Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nová revoluce v kosmetice? Korejský hit slibuje ještě krásnější pleť

  0:30aktualizováno  0:30
BB, CC a DD krémy, noční masky, kosmetika s hadím jedem: většina kosmetických malých revolucí v posledních letech vzniká v jihovýchodní Asii, hlavně v Jižní Koreji. Nový trend, make-up s technologií „air cushion“, se pomalu, ale jistě dostává i k nám.

Tekutý make-up střídá novinka z Koreje. Přípravek je napuštěný v houbičce a nanáší se labutěnkou. | foto: Profimedia.cz

Vlastně jde o další úroveň BB krému. Ale zatímco víceúčelový přípravek, který už Asiatky používají od 80. let, obvykle kombinuje klasický make-up, hydratační krém a UV filtr, „air cushion“ má navíc vlastnosti kompaktního produktu.

Ten úplně první od jihokorejské firmy Iope se na tamním trhu objevil už v roce 2008. Jmenuje se prostě Air Cushion a jde vlastně o BB krém napuštěný ve speciální houbičce. Na pleť se nanáší pomocí labutěnky, vzniká tak lehká a rovnoměrná vrstva.

Tři v jednom? To je minimum

Fotogalerie

Výsledek je pak stejný jako u jiných multifunkčních krémů: pleť je zároveň hydratovaná, sjednocená a chráněná před sluncem. Chvíli trvalo, než si Korejky k nové textuře našly cestu, o její první úspěchy se postaral teleshopping, vysvětluje Mindži Kimová, analytička výzkumné agentury Euromonitor International.

Se svými verzemi přípravku pak přišly i další firmy a hit byl na světě. Třeba firma Iope na svém webu uvádí, že každých šest sekund se v prodá jeden klasický Air Cushion. Podle Kimové je mezi Korejkami tak populární i proto, že kryje, ale pleť příliš nezatěžuje: „To je důležité, protože léta v Jižní Koreji bývají velmi horká a vlhká zároveň.“

Přirozenost prodává

„Navíc zajišťuje přirozený vzhled a to odpovídá současným trendům,“ dodává expertka. A jsme (téměř) doma, dokonale zvládnuté „nahé“ líčení je právě teď v módě také na Západě. Proto není divu, že se technologie z Koreje, Singapuru či Hongkongu rychle rozšířila dál.

Vizážistky a kosmetické nadšenkyně ve Spojených státech i v Evropě žhavý objev hromadně objednávají z asijských e-shopů. Místní výrobci se ho zatím snaží napodobit a přizpůsobit pro západní klientelu. „Tato opravdová inovace, podobně jako BB krém v minulosti, znovu definuje zásady trhu,“ vysvětluje Françoise Lehmannová, generální ředitelka francouzské značky Lancôme.

Všechno v houbičce

Od kompaktního BB krému se vývojáři navíc odpichují při tvorbě dalších a dalších novinek. Sehnat proto už můžete primer, korektor, tvářenku, oční stíny a linky, dokonce i rtěnku, které využívají stejnou technologii.

Je dostatek důvodů pochybovat o tom, že „air cushion“ zcela vytlačí tradiční produkty, ale troufneme si předvídat, že bude patřit k hlavním kosmetickým trendům následujících sezon. A výrobci kosmetických štětců se možná budou muset přeorientovat na kvalitní houbičky a labutěnky.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

ilustrační snímek
Když domek vyhořel, děti musely do ústavu. Pomozme jim k návratu domů

Děti, které vyrůstaly v rodinném prostředí, mají mnohem větší šanci na úspěch v životě a na vlastní spokojenou rodinu než ty, které vyrostly v ústavu. Pomozte...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Pubertální dcera se chová, jako by se jí netýkala menstruace

Moje dcera se chová, jako by neměla žádnou menstruaci a vůbec se jí to netýkalo. Když se snažím zavést na to hovor, otočí hlavu a ignoruje mě. Čtenářka Ina...  celý článek

Další z rubriky

Jak na strie? No přeci s pomocí trocha fantazie a barev.
Španělka kreslí barvami na tělo. Maskuje tak strie a menstruační skvrny

Osobitý způsob, jak se vyrovnat s tělesnými nedostatky, zvolila umělkyně, která si říká Zinteta. Pomocí barev vytváří na tělech obrazce, které mají...  celý článek

Suvenýr v podobě kosmetiky může být hezkou vzpomínka na prázdniny.
Kosmetické dárky od moře: růžová voda z Bulharska, levandule z Francie

Z dovolené si nemusíte vozit jen magnet na ledničku, tričko s Eiffelovkou nebo náhrdelník z mušlí. Každodenní vzpomínkou na výlet může být klidně i parfém,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Žádná dovolená v dohledu? Odpočatý vzhled můžete mít i bez ní

Polehávání na pláži nebo výlety do přírody udělají svoje. Nic nám nevykouzlí tak odpočatý vzhled a rozjasněnou pleť jako pár dnů až týdnů volna. Jenže co když...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit
Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit

Vaše kůže připomíná eidam, pocení na ostrém slunci vás nebaví nebo na něj nemáte čas? Zapomeňte na babské rady. Olivový olej a sádlo jsou fajn, když chcete ve č... celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.