Pryč z rozvrhu?
Podle odborníka prý fakt, že jsou estetické směry považovány v českém školství za cosi zbytného, co je vlastně lepší naplnit biflováním do „důležitých“ předmětů, svědčí o mnohém...
Kartous mluví o konceptu STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics), který pracuje s propojením vzdělávání v exaktních oblastech a v oblasti umění či estetiky.
„Cílem je prostřednictvím umění a designu vnést do vědeckého uvažování potřebnou kreativitu.“ S konceptem pracují týmy, které se věnují inovacím různého typu. „Do izolovaných hodin rozdělená výuka pracující s pedagogickým konceptem, jenž takovému propojení neotevírá dveře, činí z podobného konceptu pro české školství doslova science-art fiction,“ poznamenává odborník.
Proč to s estetikou ve školách vlastně tolik dře? Proč „úsilí“ hudebkářů v lepších případech vrcholí u vyhledání nahrávky na internetu? „Digitální technologie samozřejmě přinesly novou možnost, jak jednoduše zprostředkovat hudbu i nové nástroje pro hudební tvorbu. Učitelé však na jejich uchopení a smysluplné využití ve výuce nejsou připravováni. Takže to pak končí přehráváním videí z YouTube,“ říká Kartous.