Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Naše kostry neřeší pohlaví ani rasu. Stejně jako láska, hlásá kampaň

  10:56aktualizováno  10:56
Americká reklamní agentura postavila obrovský rentgen přímo na promenádě v Santa Monice v Kalifornii. Diváci se stali svědky tance nebo polibku kostlivců, a někteří se pak nestačili divit, kdo na ně zpoza obrovské obrazovky vykoukl.

Kampaň s názvem Love Has No Labels si klade za cíl rozpoutat diskusi o předsudcích a zatím se jí to celkem úspěšně daří. Na pomoc si vzala kostru jako symbol člověka. 

Na velké obrazovce kolemjdoucí nejprve viděli líbající se a tančící páry, které ale nemohli nijak blíž identifikovat. Když zpoza obrazovky po vášnivém polibku vystoupily dvě ženy, odměnou za jejich odvahu k účasti jim byl potlesk přihlížejících. Láska je podle reklamy vytvořené newyorskou Ad Council různorodá a samozřejmě slepá - nezajímá jí pohlaví, barva pleti, zdravotní stav ani náboženské vyznání. A neomezuje se jenom na tu milostnou, ale zahrnuje její veškeré další podoby.

Pochvala s hořkou pachutí

Na stránkách projektu vypráví běžní Američané své příběhy o setkání s předsudkem. Jorge původem z Mexika si ho vyslechl i ve chvíli, kdy ho jeho stavbyvedoucí chtěl pochválit: „Jsi dobrý dělník. Ty nejsi jako ostatní Mexičané.“

Fotogalerie

Jorge tehdy spolkl hořkost poznámky v obavě o své zaměstnání. Dnes by se ale zachoval jinak a projekt mu nabízí několik možných řešení jeho tehdejší situace. Mnoho lidí se totiž v danou chvíli nezačne protestovat (ať už jsou stereotypně posuzováni oni nebo tomu jen přihlížejí), protože je zrovna nenapadají dostatečně pádné argumenty nebo způsoby řešení, které neskončí hádkou a scénou. 

„Je to příjemná, pozitivní, dobře zpracovaná kampaň. Nicméně otázkou je, zda má potenciál změnit společenskou atmosféru a ne pouze přesvědčit přesvědčené. Což je obecný problém takových kampaní a my sami jej také řešíme. Nyní je zajímavé sledovat pokračování kampaně skrze další kanály, jako jsou např. facebookové stránky. Teprve se ukáže, zdali příspěvky vyvolají diskuse k citlivým tématům a jak budou realizátoři schopni tyto diskuse vést a oživovat,“ říká Jaroslav Valůch z organizace Hatefree Culture, která se snaží bojovat proti předsudkům v české společnosti. 

Z podobných projektů v České republice zaznamenal největší ohlas Support Your Local Nazi, která si střílela z neonacistů. Přišla ovšem v době před nástupem sociálních sítí, takže i její potenciál k vyvolávání diskuse byl omezený.

Uvnitř jsme všichni stejní

Spot Láska nezná hranic nese podobnou myšlenku jaké měly i reklamní kampaně italské oděvní značky Benetton. Slavné fotografie Oliviera Toscaniho zachycující pacienta umírajícího na AIDS, tři lidská (ve skutečnosti prasečí) srdce nebo hrající si děti dvou ras mířily na stejná témata. Měly také kvalitní výtvarné zpracování, dočkaly se však hlasité kritiky.

„Zaměřovala se na to, že tak citlivá témata a lidské tragédie jsou zneužívány ke zvýšení prodeje svetrů. Této interpretaci se Benetton samozřejmě bránil, stejně tak jako to dělají i další firmy, které využijí citlivá témata a emoce z toho plynoucí ve svých komunikačních aktivitách. Jistou dávku altruismu a autentické motivace změnit společnost k lepšímu za tím nalézt můžeme, ale v konečném důsledku je to opravdu prostě jeden z marketingových a PR tahů jak posílit pozici vůči konkurenci či přilákat více zákazníků. Samotnému Benettonu to zvýšilo prodeje dvojnásobně, což zřejmě nebyl pouhý nezamýšlený důsledek autentické snahy změnit svět k lepšímu,“ dodává Jaroslav Valůch z Hatefree Culture.

Autor: pro iDNES.cz






Nejčtenější

Maďarský guláš z vepřového masa
Guláš nejen předvolební. Dejte si klasiku z hovězího či vepřového masa

Za několik dnů tu máme volby a s tímto obdobím býval už za dob Rakouska-Uherska spjatý zvyk podávat voličům předvolební guláš uvařený nebo aspoň podávaný...  celý článek

Hubněte efektivně, pomocí správně zvoleného pohybu
Devět pravidel, které vám pomohou zhubnout jednou provždy

Vyzkoušeli jste už nespočet různých „zaručených“ metod, jak zhubnout, ale stále vás trápí kila navíc? Pak je nejspíš nejvyšší čas začít hubnout s rozumem a...  celý článek

Kolorovaný snímek rakovinových buněk z elektronového mikroskopu
Osm raných příznaků rakoviny, které byste neměli ignorovat

U velkého počtu nemocných jsou některé nádory objeveny až v pokročilém stádiu. Včasně diagnostikovaná rakovina přitom významně zvyšuje šanci na vyléčení. Které...  celý článek

Tváří Nákupů Ona Dnes je Jana Stryková
Nákupem psa z množírny napomáháte týrání zvířat, říká herečka Stryková

Diváci si ji zapamatovali jako zdravotní sestru ze seriálu, teď se jim herečka Jana Stryková představí v jiné roli – stala se moderátorkou pořadu o bydlení....  celý článek

Christina Applegateová (Los Angeles, 27. července 2015)
Preventivně jsem si nechala odstranit vaječníky, přiznala Applegateová

Před devíti lety Christině Applegateové (45) diagnostikovali rakovinu prsu a herečka podstoupila oboustrannou mastektomii. Nyní prozradila, že nedávno si...  celý článek

Další z rubriky

Kate Winsletová (Los Angeles, 8. března 2015)
Nevážím se, a proto jsem víc v pohodě, říká Kate Winsletová

Kate Winsletová (41) nepatří mezi herečky posedlé hubnutím a toužící po extrémně štíhlé postavě. Za své ženské křivky se nestydí. Případná kila navíc neřeší,...  celý článek

Cara Delevingne (New York, 1. srpna 2016)
Za deprese jsem se nenáviděla, říká modelka Cara Delevingne

Cara Delevingne (25) patří k nejvyhledávanějším modelkám. Má před sebou slibnou kariéru a dokonce se objeví v několika filmech. Nyní promluvila o svém boji s...  celý článek

Chrissy Metzová na cenách Emmy (Los Angeles, 17. září 2017)
Užívejte si šaty, které si obléknete, říká korpulentní Chrissy Metzová

Americká seriálová herečka Chrissy Metzová (37) se na červeném koberci ráda předvádí v netradičních modelech. Kvůli svým kyprým tvarům si šaty nechává šít na...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?
Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?

Před pár lety si všichni pořizovali micelární vodu, výrobci ale zašli ještě dál. Zázračné micely, které vážou všechny ne... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.