Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ovocná dieta a žádná čokoláda. Časté chyby, které děláme při hubnutí

  0:27aktualizováno  0:27
Také věříte tomu, že ovocná dieta vám pomůže zhubnout? Omyl. Aby vás ovoce zasytilo, musíte ho až na výjimky sníst opravdu hodně. Tím do sebe dostanete spoustu cukrů, aniž byste přitom získali všechny potřebné živiny. Dietologové proto před ovocnou dietou varují. Dejte si pozor i na ostatní mýty.
Při hubnutí se čokolády vzdát nemusíte. Vybírejte ale jen ty nejkvalitnější. Ilustrační foto

Při hubnutí se čokolády vzdát nemusíte. Vybírejte ale jen ty nejkvalitnější. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Zeleninový salát je na hubnutí nejlepší.

Zeleniny můžete sníst téměř neomezené množství a vaší váze to neublíží, ale záleží na tom, jak si pokrm upravujete. Pokud si zeleninu zalijete dresinkem z obchodu, moc si nepomůžete - tyto výrobky bývají tak kalorické, že snaha o vyváženou večeři padne. Podobně jako když si v restauraci dáte salát s opečenými krutony. Lepší je vyrobit si zálivku z přiměřeného množství olivového oleje a bylinek.

Odtučněné výrobky obsahují méně vápníku

To není pravda. Vápník s množstvím tuku v mléce ani sýrech nesouvisí. Odtučněné výrobky mají méně vitaminů rozpustných v tucích (jedná se o vitaminy A a D). Pokud má člověk jiný zdroj těchto vitaminů, neměly by mu chybět.

Abych zhubl/a, musím se vzdát čokolády

Záleží na tom, jakou čokoládu máte rádi. Tyčinky typu Mars nebo Bounty při shazování kil vhodné opravdu nejsou, stejně tak raději vynechte levné čokolády s pochybným složením. Čím méně za cukrovinku zaplatíte, tím větší budete mít zpravidla jistotu, že se v ní nachází nekvalitní, a tedy pro zdraví nevhodný tuk. - čtěte také Pár kousků čokolády neškodí, vybírejte si tu kvalitní

Naopak hořká čokoláda s vysokým podílem kakaa bývá mnohdy považována dokonce za zdravou. Čtěte tedy pozorně složení - pokud pochoutka bude mít 70 a více procent kakaa, sáhněte po ní. Samozřejmě ji nesmíte sníst celou na posezení, energetická hodnota není zanedbatelná. Několik čtverečků si občas dopřát můžete.

Ovoce můžu jíst neomezené množství a neztloustnu

Ovoce je velmi zdravé a při hubnutí na ně nezapomínejte Soustřeďte je však spíše do první poloviny dne. Obsahuje sice hodně vlákniny, ale je nutné si jeho příjem hlídat kvůli cukrům. K odpolední svačině je ještě jablko v pořádku, ale večeře už by se měly obejít raději bez ovoce. Pozor na banány, ty jsou energeticky velmi vydatné. Ideální je jeden nebo dva kusy ovoce za den.

Autor:






Nejčtenější

Tváří Nákupů Ona Dnes je Jana Stryková
Nákupem psa z množírny napomáháte týrání zvířat, říká herečka Stryková

Diváci si ji zapamatovali jako zdravotní sestru ze seriálu, teď se jim herečka Jana Stryková představí v jiné roli – stala se moderátorkou pořadu o bydlení....  celý článek

Hubněte efektivně, pomocí správně zvoleného pohybu
Devět pravidel, které vám pomohou zhubnout jednou provždy

Vyzkoušeli jste už nespočet různých „zaručených“ metod, jak zhubnout, ale stále vás trápí kila navíc? Pak je nejspíš nejvyšší čas začít hubnout s rozumem a...  celý článek

Vínová rtěnka na přehlídce Marca De Vincenza.
Tmavá rtěnka je i pro vás. Zkuste extra lesk i sametově matný vzhled

Rtěnky v tmavých odstínech byly ještě nedávno na přehlídkách i v obchodech spíš výjimka, natož abychom je běžně potkávali na ulici. Během pár let se z nich...  celý článek

Christina Applegateová (Los Angeles, 27. července 2015)
Preventivně jsem si nechala odstranit vaječníky, přiznala Applegateová

Před devíti lety Christině Applegateové (45) diagnostikovali rakovinu prsu a herečka podstoupila oboustrannou mastektomii. Nyní prozradila, že nedávno si...  celý článek

Maďarský guláš z vepřového masa
Guláš nejen předvolební. Dejte si klasiku z hovězího či vepřového masa

Za několik dnů tu máme volby a s tímto obdobím býval už za dob Rakouska-Uherska spjatý zvyk podávat voličům předvolební guláš uvařený nebo aspoň podávaný...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

(Ilustrační foto)
Letní alko drinky. Co, kde a jak si dát, abyste nemuseli mít výčitky

Léto svádí k popíjení víc než Vánoce, Silvestr a Valentýn dohromady. Co si ale objednat v plážovém baru nebo umíchat na domácí grilovačce, aby to naše tělo...  celý článek

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Líčení pod brýle? Stíny řešte až úplně nakonec
Líčení pod brýle? Stíny řešte až úplně nakonec

Varování: Tento článek diskriminuje dalekozraké, tedy ty, které si berou brýle na čtení. Nás mladých, líčení chtivých kr... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.