Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na venkově zabíjí infarkt, ve městě ovzduší

Za blahobyt, v němž žijeme, začínáme platit: rok od roku přibývá lidí, kteří onemocní chorobami srdce a cév, rakovinou, alergiemi. Pozitivní naopak je, že úmrtnost na nádory i kardiovaskulární nemoci klesá. Mezi kraji jsou však velké rozdíly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jana

Nový život a lepší zdravíčko

Mrkněte na  www.web-recenze.nejmedia.net/recenze/zivot-zdravi/906.htm

  je to zajímavý a znam lidi , kterym to pomohlo.  Určitě se tím vylepší i zdravíčko

0/0
29.6.2006 18:23

luisfigo

Re: Nový život a lepší zdravíčko

Upřímně slečna nebo paní tady píše o HERBALIFU, který je velmi dobře maskovaný. Nevím zda je Herbalife opravdu účinný a co si o tom myslet, ale je myslím fér aby každý věděl na jaké stránky se naloguje a o jaké produkty se jedná. Kvalitu nemám právo hodnotit a nemám zájem nikoho poškozovat, protože nemám vlastní zkušenosti s těmito výrobky.

0/0
5.9.2006 10:08

pptako.pisk

0/0
5.4.2006 12:07

jirka-praha

ovzdusi ve meste? blbost na vesnicich je ted mnohem horsi topi tam vsim co je poruce
0/0
6.3.2006 12:38

Fallout Boy

Re: ovzdusi ve meste? blbost na vesnicich je ted mnohem horsi topi tam vsim co je poruce
To je kec. Babka vedle natahala ze skladky pneuma a vůbec to neměla po ruce .
0/0
6.3.2006 12:43

jirka-praha

Re: Re: ovzdusi ve meste? blbost na vesnicich je ted mnohem horsi topi tam vsim co je poruce
 cila to zena
0/0
6.3.2006 13:58

vmvanjan

Re: ovzdusi ve meste? blbost na vesnicich je ted mnohem horsi topi tam vsim co je poruce

chrělo by to aby vidláci navozili trochu toho čerstvého vzduch do Prahy, aby se to pro pepíky zlepšilo.;-)

0/0
17.5.2006 12:10

rebbe

Jídlo je také důležité
protože se našlo mnoho souvislostí mezi zvyky a dlouhoživotností. Především pivo je ve vyšším věku mnohdy zdrojem nadbytečných kalorií. Sklenka 1'4 litru červeného suchého vína, třeba Frankovky, podpoří zdraví, ale více než jedna sklenka vše zase zhatí, čaj je pak lepší! Nejméně 2 litry tekutiny denně udrží krev tekutou. Dále zapomeňte po 50-ce na sádlo, olivový olej a rostlinné tuky jej musí nahradit. Nejméně jednou za týden, třeba v pátek, si udělejte rybu, nejméně jednou v týdnu bezmasý den. Kysané zelí, brambory, hrách a fazole prospívají zdraví, vepřové víc než jednou v týdnu vám ublíží! Procházka podvečer před spaním vám ulehčí usínání spíše, než televize. Místo knedlíků zkuste těstoviny, rýži, brambory, saláty, luštěniny, určitě po čase shledáte, že se vám daří lépe! Nikdy není pozdě začít se zdravějším životem!
0/0
23.2.2006 22:12

rebbe

Rizikofaktor pro infarkt je cukrovka
Na ¨venkově' což je spíše definováno jako mimo pražskou kotlinu, je lékařská péče podstatně řidší a obtížněji dostupná. To se projevuje především v prevenci, ta je podstatně slabší, než v Praze. Statisticky vzato má asi 20% obyvatelstva v Čechách po dosažení věku kolem 60 let a nadváhy kolem 30% diabetes typu 2. Mnozí si toho ani nevšimnou, že se brzy zchvátí, připisují spíše svému stáří. Bohužel je důsledkem cukrovky i zvýšený krevní tlak a tím i námaha srdce. Proto je nutné, nejméně 1x v roce změřit HbA1c, to je dlouhodobý cukr v krvinkách. Je-li tento cukr vyšší, než 7, hrozí riziko infarktu, už proto, že způsobuje nebezpečný krevní tlak. Dietou a moderními tabletkami, třeba Glimepiridem, se sníží jak cukr, tak i krevní tlak a riziko je mnohem menší. Dokonce se po Glimepiridu i sníží nadváha, žije se tím lehčeji. Nepodceňujme cukrovku!
0/0
23.2.2006 21:58

sorgedoktor

Myslím, ýže jde
o  desinformaci..
0/0
4.12.2005 13:59

Jenda

"Černá" Ostrava
V Ostravě sice už nějakou dobu nepobývám, ale pobýval. Chápu zjednodušené chápání toho termínu, pamatuju na kusy sazí padající na zem a sirný zápach z koksoven promíšený páchnoucí parou z železáren. Ostravsko produkovalo neuvěřitelné množství uhlí, koksu, železa a souvisejících produktů, zejména chemikálii. To všechno odnesl čas a stát, který hodně bral, ale velmi málo dával. Z dnešního pohledu zůstalo podniků na Ostravsku málo, zato zůstala enormní ekologická zátěž, ke které se nikdo z politiků nehlásí. Tehle tradici zůstaly naše vlády věrné už od roku 89. Žvanit, ale hlavně nic nedělat.  Jediný ekologický projekt, o kterém vím, že se realizoval, byla likvidace bývalé koksovny Karolina. Jestli byla sanace dokončena až do konce, to už nevím... Ale jak poslouchám zvěstem o D47, tak tomu mnoho nevěřím.Dnes žiji v jiném kraji, nedotčeným těžkým průmyslem a s trochou nostalgie vzomínám na obyvatele té oblasti. Myslím, že tak pestrou společnost národností a mentalit, jinde v republice
0/0
30.11.2005 16:16

nejsu

stejně...
Jedna věc je jistá -stejně všichni umřeme.
 
já bych byl radši, kdybyh umřel dves a bezbolestně, než abych se od 80 do 100 trápil.
 
0/0
30.11.2005 15:58

iq

Re: stejně...
co reknes az ti bude 80 ? ...Umreme vsichni, ale nikomu se nechce. Nezapomen ze i komunisti kteri se odvratili od Boha si na neho na smrtelne posteli vzpomenou......vyuzij casu co ti zbyva, a zij tak aby jsi umiral bez strachu a v pohode )(
0/0
6.1.2006 22:46

te

te
0/0
30.11.2005 14:42

katarakta

artisan není kontaktní čočka!
Artisan není žádná kontaktní čočka, ale VNITROOČNÍ!
Mám ji v oku implantovanou od dubna 2000. Kontaktní je ta, co si ji pacient může sám vyjmout. Vnitrooční se do oka implantuje a pacient si ji nevyjímá!!!
0/0
30.11.2005 13:40

Vašek

životospráva
na venkove jsou nejaky podminky a ve mestech jakbysmet. dulezite je podle mejak se clovek o sebe stara prubezne.nedavno tady byl pekny prispevek na tema schindeleho mineraly,zaujalo me to kvuliva revma a jsem sam prekvapeny pozitivnim a rychlym efektem. jsou asi jen dva distributori v cr,ja kupoval na tady doporucenych strankach www.mineralstones.cz a to hlavne kvuliva jejich mnozst.slevam.ale penize jsou to vcelku jedno,hlavni je funkcnost!V
0/0
30.11.2005 11:08

Šašť

Podle toho nadpisu...
...buď umřu na udušení při infarktu nebo na infarkt při dušení  Jsem z vesnice a bydlím v Praze 
0/0
30.11.2005 11:01

Hana

+30 +
Nainfarkt uz umiraji i mladi lide pod 30 a jejich pocet se zvysuje.
0/0
30.11.2005 10:40

Orlov

Re: +30 +
Mají si užívat a ne se honit za prachama ...
0/0
6.3.2006 11:04

happy tomato

Re: Re: +30 +

No právě že si užívají, jenže tolik, že to jejich používané srdce prostě už nedá.

0/0
27.6.2006 18:58

VitaminS

drsny
citace: "Podle něj se navíc během pěti let značně zpomalí nárůst srdečně-cévních nemocí. "Ale potrvá ještě patnáct dvacet let, než se zastaví úplně. Díky stravovacím návykům jsme teď tam, kde byla Amerika před patnácti lety, než začali myslet na zdravou výživu," dodává." Z toho vyplývá, že se dnes již 15 let stravují zdravě - nechci rypat, ale nemají tam malinko potíže s nadváhou?
0/0
30.11.2005 9:08

Larus

Normy na nic
K čemu jsou tedy normy na čistotu vzduchu, když v případě jejich překročení se pouze konstatuje, že se tak stalo? Neměli by náhodou původci znečištění přinejmenším platit lidem postiženým znečištěním nebo se (lépe) rovnou zdekovat do pryč? Nejsou ty normy náhodou k tomu, aby bylo s jejich pomocí možné každému garantovat "čistý" vzduch (uvozovky proto, že ani vzduch "v normě" není čistý)?
0/0
30.11.2005 8:57

stev

Dopravní politika škodí ovzduší
Ještě nedávno se jistýpředstavitel ŘSD vyjádřil, že dálnice, která nespojuje velká města,postrádá význam. Takový názor je nesmyslný. Je bezohledný k veřejnému zdraví. Je třeba se podívat do zahraničí, kde dálnice v uctivé vzdálenosti míjí velká města. Jako kladný příklad lze uvést dvoumilionový Stutgart.  Transevropská dálnice E50 z Ukrajiny až do Francie zcela míjí toto město. Stutgartští radní nebyli v minulosti tak naivní, aby si mysleli, že každý na této dálnici míří právě do jejich města.  Bohatě se proto spokojí s radiálami a přivaděči.  Daří se jim tak důsledně oddělit tranzitní od cílové dopravy.  Proto Stuttgart nemá s ovzduším zdaleka takové problémy, jako mnohem menší Praha, neřku-li  Brno. 
0/0
30.11.2005 8:55

Magda

Re: Dopravní politika škodí ovzduší
Praha je mnohem menší než Stuttgart? Nebolelo tě to, když sis narazil palici?
0/0
30.11.2005 15:37

ddo

Re: Re: Dopravní politika škodí ovzduší
To snad není možné. Když někdo něco splete v zeměpise, proč jsi hned takto sprostá? Město Stuttgart samotné má oficiálně 670 tisíc obyvatel, region má 2,7 milionu.
0/0
1.12.2005 9:49

happy tomato

Re: Dopravní politika škodí ovzduší

Milý Stýve!

Stuttgart není Berlín ani Mnichov, PROTO to bylo mnohem snadnější. Kdyby Praha byla totéž co Brno, vypadalo by to tam podobně. Prosím Brňáky, aby se vyhnuli flamesům, chci jen říct, že dálnice se Brnu vyhnula celkem slušně.

0/0
27.6.2006 19:02

Sun tzu

Největší problém stres
Znečištěné ovzduší je problém, ale není to hlavní problém  V dnešní době je člověk prakticky neustále ve stresu - ve škole, v zaměstnání, ráno vstane a utíká na metro nebo na tramvaj. Všechno je rychlejší a neustále se mění... Někde jsem četl studii, že stres má na organismu daleko zhoubnější účinek, než když silně kouří.
0/0
30.11.2005 8:42

Eva

"Černá" Ostrava
Autoři článku jsou asi 100 let za opicemi. Žiju v Ostravě už dlouhá léta a doba, kdy platilo, že v Ostravě je "černo" jsou dávno pryč. Netrpí žádnou alergií a dýchá se mi tam o mnoho lépe než v Praze, kde poslední 3 roky studuji! Prosím proto autory články, aby si nejdříve přemýšleli, než něco napíšou!!!!!!
0/0
30.11.2005 8:21

Zeryk

Re:
Souhlasim, cerno uz davno neni - ale vystridal ho bohuzel jemny prach, kde se pohybujeme okolo 70-100x nad normami :o(( O Praze snad ani nemluvit, je to casovana bomba a zabijis se jen se nadechnes :o(
0/0
30.11.2005 8:50

Hrabuvka

Re:
Evo, Evo, zdá se mi, že buď kouříš 40 cigaret za den nebo jsi nonstop naprana a tak se ti vše jeví ideální! to že v ostravě nelitaj saze jak pětikoruny neznamená, že se v ní dýchá lépe!!
0/0
30.11.2005 9:10

stev

Re: To si jen myslíš, že v Ostravě dýcháš čistý vzduch
V současné době probíhá na MŽP posouzení vlivů koncepce GEPARDI  (generální politika rozvoje dopravní infrastruktury) pro léta 2007 až 2013. Nyní fáze tzv. Oznámení. V materiálu je Ostravsko i nadále jednoznačně podle mapy znečištění tuhými znečišťujícími látkami i nadále nejvíce znečištěným ovzduším v České republice. Do 11. prosince můžeš i Ty podat připomínky. Bližší informace na www.env.cz
0/0
30.11.2005 9:22

harv

Re:
žiju už 22 let v Ostravě a nemohuá souhlasit s tím,že by to bylo stále "černé" město.Kdysi,to ano ale v dnešní době je již vše jinak.A kdo nevěří,ať se přijede podívat...Ps:více to komentovat nebudu,protože z vlastní zkušenosti vím, že většina těch co o ostravě tvrdí že je špinavá v ní ještě nebyli, nebo naposledy před 10 lety        HOWG
0/0
30.11.2005 12:37

VITA11

mhd
Myslíš ty ekologické autobusy co jezdí na vodík a zemní plyn ?:-)
0/0
30.11.2005 7:57

mikejmaus

Karcinogenní Praha
V Praze je špatné ovzduší, kdo za to může? Socky co jsou líný jezdit sockou.
0/0
30.11.2005 7:51

Auggiecz

Re: Karcinogenní Praha
I autobusy škoděj ovzduší. Všichni budou chodit pěšky, ti kteří to mají do práce déle než hodinu pěšky, ti budou moci použít kolečkové brusle, 1:30 kolobrndu a 2 hodiny kolo
Během zkušebního provozu se vytřídí chcíplotiny co to neudejchaj a hotovo.
0/0
6.3.2006 19:41

Lenka

alergici - zkuste to
Bydleli jsme v Praze v paneláku a dcera měla každý víkend problém s trávou (teď myslím tu luční - posekanou), otékala, nemohladýchat, bez prášků a kapek by nepřežila léto. Odstěhovali jsme se 50km za Prahu, domek se zahradou a prášky už dva roky ležej ve skříni. Takže - možná na tom čistým ovzduší něco bude.
0/0
30.11.2005 7:49

vymrzovač

trochu si to odporuje
autor na jednu stranu píše,že hodně infarktů zachrání tím,že záchranka postiženého ihned dopraví na kardiocentrum.dále píše,že v pohraničních oblastech více lidí zhebne na infarkt,protože mají špatné stravovací návyky.odhadoval bych,že v pohraničních oblastech viděli záchranku jen v televizi,o dostupnosti do 15ti minut ani nemluvím.o kardiocentru tam možná četly děti ve škole.stravovacími návyky to asi nebude,když se tam za těmi všemi jejich návyky stěhuje na víkendy půlka městského národa.ale hlavně,že to umíme zdůvodnit,včetně mě
0/0
30.11.2005 7:37

Dr. Jón, Zdravotní ústav Hrade

Re: trochu si to odporuje
souhlas s tou dostupností.Co všechno si umějí zdravotníci „vycucat z prstu“ na odborné úrovni hospodského mudrování,jen aby odvedli pozornost od výsledků své léčby a organizace zdravotnictví.Třeba primář ze Zlína je jistě odborník na klinickou medicínu,ale v těchto hypotézách je evidentně laik.Jaképak máte naděje přežití u vašich pacientů?Jinde asi zahrádky nejsou,že nebo že by jich bylo méně?To je tvrzení k smíchu.Divím se i prof. Pirkovi za jeho laciné a zavádějící informace.Srovnejte např. horší situaci v Portugalsku a lepší ve Švédsku,ale lepší situaci v Řecku v porovnání s V. Británií a Německem. To mi pane profesore vysvětlete. Autorovi bych doporučil více se seznámit s problematikou než o těchto závažných skutečnostech začne psát.
0/0
30.11.2005 11:17

filosof2

Re: Re: Organisace zdravotnictví...
Od   té  doby,   co  se  to   zprivatisovalo...
Tak opravdu   v těch  pohraničních  oblastech  nemají  dostupnost...
Váš   článek     je   nesrozumitzelný..
Obce  malé  se   vylidnují, není tam nic..
0/0
2.4.2006 12:26

iq

na venkove
kour z hnedeho uhli nici semeno a dela rtutovy deti....
0/0
30.11.2005 6:28

Franta Lopata

Jen prach v ovzdusi
ma podle strizlivych odhadu odborniku na svedomi 40 - 80 tisic mrtvych rocne v ramci EU
0/0
30.11.2005 1:04







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.