Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nová revoluce v kosmetice? Korejský hit slibuje ještě krásnější pleť

  0:30aktualizováno  0:30
BB, CC a DD krémy, noční masky, kosmetika s hadím jedem: většina kosmetických malých revolucí v posledních letech vzniká v jihovýchodní Asii, hlavně v Jižní Koreji. Nový trend, make-up s technologií „air cushion“, se pomalu, ale jistě dostává i k nám.

Tekutý make-up střídá novinka z Koreje. Přípravek je napuštěný v houbičce a nanáší se labutěnkou. | foto: Profimedia.cz

Vlastně jde o další úroveň BB krému. Ale zatímco víceúčelový přípravek, který už Asiatky používají od 80. let, obvykle kombinuje klasický make-up, hydratační krém a UV filtr, „air cushion“ má navíc vlastnosti kompaktního produktu.

Ten úplně první od jihokorejské firmy Iope se na tamním trhu objevil už v roce 2008. Jmenuje se prostě Air Cushion a jde vlastně o BB krém napuštěný ve speciální houbičce. Na pleť se nanáší pomocí labutěnky, vzniká tak lehká a rovnoměrná vrstva.

Tři v jednom? To je minimum

Fotogalerie

Výsledek je pak stejný jako u jiných multifunkčních krémů: pleť je zároveň hydratovaná, sjednocená a chráněná před sluncem. Chvíli trvalo, než si Korejky k nové textuře našly cestu, o její první úspěchy se postaral teleshopping, vysvětluje Mindži Kimová, analytička výzkumné agentury Euromonitor International.

Se svými verzemi přípravku pak přišly i další firmy a hit byl na světě. Třeba firma Iope na svém webu uvádí, že každých šest sekund se v prodá jeden klasický Air Cushion. Podle Kimové je mezi Korejkami tak populární i proto, že kryje, ale pleť příliš nezatěžuje: „To je důležité, protože léta v Jižní Koreji bývají velmi horká a vlhká zároveň.“

Přirozenost prodává

„Navíc zajišťuje přirozený vzhled a to odpovídá současným trendům,“ dodává expertka. A jsme (téměř) doma, dokonale zvládnuté „nahé“ líčení je právě teď v módě také na Západě. Proto není divu, že se technologie z Koreje, Singapuru či Hongkongu rychle rozšířila dál.

Vizážistky a kosmetické nadšenkyně ve Spojených státech i v Evropě žhavý objev hromadně objednávají z asijských e-shopů. Místní výrobci se ho zatím snaží napodobit a přizpůsobit pro západní klientelu. „Tato opravdová inovace, podobně jako BB krém v minulosti, znovu definuje zásady trhu,“ vysvětluje Françoise Lehmannová, generální ředitelka francouzské značky Lancôme.

Všechno v houbičce

Od kompaktního BB krému se vývojáři navíc odpichují při tvorbě dalších a dalších novinek. Sehnat proto už můžete primer, korektor, tvářenku, oční stíny a linky, dokonce i rtěnku, které využívají stejnou technologii.

Je dostatek důvodů pochybovat o tom, že „air cushion“ zcela vytlačí tradiční produkty, ale troufneme si předvídat, že bude patřit k hlavním kosmetickým trendům následujících sezon. A výrobci kosmetických štětců se možná budou muset přeorientovat na kvalitní houbičky a labutěnky.

Autor: pro iDNES.cz






Nejčtenější

Francouzský prezident Emmanuel Macron a jeho manželka Brigitte Macronová...
Láska se zajíčkem. Velké rozdíly vztahu neprospívají, tvrdí psycholog

Muž si najde partnerku mladší o generaci, a nikoho to nenadzvedne. Zato když se žena zamiluje do syna kamarádky, všichni nevěřícně kroutí hlavou. Takových...  celý článek

Jedlý make-up. Youtuberka se líčí jídlem
Jedlý make-up. Číňanka se nalíčila jídlem, které našla v ledničce

Jste-li skutečnou milovnicí líčení, nemusíte si kupovat drahé šminky, stačí se porozhlédnout v kuchyni. Ze sušenek, barevných lentilek, ovoce nebo třeba kečupu...  celý článek

ilustrační snímek
Nalokalo se dítě při koupání vody? Dejte pozor na sekundární tonutí

Sekundární tonutí je celkem vzácný úkaz, o kterém je ale rozhodně dobře vědět. Pokud se totiž při koupání a plavání dostanou vaše děti do potíží a nalokají se...  celý článek

Kateřina Emmons
Kateřina Emmons: Máme mnohem větší rodinu, než jsme plánovali

Je mistryní Evropy i světa a k tomu má doma tři olympijské medaile. Sportovní kariéra Kateřiny Emmons je už ale nějaký čas na druhé koleji. Teď je především...  celý článek

Portugalský Mazagran
Osvěžující míchané nápoje pro horké dny i na zahradní party

Tropické teploty bohužel nezažíváme jen u bazénu nebo na dovolené, ale také v každodenním životě, kdy prostě musíme fungovat. Přes den je nejlepší džbán ledové...  celý článek

Další z rubriky

Jedlý make-up. Youtuberka se líčí jídlem
Jedlý make-up. Číňanka se nalíčila jídlem, které našla v ledničce

Jste-li skutečnou milovnicí líčení, nemusíte si kupovat drahé šminky, stačí se porozhlédnout v kuchyni. Ze sušenek, barevných lentilek, ovoce nebo třeba kečupu...  celý článek

Konturování je pasé. Letošním hitem je přirozenost a falešné pihy.
Nový trend: místo vrstev make-upu ukažte pihy. Nebo si je namalujte

Pihy jsou v módě. Mladistvý, ležérní a cool vzhled, který tváři dodají, se dokonale trefil do současných trendů. Vizážistky, blogerky, celebrity i hvězdy...  celý článek

proměna družičky Marie
Proměna družičky: Maruška rozkvetla v šatech od českých designérů

Určitě i letos se ve vašem okolí najde někdo, kdo se žení či vdává. Není nutné si hned pořizovat slavnostní garderobu za tisíce. Důležité je vybrat outfit,...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nebuďte jak leopard! Jak nemít skvrny se samoopalovákem?
Nebuďte jak leopard! Jak nemít skvrny se samoopalovákem?

Místo opálené pokožky vám zůstaly jen tmavé fleky? Se samoopalovacím přípravkem se to musí umět. Abyste neměla skvrny jako leopard, potřebujete peeling, citrón ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.