Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zelenina vás zachrání

  19:54aktualizováno  19:54
Nehubněte podle přesně rozepsaných diet. I když je to na první pohled jednodušší, nevede to k trvalým váhovým úbytkům. Naučte se sestavit si jídelníček z dostupných potravin, abyste se co nejvíc přiblížili svým jídelním návykům, pochutnali si, ale zároveň snížili energetický příjem.

Jídelníček by měl být rozmanitý, aby dodal tělu vše, co pro správný chod potřebuje. Sestavíte ho tak, abyste u něj mohli setrvat delší dobu, a budete hubnout přibližně půl kilogramu týdně.

Při této rychlosti by váhové úbytky měly být trvalé. Když to zjednodušíme, budete jíst střídmě z pestrého stolu, a to tak, že se budete moci i nadále radovat z jídla.

Pokud budete přece jen muset trošku změnit skladbu vašeho dosavadního jídelníčku a omezit množství zkonzumovaných potravin, nebudete brát tuto změnu tragicky, ale naopak jako příležitost si dokázat, že nejste ovládáni něčím nebo někým zvnějšku, že nejste otrokem jídla, ale že dovedete kontrolovat a řídit sami sebe. Optimistický životní pohled, pocit, že to zvládnete, vám dává šanci na úspěch.

Podle potravinové pyramidy byste měli jíst nejvíce zeleniny, která obsahuje malé množství energie a je výborným zdrojem vlákniny, vitaminů, minerálů a dalších ochranných látek.

Zeleninu můžete konzumovat bez omezení jako součást téměř každého jídla nebo jako samostatné jídlo v podobě hezky upraveného zeleninového talíře či jako samostatnou svačinu.

Minulý díl - Každý má jinou spotřebu

Zeleninu můžete jíst čerstvou, mrazenou, konzervovanou či sušenou. Pozor, abyste z nízkokalorického zdravého jídla neučinili smetanovými či majonézovými zálivkami či smažením na tuku kalorickou bombu.

V následujících dílech vám občas předvedeme recept na klasické jídlo plné energie a k tomu nízkoenergetický ekvivalent, který by měl uspokojit stejně vaše buňky chuťové, ale ne na úkor tukových.

RECEPT NA TENTO DEN

Pečený paprikový lusk, vařené brambory, salát z pekingského zelí
Toto jídlo má pouze 1710 kilojoulů, což je 410 kilokalorií, s přílohou pak 2210 kilojoulů.

Co potřebujete: 1 paprikový lusk, 50 g mletého masa, 20 g cibule, 1/5 vejce, 50 g bílého hlávkového zelí, 3 g oleje na vytření pekáčku, sůl, pepř.

Příprava: Do jemně umletého masa přidáme rozmíchaná vejce, osolíme, opepříme, doplníme jemně krájeným hlávkovým zelím a cibulkou, pečlivě promícháme. Paprikové lusky očištěné od semínek opláchneme a plníme připravenou masovou směsí. Takto připravené lusky dáme na pekáček vytřený olejem, mírně podlijeme a upečeme ve středně vyhřáté troubě.

Přílohy: 150 gramů vařených brambor, salát - 100 gramů pekingského zelí, 10 gramů cibule, ocet, pepř, sůl, nekalorické sladidlo.

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Aktovka musí sedět přesně, těm na kolečkách se vyhněte, řekla odbornice

Nemoci pohybového aparátu v posledních letech trápí stále více školáků. Důvodem je i špatný výběr školní brašny. "Správná taška by měla na dětských zádech...  celý článek

ilustrační snímek
Když domek vyhořel, děti musely do ústavu. Pomozme jim k návratu domů

Děti, které vyrůstaly v rodinném prostředí, mají mnohem větší šanci na úspěch v životě a na vlastní spokojenou rodinu než ty, které vyrostly v ústavu. Pomozte...  celý článek

Herečka Emma Stone na zahajovacím ceremoniálu MFF v Benátkách
Emma Stone: Jsem známá a můj hlas má sílu, nesmím se bát vyjádřit názor

Herečka Emma Stone (28) cítí potřebu nahlas říkat, co si myslí, protože může díky své popularitě ovlivnit víc lidí než běžný člověk. Zatímco ještě nedávno měla...  celý článek

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní...
Modelky představily nejnovější kolekci návrhářky Vivienne Westwoodové

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní přehlídka Vivienne Westwoodové. Dámské a pánské modely z kolekce na podzim a...  celý článek

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

(Ilustrační foto)
Sedm potravin, které mohou hrát roli v prevenci rakoviny

Je to tenký led, na který se vědci pouštějí neradi. Žádné jídlo samozřejmě nedokáže zcela předejít rakovině a už vůbec ne všem typům a žádné také samo o sobě...  celý článek

Ilustrační fotografie
Sedm příznaků zánětu močových cest, které byste neměli podceňovat

Infekce močových cest je velmi časté onemocnění a podle statistik potká každou ženu nejméně jednou za život. Symptomy se mohou pohybovat od velmi jemných a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 nejkontroverznějších parfémů: Opium i vůně pohřebního domu
5 nejkontroverznějších parfémů: Opium i vůně pohřebního domu

Jedni je milují, druzí se jim vyhýbají obloukem. Jsou parfémy, které vyvolaly tak ostrou reakci, že si jiné přízvisko ne... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.