Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Deset tipů, díky kterým můžete za rok zhubnout až 10 kilo

aktualizováno 
Pokud zařadíte do svého jídelníčku i jedinou následující radu od nutričních specialistů, "ušetříte" dvě stě kalorií denně. A díky tomu můžete zhubnout až deset kilo za rok.
Majonézu při hubnutí nahraďte jogurtem

Majonézu při hubnutí nahraďte jogurtem | foto: Profimedia.cz

Jogurt místo majonézy

Do salátu použijte místo majonézy jogurt. I když použijete formu light, majonéza má minimálně trojnásobnou energetickou hodnotu, než bílý jogurt (přesné údaje se mohou lišit dle výrobce, pozn. red.). Nemusíte se této náhražky bát. Jogurt má podobnou konzistenci, ale méně kalorií i tuku.

Vynechte sýr

Pouhé dva plátky sýra v sendviči zvýší jeho energetickou hodnotu o víc než dvě stě kalorií. Proto jej nahraďte a k libové šunce přidejte zeleninu. Pokud si libujete v objevování nových chutí, zkuste místo sýra třeba plátky jablka nebo hrušky.

Ilustrační foto

Sýr v sendviči nahraďte zeleninou nebo i ovocem

Zdravý milkshake

Milujete smetanovo-ovocné koktejly, ale 420 kalorií za malý šejk z fast foodu se vám zdá dost? Opravdu je to hodně. A při snaze zhubnout je každá ušetřená kalorie dobrá. Takže si udělejte svůj vlastní koktejl: smíchejte šálek polotučného mléka s šálkem mražených neslazených jahod. To celé můžete ochutit i lžičkou dobrého džusu. Takový koktejl má už jen asi 170 kalorií.

Salsa - záchrana pro váš salát

Když si objednáváte salát v restauraci, žádejte místo dresinku salsu nebo podobnou omáčku na zeleninové bázi. Většina salátů s dresinkem v restauracích má 300-500 kalorií. Použijete-li místo něj salsu, ušetříte nejen kalorie, ale i několik gramů tuku. Na salát vám navíc bude stačit i půl šálku salsy. A to je jen 35 kalorií a téměř žádný tuk.

Boj s chutí

Také každé odpoledne v práci dostanete chuť na nějakou malou dobrotu? Ok, dáte si malou čokoládu, nebo čokoládové bonbóny. Ale dohromady to má všechno přes dvě stě kalorií. Téhle svůdné chuti podle dietologů odoláte, když si dáte ovocnou žvýkačku bez cukru. Na trhu jsou i nové exotické příchutě, jako piña colada, nebo ananas. Takže vám bude připadat, že si užíváte, ačkoli tomu tak vlastně není.

Voda, voda, voda

Mnoho lidí zapomíná, že do energetického příjmu se započítávají také kalorie přijaté v tekutinách. Měli bychom si tedy dávat pozor, co pijeme. Přednost samozřejmě mají nápoje s nulovou či co nejnižší energetickou hodnotou. Obyčejná neochucená voda vám tedy minimálně dvě stě kalorií denně ušetří a navíc je nejlepší pro hydrataci.

Ilustrační foto

Domácí popcorn

Až příště půjdete do kina, přineste si svůj vlastní popcorn. Kupte si obyčejný bez příchutě, hoďte do mikrovlnky a sami si zvolte příchuť, kterou byste rádi: česnekové aroma, mořskou sůl, cukr se skořicí apod. I když si popcorn osladíte, bude mít stále méně kalorií než ten, který dostanete v kině.

Vařte v páře

Investice do hrnce či nádobí, ve kterých se vaří jen v páře a navíc v několika patrech, se vyplatí. Můžete připravit celé jídlo najednou. Tím, že například lososa nebo jiné maso upečete v troubě nebo smažíte na pánvi, přidáte pokrmu mnoho zbytečných kalorií navíc. S vařením v páře ušetříte i čas. Do jednoho patra hodíte přílohu, do dalšího maso a do posledního zeleninu. A hlavně - jídlo si zachová svoji vůni i živiny.

Zdravé rozmačkané brambory

Mačkané brambory nemusí být jen příloha k hlavnímu jídlu, ale samy mohou být hlavním jídlem. Aby dostaly ty správné výživové hodnoty, nahraďte polovinu porce zeleninou, která se dá také rozmačkat. Třeba květák nebo řepa. Nejen že snížíte obsah kalorií, ale také přidáte další živiny.

Vzniklou kaši pak ochuťte nikoli máslem a mlékem, ale malým množstvím tahini (speciální dip ze sezamových semínek, vody, česneku, citrónové šťávy a římského kmínu) nebo nízkotučného bílého jogurtu.

Káva versus latté

Místo latté si objednejte takzvanou americkou kávu. Je to klasické presso, ale místo mléka se do něj přidá voda. Malý šálek takovéto kávy má jen deset kalorií, zatímco latté o tomtéž objemu jich má sto osmdesát! Zapomeňte také na cukr do kávy. Dva malé pytlíčky, které se ke kávě dávají, obsahují třicet kalorií.

Zdroj: odborné časopisy o hubnutí The Nutritionista; Fitnessista; Dietriffic

Autoři:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Martina Formanová
Do mobilu jsem Milošovi nikdy nechodila, říká Martina Formanová

Více než dvacet let žije v Americe, přesto svoji poslední knihu Povídky na tělo situovala spisovatelka Martina Formanová do Česka. „Pořád víc rozumím vztahům...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Iva Frühlingová (11. října 2017)
Iva Frühlingová: Každá máma si občas potřebuje odpočinout od dětí

Bývalá modelka a zpěvačka Iva Frühlingová (35) se ukázala po delší době ve společnosti. Rozpovídala se o mateřství na plný úvazek, nové knize a nápadech na...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Proč starší lidé hůř hubnou? Mizí jim svaly a ztrácí chuť, říká psychiatr

Je mnoho faktorů, které komplikují shazování přebytečných kil v dospělosti a ještě více ve stáří. Psychiatr Stefano Erzegovesi z Centra pro poruchy příjmu...  celý článek

ilsutrační snímek
Chcete zhubnout? Jezte makrelu, avokádo a kuře, vzkazují vědci

Chcete zhubnout, ale stále vás trápí pocit hladu? Právě vám by mohla pomoci nejnovější studie z univerzity ve Warwicku. Vědci přišli na to, že po některých...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut
Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut

Nestíháte rande, pracovní schůzku nebo hodit děti do školy? Máme pro vás tipy na účesy, které budete mít hotové do 5 min... celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.