Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rady a cviky, jak na ploché břicho. Bez kardia se tuku nezbavíte

  2:00aktualizováno  2:00
Po štíhlém pase bez jediného faldíku touží snad každý. Docílit toho ale vyžaduje určitou disciplínu a také námahu. "Důležité je tělo prohřát, naučit se správně dýchat, zpevnit střed těla a pak posilovat," radí trenérka Monika Bodláková.
Posilování nestačí, tuku se zbavíte při chůzi či běhu (ilustrační snímek)

Posilování nestačí, tuku se zbavíte při chůzi či běhu (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

A zároveň dodává, že je samozřejmě důležité upravit jídelníček. Jídlo se totiž na úspěchu zhubnutí podílí až ze sedmdesáti procent. 

Vzhůru do fitka

"Ráno se do půl hodiny po probuzení nasnídejte. Ideální je třeba ovesná kaše, k tomu banán a oříšky. Nezapomínejte na dopolední a odpolední svačinu. K obědu si dejte libové maso či rybu a přílohu se zeleninou. Večeři si zase dopřejte ideálně 2 až 3 hodiny před spánkem. Pamatujte, že sacharidy je potřeba jíst hlavně v dopoledních hodinách a odpoledne už je ubírat," radí trenérka.

Začátek i konec v kardio zóně

Každé cvičení by mělo začínat a končit v kardio zóně, abyste se zbavili přebytečného tuku. Ideální je chůze, běh či jízda na rotopedu. Před cvičením stačí 15 minut na prohřátí a po posilování byste měli ještě alespoň 30 minut opět strávit na pásu či kole. 

Pokud chcete zhubnout, měli byste si hlídat ideální tepovou frekvenci (aerobní pásmo). Orientační výpočet tepové frekvence pro hubnutí je (220 - váš věk) x 0,7. 

Když se ale nechcete řídit čísly, zkuste si třeba při běhu s někým povídat. Jestli to zvládnete, pohybujete se v aerobním pásmu a tím pádem pálíte tuky a ne sacharidy. 

"Pokud chcete mít břicho zpevněné a hezky vyrýsované, je velmi důležité nejdříve zpevnit core, tedy střed těla a naučit se správně dýchat," vysvětluje trenérka (cviky a vše o tomto tématu najdete ZDE).

Poté už se můžete pustit do posilování povrchových břišních svalů. Trenérka Monika Bodláková ve videu předvádí čtyři cviky, které vám pomohou docílit plochého břicha. 

"Ideální je cviky provádět 10 až 15krát, a to vždy ve třech až pěti sériích po sobě," dodává trenérka Monika Bodláková z fitness centra Factory Pro.





Nejčtenější

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Světlé odstíny vlasů jsou pro léto nejvhodnější.
Pět tipů, jak si v létě udržet zářivou barvu, aniž by vaše vlasy trpěly

Sluníčko i chlór dává vlasům zabrat. Nezřídka dokonce mění jejich barvu. Vyplatí se proto dopřávat kadeřím pravidelnou péči pomocí speciální kosmetiky.   celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Uroložka: Koupání v řece ani bazénu zánět močových cest nezpůsobuje

Každá druhá žena aspoň jednou za život prodělala zánět močových cest, i proto lékaři doporučují věnovat péči hlavně prevenci. "Koupání v řece ani bazénu...  celý článek

Ilustrační fotografie
Už rok bojuji s endometriózou i zdravotním systémem, hrozí mi vývod

Za pár dní mi bude 31 let a už rok bojuji s endometriózou, ale i se zdravotním systémem v Anglii, kde nyní žiji. Čtenářka Táňa napsala další díl našeho seriálu...  celý článek

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

Další nabídka

arome.cz

5 nejkontroverznějších parfémů: Opium i vůně pohřebního domu
5 nejkontroverznějších parfémů: Opium i vůně pohřebního domu

Jedni je milují, druzí se jim vyhýbají obloukem. Jsou parfémy, které vyvolaly tak ostrou reakci, že si jiné přízvisko než "kontroverzní" nezaslouží. A to ať už... celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.