Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete mít pěkná prsa? Poradíme vám, jak je vytrénovat

aktualizováno 
Každá žena chce mít hezky tvarované poprsí. Mnohé se ale dopouštějí velké chyby, že je extrémně posilují. To vede k tomu, že se prsní svaly zkracují a ženám vznikají kulatá záda. V prvním díle nového seriálu iDNES.cz o modelování postavy vám poradíme, jak dosáhnout atraktivního dekoltu.

"Prsa u žen obsahují tukovou hmotu a podle množství tukové hmoty jsou prsa veliká. Pokud bude žena hubnout a zároveň posilovat prsní svaly, poprsí se zmenší," upozorňuje několikanásobný mistr světa ve sportovním aerobiku Vladimír Valouch.

"Doporučuji prsní svaly často protahovat a posilovat spodní část trapézového svalu," vysvětluje Valouch. "Tím se narovná postava a dojde i ke kýženému zvýraznění poprsí."

Doporučené cviky opakujte 15 až 20krát. V protahovacích pozicích vydržte minimálně 1 minutu. Ideální je zacvičit si alespoň 3krát týdně.

1. Kliky na široko

Cvičení - prsní svaly

Toto cvičení můžeme provádět ve dvou obtížnostních variantách. Jednodušší varianta je ve vzporu na kolenou, druhá těžší varianta se provádí ve vzporu. Ruce položte na zem ve vzdálenosti větší než šířka ramen. Pomaličku spouštějte trup dolů a těsně nad zemí se zastavte. Vracejte se plynule zpět do vzporu. Lokty se snažte držet od těla.

Pozor: Neprohýbejte v bedrech a držte lokty od těla. Hlavu držte v prodloužení trupu.

2. Rozpažování na zádech

Cvičení - prsní svaly

Vezměte do rukou činky nebo naplněné PET lahve. Položte se na zem nebo nejlépe na vyvýšenou podložku, abyste mohly ruce svěsit pod úroveň trupu, předpažte. Plynule rozevírejte ruce do upažení a poté se vracejte zpět do výchozí polohy.

Pozor: lokty paží jsou mírně pokrčené. Neprohýbejte se v bedrech, po celou dobu cvičení je celá plocha zad na podložce

3. Pullover

Cvičení - prsní svaly

Vezměte do rukou činky nebo naplněné PET lahve. Položte se na zem nebo nejlépe na vyvýšenou podložku, abyste mohly ruce svěsit za hlavu pod úroveň trupu, předpažte. Obě paže spouštějte mírně pokrčené plynule za hlavu. Svěste ruce dolů až do místa, kdy ucítíte mírný tah na prsních svalech. Poté se vracejte zpět do původní pozice.

Pozor: neprohýbejte se v bedrech. Snažte se držet lokty co nejvíce u sebe.

4. Protažení ve dvojicích

Cvičení - prsní svaly

Postavte se bokem k sobě. Zvedněte pravou paži do upažení pokrčmo a opřete se navzájem o ruce a předloktí. Mírným přetočením stranou od sebe protahujte prsní sval. Po 1 minutě vyměňte paže. Pokud nemáte pro cvičení partnera, opřete předloktí o stěnu a přetáčejte se od stěny.

5. Protažení v kleku

Cvičení - prsní svaly

V kleku na kolenou předpažte na položte ruce na zem. Přenesením váhy těla na paty protlačte ramena k zemi. Vydržte v této pozici 1 minutu.

Další díl Seriálu vyjde ve čtvrtek 2. 7. 2009

Článek je připraven ve spolupráci s Family fitness Olgy Šípkové.

Autoři:






Nejčtenější

Kateřina Emmons
Kateřina Emmons: Máme mnohem větší rodinu, než jsme plánovali

Je mistryní Evropy i světa a k tomu má doma tři olympijské medaile. Sportovní kariéra Kateřiny Emmons je už ale nějaký čas na druhé koleji. Teď je především...  celý článek

Francouzský prezident Emmanuel Macron a jeho manželka Brigitte Macronová...
Láska se zajíčkem. Velké rozdíly vztahu neprospívají, tvrdí psycholog

Muž si najde partnerku mladší o generaci, a nikoho to nenadzvedne. Zato když se žena zamiluje do syna kamarádky, všichni nevěřícně kroutí hlavou. Takových...  celý článek

Ilustrační fotografie
Aby slunce neškodilo, dodržujte zásady správného opalování

Navzdory mínění lékařů je většina lidí přesvědčena, že opalování k létu patří stejně jako hnědě zabarvená kůže. Jak ji získat a zároveň co nejvíce ochránit...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Vadí mi, že mé dospělé děti postihla tetovací mánie

Možná vám bude připadat můj dotaz malicherný, ale nemůžu si pomoct. Jsem strašně nešťastná z toho, že se moje děti tetují. Jsou ale dospělé, a nemůžu jim to...  celý článek

Portugalský Mazagran
Osvěžující míchané nápoje pro horké dny i na zahradní party

Tropické teploty bohužel nezažíváme jen u bazénu nebo na dovolené, ale také v každodenním životě, kdy prostě musíme fungovat. Přes den je nejlepší džbán ledové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Důvody, proč musíte na záchod uprostřed noci. Oteklé nohy i kapavka

Považujete své noční návštěvy toalety za normální a nevyhnutelné? Pak věřte, že to normální není. Podle odborníků byste spánek dlouhodobě přerušovaný častým...  celý článek

Ilustrační fotografie
Šest potravin, které ničí chuť na sex

Stres, únava, hádka s partnerem nebo zdravotní potíže patří mezi známe zabijáky sexuální touhy. Ale věděli jste, že libidu mohou škodit i některé potraviny a...  celý článek

Ilustrační fotografie
Čtyři rady odborníků, jak získat krásnější a zdravější tělo. Navždy

Chtěli byste zeštíhlet a zpevnit postavu, celkově žít trochu zdravěji? Seznamte se s čtveřicí osvědčených tipů nutričních poradců, fitness trenérů i...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nebuďte jak leopard! Jak nemít skvrny se samoopalovákem?
Nebuďte jak leopard! Jak nemít skvrny se samoopalovákem?

Místo opálené pokožky vám zůstaly jen tmavé fleky? Se samoopalovacím přípravkem se to musí umět. Abyste neměla skvrny jako leopard, potřebujete peeling, citrón ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.