Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alzheimera lze rozpoznat až o 12 let dříve, než propukne, zjistili lékaři

Francouzští vědci zjistili, že Alzheimerovu nemoc, která postihuje až každého třetího člověka staršího 80 let, je možné odhalit i dvanáct let před jejím vypuknutím. Doteď ji lékaři diagnostikovali jen tři čtyři roky dopředu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dancelot

Náhodou

jsem nedávno viděl pořad o Al., kde říkali že to je vlastně zánět mozku takže se dá léčit třeba Ibuprofenem - např. pacienti s artrózou kloubů kteří ho berou Al. netrpí. Bohužel na potvrzení a další výzkum nejsou peníze, protože farmac. firmy nedají prachy na výzkum, jehož výstupem bude takovýto nelukrativní lék. Jo a taky pomáhá hra na hudební nástroj - hudebníci mají třeba stejné změny na mozku jako nemocní, ale žádné problémy.

0/0
20.12.2008 9:52

hveru

Re: Náhodou

taky sem ten porad videla, a take tam rikali, ze leky, ktere se ted predepisuji, tak nemoc jeste urychluji... A o tech farmaceutickych firmach co tam rikali tak to je neco :-( Neverila jsem vlastnim usim :-/

0/0
22.12.2008 14:14

tridvaraz

Re: Náhodou

je to blbost. Moje máti sbaštila fůru brufenů na bolesti kloubů, ale nakonec jí ten chlap s německým jménem stejně dostal. Aspoň že se jí nerozsypal žaludek.

0/0
5.1.2009 14:42

Ion Tichy

Vtip

Lékař: Tak pane Nováku, podle testů má vaše žena buď Alzheimra, nebo AIDS.

Novák: Ale to jsou úplně rozdílné diagnózy. Co mám proboha dělat?

Lékař: No, já bych jí odvezl na kraj města a vysadil z auta. A jestli se vám vrátí domu, tak bych s ní nespal!

0/0
19.12.2008 18:06

Isabelle

Re: Velice nevtipny Vtip

0/0
19.12.2008 19:53

Montaigne

Re: Vtip

;-D;-D;-D

0/0
20.12.2008 12:11

Hery Potrovka

Není jeden z projevů

také zvednutý prostředník ve sněmovně. ?

0/0
19.12.2008 15:12

Sasenka

Výživa

Jarmila Průchová je pro mě trochu extrémní makrobiotička, ale napsala knihu "Zbytečné choroby, která asi za přečtení .stojí, ať už si pak člověk udělá jakýkoliv svůj názor. A vzhledem k tomu, že se v článku píše, že v mozku se nacházejí bílkovinné usazeniny, které brání nervům v zapojení, tak bych řekla, že to s výživou nějak souviset bude. Samozřejmě se někdo může ptát, proč když všichni jíme víceméně stejně, někdo onemocní a někdo ne... ale tak je to se všema nemocma. Já bych řekla, že hlavní problém bude kravské mlíko (v přírodě žádné zvíře nepije mlíko v dospělosti, nota bene jiného živ. druhu) a lepek, přesněji bílá mouka, která je těžko stravitelná.

0/0
19.12.2008 10:55

AnalProbe

Re: Výživa

Ententýky dva špalíky, já bych obvinil rybíz, rajčata a koláče s povidlím... Jarmila Průchová není extrémní, píše podle svých dlouholetých zkušeností.

0/0
19.12.2008 11:46

oId fashioned Vince III..

jestliže takto postižený ztrácí

zájem o práci, tak to mám teda Alzheimera taky;-D;-D

0/0
19.12.2008 10:03

Hery Potrovka

Re: jestliže takto postižený ztrácí

R^;-D

0/0
19.12.2008 15:13

SBU

Roztroušená skleróza je třetí.

Není zde zmíněna roztroušená skleróza, která bohužel napadá i mladé lidi a zatím je nevyléčitelná, i když pokroky se dějí.  Pokud tyto nemoci člověk nedostane, tak to nikdy nemůže posoudit. Je to hrůza. Buďte slušní k těmto lidem, alespoň o svátcích, nikdy nevíte, zda tím neonemocníte sami.

0/0
19.12.2008 9:48

wartas

Problémy s Eizheimrem

 Vážení, vaše diskuze je ubohá. Nejde o pacienta , který je starý 80 let.Jde o ty , kteří

 se o něj musí starat ať doma nebo v ústavech. Zřejmě jste moc mladí  a mozek nemáte k přemýšlení , jinak byste se takto nevyjadřovali.Pokud byste byli s takto

postiženým člověkem alespoň týden v kontaktu /nemocnice nebo doma/ tak budete

mluvit a psát jinak. Na každého jednou přijde jen se nepředbíhat.   

0/0
19.12.2008 9:24

Bouše

Re: Problémy s Eizheimrem

Aha, takže nejde o pacienty, ale o ty, co se o ně musí starat. :-P

0/0
19.12.2008 9:29

vault

matematika?

prvni veta v clanku: Francouzští vědci zjistili, že Alzheimerovu nemoc, která postihuje až každého třetího člověka staršího 80 let,...

popisek u fotky hned pod tim: Alzheimerova nemoc postihuje až osmdesát procent lidí starších 80 let.

tak ja nevim, skoly nemam, ale nejak se nemuzu dopocitat...

0/0
19.12.2008 9:15

Bouše

Nevím, co se tady řeší

Po osmdesátém roce věku většinou člověk bývá chodící sbírkou chorob, takže je zcela jedno, jestli umře na Alzheimera, rakovinu, srdeční či mozkovou příhodu. Někomu odejde dříve mozek, někomu srdce a někomu třeba játra. O co se vědci vlastně snaží? Aby se tady za dvacet let plácalo 30% devadesátiletého obyvatelstva? Děkuju pěkně. Já chci do dubového pyžama mnohem dříve. :-P 

0/0
19.12.2008 7:49

Elev

Re: Nevím, co se tady řeší

co chteji? prece chleba, a tak si ho snazi zalouzit

0/0
19.12.2008 8:13

Elev

za chvilu mne smazou,

loucim se s vami, asi sem nemel uzivat realitu ( slovo k'urva)

0/0
19.12.2008 7:47

loginname_

To je úsměvná diagnostika

Když člověku s IQ 150 odumře půlka mozku, tak je na tom stejně, jako zdravý člověk s IQ 100..........;-D

0/0
19.12.2008 7:30

Bouše

Ne nadarmo se říká:

"Lépe s Parkinsonem trochu rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít."  :-) R^

0/0
19.12.2008 7:28

Kecaj

Re: Ne nadarmo se říká:

R^

0/0
19.12.2008 8:22

grandemi

Alzheimera lze rozpoznat až o 12 let dříve

To je sice moc hezké, že se dá rozpoznat dříve, ale je to tomu dotyčnému houby platné když není adekvátní léčba. :-/

0/0
19.12.2008 6:25

General-

Re: Alzheimera lze rozpoznat až o 12 let dříve

Tak si to precti jeste jednou, a zapoj u toho mozek.

0/0
19.12.2008 6:59

grandemi

Re: Alzheimera lze rozpoznat až o 12 let dříve

No tak, zpomalení není léčba, ty mozku!;-D

To u AIDS se také zpomaluje, ale nic víc.;-(

0/0
19.12.2008 7:08

Pro Forma

Re: Alzheimera lze rozpoznat až o 12 let dříve

Zapojit co? MOzna uz predesly pisatel byl na testech :-)

0/0
19.12.2008 9:07

kecinav

Altzheimer

Tak co je vlastně pravda? V úvodu je napsáno: nemoc, která postihuje až každého třetího člověka staršího 80 let, a u fotografie: nemoc postihuje až osmdesát procent lidí starších 65 let. A do třetice:

Francouzští neurologové zkoumali na 3 777 lidí starších 65 let v dobré kondici. Z nich časem 350 onemocnělo Alzheimerovou chorobou.  Tak tomu nějak nerozumím, asi už jsem rovněž nemocen.:-/

0/0
19.12.2008 4:56

grandemi

Re: Altzheimer

Tohle Alzheimer nebude.:-P;-D

0/0
19.12.2008 6:28

buttplug

Taky jsem chtel k tomuto clanku

napsat nejaky komentar, ale uz jsem zapomnel, co to bylo....:-/:-(;-(

0/0
19.12.2008 3:15

grandemi

Re: Taky jsem chtel k tomuto clanku

To je , ale hosip. Hov.. si pamatuješ. ;-D;-D;-D

0/0
19.12.2008 6:29

Petr1

Nejhorší nemoc na světě

...a kdo neměl tu zkušenost vidět ji na někom, nepochopí. Vím, teď jsem mladej, ale kdyby to někdy došlo k tomu, že nenajdu cestu k sobě domu (což je stejně více méně jen začátek), asi to skončim sám.

Hlavně nikdy neskončit jako přítěžek celýho světa - a sebe sama taky.

0/0
19.12.2008 2:44

Kekule

Re: Nejhorší nemoc na světě

To je pěkné předsevzetí, ale až na tom budete tak špatně, nebudete o tom vědět, takže uděláte pendrek, milej zlatej.

0/0
19.12.2008 8:51

Hucinak

Prokletá nemoc

Ano, je to děs, kdo nepoznal, nepochopí. Teď mám chvíli klid, usnula, ale do hodiny začne šílenství vizí, vzteku a zla znovu. A tak každou noc, každý den, týden, měsíc. Člověk by to kolikrát vzdal... navždy, už proto, že tak může skončit sám, ta krutá nemoc je horší než rakovina, to je utrpení s koncem, tohle je nekonečné.

0/0
19.12.2008 2:28

Isabelle

Re: Prokletá nemoc

Je mozne, ze ma vztek a krici, ze uz nechce zit... zkus ji pomoct jinak...

0/0
19.12.2008 5:58

Bouše

Re: Prokletá nemoc

Panebože, co se ti to vylíhlo v květáku? 8-o

0/0
19.12.2008 7:37

Isabelle

Re: Prokletá nemoc

Chtel by jsi zit bezmocne, neovladat zakladni lidske smysly, byt na obtiz lidem ktere jsi miloval a kteri miluji tebe a uz si nic z toho vetsinu casu neuvedomujes?

0/0
19.12.2008 19:52

Hucinak

Re: Prokletá nemoc

Neznosti z Kanady, snad sem jeste zabloudis a prectes... neni to jednoduche, ten clovek mi byl nejblizsi, ma opora v kazde situaci, clovek,ktery uz me ani nemohl vic milovat... ale ten je pryc, zustala bytost, ktera ani fyzicky a uz vubec  psychicky neni  podobna tomu, koho jsem tak miloval. Jak by vyplula vsechna spatnost, vse to skryte...jako olej na hladinu. Ta bytost chce nyni jen to co je pro ni dobre, predevsim jist a vymesovat, nic vic uz neni schopna pochopit, uz vubec ne rozvazovat o zivote a smrti.... Vim samozrejme, ze vedet dopredu co ji ceka, nezavahala by, ale jakmile jednou prekrocis prah, kdy se te zmocni ta prokleta nemoc, uz to nejsi ty... pak by to byla jen vrazda a ja nic takoveho nedokazu, vis Isabell,  zeno ze zeme za oceanem?

0/0
20.12.2008 9:05

Isabelle

Re: Prokletá nemoc

Precetla jsem si...jsi zvlastne hodny clovek...nebude to vrazda... kdyby jsi byl v jeji pozici(omluv moji cestinu) co by jsi si pral?

0/0
20.12.2008 15:42

Hucinak

Re: Prokletá nemoc

Nepral bych si nic jineho, i ona, pokud byla pri smyslech sama o tom mluvila, ze by nikdy nechtela byt na obtiz... ale pak se dostala za prah o kterem jsem psal... a ted bych mel vzit rozhodnuti na sebe? Podat ji nic netusici "lek". Kdyby me sama pozadala, pomohl bych, to ano, v teto situaci bych vsak jen zabijel... musel bych pak odejit spolu s ni... v cloveku se v tech tezkych chvilich rodi vztek, to ano, ale ne nenavist. Neprej si neznosti, resit tuhle situaci... trpi ona i my kolem ni....

0/0
20.12.2008 16:07

Isabelle

Re: Prokletá nemoc

mas dojem, ze ona chtela aby jste trpeli ?

nespolehej na nekoho okolo, vyres to....

0/0
20.12.2008 21:52

grandemi

Re: Prokletá nemoc

Šílenství, vztek, zlo. Myslím, že u každého nejsou tyto projevy. A však souhlasím, že to je skutečně zlá nemoc.;-(

0/0
19.12.2008 6:32

Zajko Vajko

Re: Prokletá nemoc

Posílám alespoň podporu na dálku.

0/0
20.12.2008 14:45

tridvaraz

Re: Prokletá nemoc

vím, o čem mluvíte. Tu zuřivost a neústupnost vizí (psychiatr to nazval konfabulavćemi bludné nevývratné úrovně) velmi rychle zahnal Tiaprid. Zkuste se poradit s lékařem, taky jsem si myslela, že mi s tím nikdo nepomůže, ale bylo to snažší, než jsem čekala.

Jinak konec to má taky, nebojte.

0/0
5.1.2009 15:07

Hucinak

Re: Prokletá nemoc

Ač nevím, zda ještě nakouknete, přesto reaguji... máte pravdu, aniž jsem četl Vaši reakci, tak nám lékař předepsal přesně lék o kterém se zmiňujete, takže opravdu nastalo zklidnění a zuřivost pominula, přesto je to těžké, což asi víte sama, ale každá taková malá "úleva" je nesmírnou pomocí, takže. I Vám děkuji.

0/0
19.1.2009 3:44







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.