genetikou!

0/0
23.6.2009 7:57

Rubik1

Re: rady pro kočku

Naprostý souhlas.R^

0/0
25.6.2009 0:03

Jezdím na neutrál

Re: rady pro kočku

Tomu oblečku říkáme b.u   z.e.r.ant..ský  ;-D. Je velmi slušivý, zejména na mužích. ;-D;-D

0/0
22.6.2009 20:04

vymrzovac

Bože, to snad ne...........

...jak jen se dají jednoduché věci udělat složité!  Nějaký paneláčnický,víkendový cyklista napíše článek !   Už začínám věřit tomu,že tyto kraviny píšou záměrně, aby vyprovokovali co největší diskusi. Každý druhý čtenář toho o jízdě na kole ví víc, než novinář idnes v odborné rubrice, tak nakonec napíše svoje vyjádření, a čtenář se po přečtení diskuse(nikoliv článku) něco dozví.................

0/0
22.6.2009 9:05

demagog_007

hihi

Jezdím každej den do práce a po práci si s kolegou vobčas hodíme nějakej singlík, parádní vostrá jízda po pražských lesoparcích, mám hormální kapsáče baz vložky, termotrígo a nikdy jsem vlka neměl, jezdím s normálním batohem, nebo páteřákem a taky v poho,  neikdy jsem se nerozcvičoval a svaly jsou taky o.k.  nejezdit do kopce je dobrá rada, ale jak se na něj mám dostat? To jako budu tlačit? co je tohle za článek, dyť ten kdo tomuhle věří nemá ani tucha jak se protáhnout :o))) a hlavně každej ví, že protahovat neprocvičené svaly je blbost. :o))) no nic jde se makat :o))

0/0
22.6.2009 9:01

Polárníliška

Asi nejvhodnější je se před tím třicetikilometrovým

celodenním výletem půl hodiny rozšlapat na rotopedu jako cyklisté před časovkou, abyste mohli rovnou nasadit své desetikilometrové tempo a nemuseli se rozjíždět...a hlavně nepřeceňte své síly a nenechte se vyhecovat k závodění, až vás při cestě přes vesnici předjede bába s nůší...

0/0
22.6.2009 8:44

hnusil

Moje nejvetsi cyklochyba ....

Moje nejvetsi cyklochyba je to, ze jsem si precetl tenhle idiotsky clanek.

0/0
22.6.2009 8:19

G4Danny

Re: Moje nejvetsi cyklochyba ....

taky tak...

0/0
29.6.2009 0:52

iuos

hmm

fascinuje mne, jak se dneska všechno hrozně zesložiťuje a překombinovává ;-D;-D... ale o něčem se psát musí ;-)

0/0
21.6.2009 17:42

Jezdím na neutrál

Zase se dozvídám,

že špatně jezdím na kole. Jen se divím, že jsem ještě živa.

0/0
21.6.2009 16:12

MH4

S humorem jde vše líp

Při čtení těchto keců jsem si živě představoval tu paní, co to napsala...jednou týdně nebo za 14 dní vyjede na 15ti kiometrový švih (na zmrzku do sousední vsi), protože je to poslední dobou děsně in, jezdit na kole, a hned má tendenci tu cpát rady, které si kdesi přečetla...nerozcvičuju se ani před 80ti kilometrovou vyjížďkou a nikdy jsem si nic nenatáhl...při mém průměru 20 km/h, abych tu dávku vydržel, to snad ani nejde ;-D

No a ta zmínka o jízdě do kopce mě rozsekala...ale tak to holt doadá, když začne okurkovýá sezona a pisatelka nestíhá plnit limit vypuštěných článků:-/

0/0
21.6.2009 11:05

Ebo

jo..

..tak to jste mě zase pobavili ;-D

0/0
20.6.2009 23:08

Agent-přisluhovač

Náročnost

Na uváděných pár desítek kilometrů (30-40) jezdíme se šestiletými dětmi, na to opravdu snad není potřeba nějaké speciální oblečení nebo výživa. ;-D

0/0
20.6.2009 21:16

Mala morska vila

Re: Náročnost

A ty děti ještě žijí?8-o

0/0
20.6.2009 21:25

Ludek_II

Re: Náročnost

A proč by jako neměly ???  8-o 30 km při průměrné rychlosti 15km/hod mají za dvě hodinky ujeté. Při 10 km/hod průměrné rychlosti za 3 hoďky. To snad fakt 6ti leté dítě zvládne - možná i ujít ;-D

0/0
21.6.2009 6:40

sudovec

Re: Náročnost

Samozřejmě. My jezdíme taky podobně 30 - 50km. Není až tak důležitá vzdálenost jako motivace. Za nezajímavým cílem nepojedou ani 10km, když je zábava a nějaké to soutěžení mezi dětmi, není ani 50km problém.

0/0
21.6.2009 10:29

Ludek_II

Než se snobáli vystrečují

tak jsem zpátky z výletu...a mám možná i vyprané bavlněné triko ;-DR^

0/0
20.6.2009 20:46

Jezdím na neutrál

Re: Než se snobáli vystrečují

R^

0/0
21.6.2009 16:12

Blacks222

blábol

Většinou se do komentování úrovně článků nepouštím, ale takovýto blábol se mě ´jako cyklisty dotýká téměř osobně. Spousta nesmyslů, nepřesností a vůbec. Schálně mi řekněte, který trenér, respektive trenér čeho, vám řekne tohle. příště se zamyslete a až se pujdete někoho zeptat, tak se nechoďte ptát za nabušencema do fitka(jestli vůbec) a radši si dejte načas napsat seriozní článek, který někomu může pomoci, než takovýhle paskvil. A jestli má cenzor něco SMAZAT, tak tenhle ČLÁNEK. :-/

0/0
20.6.2009 17:58

kretzschmar

a nejvetsi cyklochybou

je tento clanek. spousta nepresnych, zavadejicich a neuplnych informaci. v podstate v kazde vete je neco spatne :(

0/0
20.6.2009 16:11

Hekynen

Re: a nejvetsi cyklochybou

Spíše v každém odstavci... V odst jedna chybí podstatná informace: po jízdě je potřeba se vyšvihat, pomalou jízdou na lehký převod s vysokou kadencí; tím se uvolní svaly, vyplaví laktát, srazí se tepovka, organismus se sklidní; strečink až pak (nemý smysl dělat strečink, když funímjako lokomotiva a svaly jsou tvrdé jak žula). Odst dva: je dobré mít dvě vrstvy oblečení (v chladnějším počasí tři) - lehký trikot z coolmaxu, na to dres... Odst tři vyvolává dojem, že stačí jedna jízda na pohodu a pak se můžu hned vrhnout na Dlouhého Drásala... Odst čtyři: pít je potřeba pořád a průběžně, loknout si třeba každých pět minut, při pocitu žízně je už pozdě (nedostatek tekutin se pozná jednoduše: člověk si začne olizovat rty jazykem). A hlavně tam chybí zmínka o jídle...

0/0
20.6.2009 16:45

CapoDiTuttiCapi

rozcvičení nikdy

stačí jet prvních 5-10 minut zvolna a zahřejete se

je to blbost, ročně najedu jako spousta jiných kolem 5 tisíc km v terénu a NIKDY jsem se nerozcvičoval a z cyklistů neznám jediného kdo by to dělal

tedy jednoho jo, je to učitel tělocviku, ten dělá poctivě strečink po jízdě a před jízdou se pěkně zahřeje a protahuje

a jezdí bez helmy

no comment :)

0/0
20.6.2009 15:07

Hekynen

Re: rozcvičení nikdy

Strečink po jízdě je velmi důležitý; stejně jako vyšvihání noh...

0/0
20.6.2009 16:36

Hamrock

Kam ten svět spěje ...

... jak už psali přispěvatelé přede mnou, nechápu význam těchto článků a ještě více nechápu lidi, kteří se nimi řídí - prostě sednu na kolo a jedu....

0/0
20.6.2009 13:46

bubli1fuk

Re: Kam ten svět spěje ...

R^R^R^ Svatá slova a blbečci ať si strečují.

0/0
20.6.2009 19:06

Hekynen

To jsou zase rady..

Ta pasáž se silnými svalnatými stehny mne vyloženě pobavila...;-D

Strečink před jízdou je nutný, jen když následuje ihned výkon na plno (typicky závody). Jinak bohatě stačí prvních 15-20 minut jet volněji, zahřát organismus. Jak se začne člověk potit, tak je zahřátý (mne teda ještě navíc spadne tepovka) a může začít makat...

Docela by mne zajímalo, kolik toho slečna novinářka na kole najezdí... Tipoval bych tak sto kilometrů. Ročně...

0/0
20.6.2009 13:33

Los Dyllinos

Re: To jsou zase rady..

"Strečink před jízdou je nutný, jen když následuje ihned výkon na plno".....dovol, abych tě vyvedl z omylu. Po dobu několika vteřin až pěti minut po statickém strečinku nejsi schopen vyvinout maximální rychlost, protože svaly jsou méně citlivé k stimulaci. Rovněž je zhruba po dobu jedné hodiny snížená síla svalů. Statický strečink se nikdy nedělá před výkonem, ale až po něm.

0/0
20.6.2009 16:45

Arthur09

Při fyzicky příliš náročné jízdě

se ženám vytvoří silná svalnatá stehna. Že by na to stačila jen jedna jízda?

0/0
20.6.2009 12:40

Dandelineman@

Nazdar lidi

pokud se chcete kvalitně protáhnout na čerstvém vzduchu, potřebuji ručně přeházet cca 12 t písku a 12 t štěrku. Mno, protahování a iontové nápoje Vám ale pravděpodobně nepomůžou...;-)

0/0
20.6.2009 11:53

f0rr35t

Re: Nazdar lidi

R^ Njn, kdo má na baráku co dělat, tak nemusí vymejšlet rajtování po horách ;-D

0/0
20.6.2009 15:49

engels

7

nejlepsi iontovy napoj je napoj plny mineralu a vlaknin, ktereho se muze pit neomezene mnozstvi (teplota akorat , 10 pivo) a cokolada. Kazdych 17 km do sebe naprat 3 kousky minimalne, moc se nerozsedet. To se da udelat 100km bez problemu. na zaver to zapichnout nekde pod slunecnikem 3 km od zakladny a dorazirt se 5 kouskama s grilovanou krkovici. to je pak pohadka. Neni na skodu i nejakej panacek. to je cyklistika. nejhorsi je koupit si kolo s karbonovym ramem a pak do kopce tlacit, protoze na to nema,znam nekolik podnikatelu co maji kola za 100 a vice ,ale jsou to takovi ti co prijedou do prace 2km na kole za tyhle prachy ale po 10km nadavaji jak spacci. staci normalni bike,trenuji kazde rano se 30kg na zadech hodinu chuzi po louce, za 3 mesice forma jak blazen. Tricko s reklama fuj nejsem sasek, kvalitni pradlo ano ale bez reklam, bike zdarR^

0/0
20.6.2009 11:10

Mala morska vila

Re: 7

A co když Vás zastaví policajti?;-)

0/0
20.6.2009 13:28

Hekynen

Re: 7

Ty nejsi bajker, ale násoska... Dát tři kousky a pak vyrazit do terénu, to je tak na zrakvení.

Tipoval bych, že asi nejezdíš v terénu, ale po asfaltových cyklostezkách... Prostě typický cyklotůrista, a ne bajker...

0/0
20.6.2009 13:37

Lexxik

Pravidla pro všechny na všechno

Kde jsou ty časy kdy se člověk prostě jel zajezdit na kole. Dneska by vám nacpali poradce na cokoli. Kraviny a voloviny.

0/0
20.6.2009 10:36

Martin-.

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Přesně tak. tenhle seznam je vážně na hlavu, vždyť to už nemůže být ani zábava ze samotné jízdy, dívat se na krajinu v nějakém elasťákovém oblečku.

To bych si připadal jak nějakej pošuk;-D

Nejlepší je když člověk potká cyklistu co má chráníče uplně všude, elasťákovej obleček a tváří se u toho  hodně vážně, blbý jen je, že ho většina lidí předjede s jednou rukou na řídítkách :-P

0/0
20.6.2009 12:56

stan999

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Jsi dobrý.

Já ty experty co fasujou elasťákové oblečky s nápisama nepředjedu ani s oběma rukama na řidítkách.:-(

0/0
20.6.2009 13:10

Mudantd

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Jde hlavne o to co od jizdy na kole ocekavas. Pokud jezdis na kole proto aby jsi si prohlidl krajinku tak si klidne jezdi i v teplakach ale pokud na kole jezdis trosku aktivneji s tim ze delka trasy nejde napr. pod 60Km tak mi ver ze cyklisticke vybaveni ocenis.

Co se tyce elastakoveho oblecku. Ja nevim jak ty ale jak kdyz jedu na kole tak neresim tak zasadne to jak vypadam ale resim to zda se mi v danem obleceni pojede pohodlne. Proc bych si mel pripadat jako posuk? Jde videt ze se cyklistice venujes opravdu velmi pasivne protoze v opacnem pripade by si psal uplne jinak.

Pokud predjedes tebou popisovaneho cyklistu tak to podle tebe znamena ze je si na cyklistu jen hraje? Jak muzes vedet kolik toho ma uz za ten den naslapano? Co kdyz uz ma v nohach napr. 100Km? Nevim jakou vypovidaci hodnotu ma to ze predjedes cyklistu s profi vybavou bez jakekoliv vybavy. Me je to uplne jedno. Jedu tak jak se citim a jak v danou chvili mohu a nejaci "profici" ve tvem stylu jsou mi uplne ukradeni.

0/0
20.6.2009 13:56

jellyfish

Re: Pravidla pro všechny na všechno

R^:-)

0/0
20.6.2009 14:56

Ludek_II

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Kámo já jezdím 45km - a to považuju za "jdu se projet kolem baráku" a nějaké přiteplené oblečky z elastanu teda nevedu. A hle - žiju !!! Takže fakt to jde i bez kravin za x tisícovek.

0/0
20.6.2009 20:51

Mudantd

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Reknu ti to asi takhle. Muzes lyzovat na zcela obycejnych lyzich, muzes lezt na K2 s prumernou vybavou, muzes behat v teniskach od vietnamcu. Zrejme to prezijes ale pozitek o ktery prichazi je znacny. Navic se mnohem vice trapis coz ale s fyzickou nema nic spolecneho. Nutne je vsak poznamenat to ze pokud neni clovek v dane discipline dobry tak mu je dobre vybaveni k nicemu protoze ho nedokaze spravne vyuzit. Pokud jsi spatny lyzar tak te nezachrani ani nejdrazsi lyze ale pokud jsi dobry lyzar tak kvalitni lyze ocenis stejne jako obleceni. Pokud jsi spatny horolezec tak ti na ledovci nepomuze ani ten nejlepsi cepin ktery je k dostani. Vyborny horolezec na dobry a kvalitni cepin neda dopustit. To plati taky o obleceni a vsem ostatnim. Uz vidim jak nekdo leze v teniskach po sklade. Jde to ale je to vhodne? Dale pak pokud budes behat v tenickach tak se pri behu budes trapit. Vsadim se ze i nejlepsi bezci by te s teniskami poslali nekam. O tom to tedy je.

0/0
20.6.2009 21:11

demagog_007

Re: Pravidla pro všechny na všechno

každého věc co nosí... já nevím ale vlítnout do lesa v elasťákách, tak je mám roztrhaná nato tata... prolítneš kolem trhitýho křoví a jedeš s holým zadkem, nehledě na to, že na fullu  vypadaj elasťáci tak trochu divně... Protože si člověk říká, dyť je to nepraktický, proč maj fulla, když okavodně nejezděj terén?

0/0
22.6.2009 9:12

Martin V

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Souhlas, si myslím, že módu pro cyklisty navrhuje spolek teplých bratrů :-D

Nevím, jestli je pro jízdu delší než 60km elastický obleček, již před revolucí jsme vyráželi o víkendu na projížďky delší 100km a oblečený jsme byli v teplákách nebo šortkách.

Holt jsme se potili a pot nám neodsávala podložka z nanovláken, ale byli jsme zdravější než valná většina dnešní mládeže.

0/0
20.6.2009 16:25

bubli1fuk

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Je vidět, že existují jedinci se zdravým rozumem. R^R^

0/0
20.6.2009 19:13

Mudantd

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Ja jenom dodam ze tento pristup k resenemu problemu zazivam nejcasteji v ceske republice. Nechcete mi snad tvrdit ze pokud clovke pouziva sportovni vybaveni na urovni tak nema zdravy rozum nebo ano? Proc bych mel jezdit na kole v teplakach nebo v obycejnych sortkach kdyz jsou tady uplne jine a mnohem lepsi moznosti? Me je uplne jedno v cem se jezdilo pred revoluci ale zajima me co je ted. Pokud se nejake aktivite venuji tak do ni investuju i odpovidajici sumu. Budu-li se bavit o kole tak to zname porizeni kvalitnich SPD, helmy, rukavic, ponozek, dresu atd. Muj kolega ma na danou vec podobny nazor a porad nemohl pochopit k cemu potrebuju na zimni jezdeni kvalitni Windstopper Softshell bundu kdyz on ma prece normalni zimni bundu. Jednou jsem ho vytahl na delsi zimni projizdku v mrazu a zmenil nazor protoze mrznul uz v 25% cesty a trasu jsme ani nedojeli. Navic me pohodli a jeho se nedalo srovnat. V soucasne dobe jezdi ve Windswopper Softshellu taky. Nevim co je na tom tak zvlastniho.

0/0
20.6.2009 23:07

demagog_007

Re: Pravidla pro všechny na všechno

no já nevím ale mít sofshell s windstoperem je trochu zbytečnost, softshell stačí sám o sobě, něž promokne tak to trvá docela dlouho a ještě mě v tom neprofouklo a to tam žádnou windstopperovou membránu nemám... jezdím v tom na běžky, běhám v tom, jezdím na kole a vklidu.... ti něco nakukali v supermarketu, viď?

0/0
22.6.2009 9:16

Mudantd

Re: Pravidla pro všechny na všechno

Jde hlavne o to co od jizdy na kole ocekavas. Pokud jezdis na kole proto aby jsi si prohlidl krajinku tak si klidne jezdi i v teplakach ale pokud na kole jezdis trosku aktivneji s tim ze delka trasy nejde napr. pod 60Km tak mi ver ze cyklisticke vybaveni ocenis.

Co se tyce elastakoveho oblecku. Ja nevim jak ty ale jak kdyz jedu na kole tak neresim tak zasadne to jak vypadam ale resim to zda se mi v danem obleceni pojede pohodlne. Proc bych si mel pripadat jako posuk? Jde videt ze se cyklistice venujes opravdu velmi pasivne protoze v opacnem pripade by si psal uplne jinak.

Pokud predjedes tebou popisovaneho cyklistu tak to podle tebe znamena ze je si na cyklistu jen hraje? Jak muzes vedet kolik toho ma uz za ten den naslapano? Co kdyz uz ma v nohach napr. 100Km? Nevim jakou vypovidaci hodnotu ma to ze predjedes cyklistu s profi vybavou bez jakekoliv vybavy. Me je to uplne jedno. Jedu tak jak se citim a jak v danou chvili mohu a nejaci "profici" ve tvem stylu jsou mi uplne ukradeni.

0/0
20.6.2009 20:55

Los Dyllinos

Protahování před výkonem

By mně zajímalo, jak dlouho se ještě bude v naší české zaprděné kotlině tradovat (nikdy vědecky neprokázaná) hloupost, že strečink před tréninkem je prevence proti zranění či dokonce natržení svalů! Ačkoliv se to nezdá, je to totiž přesně naopak! Statickým strečinkem svaly zrelaxujete, posunete si práh bolesti, a svaly jsou až několik hodin po takové strečinku oslabené a náchylné ke zranění.

0/0
20.6.2009 10:19







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.