Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rady a cviky, jak na ploché břicho. Bez kardia se tuku nezbavíte

  2:00aktualizováno  2:00
Po štíhlém pase bez jediného faldíku touží snad každý. Docílit toho ale vyžaduje určitou disciplínu a také námahu. "Důležité je tělo prohřát, naučit se správně dýchat, zpevnit střed těla a pak posilovat," radí trenérka Monika Bodláková.
Posilování nestačí, tuku se zbavíte při chůzi či běhu (ilustrační snímek)

Posilování nestačí, tuku se zbavíte při chůzi či běhu (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

A zároveň dodává, že je samozřejmě důležité upravit jídelníček. Jídlo se totiž na úspěchu zhubnutí podílí až ze sedmdesáti procent. 

Vzhůru do fitka

"Ráno se do půl hodiny po probuzení nasnídejte. Ideální je třeba ovesná kaše, k tomu banán a oříšky. Nezapomínejte na dopolední a odpolední svačinu. K obědu si dejte libové maso či rybu a přílohu se zeleninou. Večeři si zase dopřejte ideálně 2 až 3 hodiny před spánkem. Pamatujte, že sacharidy je potřeba jíst hlavně v dopoledních hodinách a odpoledne už je ubírat," radí trenérka.

Začátek i konec v kardio zóně

Každé cvičení by mělo začínat a končit v kardio zóně, abyste se zbavili přebytečného tuku. Ideální je chůze, běh či jízda na rotopedu. Před cvičením stačí 15 minut na prohřátí a po posilování byste měli ještě alespoň 30 minut opět strávit na pásu či kole. 

Pokud chcete zhubnout, měli byste si hlídat ideální tepovou frekvenci (aerobní pásmo). Orientační výpočet tepové frekvence pro hubnutí je (220 - váš věk) x 0,7. 

Když se ale nechcete řídit čísly, zkuste si třeba při běhu s někým povídat. Jestli to zvládnete, pohybujete se v aerobním pásmu a tím pádem pálíte tuky a ne sacharidy. 

"Pokud chcete mít břicho zpevněné a hezky vyrýsované, je velmi důležité nejdříve zpevnit core, tedy střed těla a naučit se správně dýchat," vysvětluje trenérka (cviky a vše o tomto tématu najdete ZDE).

Poté už se můžete pustit do posilování povrchových břišních svalů. Trenérka Monika Bodláková ve videu předvádí čtyři cviky, které vám pomohou docílit plochého břicha. 

"Ideální je cviky provádět 10 až 15krát, a to vždy ve třech až pěti sériích po sobě," dodává trenérka Monika Bodláková z fitness centra Factory Pro.







Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.