Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Chcete mít pěknou postavu? Cvičte aspoň 4 krát týdně, radí trenér aerobiku

aktualizováno 
Pokud chce člověk opravdu změnit svou postavu, měl by se svému tělu věnovat denně nebo alespoň obden. V on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz to prozradil několikanásobný mistr světa v aerobiku Vladimír Valouch. Zároveň ale dodal, že je důležité upravit i svůj jídelníček.

Vladimír Valouch je mistrem světa ve sportovním aerobiku. | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

"Doporučuji před cvičením minimálně 2 hodiny nejíst, po cvičení si můžete dát klidně jídlo hodinu po tréninku. Mělo by se jednat o lehké jídlo například jogurt, ovoce nebo třeba zeleninu s rybím masem," upozorňuje Valouch v on-line rozhovoru čtenářku Lucii.

Odpovědi vladimíra valoucha - zde

Pryč se sladkostmi

Pokud chce člověk zhubnout a udělat něco se svou postavou měl by zcela vynechat sladkosti, omezit především bílé pečivo a tučné maso, naopak jíst hodně ovoce a zeleniny, která může nahradit na talíři přílohy, jako jsou těstoviny, knedlíky či brambory.

Je skutečně možné dopracovat se k ideální postavě? "To je velmi relativní," říká Vladimír Valouch.

"Každý jsme dostali od našich předků určité geny, které nám určují, jak asi budeme vypadat. Ramena, pánev, krátké nohy těžko změníme, ale můžeme cvičit tak, aby naše postava byla pevná a my se cítili zdravě a plni energie. Pokud se budete cítit fit, bude z vás vyzařovat energie, která je nad všechny dokonalé postavy."

Ideální je cvičení kombinovat

"Pokud chcete změnit svou postavu, neznamená to chodit každý den do posilovny nebo uběhnout 10 kilometrů. Je ale vhodné zkombinovat několik aktivit, které nás budou bavit a budou pro naše tělo prospěšné," vysvětluje několikanásobný mistr světa ve sportovním aerobiku Vladimír Valouch.

Můžete tedy párkrát zajít do posilovny, pak si zaběhat, projet se na kole či kolečkových bruslích a o víkendu si zasportovat s celou rodinou. "Pokud někdo tvrdí, že nemá na cvičení čas, lže jenom sám sobě," tvrdí Valouch. "Určitě si každý najde minimálně 30 minut pro sebe, které může věnovat domácímu cvičení."

Aby nebolelo celé tělo

Důležité je rovněž to, abyste se do sportování nevrhli po hlavě, ale stanovovali si postupné cíle. "Tělo, které bylo zvyklé nic nedělat, nepřemluvíte hned k velkým výkonům. Takové cvičení většinou končí hned po prvním tréninku bolestí všech svalů a neschopností hýbat se další týden," varuje Valouch.

"Nejprve je vhodné zaměřit se na zlepšení svojí kondice a určit si metu, které bych chtěl dosáhnout, například udělat dvacet kliků nebo uběhnout v kuse pět kilometrů," radí Valouch, podle něhož se mohou výsledky dostavit už po dvou měsících.

Cviky doporučené osobním trenérem

Sestavu pěti cviků na každou partii těla, kterou jsme vám na iDNES.cz představili během šesti týdnů, je ideální cvičit minimálně třikrát týdně. Každý cvik se opakuje 20-30krát. Posilování celého těla vám zabere asi třicet minut.

Prsní svaly potřebují kliky - celý článek i s videem

Cvičení - prsní svaly

U paží nezapomínejte na triceps - celý článek i s videem

Cvičení - paže

Posilování zad pomůže od bolesti - celý článek i s videem

Cvičení - záda

Pro pevný zadeček si pomozte posilovací gumou - celý článek i s videem

Cvičení - hýžďové svaly

Na pěkné nohy platí dřepy - celý článek i s videem

Cvičení - nohy

Plochého bříška dosáhnete sklapovačkami - celý článek i s videem

Cvičení - břicho

Vladimír Valouch

- je mu 34 let

- vystudoval Univerzitu Palackého, obor biologie, tělocvik

- osminásobný mistr republiky ve sportovním aerobiku (1996-2003)

- pětinásobný mistr Evropy

- trojnásobný mistr světa (2000-2003)

- mistr světa fitness step team (2004)

- Aerobik FISAF instruktor, J. G. Spinning instruktor, osobní trenér, Master instruktor GRAVITY pro Českou republiku

- spoluautor pořadu Buď Fit s ČT a autor knih Buď Fit s ČT, Osobní trenér II

- v současné době sportovní manažer Family Fitness

www.valouch.cz





Nejčtenější

Světlé odstíny vlasů jsou pro léto nejvhodnější.
Pět tipů, jak si v létě udržet zářivou barvu, aniž by vaše vlasy trpěly

Sluníčko i chlór dává vlasům zabrat. Nezřídka dokonce mění jejich barvu. Vyplatí se proto dopřávat kadeřím pravidelnou péči pomocí speciální kosmetiky.   celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Billie Piperová
Piperová: Ve třiceti po mně nemůžete chtít, abych vypadala na dvacet

Britské herečky Billie Piperová (34) se dotklo, že se do ní opřeli někteří novináři kvůli vráskám. Po třicítce očekávala, že se podobným článkům vyhne. Jak...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Pubertální dcera se chová, jako by se jí netýkala menstruace

Moje dcera se chová, jako by neměla žádnou menstruaci a vůbec se jí to netýkalo. Když se snažím zavést na to hovor, otočí hlavu a ignoruje mě. Čtenářka Ina...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Může nás lenost zabít? Vědci říkají, že ano

Zdravé je sportovat několikrát týdně, říkají experti, a přesto se dvě třetiny Čechů nehýbou skoro vůbec. Jak je možné, že jejich těla fungují a nerozpadají se?  celý článek

(Ilustrační foto)
Letní alko drinky. Co, kde a jak si dát, abyste nemuseli mít výčitky

Léto svádí k popíjení víc než Vánoce, Silvestr a Valentýn dohromady. Co si ale objednat v plážovém baru nebo umíchat na domácí grilovačce, aby to naše tělo...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z takových vychytávek je konturování. Pomocí... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.