To, že Jižní Korea udává trendy v kosmetice, už zasvěcené nepřekvapí. Tamní produkty mají často revoluční technologie a prodávají se víc než všechny francouzské, německé i skandinávské dohromady.
Korejské modelky momentálně patří mezi nejvyhledávanější a tamní vizážisté platí za mistry svého oboru. Zapátrali jsme po produktech, které jim pomáhají k úspěchu.
Revoluční „air cushion“
Korejkám chvíli trvalo, než si ho zvykly používat, ale během posledních let si make-up napuštěný ve speciální prodyšné houbičce zamilovaly. Kompromis mezi tekutým a kompaktním přípravkem se nanáší labutěnkou a má spoustu výhod: kryje tak akorát, dlouho vydrží, pleť nezatíží a zajistí přirozený výsledek. Ideální na léto, které navíc v jihovýchodní Asii bývá velmi horké a vlhké.
První přípravek s novou technologií nanášení, BB krém nazvaný prostě Air Cushion, představila firma Iope už v roce 2008, dnes se prý jeden kus prodá každých šest sekund. Na trhu jsou navíc všechny myslitelné produkty, třeba „cushion“ korektor, primer, tvářenka, oční stíny, dokonce i rtěnka a tekuté linky. A se svými variantami už začínají přicházet i evropské firmy.
Technologie „air cushion“: BB krém, Iope; primer, Edute House; make-up, Lancôme; třpytivé oční stíny, TONYMOLY
Rty ve více odstínech
Dokonale obtažené rty se letos nenosí, hitem je rozmazat rtěnku do ztracena nebo tvar rtů pozměnit pomocí složitého konturování, jako to dělá modelka Kylie Jennerová. A protože korejské firmy západní trendy bedlivě sledují a vymýšlejí, jak je vylepšit, přišly s další novinkou – vícebarevnými rtěnkami. Rty s nimi můžete přirozeně vystínovat nebo si hrát s výraznějšími kontrasty. Záleží jen na tom, jakou kombinaci barev si vyberete a jak produkt nanesete.
Barevné rty: Kylie Jennerová; dvoubarevná rtěnka, Laneige; trojbarevný balzám, VDL; tónovaný balzám, Laneige
Make-up jako z Instagramu
Uživatelky aplikace vědí, co dokážou instagramové filtry jako Nashville, Valencia nebo Amaro – fotku lehce rozostří, zalijí vás jemným světlem a pleti dodají pastelový nádech, navíc působí tak trochu nostalgicky. Perfektní předpoklady pro „dokonalé“ selfie. Právě tenhle populární vzhled inspiruje fotografy, filmaře či vizážisty, kteří se ho snaží napodobit i naživo.
Skvělým příkladem je make-up korejské dívčí skupiny Red Velvet. V klipu k písničce „Ice Cream Cake“, který láme rekordy ve sledovanosti, mají pleť na pohled hebkou díky hydratačnímu primeru s „rozostřeným“ efektem a projasněnou pomocí jemného rozjasňovače. Na víčka jim pak vizážistky nanesly stíny v pastelových tónech od japonsko-americké značky Shu Uemura.
Pastelový mak-up: dívčí skupina Red Velvet; CB krém, R’Shyt; rozjasňující perly, Guerlain; oční stín, Shu Uemura
Cokoli ve formě želé
„Produkty s texturou, která připomíná želé, jsou teď v Soulu obrovský hit,“ píše Anna Hunterová z magazínu Get The Gloss. „Jsou totiž lehké, chladivé, často mají zářivé barvy a dlouho vydrží.“ Nová móda se netýká jen krémů či masek (včetně těch s prasečím kolagenem), ale i make-upu, tvářenek či stínů. Dobrá zpráva: podobné přípravky jsou už k dostání i u nás.
Želé textura: lehký primer, NIVEA; tvářenky, Holika Holika a Topshop; perleťové oční stíny, Holika Holika