Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete zhubnout? Dejte si pauzu!

  10:05aktualizováno  10:05
Krátká pauza během cvičení je prý mnohem účinnější na spalování tuků než trénink v jednom tahu. Američtí odborníci to zjistili během dlouhodobého sledování sportovců.
Nejvýhodnější pro spalování kalorií jsou dva půlhodinové bloky cvičení s dvacetiminutovou přestávkou.

Nejvýhodnější pro spalování kalorií jsou dva půlhodinové bloky cvičení s dvacetiminutovou přestávkou. | foto: Profimedia.cz

Podle doktora Kazušigeho Gota by měli na výsledek jeho studie brát zřetel především trenéři a poradci ve fitness centrech.

„Mnoho lidí věří, že dlouhé soustavné cvičení bude optimální pro snížení tělesného tuku, ale naše studie ukazuje, že opakování kratších cvičení může zvýšit mobilitu a využití tuků během této fyzické námahy,“ uvedl Goto.

Američtí experti využili při výzkumu sedm pětadvacetiletých sportovců. Jim pak určili tři různé výcvikové plány. První sestával z 60 minut cvičení a 60 minut regenerace. Druhý z 30 minut cvičení, 20 minut odpočinku, 30 minut cvičení a 60 minut regenerace. Třetí zahrnoval pouze 60 minut cvičení.

Výsledky krevních testů, které byly prováděny během cvičení i po něm, prokázaly, že k nejvyšší míře lipolýzy (rozkladu tuků) docházelo právě při druhém cvičebním plánu. V posledních patnácti minutách cvičení došlo také ke zřetelnému nárůstu volných mastných kyselin a glycerolu v krvi (produktů odbourávání tuků). Ve srovnání s tím během prvního cvičebního plánu došlo k nárůstu koncentrace těchto látek jen pozvolna.

Během druhé fáze cvičení u druhého plánu došlo také k silnější epinefrinové odpovědi a k rapidnímu poklesu koncentrace inzulinu v krvi. Tento stav přitom umocňuje lipolýzu. V regenerační fázi druhého plánu docházelo rovněž k výraznější oxidaci tuků než ve stejné fázi prvního cvičebního plánu.

Dosud se obézním lidem doporučovalo cvičit alespoň 45 až 60 minut v kuse pro snížení nadváhy. To však není podle doktora Gota šťastné. Nejvýhodnější jsou dle jeho zjištění dva bloky cvičení o délce 30 minut s dvacetiminutovou přestávkou.

Autoři:




Nejčtenější

Jana Bělobrádková se stará o tři děti.
Bartošová, Bělobrádková a Babišová: Své manžely v politice podporujeme

Bez podpory své partnerky žádný politik dlouhodobě neuspěje. Kdo stojí po boku nejvýraznějších osobností letošních voleb? Oslovili jsme manželky lídrů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

Vyzrálejší, chuťově výraznější až pikantnější sýry si nejlépe rozumí se...
Sýry pravé i falešné, kolik obsahují vápníku a s jakým vínem je párovat

Málokterá potravina je tak samozřejmou součástí českých ledniček a prostřených stolů. Sýry milujeme k snídani, obědu, svačině, večeři nebo třeba večer jen tak...  celý článek

Iva Frühlingová (11. října 2017)
Iva Frühlingová: Každá máma si občas potřebuje odpočinout od dětí

Bývalá modelka a zpěvačka Iva Frühlingová (35) se ukázala po delší době ve společnosti. Rozpovídala se o mateřství na plný úvazek, nové knize a nápadech na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Zuby jako perličky: 5 tipů na bělení zubů doma
Zuby jako perličky: 5 tipů na bělení zubů doma

Ne že by každý z nás potřeboval úsměv amerického herce, ale svítivé žluťáky taky nejsou úplně v kurzu. Vyberte si proto ... celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.