Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Nejlepší činkou je váš partner. Vyzkoušejte párové cvičení

aktualizováno 
Už vás nudí stále stejné cvičení v posilovně a chtěli byste změnu? Můžete vyzkoušet párové cvičení, které si užijete spolu se svým milovaným protějškem. Připravili jsme pro vás spolu s trenérem Jiřím Nečáskem a jeho partnerkou video se sestavou cviků, které zvládnete i v pohodlí domova.

Při párovém cvičení posilujete svaly přirozeným odporem hmotnosti vlastního těla a těla partnera. Díky tomu zábavnou formou zpevníte jednotlivé svalové skupiny. Pokud nemáte partnera, nevadí. Zkuste zapojit kamarádku nebo kamaráda.

„Ideální je, když má jeden z dvojice zkušenosti z posilovny nebo z různých veřejných tréninků. Zkušený pár navštěvující pravidelně fitness bude párové cvičení brát jako doplněk, případně jako zpestření nebo aktivní zábavu. Pro páry, které toho nikdy moc nenacvičily, mohou být první pokusy velmi náročné až odrazující. Bude chvíli trvat než si najdou vyhovující cviky a rytmus. Ale pokud najdou společnou motivaci, stojí to za to,“ říká trenér Jiří Nečásek z Hardcore Tréninky.

Tempo zvolte podle slabšího

 Při párovém cvičení je nutné dodržovat podobné postupy jako při jakékoli jiné fyzické aktivitě. „To znamená nejdříve si promyslet a naplánovat, co chceme cvičit a na co se chceme zaměřit. Pak by mělo následovat lehké rozehřátí těla a svalů. A to například výklusem na místě, skákáním, lehčím a spíše dynamickým protažením,“ vysvětluje trenér.

A dodává, že se při tomto typu cvičení musíte soustředit nejen na sebe, ale i na partnera. Navzájem si hlídat techniku. Uvědomit si, že to není souboj ani žádná soutěž, a proto je potřeba se přizpůsobovat slabšímu z dvojice a podle toho pak volit cviky, zátěže, počty opakování i délku cvičení.

Jednou týdně cvičit nestačí

Pokud chcete dosáhnout nějakých výsledků, půlhodina tréninku jednou týdně vám rozhodně stačit nebude.

„Netrénovaným párům bych doporučil začít alespoň dvakrát až třikrát týdně odcvičit minimálně 30 až 60 minut. Nejnutnější je nepřecenit síly a cvičební zkušenosti. Rozhodně se vyplatí začít jednoduchými cviky a kombinacemi, aby trénink nebyl na úkor techniky nebo dokonce nebezpečný,“ radí trenér Jiří Nečásek.

Autor:




Nejčtenější

Riwaa Nerona se kromě výroby korzetů věnuje i šití spodního prádla a večerních...
Všechno, co jste chtěli vědět o korzetech, ale báli jste se zeptat

Bez korzetu si ženy v minulosti nedokázaly svůj život vůbec představit. Tento dříve nepostradatelný kousek spodního prádla své kouzlo neztrácí ani dnes. Dokáže...  celý článek

Kris Jennerová a její dcera Kim Kardashianová
Kardashianové možná porodí třetí dítě vlastní jednašedesátiletá matka

Profesionální celebrita Kim Kardashianová (36) stále řeší problém s třetím dítětem. Ráda by s manželem měla ještě dalšího potomka, ale její zdravotní stav jí...  celý článek

Baňkování a čínská medicína
Baňkování uvolní svaly a pomůže při nachlazení. Pár dní však máte modřiny

Možná to vypadá neuvěřitelně, ale staletími prověřená metoda baňkování vám může pomoci od bolesti zad, nachlazení, ale třeba i proti celulitidě. Počítejte však...  celý článek

Máte občas pocit, že se vizážisté zbláznili? Pokud ano, nejste v tom sami....
Hvězdičky na obličeji, mokré vlasy a další podivné kosmetické trendy

V záplavě všemožných kosmetických vychytávek je nadlidské se orientovat. Některé mohou být inspirativní, nad jinými člověk kroutí hlavou. Vybrali jsme pro vás...  celý článek

Gabourey Sidibe (New York, 15. února 2015)
Sidibe: Když jsem měla anorexii, už jsem měla naplánované, jak se zabít

Cesta boubelaté herečky Gabourey Sidibe (34) ke štěstí byla velmi trnitá. V mládí měla problémy s poruchou příjmu potravy a v pozdějším věku pak pracovala na...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Jak omezit cukr a mouku v jídelníčku. Vyzkoušejte zdravější varianty

Cukr a bílá mouka zdraví nijak zásadně neškodí, pokud si je nedopřáváte v nadbytečné míře a denně. V takovém případě mohou způsobit nejenom zdravotní problémy,...  celý článek

Zuzana shodila za 4 měsíce 7 kilo tuku.
Bojovala s rakovinou a přibrala 35 kilo, teď se Zuzaně podařilo zhubnout

Když mladá maminka Zuzana onemocněla rakovinou, přibrala 35 kilogramů. Hlavním důvodem bylo zajídání stresu, který při vážné chorobě prožívala. Teď je ze své...  celý článek

Posilování paží
Štíhlá do plavek: tři účinné cviky, které vás zbaví plandavých paží

Každé nabrané kilo se projevuje v některých partiích a ani naše paže nejsou výjimkou. Problém je, že právě s přicházejícím oteplením se tato část těla...  celý článek

Ing. Jaroslav Míček - Jaroslav Míček
Zahradničtí dělníci

Ing. Jaroslav Míček - Jaroslav Míček
Zlínský kraj
nabízený plat: 19 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.