Diskuze

Děti začínají sportovat moc brzy

Nůžky mezi dětmi se stále více rozevírají. Na jedné straně jsou děti sedící hodiny u počítače nebo u televize, na druhé ty, které od raného dětství dřou na své sportovní kariéře. Obojí jejich organismu škodí. Dítě pohyb potřebuje, nikoli však nezdravou dřinu, která ohrožuje jeho vývoj.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivan

2. 9. 2003 12:54
Hlavní atributa problematiky je jinde
V absenci politickovýchovné práce ! Bez té to zpět na vrchol sportovní špičky nepůjde. Jako tělovýchovný funkcionář jsem vždy se snažil dbát na vyváženost obou složek : technicko-taktické a politicko-výchovné potažmo morálně-volní. O tom to je.
 
0 0
možnosti

Bimbo

2. 9. 2003 9:52
Jsem překvapen
Jsem překvapen a takřka šokovám. Tak rozumný článek na idnes jsem už dlouho nečetl. Musím jednoznačně souhlasit s názorem, že sport ano, ale v rozumné míře (to neznamená, že ne závodně). Záleží především na rodičích, jakým způsobem se ke sportování svých potomků staví. Když nemá rozum trenér, mají ho mít rodiče nebo obráceně. Důležité je, aby to děti bavilo, potom budou daný sport provozovat celý život. A ještě jedno pravidlo, které mám na vlastní kůži zažité: Čím lepší výsledky ve sportu, tím lepší výsledky ve škoe. Ale opravdu závisí na přístupu.
0 0
možnosti

Black

2. 9. 2003 9:13
Hazena
Zdravim vas, pokud jde o vsestranost je hazena to (hned po plavani) to nejlepsi co muze dite delat, samozdrejme na rozumne urovni, ja delam tendle sport uz 13 let a zacinal sem v 8. Nikomu to nevadilo, mladsi deti stejne ani nedohodi poradne do brany. Abych nemazal jenom med kolem pusy, pred 5. roky jsem mel obracene koleno ale byla to jenom moje blbost v zapase, urcite za to nemohlo pretezovani na trenigu. Sportu zdar :o)
0 0
možnosti

pinguinone

4. 9. 2003 16:21
plavani..
myslel jsem si take,ze je plavani idelni,do doby nez spoluzak koncil zavodni karieru v 18 s chlorem na pruduskach..
0 0
možnosti

zmrzlik

1. 9. 2003 23:25
pitomy clanek
Diteti prece nemuzete odrovnat klouby, prece vam rekne, ze ho to boli, a ze se vam na to muze ... Nesouhlasim s nazory, ze klubovy sport skodi(nevim presne co autor myslel tvrzenim ze decka sportuji moc brzy). Je to fajn zasoutezit si, pokusit se prekonat sam sebe, lepsi vychrchlane klouby nez zaprasene plice.
0 0
možnosti

Marek

2. 9. 2003 6:08
Re:
Clovece zmrzliku, ty jsi asi nemel nikdy dite v gymnastickem oddilu. Je tam parta holcicek od sesti do desiti let a maji 12 hodin treningu tydne!!! A polovina z nich uz v tomto veku ma problem se zadama. A trenerka je tak silena (sama ma obe kycelni nahrady), ze je pro ni dulezitejsi jedno dobre umisteni na zavodech nez bolesti zad, ktere deti hlasi na treningu. V patnacti budou mit obrovske problemy a to jim teprve zacnou nejpeknejsi roky zivota. Shohou okolnosti jsme se prave v techto dnech doma dohodli, ze toto nechceme a koncime. To dite by se v tak ranem veku melo rozvijet vsestraneji - to, ze nebude tak silene intenzivne trenovat prece neznamena, ze se bude flakat ponocioch s partama a drogovat, je prece spousta jinych aktivit...
0 0
možnosti

Roman

1. 9. 2003 16:30
Souhlas
Souhlasím s názory, že mezi absolutně nejhorší sporty v tomto směru, tj. přetěžování dětí, patří hokej. Tam jde jen a pouze o výkon ať je klukovi 6 nebo 15 let. Můj kluk "bohužel" taky hraje hokej. Musím přiznat, že jsem se při onom "zlatém hokejovém boomu" v devadesátých letech spolu s mým synem taky zhlédl v tomto sportu. Záhy jsem ale pochopil, že z mého kluka nebude žádný  Jágr ani Hašek, protože nemá takovou "zabijáckou" povahu. Navíc, podmínkou hraní hokeje v dalších letech bylo, nastoupení už od 4.třídy na sportovní školu. Před tím, než abych dal souhlas s jeho zařazením do "sportovky" jsem si ověřil jak to tam chodí ( u většiny žáků zhoršený prospěch) a kluka raději ponechal v jeho škole. Následovalo vyřazení z kádru. Kluka ale hokej baví a chtěl ho hrát, tak jsem mu našel klub jiný, který hraje jednu z nižších soutěží. Dnes můj syn chodí na gymnázium, učí se skvěle, hokej hraje pořád v onom "slabším" klubu a vlatně už jenom pro potěšení. V létě chodí hrát volejbal, plavat a jezdí na kole(většinou se mnou). Každopádně je nesmysl založit budoucnost dítěte na tom, že bude z něj vrcholový sportovec. Zkusit se to může, ale nelámat nic na sílu. Nejlepší je provozovat více sportů třeba jen rekreačně, klidně si i zasoutěžit ale nestavět na sportu existenci. Známé je heslo: Kdo si hraje ten nezlobí. Ovšem sportovních klubů, které se řídí tímto heslem je čím dál míň. Každý chce špičkový výkon už od útlého věku.
0 0
možnosti

Petr

2. 9. 2003 8:44
Re: souhlas
přejí hodně zdaru
0 0
možnosti

Furnys

1. 9. 2003 13:48
...
<FONT COLOR="red"> <B> Nejhorší je, když je trenér egoistickej magor s despotickými sklony a rodiče podporující jeho choutky. Znám hodně trenérů, kteří odrovnali dobré sportovce a drží se vesla zuby nehty, protože nic jinýho neumí. (milují masovou výrobu s množstvím odpadu-i 100%)  A velmi málo trenérů, kteří vychovali dobré  sportovce, ale potom souboj s větrnými mlýny v podobě ČSTV a přidružených organizací raději zabalili.</FONT COLOR="red"> </B>
0 0
možnosti

formad

1. 9. 2003 12:12
děti
Vážení přátelé, problém je opravdu v tom, že na pohybovou výchovu dětí už se nikde nehraje. Na každém náboru vám řeknou - pokud se s vámi vůbec baví - znám i případ, že přivedené děti v 7 letech věku si stoupaly k metru a pokud neměly tu správnou výšku nábor byl u konce-, že neexistuje žádný další sport kromě zvoleného, a že je to řehole. A ona opravdu je, časová, finanční a výkonostní pro děti. Mám 2 kluky (13 a 9), kteří hrají hokej. Hraje se pouze na výsledky, je jedno, že za 14 dní už se neví jestli se hrálo s xyz.... 3-2, nebo 5-7, ale zápas hrají třeba jen na 2 pětky a ostatní koukají. Vození dětí do 30 km vzdáleného města, protože z toho města zase vozí rodiče  ty "lepší" děti sem do oddílu je naprosto normální. Chce-li dítě hrát v základním kádru, neexistují v zimě hory,  jarní prázdniny.... prostě nic, jen výkon. Dobrých trenérů je také málo a je pravda, že spousta kluků před dorostem končí jelikož mají problémy s klouby. Nebo pro ně není v sestavě z více ročníků místo. Pro kluka končí v 15ti letech svět... Ale oddíly pro rekreační sportovce u nás nejsou. Další podmínkou existence jsou od 4.třídy sportovní třídy - nejdeš? Tak platíš 3x vyšší oddílový poplatek a tréninky si zařiď jak chceš. Na trenérovi je, jestli tě postaví - i to souvisí s "inteligencí" sportovců. Nicméně nejsem toho názoru, že jsou všichni vymydlení mozci. To není pravda.  Je to jen otázka jejich pohodlí.  Jinak - mí  kluci si to vybrali sami, chtějí to dělat a já jim v tom můžu pomoc, tak to dělám, ale to jednoznačné vyžadování výkonu se mi také nelíbí.
 
0 0
možnosti

Peirre

1. 9. 2003 12:25
Re:
Kecy. Tlačíš je do toho, protože se všichni vidíte, jak ti hoši budou hrát NHL a ty budeš s doutníkem u koňaku rozumovat, jak jsi je v dětství vedl k hokeji. Problém totiž začíná u rodičů, dále pak přes sponzory a v neposlední řadě jsou to módní trendy. Proč upadají krásné sporty - cyklistika, sportovní gymnastika a celá řada dalších (nemá cenu vyjmenovávat). Jsou pak nahrazovány poskakováním typu aerobic, sportovní rock&roll a jinými šaškárnami, které jsou spíše show než skutečným sportovním odvětvím. Ano, mají svou fyzickou náročnost, ale nejsou to sporty. Je to v penězích. Proč fotbal, kterému neustále klesá návštěvnost, je v médiích stále protěžován - je to šedá ekonomika. Jistě by se dalo psát do nekonečna, ale nemá to asi smysl. Vše je postaveno na penězích a ty do tzv. malých sportů nejdou. Takže tam, kde je peněz dost půjdou další a kde nejsou, žádné nepůjdou nadále. Jen tak mezi námi, abolutně nesnáším šaškárny typu fotbal nebo hokej.
0 0
možnosti

krkavec

1. 9. 2003 11:27
:-)
Jde o to!,  jiz od malicka vest díte k prirozenému pohybu! Od 5 - 6 let veku uz se decku nechce! Pokud bude rodic mago r, muze toho mnoho pokazit. Neinteligence nemá se sportem nic spolecného. Pravda je, ze spousta deti se dáva na sport prave pro to, ze se na nic jiného nehodi,  a nebo ze nejsou  zvládnutelné.  Nechápu vysokoskoláka z USA, který má diplom jenom pro to, ze umí plácat do balonu. U nás se také dávají maturity stredoskolákum za sport.  Pokud ale behá jak vítr.... Co na tom zálezí....
0 0
možnosti

David

1. 9. 2003 10:15
Bereme vsechny
Mame oddil taekwonda a bereme vsechny deti bez ohledu na vek a schopnosti. Bohuzel je pravdou, ze urcite sporty chteji mit ze vsech vrcholove zavodniky a snazi se z deti vydrit co nejvice a bohuzel to spatne dopada. Nejvetsi tragedie na tom je, ze v techto sportech deti trenuji vetsinou lide, kteri vystudovali FTVS a maji 1. trenerskou tridu a vedi, ze je nemaji pretezovat. Dneska si vetsina oddilu mysli, ze kdyz nebude mit zavodniky, tak je to tragedie, protoze nebude mit vysledky a tudiz ani sponzory. Nicmene opak je pravdou, lepsi je kdyz 99% lidi dela sport rekreacne a mozna tak 1% procento je schopno zavodit. Je lepsi dlouhodobe od detstvi sportovat na prumerne urovni a ne se v detstvi vyridit a do smrti mit nejake zdravotni problemy.
0 0
možnosti

Jirka

1. 9. 2003 11:11
Re:
Chtěl bych se prosím zeptat od jakého věku berete do Vašeho oddílu děti? Nechte mi prosím zde kontakt nebo mi zašlete na j.ricky@quick.cz
0 0
možnosti

Vykuk

1. 9. 2003 9:14
Sportující dítě
V nízkém věku je jednodušší z normálního člověka vymýtit zdravé názory a přeškolit jej na cvičenou opici, která se sice nic moc pořádně nenaučí, ale za to bude umět mrsknou kusem klacu , nebo kusem železa. Starší člověk by trenéra nepokrytě poslal do pr...e. Mladšímu v tom brání autoritativní postoj, který je navyklý akceptovat od rodičů a potažmo od všech starších lidí. Takže se není čemu divit. Vrcholový sportovec = svalnatý pitomec (omlouvám se těm několika málo vzdělaným).
0 0
možnosti

aaaaaaa

1. 9. 2003 11:03
Re:
omlouvat se nemusis, protoze zadny vrcholovy sportovec nema cas na nic jine a skutecne vsichni jsou mozky vymydleny. s par z nich sem se setkal a vysvetlit jim treba i jen jak pouzivat mobil, to je o nervy nemluve o samostudiu, kvalitni vychove atd
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

20. dubna 2024

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

25. dubna 2024

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sexy, průhledné i s rozparkem. Šaty pomsty zvedají slavným ženám sebevědomí

24. dubna 2024

Co udělá žena, když se jí nedaří nebo ji zradí muž? Změní účes nebo si pořídí nové šaty. Róby,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

25. dubna 2024  8:18

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Mladá maminka se proměnila k nepoznání, vsadila na jiný životní styl

24. dubna 2024

Devětadvacetiletá Indya Agosová z Texasu vážila sto sedmnáct kilo, když se rozhodla pro životní...

Mladí se dnes příliš zaměřují na vnitřní prožitky, je to nezdravé, míní socioložka

26. dubna 2024

Premium „Žijeme v době, kdy se extrémně zaměřujeme na své emoce a prožitky. Historicky je to velmi...

OBRAZEM: Slavní, kteří mají indiánské předky

26. dubna 2024  13:08

Podívejte se do galerie na slavné osobnosti, kteří se hrdě hlásí k indiánským předkům. U některých...

Ufňukaní křehcí individualisté. Nefér nálepky si Sněhové vločky nezaslouží

26. dubna 2024

Jsou prý křehcí a ufňukaní, jakýkoli nesouhlas je rozhodí. Striktně zaměření na sebe a přesvědčení...

V pětašedesáti je žena fit jako nikdy předtím, vděčí za to kulturistice

26. dubna 2024  6:30

Marlene Flowersová začala s cvičením teprve před sedmi lety. Tehdy se potýkala s poruchou příjmu...