Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Proč nemáte pevné ruce? Na jeden sval zapomínáte

aktualizováno 
Většina mužů si přeje mít velké a silné paže. Jenže při trénování bicepsu zapomínají na neméně důležitý sval, kterým je triceps neboli zadní část paže. I ženy mají tuto část ruky výrazně oslabenou a hromadí se tam přebytečný tuk. V dalším díle seriálu iDNES.cz o modelování postavy vám poradíme, jak správně posilovat paže.

"Snažte se posilovat nejprve zadní část paží a teprve potom se vrhněte na biceps," říká několikanásobný mistr světa ve sportovním aerobiku Vladimír Valouch, který pro čtenáře iDNES.cz doporučuje soubor cviků včetně těch na posílení ramen.

"Opakujte tak patnáctkrát až dvacetkrát každý cvik. U kliků zpočátku nemusí být počet opakování tak vysoký, můžete se spokojit i s deseti. Pokud budete cvičit pravidelně, tedy minimálně každý druhý den, právě na klicích poznáte, jak se zlepšujete," vysvětluje Vladimír Valouch.

1. Kliky na úzko

Cvičení - paže

Toto cvičení můžeme provádět ve dvou obtížnostních variantách. Jednodušší varianta je ve vzporu na kolenou. Druhá, těžší varianta se provádí ve vzporu. Dejte si ruce na šířku ramen. Pomaličku spouštějte trup dolů a těsně nad zemí se zastavte. Pak se vracejte plynule zpět do vzporu. Lokty držte neustále podél těla.

Pozor: Po celou dobu cvičení se neprohýbejte a držte lokty těsně u těla. Hlavu držte v prodloužení trupu.

2. Kliky s oporou o židli

Cvičení - paže

Posaďte se na okraj židle. Paže opřete o její přední okraj a zvedněte se na pažích. Přesuňte pánev dopředu a pomalým krčením paží se spouštějte dolů a poté se zvedejte zpět do výchozí pozice.

Pozor: Nezvedejte ramena. Po celou dobu cvičení držte záda u okraje židličky.

3. Kombinace upažování a předpažování

Cvičení - paže

Vezměte si do rukou činky nebo PET lahve naplněné vodou. Z připažení zvedejte ruce do upažení, poté je vracejte zpět a následně je zvedejte do předpažení a opět vracejte do výchozí pozice.

Pozor: Neprohýbejte se v bedrech, nezvedejte ramena.

4. Tricepsový zdvih

Cvičení - paže

Vsedě nebo vestoje vezměte do rukou činky nebo PET lahve naplněné vodou. Ze vzpažení pokrčte obě paže plynule za hlavu a poté se vracejte zpět do výchozí pozice.

Pozor: Neprohýbejte se v bedrech, nezvedejte ramena, lokty držte stále vedle hlavy.

5. Kliky vleže na boku

Cvičení - paže

Položte se na levý bok a mírně pokrčte kolena. Pravou ruku opřete před tělem a levou rukou se chyťte za rameno. Spouštějte se pomalu na levé rameno. Těsně nad zemí se zastavte a vracejte se zpět do výchozí polohy. Po odcvičení jedné ruky se přetočte na druhou stranu.

Pozor: Pokládejte se na zem celým bokem, nepředklánějte se.

Další díl Seriálu vyjde ve čtvrtek 9. 7. 2009

Článek je připraven ve spolupráci s Family fitness Olgy Šípkové.

Autoři:




Nejčtenější

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní...
Modelky představily nejnovější kolekci návrhářky Vivienne Westwoodové

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní přehlídka Vivienne Westwoodové. Dámské a pánské modely z kolekce na podzim a...  celý článek

Herečka Emma Stone na zahajovacím ceremoniálu MFF v Benátkách
Emma Stone: Jsem známá a můj hlas má sílu, nesmím se bát vyjádřit názor

Herečka Emma Stone (28) cítí potřebu nahlas říkat, co si myslí, protože může díky své popularitě ovlivnit víc lidí než běžný člověk. Zatímco ještě nedávno měla...  celý článek

Nafukovací lehátko ve tvaru plameňáka je "must-have" sezony.
Plameňáci ovládli léto, ale ikonami jsou už šedesát let

Luxusní šaty a šperky, obyčejná trička z řetězců, neonové lampy a nafukovací lehátka mají letos jedno společné. Vládnou jim plameňáci. Kýčovití, přesto...  celý článek

Lake Bellová
Lake Bellová: Děti vychovávám tak, aby si vážily starých lidí

Herečka Lake Bellová (38) denně naráží na to, že si dnešní mládež neváží starších lidí. Své děti tak vede k tomu, aby ke starším lidem měly úctu. A hlavně po...  celý článek

Ilustrační fotografie
Aktovka musí sedět přesně, těm na kolečkách se vyhněte, řekla odbornice

Nemoci pohybového aparátu v posledních letech trápí stále více školáků. Důvodem je i špatný výběr školní brašny. "Správná taška by měla na dětských zádech...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

(Ilustrační foto)
Sedm potravin, které mohou hrát roli v prevenci rakoviny

Je to tenký led, na který se vědci pouštějí neradi. Žádné jídlo samozřejmě nedokáže zcela předejít rakovině a už vůbec ne všem typům a žádné také samo o sobě...  celý článek

Ilustrační fotografie
Už rok bojuji s endometriózou i zdravotním systémem, hrozí mi vývod

Za pár dní mi bude 31 let a už rok bojuji s endometriózou, ale i se zdravotním systémem v Anglii, kde nyní žiji. Čtenářka Táňa napsala další díl našeho seriálu...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Zase přepudrovat? S těmito make-upy se mastná pleť neleskne
Zase přepudrovat? S těmito make-upy se mastná pleť neleskne

Těším se na léto. Na rozdíl od mojí pleti. Co s tím, abych se nestyděla za prázdninové fotky, kde se lesknu jako prasátk... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.