Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


V pase minus čtyři, v bocích minus šest centimetrů. Katka to dokázala

  11:22aktualizováno  11:22
Stačily necelé tři měsíce a Katka se smrskla o několik centimetrů. Díky našemu projektu Fit do plavek, jehož smyslem bylo ukázat, že se i za relativně krátkou dobu dá vytvarovat a zlepšit postava tak, že se žena může na pláži nebo na plovárně cítit mnohem lépe. A nejen tam.

Čtenářka Katka před (mikádo) a po (culík) projektu Fit do plavek OnaDnes.cz. | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

Nebýt samotné Katky a jejího úsilí, nikdy by to samozřejmě nedokázala. Jen samotný návod od profesionálního trenéra Václava Rázla z pražského fitness studia Holmes Place Energy Smíchov by nestačil.

Devětadvacetiletou Katku jsme do naší akce Fit do plavek vybrali spolu se čtyřiačtyřicetiletou Janou. Katka při výšce 165 centimetrů vážila 76,5 kilogramu. Jejím největším problémem bylo, že tělesný tuk tvořil 43 procent její váhy a svalová hmota jen 24 procent.

A právě tento ukazatel se za necelé tři měsíce cvičení a změny životosprávy podařilo nejvíce vylepšit. "Rozhodně se cítím mnohem lépe než před začátkem," svěřila se Katka, které se podařilo zhubnout 5,5 kilogramu.

Úbytek váhy byl vidět denně

Ačkoli kurz byl tříměsíční, Katka ho musela o 14 dní zkrátit, protože odjela služebně do Belgie.

"Podařilo se nám nastartovat metabolismus a Katka začala jít poslední dny s váhou razantně dolů. S výsledkem jsem velice spokojen," říká trenér Rázl.

Čtenářka Katka se váží a měří tělesný tuk po projektu Fit do plavek OnaDnes.cz

Jak Katka zhubla

Váha:
dříve 76,5, nyní 71 kg

Boky:
dříve 110, nyní 104 cm

Stehno (25 cm nad kolenem):
dříve 57, nyní 50 cm

Břicho: 
dříve 95, nyní 91 cm

Pas:
dříve 86, nyní 80 cm

Tuk:
dříve 43, nyní 37,3 %

Svalová tkáň:
dříve 24, nyní 27,9 %

Pochvaluje si, že Katka začala zvládat cvičení ve vysokém tempu, bez pauz celou hodinu. Sama Katka si pochvalovala, že je na ní poznat, jak zhubla, což jí potvrzovali i její známí. Znovu začala nosit oblečení, do kterého se před tím už nevešla.

"Okolí si toho všimlo a doufám, že nejen proto, že to většina lidí ví, ale protože je to vidět," říká spokojeně Katka.

Cvičení postupně přitvrzovalo

Katka začínala tak, že s ní trenér naplánoval měsíční přípravu, která byla zaměřená na nastartování jejího organismu, na nadcházející zátěž, na správné zásady a techniku cvičení.

"Se zlepšující se kondicí jsme postupně zvyšovali zátěž a objem tréninku, zároveň jsme omezovali pauzy," vysvětluje Rázl. Dodal, že Katka nedostala striktně napsaný plán, ale doporučení s velkou zásobou cviků.

"Nejdůležitější je, že nyní zná základní principy, jak trénovat, na co se více zaměřit, čeho se vyvarovat, a tak si své plány bude schopna sestavovat sama," říká Václav Rázl.

Uběhne i 4 kilometry

Katka vysvětluje, jak jí pomohlo, že jí radil a vedl profesionální trenér. "Naučila jsem se, jak cviky správně provádět, pochopila jsem, proč je potřeba některé svaly protáhnout a některé posílit. Každopádně mě to nakoplo se sportu věnovat víc i mimo dohodnuté hodiny v posilovně," konstatuje Katka.

Pochvaluje si, jak se jí za ty necelé tři měsíce zlepšila kondice. Na počátku měla co dělat, aby udýchala trénink, nebo uběhla půl kilometru. "Teď jsem schopná zvládnout celý trénink, nebo uběhnout i čtyři kilometry."

Čtenářka Katka po projektu Fit do plavek OnaDnes.cz.
Čtenářka Katka po projektu Fit do plavek OnaDnes.cz.

Se stravou pomáhá telefon

Katka změnila i jídelníček, bez toho by to nešlo. Snaží se například nezapomínat na svačiny, aby dodržovala zásadu pravidelného jídla v menších porcích.

"Mám v telefonu prográmek, do kterého si zaznamenávám, co jsem jedla. A ten to přepočítá na kalorie a všechno ukáže na grafech," říká Katka a dodává, že má ještě co zlepšovat.

"Nechybí mi sladké, skoro ho nejím. A když si představím, kolik práce v posilovně představují chipsy, tak na ně ani nemám chuť..."

Katčin osobní trenér Václav Rázl věří, že Katce aspoň částečně pomohla jejich spolupráce ke změně životního stylu. "Nyní bude pár týdnů redukovat váhu i při mírné tělesné zátěži, a tak by mě moc zajímalo, jak na tom bude s váhou za čtrnáct dní," dodává Rázl.

S cvičením rozhodně nekončí

Katka hodlá i v Belgii ve cvičení pokračovat. "V práci máme možnost chodit do fitness centra a rozhodně toho hodlám využít," říká Katka.

Od svého trenéra dostala i několik rad, jak cvičit doma se základním vybavením. "Takže rozhodně nekončím, navíc do mé vysněné velikosti 38 mi stále ještě jedno číslo chybí," usmívá se.

Trenér Rázl věří, že Katka svého cíle dosáhne. "Jejím plusem byla svědomitost a dodržování toho, na čem jsme se dohodli. A hlavně opravdu chtěla a byla ochotná pro vysněný výsledek něco udělat."





Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

Crop topy jsou hitem léta.
Tři tipy jak nosit crop top. Trendy letního kousku se nemusíte bát

Odhalená kůže k létu prostě patří. A to i v případě, že postrádáte míry modelky. Zkrácená délka topu tak může být příjemným zpestřením vašeho outfitu. Zkusit...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Nicole Kidmanová (Beverly Hills, 6. února 2017)
Nechci tajit svůj věk, jsem na něj pyšná, říká padesátnice Kidmanová

Herečka Nicole Kidmanová letos oslavila padesátku. Za svůj věk se nestydí a na rozdíl od jiných hereček na rovinu říká, kolik je jí doopravdy let. Je prý...  celý článek

Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
Ondřej Šteffl: Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit

Umět se učit, kritické myšlení, kreativita, flexibilita, ale i empatie a laskavost – to jsou klíčové dovednosti ideálního pracovníka příštích let. Alespoň to...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Tělocvik děti nezachrání. Většina se už obezity nezbaví, varuje Havlíček

Nenechte se zmást. Pár hodin školního tělocviku a jednou týdně pohybový kroužek pro zdravý vývoj dětí rozhodně nestačí. Experti doporučují tři typy aktivit,...  celý článek

(Ilustrační foto)
Nejzdravější jídelníčky světa. Po boku Japonska najdete Dánsko i Francii

Řecko, Itálie nebo Japonsko jsou svými jídelníčky známé, národy severní Evropy a západní Afriky už méně. Všechny si ale zaslouží přední příčky na seznamu zemí,...  celý článek

VIPARÍTA ŠAVÁSANA Lehneme si na zem čelem ke zdi a zdvihneme nohy kolmo k zemi...
Jóga a meditace chrání naše geny. I proti rakovině, dokázali vědci

Jóga je čím dál oblíbenějším a rozšířenějším způsobem kompenzace stresu v našem uspěchaném životě. Nyní vědci přišli se zjištěním, že cvičení jógy a meditace...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

První pomoc při vypadávání vlasů: Tabletky i přípravky pro bohatou hřívu
První pomoc při vypadávání vlasů: Tabletky i přípravky pro bohatou hřívu

Zničehonic začínáte ztrácet svou jinak bohatou hřívu? Nepropadejte panice a podívejte se, jak vypadávání vlasů udělit stopku hned v začátcích.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.