Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Žádná dieta, jen zdravý život

  0:35aktualizováno  0:35
Na téma jak zhubnou mohu psát hotové statě, ale s tím, že když pominu menší výkyvy v úspěšnosti, opravdu se mi všechny rady které napíšu, podařilo uvést do praxe. Tedy malé info o mě - nyní je mi 26 let, měřím 166 cm a vážím 56 kg. Rozhodnutí, že bych se sebou konečně měla začít něco dělat, padlo v létě v roce 2001.

To mi bylo 24 let, vrátila jsem se z dovolené ze Španělska hrozně "rozežraná" - kdo byl, asi pochopí, švédským stolům se dá odolat jen velmi stěží. Ale vzhledem k tomu, že bylo léto, nosily se plavky a já s hrůzou zjistila, že na svých 166 cm mám skoro 68
kg, byl opravdu nejvyšší čas s tím začít něco dělat. Ale jak?

Nejdůležitější bylo získat informace, podporu. Tak přišel ke slovu Internet - nejrychlejší a nejlevnější zdroj informací. Samozřejmě, že jsem se dočetla samé známé pravdy - omezit přísun jídla, začít se víc hýbat, ale podařilo se mi zapojit se do různých debat na netu a zjistit, jak to dělají ostatní. A tak jsem skutečně začala.

První věc byla úprava jídelníčku - vyloučit veškeré oplatky, brambůrky, čokoládu, nugety, bílé pečivo. Zařadit více syrové zeleniny, ovoce. Porce i zdravých jídel, které jsem doposud jedla, zredukovat na polovinu. 

V praxi to třeba znamenalo jeden celozrnný rohlík na snídani místo dvou. Jeden plátek sýra na něj místo čtyřech. Máslo a margaríny nepoužívám vůbec. Salámy a uzeniny mi nic neříkají, jen velmi zřídka je zařadím do jídelníčku..  Na oběd si většinou připravím něco zdravého - vařenou brokolici nebo květák se sýrem, celozrnnou rýži s hrachem a kukuřicí, těstoviny s fazolemi, nebo vařené brambory posypané sýrem.

Všechno zajídám vydatnými porcemi syrového zeleniny - zelím, rajčaty, okurkami, popřípadě mrkví... Maso téměř nejím,výjimku tvoří kuřecí a rybí, ale párkrát do roka si pochutnám i na takových dobrůtkách jako je opékané selátko.

Na večeři - do 17:00 hod jím jogurt s müsli, nebo mrkev s rozinkami, v průběhu dne se "šidím" přiměřenými porcemi jablek, hrušek, hroznového vína  - to pokrývá moji
chuť na sladké. Vypiji nejmíň 3 litry tekutin denně - v tomto sychravém počasí především neslazený ovocný čaj.

Druhá věc - neméně důležitá byl pohyb. Jelikož jsem změnu životního stylu započala v létě, nejlepším prostředkem bylo kolo. Denně jsem najezdila kolem 20 km. Přemýšlela jsem, jak to budu dělat v zimě a následně jsem investovala do šlapacího stroje. V září se u nás začíná na školách cvičit aerobic - mám ráda moderní hudbu a tanec, tak je to pro mě perfektní odreagování s příznivým efektem na postavu.

Pak jsem začala pravidelně chodit plavat. Prostě každý den něco - 2x týdně aerobic, 2x týdně plavání a ve zbytku šlapu na stroji. 

V současné době je to již dva a čtvrt roku co jsem nastoupila tuto nikdy nekončící cestu. Za dobu pouhého roku se mi podařilo zhubnout 13 kg, ovšem pak zase nějakých 6 kg nabrat zpátky, ale pak je zase "sundat". Proto teď už mohu velmi fundovaně říci, že ta cesta opravdu nikdy nekončí.

Člověk si nikdy nesmí říci, že má všechno zvládnuto a může se přestat hlídat. Ale i přesto, nemusí být život jen o dietách, jen o stresech, že si nemůže nic dopřát. Může se všechno, jen to musí být v rozumných mezích. Nejdůležitější je překonat nechuť změnit svůj životní styl.

Mně se to snad podařilo. A i když občas vybočím ze zaběhlého stereotypu, tak se pak zase vrátím. Důležité je aby to nebylo naopak - nárazovitě se "chovat" zdravě a žít nezdravě. Zjistila jsem, že k tomu abych plnohodnotně žila, nepotřebuji každý večer k televizi sníst sáček brambůrek nebo arašídů. Ani si na oběd dát dvě porce hranolek. A necítím se být o nic ochuzena.

Naopak to, že jsem tohle všechno dokázala, zvyšuje moje sebevědomí a hlavně si za to vážím sama sebe. Nehledě na "vedlejší efekty" mého snažení - zdravou stravou a pitným režimem se mi báječně spravila pleť, takže se už nemusím schovávat za nánosy make-upu a postava se mi cvičením zformovala natolik, že se nemusím stydět vyjít v plavkách, můžu si dovolit nosit pěkné, moderní oblečení, což je důležité i pro mé zaměstnání.

Je to báječný pocit vyhrát sama nad sebou. Moc bych to přála každému. Je teď ze mě optimistická, mladá žena, plná úsměvů a sebevědomí. Navíc jsem se na "stará" kolena dala na studia a věřím tomu, že lidé, kteří jsou se sebou spíše spokojeni, dokáží v životě víc, než Ti, kteří nad sebou lámou hůl.





Nejčtenější

Chrissy Teigenová (Beverly Hills, 26. února 2017)
Chrissy Teigenová: Kvůli dalšímu umělému oplodnění končím s alkoholem

Modelka Chrissy Teigenová (31) prozradila, že se dostala do stádia, kdy byla závislá na pravidelné konzumaci vína. Denně si dopřávala několik skleniček a...  celý článek

Tajemství dlouhých vlasů: burákové máslo
Američanka má dlouhé vlasy až ke kotníkům. Díky arašídovému máslu

Na obdivné pohledy na ulicích je už zvyklá. Má totiž dlouhé vlasy téměř až na zem. Lidé ji přirovnávají k pohádkové postavě z Disneyho filmů. Američanka tvrdí,...  celý článek

ilustrační snímek
I po císařském řezu můžete porodit přirozeně

Většina žen po prodělání císařského řezu předpokládá, že i další děti budou muset přijít na svět s pomocí skalpelu. Lékaři však dnes dokážou velmi dobře...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Jedni rodiče byli chudí, druzí zločinci. Ujali jsme se jejich dětí

Každé dítě si zaslouží lásku a potřebuje vyrůstat v bezpečném rodinném prostředí. A pokud biologická rodina selže, je skvělé, že jsou tu lidé s velkým srdcem,...  celý článek

Herečka Emma Stone na zahajovacím ceremoniálu MFF v Benátkách
Emma Stone: Jsem známá a můj hlas má sílu, nesmím se bát vyjádřit názor

Herečka Emma Stone (28) cítí potřebu nahlas říkat, co si myslí, protože může díky své popularitě ovlivnit víc lidí než běžný člověk. Zatímco ještě nedávno měla...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Jídlem k produktivitě. Pomůže banán, losos i brokolice

Rychle povzbudit myšlení, lépe se soustředit na učení nebo zvýšit produktivitu v práci – všechno jde i bez léků a syntetických doplňků stravy. Zkuste do...  celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Zase přepudrovat? S těmito make-upy se mastná pleť neleskne
Zase přepudrovat? S těmito make-upy se mastná pleť neleskne

Těším se na léto. Na rozdíl od mojí pleti. Co s tím, abych se nestyděla za prázdninové fotky, kde se lesknu jako prasátk... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.