Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli narkomanům se změní složení paralenu

Pro paralen či nurofen, které zabírají proti chřipce a nachlazení, si byl v lékárně již mnohý. V poslední době si však pro ně do lékáren chodí i lidé, které "trápí" úplně něco jiného. Narkomani, kteří z nich vaří pervitin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lolec

lol

ok, dejme tomu ze se nebude na ulicich vyrabet piko, ale co udelaji ti co ho brali? prejdou na hero a odtamtud uz cesta zpet nevede... :-(

0/0
4.10.2008 19:57

tunak

joooooo lidi vo co de

hej zdarek připomene mi to teda nekdo sem vyjetyyyyyyyyyyy

0/0
30.10.2007 12:50

tunak

piiiiiiiiiiiiiiiiko

zdarek všichni nemuzete mi pripoumenout jak se ten bordel dela;-€

0/0
30.10.2007 12:47

Lucie

levi

Nevíte někdo  z čeho se vyrábí piko???Všechny látky..celkem by mě to zajímalo,když to beru..ozvěte se někdo..díky moc

0/0
14.7.2007 21:47

SataanCZ

Mazec

Ja doma pestuju 1 kytku us asi rok a nikdo na to neprisel i kdys to bylo nelegální tak nevim k čemu to je! no mozne je to lepsi ale me je to jedno... ! Vtrava

0/0
14.4.2007 12:45

pepe okůrka

prt1159

:-©:-©:-©

0/0
14.4.2007 10:50

t.lexx

z jiného soudku

Loby farmaceutických koncernů by následkem povolení pěstování marihuany pro osobní potřebu podstatně klesly příjmy za léky proti bolestem, úzkosti, depresím, nespavosti atd. Od roku 1991 se předepisování léků v České republice zvýšilo o více než tři sta procent.

0/0
22.3.2007 20:29

t.lexx

z jiného soudku

Loby farmaceutických koncernů by následkem povolení pěstování marihuany pro osobní potřebu podstatně klesly příjmy za léky proti bolestem, úzkosti, depresím, nespavosti atd. Od roku 1991 se předepisování léků v České republice zvýšilo o více než tři sta procent. Je obecně známo, že lékaři často za předepisování léků berou provize a bezohledně tak přispívají ke skutečně nebezpečné toxikomanii. Je zřejmé, že léčebné účinky konopí jsou tak rozsáhlé, že představují přírodní a levnou alternativu k dnes vyráběným klasickým lékům a tím i silnou konkurenci farmaceutickému průmyslu. Tato rostlina má však ještě další, neméně mocné nepřátele v různých odvětvích.

0/0
22.3.2007 20:27

btjgjjjggj

cxd

:-©R^

0/0
22.3.2007 12:21

btjgjjjggj

gfd

?R^XXVVV

0/0
22.3.2007 12:20

Korenska1

prdelka

:-©(Y)

0/0
29.1.2007 18:26

vano

subutex

no a gdish clovek fakt se lechi od drogove zavislosti(tika se to subutexu)?

0/0
29.9.2006 4:26

rači neřeknu :-D

pedro všem!

divný, změnili složení modafenu a pedro se všude vesele prodává dál. :-) těžko říct jestli to jsou kecy (beztak:-) beztak by se mělo pedro do léků normálně přidávat, ti "narkomani" by míň umírali na abcesy páč by to bylo čistý a aspoň by byla všude sranda :-D>-

0/0
4.8.2006 11:06

methamph

nazvy leku

takze panove, navarit muzete z pouze z paralenu plus (moc se nepouziva) modafenu a nurofenu sropgrip. ty nove zazracne latky jsou asi zrejme povidon, tripolidin a polyethylenglykol ktere v zahranicnim nurofenu stopgrip jiz davno obsazeny jsou a neresi nic krome toho ze hlupaci kteri vari podle jednoho receptu a nevi nic o chemii budou nasrany, jejich zakaznici si zanesou krevni obeh daleko nebezpecnejsimi latkami nez je pervitin a zdravy rozhorceny obcan je bude polykat take a o jejich jedovatosti si kazdy muze precist v merckove indexu, tedy kazdy kdo ma vsech 5 pohromade, a to vas asi moc neni zvlaste mezi vyvojari zentivy a pana komorouse ani komentovat nebudu

0/0
27.7.2006 10:01

kedra

Ketamin

R^Vivat KETAMIN!!! Vítejte v zemi K.8-o8-o8-o

0/0
25.7.2006 12:15

black_jack

.

ten nadpis jsem cetl ze kvuli narkomanum se zmeni slozeni parlamentu

0/0
25.7.2006 10:10

poslanec

Re: .

:-DR^

0/0
25.7.2006 12:09

Petr

Re: Re: .

No vsak to tak je. :-D Kdyby nebylo narkomanu zavislych na socialnich davkach tak by slozeni parlamentu vypadalo jinak a nebylo by problemu se sestavenim vlady

0/0
25.7.2006 13:58

angelos charisteas

Humus

Milý přátelé, tak to je pěknej humus co do nás dostávají farmaceutické firmy. My jim žereme ty jejich pokusy na nás. Pomalu se znás stávají legální feťáci! A naše vláda, mrtvej brouk. Rv(Y);-€

0/0
25.7.2006 9:44

Polaris

Re: Humus

Člověče, ještě nikdy jsem neviděl, že by někoho na rohu přepadla banda z farmaceutické firmy a nutila ho jíst nějaké léky. Ty ano?

Jak jednoduché označit někoho za nepřítele. Oni do nás cpou. Oni z nás dělají feťáky. Oni nás nutí kouřit. Oni nás nutí přežírat se. Oni nás nutí chlastat. Oni nás ohlupují reality show a nesmyslnými seriály...

A já si vždycky myslel, že člověk je tvor rozumný s vlastní schopností poznat co je pro něj dobré a ovládat se. Sakra, naivní přestava.

0/0
25.7.2006 10:20

plantažník

Re: Re: Humus

Tak v tomhla stebou jednoznačně souhlasím nikdo mě nenutí hulit travu a šňupat piko8-o8-o;-D

0/0
23.3.2007 18:07

salam

Re: Humus

To je teda divny blabol...

0/0
25.7.2006 10:45

Coiotus

Re: Humus

Me by zajimalo, cim bys lecil chripku, anginu, ruzny zanety, choroby cev a podobny atrakce, kdybys ty "pokusy" nezral... Mas tri moznosti-bud to nejez a umres ve ctyriceti nebo to jez a drz h*bu a krok, popripade vyvin neco lepsiho...

0/0
26.7.2006 14:46

vano

Re: Humus

mas pravdu,a le nejsou vhichni leki -humus

0/0
29.9.2006 4:28

Maho Yakoticz

"Donutit zahraniční firmy ke změně složení léku je složitější"

Myslíte? Stačí, aby tyto léky byly zařazeny do seznamu léků, které se smí prodávat jen na předpis a soudruzi ze zahraničí by se hned probudili z letargie.

0/0
25.7.2006 9:39

Ralf

Re: "Donutit zahraniční firmy ke změně složení léku je složitější"

Myslím, že přeceňuješ důležitost českého trhu ;-D

0/0
25.7.2006 9:58

xBaHnO

Efedrin

Pred par lety byl vojne prodejny efedrin(dlouho, asi 15 let ), ted je na predpis protoze se z nej da varit a tvrdilo se ze z pseudoefedrinu to nejde. Pak se prislo na to ze to de(pre cca 10-15 lety) a ted ho zakazeme??? sem pro totalni legalizaci vseho a vsechny prachy z represe do prevence.

0/0
25.7.2006 9:31

HellAngeL

Re: Efedrin

SouhlasR^

0/0
25.7.2006 10:31

Coiotus

Re: Efedrin

Nebo by treba drogy moh distribuovat stat, ne? A dal by na ne vysokou spotrebni dan a este bysme na tom vsichni vydelali...;-P

0/0
26.7.2006 14:49

vano

Re: Efedrin

i gdish neco zmeni,stejne se budou prodavat drogi(tak zvane leki),na tom vydelavaji lekarny,stat a t.d.

0/0
29.9.2006 4:32

jeen

Vařiči - začátečníci

tímto děkují redaktorovi Pokornému, redakci MF Dnes i diskutujícím za další podnětné tipy a upřesnění.

;-P

0/0
25.7.2006 9:23

Ralf

K čemu?

K čemu vyhazuje Zentiva miliony na vývoj "nového" složení léků, když jak je psáno v článku, zahraniční firmy na toto kašlou.

0/0
25.7.2006 9:20

Tomáš

Na předpis

Až si začnou vařit drogy z chleba, tak bude asi na předpis i chleba ;-D

0/0
25.7.2006 9:13

horace.badman@seznam.cz

Stejně

to nepomůže a smahy budou peří vařit dál.

Takže celý článek i ta plánovaná opatření jsou další zbytečné plácání do vody a Zentiva akorát  utratí hromadu peněz. A čí to budou peníze?

0/0
25.7.2006 9:04

zeezee

Re: Stejně

budou to penize zentivy resp. jejich akcionaru

0/0
25.7.2006 9:05

Tomáš

Re: Re: Stejně

Čí to budou peníze poznáš na cenovkách :-(

0/0
25.7.2006 9:14

zeezee

Re: Re: Re: Stejně

jako ze by kvuli tomu zvedli ceny? aby pokryli zvysene naklady? proc by ty ceny tedy nezvedli uz davno, kdyz by mohli vydelat vic?

0/0
25.7.2006 9:21

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: Stejně

...proc uz davno nestoji benal 35 Kc, kdyz az se tam dosplha postupne, to vsichni stejne zaplati? Protoze obchodnik je zridka sebevrah a muze nasadit jen takovou cenu, jakou mu trh momentalne akceptuje...

0/0
25.7.2006 9:53

fel_low

Re: Re: Re: Re: Re: Stejně

A teď ještě jednou pro nás, co mluvíme česky, jo?

0/0
25.7.2006 10:55

taja

chřipková epidemie má zelenou

to se jí to bude vesele šířit, až budeme vysedávat v čekárnách u doktora kvůli běžných lékům na ulehčení chřipky.

A kolik pak na tom ušetříme?

Dostanou smažky od doktora recept na 1000 balení nebo musej jít vícekrát?

0/0
25.7.2006 9:01

Pribinacek

Smažky

Takže kvůli pár smažkám donutí normální lidi, aby kvůli Paralenu čekali hodiny v čekárnách, až jim ho doktor předepíše? Ať to nechají, jak to je, fetovat se bude stejně dál a feťáci si stejně najdou další zdroj drogy.

0/0
25.7.2006 8:55

Dimra

Re: Smažky

Ne kvuli smažkam donutí lidi, aby dbali na prevenci a ne jen žrali pilule. Někdy se zamysli jak dlouho si ulevuješ s paralenem a jak dlouho třeba s lipovým čajem. Ono to žraní prášků není zas taková výhra. Možná stojí za to, si něco o daném léku přečíst i jinde než jen na příbalovém letáku. Ale jinak máš recht hurá do lékárny a huntujme si imunitní systém, šak on nám to pozděj spočítá.

0/0
25.7.2006 9:38

(gbd)

Re: Re: Smažky

Kdo dneska kupuje lipový čaj? Skoro nikdo - nedávají na něj reklamu "v televýzy"...

0/0
25.7.2006 10:39

Brundi

Re: Re: Smažky

A pak jsou take lidi, kteri na prevenci dbaji, a ten Paralen berou jen v nejnutnejsich pripadech, ve kterych uz opravdu nemaji silu cekat nekde v cekarnach... :-/

0/0
25.7.2006 12:38

beruska

Re: Re: Smažky

možná by pomohlo dát mezi věci na předpis alkohol- takhle uvidíš jen ty, co jsou na práškách, ale alkoholici si alkohol kupujou v pohodě dál a nikoho ani nenapadne ho dát na index:-P

0/0
25.7.2006 13:29

Coiotus

Re: Re: Smažky

Jo, lipovy caj na chripku, na rany prikladat cerstve slepici lejno a odreniny budeme lecit jitrocelem. Misto prasku na spani si udelame odvar z makovic a jako sedativum budeme zvykat listy vrby... Z tebe by mel Dr. Rath radost, tomu zdravotnimu systemu by se tak ulehcilo...podej si zadost na ministerstvo, at te zamestnaj jako ekonomickeho namestka pana ministra...;-P

0/0
26.7.2006 14:55

jirkazz

Paralen

Slyšel jsem upoutávku v rádiu a málem mě kleplo. Jak může být nějaký novinář tak blbý a napsat, že z Paralenu lze vyrobit drogu?? To je negramotný a neumí si přečíst jeho složení, že jediná účiná látka je paracetamolum? Jakoby napsal, že lze pervitin vyrábět z acylpirinu nebo destilované vody. Děs běs.

0/0
25.7.2006 8:35

komunisti_sou_svine

Re: Paralen

existuje novejší paralen PLUS - v tom pseudofedrin je jako druhá učinná látka podobně jako v modafenu.... nic nemění na tom, že jsou negramotný...

0/0
25.7.2006 8:48

vano

Re: Re: Paralen

proch komunisti jsou svine?

0/0
29.9.2006 4:40

z

Re: Paralen

V clanku je napsano, ze se jedna o Paralen Plus nikoliv o Paralen, jak pisete. Nez na nekoho zacnete utocit, prectete si, co skutecne napsal 8-o

0/0
25.7.2006 8:48







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.