Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pomohly porazit muže, my jim pomůžeme s tréninkem

  3:00aktualizováno  3:00
Naše čtenářky Jitka a Michaela vydatně pomáhaly v běžecké soutěži porazit mužskou skupinu běžců a kromě pocitu vítězství měly i to štěstí, že jsme je vylosovali jako výherkyně naší soutěže. Kromě vybavení od Nike získaly i podrobný běžecký plán na zářijový desetikilometrový závod We Run Prague.

Čtenářka Jitka si v Praze na Ladronce převzala běžecké vybavení od společnosti Nike. | foto: iDNES.cz

Obě běhají od jara 2010, pro obě se běhání stalo součástí života, pomáhá jim zbavovat se každodenních starostí.

Jitce pomohla OnaDnes.cz

První výherkyně, devětatřicetiletá Jitka z Prahy, sice vždycky sportovala, ale běh doslova nesnášela. I když její manžel běhal. K rozhodnutí nazout maratonky a vyběhnout jí pomohla OnaDnes.cz

Výsledky challenge OnaDnes.cz versus Xman.cz

Loni vyhráli muži, letos zvítězily ženy. Za dva měsíce dámy za OnaDnes.cz naběhaly 12 532, 85 kilometrů a muži za Xman.cz 10 389, 38 km. Více o soutěži ZDE.

Děkujeme všem zúčastněným!

"Líbila se mi atmosféra běžeckých závodů, nadšení lidí. Rozhodující moment nastal před dvěma lety, kdy společně s OnaDnes.cz začali trénovat začátečníci na berlínský maraton. Snažila jsem se držet s nimi krok, respektovat rady trenéra a hlavně vydržet," svěřila se Jitka.

Ráda běhá v lese, nejradši po rovině. Od jara do podzimu běhá dvakrát až třikrát týdně osm až deset kilometrů. "V zimě je to horší. Chodím do posilovny na pás a tam je i pět kilometrů pro mě výkon," přiznává Jitka.

Dodává, že běh jí přináší uvolnění, psychickou pohodu, dobrou náladu a v neposlední řadě i pocit, že se může bez výčitek dosyta najíst. A Jitčino přání na zářijový běh? "Jakýkoli čas pod jednu hodinu bude pro mě úspěch."

Běh pomáhá od stresu

Jednačtyřicetiletá Michaela z Trutnova, která bohužel na společný trénink do Prahy kvůli pracovnímu vytížení dorazit nemohla, začala s běháním před rokem. Důvod? Dostat ze sebe stres nahromaděný v práci. "Běh mi opravdu přináší uvolnění. Vyčistím si hlavu a některé věci si v klidu promyslím," konstatuje.

Fotogalerie

Snaží se běhat čtyřikrát až pětkrát týdně. V poslední době uběhne okolo deseti kilometrů. "Nejraději běhám v našem lesoparku a okruh kolem vrchu Houska," říká Michaela.

"Ráda bych uběhla desetikilometrový závod za 1:10, ještě raději za 1:00 hodiny, ale zkusím být při zemi," dodává.

Rady od profesionála

Rady pro obě čtenářky přináší profesionální trenér Vladimír Korbel, který trénoval i přední české atlety včetně úspěšného běžce Jiřího Mužíka. Co dělat, aby obě zvládly zářijový We Run Prague v plánovaném čase?

Přidejte se k nám

Začněte běhat s námi. Hlavním cílem akce je desetikilometrový závod We Run Prague, který se uskuteční 1. září v Praze. Registrovat do závodu se můžete ZDE.

"V běhu na deset kilometrů jsou kladeny nároky na organismus především v aerobní oblasti," říká Korbel. Proto i trénink musí být zaměřen tímto směrem.

"Délka i intenzita musí být takové, aby co nejvíce zatěžovaly srdečně-cévní, dýchací a další systémy tak, jak to odpovídá budoucímu zatížení při závodu," konstatuje.

Jenže úplně tak "jednoduché" to taky není, protože pro optimální růst výkonnosti je zapotřebí zatěžovat organismus v jednotlivých fyziologických zónách, tedy nejen v aerobní, ale i anaerobní a smíšené zóně.

Výherci soutěže iDNES.cz dostali ceny od Nike a zatrénovali si s Vladimírem...

"Proto bychom měli běhat nejen při nízkých hodnotách tepové frekvence, ale i vyšších a občas i vysokých. Laicky řečeno - z pomalého běhání nemůžeme odběhnout rychlý závod. Proto i v tréninku potřebujeme někdy běhat rychle," vysvětluje Korbel a zdůrazňuje, že by obě ženy neměly před začátkem tréninku vynechat lékařské vyšetření.

Pro čtenářku Michaelu, která by ráda zaběhla 10 km za 1:10 hod, ale zatím se pere s časy kolem 1:20, by mohl pomoci následující běžecký program:

1. 4 x 60 m sprintersky + 6 x 1 km v tempu 7 min/km, interval odpočinku (IO) 2 - 3 min
2. 3 x 3 km v tempu 7:30 min/km, IO 3 - 4 min
3. 2 x 5 km v tempu 8:00 min/km, IO 1 min
4. Trénink všeobecné síly, odrazové síly, výběhy kopců:
- posilování břišních a zádových svalů, cvičení s lehkými činkami (jednoručkami)
- cvičení se švihadlem, přeskakování terénních překážek
- násobené skoky (odrazy levá - pravá - levá - pravá s důrazem na délku skoku)
- odrazy snožmo (žabáky) na 15 m
- výběhy kratších kopců (30 m) odrazově
- výběhy delších kopců (80 - 100 m) se zvýšeným úsilím v závěru

Program pro čtenářku Jitku, která už běhá 10 kilometrové tréninky:

1. 5 x 60 m sprintersky + 6 x 1 km v tempu 5:45 - 6:00 min/km, interval odpočinku (IO) 2 min
2. 3 x 3 km v tempu 6:30 min/km, IO 3 min
3. 2 x 5 - 6 km v tempu 6:45 - 7:00 min/km, IO 1 min
4. Trénink všeobecné síly, odrazové síly, výběhy kopců:
- posilování břišních a zádových svalů, cvičení s lehkými činkami (jednoručkami)
- cvičení se švihadlem, přeskakování terénních překážek
- násobené skoky (odrazy levá - pravá - levá - pravá s důrazem na délku skoku)
- odrazy snožmo (žabáky) na 15 m
- opakované výběhy kratších kopců (30 m) odrazově
- výběhy delších kopců (80 - 100 m) se zvýšeným úsilím v závěru

Nevíte si s běháním rady? Neváhejte a přijďte na společný trénink Nike pod vedením profesionálů. Více informací najdete zde.







Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Příběh Karolíny: Expřítel nevěří, že je konec. Pořád to na mě zkouší

S přítelem jsem vydržela dva roky a i to bylo až moc. Udělal si ze mě služku, pokladničku a hlídal mě na každém kroku. Pokoj od něj nemám ani po rozchodu,...  celý článek

Ilustrační snímek
Naše pocity se promítají na našem zdraví, říká psycholožka Janáčková

Veselá mysl - půl zdraví. Platí to ovšem i naopak. Splíny a smutek na nás působí také. Emoce prostě mají na náš organismus větší vliv, než jsme si ochotni...  celý článek

Tváří Nákupů Ona Dnes je Jana Stryková
Nákupem psa z množírny napomáháte týrání zvířat, říká herečka Stryková

Diváci si ji zapamatovali jako zdravotní sestru ze seriálu, teď se jim herečka Jana Stryková představí v jiné roli – stala se moderátorkou pořadu o bydlení....  celý článek

Kolorovaný snímek rakovinových buněk z elektronového mikroskopu
Osm raných příznaků rakoviny, které byste neměli ignorovat

U velkého počtu nemocných jsou některé nádory objeveny až v pokročilém stádiu. Včasně diagnostikovaná rakovina přitom významně zvyšuje šanci na vyléčení. Které...  celý článek

Maďarský guláš z vepřového masa
Guláš nejen předvolební. Dejte si klasiku z hovězího či vepřového masa

Za několik dnů tu máme volby a s tímto obdobím býval už za dob Rakouska-Uherska spjatý zvyk podávat voličům předvolební guláš uvařený nebo aspoň podávaný...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

(Ilustrační foto)
Letní alko drinky. Co, kde a jak si dát, abyste nemuseli mít výčitky

Léto svádí k popíjení víc než Vánoce, Silvestr a Valentýn dohromady. Co si ale objednat v plážovém baru nebo umíchat na domácí grilovačce, aby to naše tělo...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy
5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy

Vlasy vám zdobí čerstvé ombré, jenže co dál? Na hlavě máte teď hned dvě barvy s rozdílnými nároky a obě se hlasitě dožad... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.