Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Čtyři tipy, jak na jaře nastartovat unavený organismus

  4:08aktualizováno  18:13
Po zimě se vždy cítíme unavení, ale ve čtvrtek přesně v 17:56:36 začalo už jaro, ideální čas na to, abychom začali s "úklidem" těla i mysli. První rada zní: vyrazte do přírody. A co dalšího vám podle odborníků pomůže k nastartování organismu?

Dopřejte si po zimě masáž, pomůžete nastartovat unavený organismus (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Tak, jak si děláme pořádek v šatníku, vyklízíme byt, uklízíme zahrady, začneme si dělat pořádek i v hlavě. Jaro je čas změn, čas lásky, zamilovanosti a nových odhodlání. 

"Lidský organismus je po zimě oslaben, strádá nedostatkem slunce, vitaminů a nedostatkem pohybu. Cítíme se unaveni a bez energie. S prvními jarními paprsky ale získáváme novou sílu a není nám zatěžko podstoupit jindy odkládaná rozhodnutí," říká Iva Belasová, poradkyně v oblasti psychologie a obezitologie.

1.Vyrazte do přírody

Teplejší dny přímo vybízejí k tomu, abychom svůj "restart" začali tím, že vyrazíme do přírody. Pohybová aktivita spolu se slunečními paprsky určitě zlepší vaši náladu. Navíc to má i tu výhodu, že pokud jste přes zimu nabrali nějaká ta kila navíc, můžete se jich brzy zbavit.

"Nemusíte v první fázi hned uběhnout maraton, ale ujít denně 5 kilometrů je pro začátek velkým úspěchem. Dobrou volbou je i cyklistika, kterou můžete provozovat s celou rodinou," doporučuje Iva Belasová z OB kliniky.

2.Změňte svůj jídelníček

Dalším důležitým krokem, jak pomoci svému tělu, aby načerpalo energii, je změna jídelníčku. 

Doplňte energii

Detoxikujte organismus pomocí zázračných acai berry nebo extraktu ze zelené kávy, tyto oblíbené doplňky stravy pořídíte na Raketa.cz se slevou.

"Zamyslete se nad pravidelností svého stravování, omezte příjem nadbytečných tuků a přidejte více bílkovin a zeleniny. Změny by měly být nenásilné. Někdy postačí odlehčit večeři zeleninovým salátem a můžete přidat plátek libového masa," radí dietoložka. 

A dodává, že k nastartování organismu je vhodné do salátů přidat čerstvé obilné klíčky nebo lístky mladé pampelišky. Vhodné jsou i zeleninové šťávy, které dodají tělu potřebné vitaminy.

Nezapomínejte také na pitný režim. Ti, co ho zanedbávají, totiž častěji pociťují únavu. Vhodná je voda, ale také bylinkové čaje. Můžete si udělat třeba čaj z čerstvé máty nebo meduňky. 

3.Dopřejte si relaxaci

Udělejte si alespoň jeden den pro sebe, kdy si dokonale odpočinete. Zajděte si na kosmetiku, do sauny, ke kadeřníkovi či na masáž. Dokonale si odpočinete a navíc to prospěje i vašemu tělu. 

"Jarní období představuje ideální čas pro návštěvu sauny nebo detoxikace pomocí manuální lymfodrenáže. Vaše tělo je po zimě vyčerpané, náchylné k různým onemocněním a především se potřebuje probudit. Relaxace v sauně pomůže organismu zbavit se odpadních látek a překonat jarní únavu. Díky manuální lymfodrenáži se pročistí lymfatický systém zatížený škodlivinami a vy se budete cítit lehčí a plné energie," říká vedoucí masérka Miluše Mokrejšová z Wellness Infinit. 

V zimě trpí i vaše pokožka, proto ani na ni nezapomeňte. "Série speciálních zábalů a masáží jí velmi prospěje, stejně tak i abraze obličeje, krku, dekoltu a hřbetu rukou," upozorňuje Petra Řehořková z Petra Clinic. 

4.Kupte si něco nového

Když už jste svému tělu dopřáli celkovou očistu, je čas na poslední krok. Udělejte si radost a kupte si nějakou drobnost, která vás potěší.

Můžete si osázet zahrádku či balkon jarními květinami, koupit si něco nového na sebe, nebo si třeba nechat vymalovat byt. 

"Vždy ale myslete na to, že vše, co jste za zimu zanedbávali, nemusíte stihnout během jediného víkendu. Protože tímto způsobem o těžce načerpanou energii rychle přijdete a dostaví se místo dobití baterií spíše jarní únava," dodává terapeutka Iva Belasová.

Autor:




Nejčtenější

Lenka s Rosťou na závěrečném setkání obou párů
Lenka není flákač, ale je to moje žena a milenka, zaznělo ve Výměně

Nebýt vtipného Rosti, byla by středeční premiérová Výměna manželek celkem nuda. Nikdo se nepopral ani nehádal, jak jsou diváci zvyklí, a slzy tekly jen...  celý článek

Kris Jennerová a její dcera Kim Kardashianová
Kardashianové možná porodí třetí dítě vlastní jednašedesátiletá matka

Profesionální celebrita Kim Kardashianová (36) stále řeší problém s třetím dítětem. Ráda by s manželem měla ještě dalšího potomka, ale její zdravotní stav jí...  celý článek

Gabourey Sidibe (New York, 15. února 2015)
Sidibe: Když jsem měla anorexii, už jsem měla naplánované, jak se zabít

Cesta boubelaté herečky Gabourey Sidibe (34) ke štěstí byla velmi trnitá. V mládí měla problémy s poruchou příjmu potravy a v pozdějším věku pak pracovala na...  celý článek

ilustrační snímek
Virtuální sex změní i ten reálný, předpovídají odborníci

Virtuální realita nabízí zcela nový rozměr pornografie. Zákazníci se z role pozorovatele dostávají do role aktivního účastníka sexuálních hrátek podle svých...  celý článek

ilustrační snímek
Pět pochval denně zlepší chování malých dětí, tvrdí britští psychologové

Mnoho rodičů si láme hlavu tím, jak zlepšit chování svých dětí. Podle britských psychologů by mohlo pomoci pravidelné chválení. Důležité je ovšem vhodně volit...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Jak omezit cukr a mouku v jídelníčku. Vyzkoušejte zdravější varianty

Cukr a bílá mouka zdraví nijak zásadně neškodí, pokud si je nedopřáváte v nadbytečné míře a denně. V takovém případě mohou způsobit nejenom zdravotní problémy,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Proč diety nefungují? Problém je ve vaší hlavě

Už přemýšlíte o tom, kterou z diet vyberete, abyste svou figuru upravili do oděvů teplých měsíců? Hned toho nechte, všechny publikace s návody, které zaručeně...  celý článek

Ilustrační fotografie
Co se stane s vaším tělem, když budete jíst moc cukru

Nejspíš už jste slyšeli, že nadbytečný příjem cukru zvyšuje riziko vzniku zubního kazu a přispívá k nadváze a obezitě. Přebytek cukru ve stravě však může vést...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.