Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Klíč k hubnutí: nevrhejte se do diety po hlavě, napřed ji natrénujte

  14:00aktualizováno  14:00
S převratnou metodou, jak úspěšně zhubnout a udržet si vytouženou hmotnost i po delší době, přišli kalifornští vědci. Obrátili totiž na hlavu doporučení, že do hubnutí je třeba pustit se pokud možno okamžitě. Naopak tvrdí, že před zahájením samotné diety je zapotřebí ji několik týdnů zlehka nacvičovat.
Než začnete s dietou, pomalu trénujte a čerpejte informace, radí vědci (ilustrační snímek).

Než začnete s dietou, pomalu trénujte a čerpejte informace, radí vědci (ilustrační snímek). | foto: Stockfood.cz

Největším nepřítelem těch, kdo potřebují zhubnout, je čas. I když totiž zvládnou na nějakou dobu radikálně změnit svůj jídelníček a veškeré síly napřou do cvičení a omezování se ve všem, co je předtím těšilo, jednoho dne se k nezdravému životu zase vrátí. A strašák jojo efekt jim sebere vydřenou postavu i zbytky pevné vůle.  Proto se odborníci na hubnutí rozhodli začít z jiného konce.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti

Tým Michaely Kiernanové ze Stanford University v Kalifornii přišel podle Daily Mail s nápadem dietní přípravky. Zjistil, že ti, kdo byli před začátkem samotné diety dva měsíce pomalu zaučováni ve věcech zdravého životního stylu, mají větší šanci si vybojovanou štíhlou postavu udržet i v budoucnosti.

Studie, do které se zapojilo celkem 267 žen s nadváhou nebo obezitou, se proto zaměřila na novou strategii hubnutí. Jedna skupina žen se do shazování váhy pustila rovnou bez jakékoliv přípravy, druhá před zahájením diety absolvovala dvouměsíční "trénink", v rámci kterého získala informace o zdravém životním stylu.

Cílem však nebylo v této fázi hubnout, naopak. Když testované ženy během uvedených osmi měsíců něco shodily, byly požádány, aby zase přibraly. Mezitím se neustále vážily, aby měly přehled o tom, jak na ně změny v jídelníčku a režimu působí.

Pomalu, ale jistě

Teprve pak obě skupiny začaly se shodným hubnoucím režimem, ve kterém zařadily do jídelníčku více zeleniny a ovoce, jedly menší porce, učily se rozlišovat kalorické hodnoty pokrmů, zvýšily pohybovou aktivitu a přitom si čas od času dopřály nějaký drobný kalorický "hřích".

Po 20 týdnech byly výsledky v obou skupinách velmi podobné: účastnice testu shodily průměrně necelých osm kilogramů (tedy asi devět procent své původní hmotnosti). Avšak při kontrolním vážení po roce vyšla najevo zajímavá skutečnost: účastnice výzkumu z "trénované" skupiny přibraly v průměru jen 1,3 kg, zatímco ženy z druhé skupiny víc než dvojnásobek.

Výsledky studie tak potvrzují teorii, že k dlouhodobým výsledkům nevede rychlá a usilovná snaha, ale postupná trvalá změna v přístupu i chování.

Autor:




Nejčtenější

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Billie Piperová
Piperová: Ve třiceti po mně nemůžete chtít, abych vypadala na dvacet

Britské herečky Billie Piperová (34) se dotklo, že se do ní opřeli někteří novináři kvůli vráskám. Po třicítce očekávala, že se podobným článkům vyhne. Jak...  celý článek

ilustrační snímek
Když domek vyhořel, děti musely do ústavu. Pomozme jim k návratu domů

Děti, které vyrůstaly v rodinném prostředí, mají mnohem větší šanci na úspěch v životě a na vlastní spokojenou rodinu než ty, které vyrostly v ústavu. Pomozte...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Letní alko drinky. Co, kde a jak si dát, abyste nemuseli mít výčitky

Léto svádí k popíjení víc než Vánoce, Silvestr a Valentýn dohromady. Co si ale objednat v plážovém baru nebo umíchat na domácí grilovačce, aby to naše tělo...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Ilustrační fotografie
Tělocvik děti nezachrání. Většina se už obezity nezbaví, varuje Havlíček

Nenechte se zmást. Pár hodin školního tělocviku a jednou týdně pohybový kroužek pro zdravý vývoj dětí rozhodně nestačí. Experti doporučují tři typy aktivit,...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej
Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej

Bronzer není jen pro ty, kterým se sluneční paprsky úspěšně vyhýbají. Kromě expresního opálení vám tohle jedinečné líčidlo pomůže zeštíhlit a vymodelovat tvář. ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.