Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset překvapivých triků proti bolestem zad

Trávíte většinu času v předklonu nad klávesnicí nebo pracovním stolem? Potom máte nejspíš problémy se zády. Následujících deset tipů vám pomůže definitivně skoncovat s otravnou bolestí zad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Poradce

Dbejte na včasnou výměnu matrace

Dlouhodobě mě trápily bolesti zad. Nic nepomáhalo. Vyměnil jsem matraci, kterou jsem měl asi 8 let, a během 4 měsíců jsem začal pociťovat úlevu a bezbolestné ohýbání. Nepodceňujte to!

0/0
1.11.2008 21:05

DOKTOR

Na bolesti zad při sezení

Výborná pomůcka do práce na židli je vzduchový klín na sezení. Nahrazuje míč a nutí sedět člověka rovně. Prodávají ho třeba tady http://www.zdravotniprodejna.cz/rehabilitace/kliny-a-cocky-na-sezeni/fit-sit.html

0/0
2.10.2008 12:34

eltazar

juggling

jeste bych k tem sportum pridal jakykoli jggling (zonglovani) - budto klasika s micky, nebo retezy (tzv. poi), tyc, flower-sticky, diabolo etc.

Nejen ze si tim zlepsujete koordinaci pohybu a cvicite mozek (ano, pri fyzicke namaze tohoto typu se zapojuje mozek na dosti vysoke urovni), ale pohybujete vsemi svaly v tele a vyborne si zada uvolnite...

u PC sedim 10-12h denne, a zada proste obcas zaboli.. tak si zajdu odpoledne na hodinku zatocit s retezama a jsem v pohode... navic to dobre vypada a muzete s tim prekvapit spoustu kamaradu;)

0/0
29.4.2008 9:03

MATEJ z bohnic

rozcvicovat zada

soustat ze zadu;-D

0/0
22.4.2008 5:58

Caradac

Behani - 2x do mesice

Me staci 2x do mesice hodina behani v parku, tak bolest zad zase na cca 2 az 3 tydny zmizi. Snazim se behat spis po hline nebo pisku nez po asvaltu. (no 30 mi bude napresrok),

Jinak vyborny astrucny clanek a i vecna diskuze, C.

0/0
22.4.2008 0:21

S-Tony

3. rady

1) kvalitní matrace

2) kvalitní argonomické křeslo k pc

3) jednou za tři dny si pár minut zacvičit sadu na záda

A bolest je fuč.

0/0
18.4.2008 23:46

Tai-Chi.cz

Pozor na ta kolena!!!

Kolena se přílišným namáháním ničí. Je třeba posilovat stehna a udržet váhu uprostřed chodidel. Na kolena je třeba vyvíjet co nejmenší tlak.

Mimochodem na bolesti zad je super Tai Chi.

Zdroj: www.tai-chi.cz

0/0
18.4.2008 17:33

pavelthelong

v zasade

ve clanku nejsou fakticke chyby. Zakladni problem je v celkovem drzeni tela...ale o tom by se daly napsat romany. Cim vice se sedi, tim vice zada boli - ochabnuti posturalni zadove svaloviny. Nejmene bolesti v zadech maji drevari a delnici z huti, nejvice urednici. V Nemecku existuji Rückenschule, coz jsou komplexni prednasky a cviceni na pomoc bolavym zadum;-)

0/0
20.3.2008 22:51

zrzecka

balon? nestačí židle?

0/0
18.3.2008 21:46

zrzecka

Re: balon? nestačí židle?

Já jen když přemýšlím nad tou nestabilní polohou...to je houpání na židli taky;-);-)

Já jen, že houpálek jsem strašnej a hlavně když sedím u počítače třeba celej den tak od osmi houpám že mám skoro závratě. A přestože jsem po úrazu zad, nebolí, nebolí:-):-)

Hlavně že nás všechny ve škole učili nehoupat se....Mnoho obtíží je způsobeno tím že neposloucháme tělo, ono se nemůžeme divit že to ty dětičky v první třídě tak nutká, nejdřív do celej den lítá a ze dne na den je posadí na 4 hodiny na židli...chudáci, taková zátěž

Já sem se nedala, houpala se a záda mám ok.

0/0
18.3.2008 21:51

Te.

balon je lepší než židle; houpat se je lepší než tuhnout

že máte záda dobrá je zpráva dobrá 

:)

ale houpáním samotným to nebude...

Ten úraz jste měla když se vám smekla židle? :-)

0/0
19.3.2008 16:09

Te.

balon

na balonu se nedá sedět pořád, nedostane se pod každý stůl.

chytré je střídat se správnou židlí.

na klekačce dochází k otlakům úponů, takže také není napořád.

"Čtvrt hodiny sezení na míči prokáže velkou službu páteři" a minutu poté  člověk spadne únavou na záda.  ;-)

0/0
19.3.2008 16:17

jirka

nazor

1)bolesti zad ma kazdej pres 30 let

2)jakmile vas jednou zacnou bolet, zkuste na to prestat myslet, pac z toho prichazi krec, bolest je pak chronicka

3)kdyz zacnete litat po rentgenech, CT, rezonancich, lecitelich...nakonec vam neco najdou, vyhrez, scheuermanna, skoliozu, ale stejne vestinou je problem v mozku:)

4)nezerte prasky, lepsi se opit, to uvoni krec kolem bederni patere taky, a neleze to tolik na mozek

5)taky je dobry chodit po ctyrech, ale pusobi to divne na lidi

0/0
18.3.2008 19:59

ono

Re: nazor

skvěléR^;-D

0/0
18.3.2008 22:34

S-Tony

Re: nazor

Jo s tím chlastem to je pravda. Ten je dobrý na ledacos ;-)

0/0
18.4.2008 23:49

Pepan

Balon

je sice skvělá věc, nicméně pouze pro domácí použití. V práci používám nafukovací sedací klín. Je nenápadný a každý se diví, že na tom můžu sedět, nicméně dá se na to zvyknout. Obecně každá nestabilní poloha dělá zádům dobře.

0/0
18.3.2008 18:02

hrisnici cz

další vhodný sport

Dalším vhodném sportem pro posílení všech vrstev zádových extenzorových skupin je taky jízda na inline bruslích.

Aniž by si to člověk při jízde uvědomoval, tím, že udržuje tělo v rovnováze, pracují mu všechny posturální svalové skupiny, což vede k vymizení svalových bolestí a posílení svalového korzetu R^

0/0
18.3.2008 16:53

Pepan

Re: další vhodný sport

Ano, do té doby než sebou člověk sekne ;-)

0/0
18.3.2008 17:58

Te.

Re: další sporný sport

myslíte rotace v předklonu, kdy horní část sakra iliakálního přechodu je současně páčena vpřed (dolů)? 

myslíte jízdu přes spáry dlaždic a asfaltu, s každým zadrhnutím přenášeným jako škubnutí v přechodu L5/S1, současně rotovaného? 

jestli vy spíš nepotřebujete nové pacoše, pane doktore... ;-)

0/0
19.3.2008 16:03

hrisnici cz

vyborne

No konečně zase po dlouhé době kvalitní a skutečně užitečný článek s použitelnými radami... Prost PR keců a nesmyslných vysvětlení.

Super, výborně R^ :-)

0/0
18.3.2008 16:46

paskudilek

nejlepší je masáž zad každý den před spaním

0/0
18.3.2008 13:42

Růža

Re: nejlepší je masáž zad každý den před spaním

Jedině erotická, jiná nezabírá.

0/0
18.3.2008 18:16

paskudilek

Re: Re: nejlepší je masáž zad každý den před spaním

Zabírá, ale erotická je nejlepší a ještě masáž hýžďových svalů k tomu.

0/0
18.3.2008 18:54

pralinka

břišní tanec

Četla jsem odborné názory na vliv břišních tanců na stav zad. Vzala jsem to tedy jako dobrý a příjemný způsob cvičení. Můžu jen doporučit, už po první lekci jsem cítila uvolnění svalů kolem páteře (krční, bederní, ramenních svalů), které při sezení v kanceláři nejvíc trpí. Navíc si posílíte břišní svaly, což je neméně důležité. Ono totiž cvičit jen tak doma je dost otrava, k tomu se člověk většinou donutí jen v nejvyšší nouzi. Bohužel, pro pány tato rada není:-)

0/0
18.3.2008 11:09

karkule

Re: břišní tanec

Ano, břišní tanec byl na mou (podotýkám sekundární skoliózu) tak výborný, že po prvním půlroce kurzu jsem musela vyhledat fyzioterapeuta R^ Nicméně.. po 2 letech tancování mě již zádíčka nebolí a po skolióze ani památky :-)

0/0
19.3.2008 0:24

K

proti bolestem zad

je nejlepší sex R^

0/0
18.3.2008 10:28

paskudilek

Re: proti bolestem zad

to taky

0/0
18.3.2008 13:42

Pepan

Re: proti bolestem zad

Ano, ale pouze - pomalu a dlouze.

0/0
18.3.2008 18:04

starej_vul

Re: Re: proti bolestem zad

Ale tak to chce většina žen.

0/0
2.10.2008 8:03

Silvi

záda

R^pořídím si balon:-)

0/0
18.3.2008 8:21

Franta

Dobrý článek

Konečně se tu objevil kloudný článek. Rady to jsou dobré, myslím že plavání + posilování břišních svalů je ideální kombinace.

0/0
18.3.2008 7:49

lékař

Re: Dobrý článek

Posilování břišních svalů ano, ale pokud mono s vyřazením iliopsoasu. Myslím, že většina lidí to dělá špatně.

0/0
18.3.2008 10:45

Pilulka

Re: Re: Dobrý článek

ilio co to? :-) mohl byste přiblížit. Právě sama tyto problémy mám, začala jsem makat na posil.břicha, tak abych se vyvarovala blbostí. Díky :-)

0/0
18.3.2008 11:31

l.

Re: Re: Re: Dobrý článek

Iliopsoas, sval který se upíná na bederní páteř, stehenní kost a kyčel. Pracuje, když např. v stoje zvednete nohu. Pokud máte problémy s bederní páteří (lordózu), nesprávným posilováním břicha to můžete zhoršit. Vhodné jsou cviky, jako např. vleže na zádech zvedat pánev.

0/0
18.3.2008 12:31

hrisnici cz

Re: Re: Dobrý článek

neskloňuje se to náhodou "iliopsoatu", pane doktore? ;-)

0/0
18.3.2008 16:48

l.

Re: Re: Re: Dobrý článek

Samozřejmě, omlouvám se.

0/0
18.3.2008 20:40

Pedro

Re: Re: Dobrý článek

Ba ba, jednou jsem ten iliopsoas zapojil a málem jsem to nerozchodil. Co to vlastně je?

0/0
18.3.2008 18:20

Kerluben

Překvapivé...

Pěkný článek, jen mě jako člověka s bolavými zády žádný z těchto překvapivých triků nepřekvapil.

0/0
18.3.2008 7:29

kretzschmar

Re: Překvapivé...

tak se jimi zacnete ridit a ono to pude;) clanek je na standard idnes hoooodne dobry... R^

0/0
18.3.2008 7:51

medicavera

Re: Re: Překvapivé...

Bolesti  v zádech jsou nejčastější příčinou návštěvy  u lékaře. 80 % jde o projevy únavy ze statického zatížení při sezení u počítače, v autě,nebo i z nárazového přetížení při sportu a podobně. Uvedené "triky" jsou standardním doporučením každé slušné rehabilitace.  Problém je v tom, že praktičtí i odborní lékaři  řeší problém stále jen předepisováním léků ¨, případně masáží a elektroléčby. aniž by zkoumali skutečnou příčinu. Tragedie je že tuto "léčbu" platí zravotní pojišťovny a vyhazují tak dolova peníze oknem. Co vy na to pane ministře Jujínku s vaší zdravotnickou reformou ?

0/0
18.3.2008 15:24

Žofre

Re: Re: Překvapivé...

kretschmare přiznej se, že jsi ten článek napsal!

0/0
18.3.2008 18:22







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.