Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Trendy v líčení z Jižní Koreje: letí instagramové filtry i chladivé želé

  0:30aktualizováno  0:30
V zemi, která nám dala BB krém, noční masky nebo krémy se šnečím slizem, jsou experti nejen na péči o pleť, ale taky na dekorativní kosmetiku. Vybrali jsme pro vás čtyři trendy, které právě teď hýbou jihokorejským trhem a pomalu se dostávají i k nám. Je na co se těšit.

Styl úspěšné korejské modelky Soo Joo Park inspiruje ženy po celém světě. | foto: Profimedia.cz

To, že Jižní Korea udává trendy v kosmetice, už zasvěcené nepřekvapí. Tamní produkty mají často revoluční technologie a prodávají se víc než všechny francouzské, německé i skandinávské dohromady.

Fotogalerie

Korejské modelky momentálně patří mezi nejvyhledávanější a tamní vizážisté platí za mistry svého oboru. Zapátrali jsme po produktech, které jim pomáhají k úspěchu.

Revoluční „air cushion“

Korejkám chvíli trvalo, než si ho zvykly používat, ale během posledních let si make-up napuštěný ve speciální prodyšné houbičce zamilovaly. Kompromis mezi tekutým a kompaktním přípravkem se nanáší labutěnkou a má spoustu výhod: kryje tak akorát, dlouho vydrží, pleť nezatíží a zajistí přirozený výsledek. Ideální na léto, které navíc v jihovýchodní Asii bývá velmi horké a vlhké.

První přípravek s novou technologií nanášení, BB krém nazvaný prostě Air Cushion, představila firma Iope už v roce 2008, dnes se prý jeden kus prodá každých šest sekund. Na trhu jsou navíc všechny myslitelné produkty, třeba „cushion“ korektor, primer, tvářenka, oční stíny, dokonce i rtěnka a tekuté linky. A se svými variantami už začínají přicházet i evropské firmy.

Kompaktní BB krém Air Cushion, SPF 50, Iope, 30 g za cca 850 Kč
Kompaktní primer Magic Any Cushion, Edute House, cca 710 Kč
Make-up Miracle Cushion s revoluční texturou kombinující lehkost tekutého make-up , kompaktního pudru a BB krému pro sjednocenou a vyhlazenou pokožku, Lancôme, 1 250 Kč
Třpytivé oční stíny Crystal Cushion Eye Pot, TONYMOLY, 1 ks za cca 190 Kč

Technologie „air cushion“: BB krém, Iope; primer, Edute House; make-up, Lancôme; třpytivé oční stíny, TONYMOLY

Rty ve více odstínech

Dokonale obtažené rty se letos nenosí, hitem je rozmazat rtěnku do ztracena nebo tvar rtů pozměnit pomocí složitého konturování, jako to dělá modelka Kylie Jennerová. A protože korejské firmy západní trendy bedlivě sledují a vymýšlejí, jak je vylepšit, přišly s další novinkou – vícebarevnými rtěnkami. Rty s nimi můžete přirozeně vystínovat nebo si hrát s výraznějšími kontrasty. Záleží jen na tom, jakou kombinaci barev si vyberete a jak produkt nanesete.

Modelka Kylie Jennerová předvádí konturované rty na svém Instagramu.
Dvoubarevná rtěnka, Laneige, cca 620 Kč
Trojbarevný tónovaný balzám na rty, VDL, cca 390 Kč
Tónovaný balzám na rty ve dvou odstínech, Laneige, cca 560 Kč

Barevné rty: Kylie Jennerová; dvoubarevná rtěnka, Laneige; trojbarevný balzám, VDL; tónovaný balzám, Laneige

Make-up jako z Instagramu

Uživatelky aplikace vědí, co dokážou instagramové filtry jako Nashville, Valencia nebo Amaro – fotku lehce rozostří, zalijí vás jemným světlem a pleti dodají pastelový nádech, navíc působí tak trochu nostalgicky. Perfektní předpoklady pro „dokonalé“ selfie. Právě tenhle populární vzhled inspiruje fotografy, filmaře či vizážisty, kteří se ho snaží napodobit i naživo.

Skvělým příkladem je make-up korejské dívčí skupiny Red Velvet. V klipu k písničce „Ice Cream Cake“, který láme rekordy ve sledovanosti, mají pleť na pohled hebkou díky hydratačnímu primeru s „rozostřeným“ efektem a projasněnou pomocí jemného rozjasňovače. Na víčka jim pak vizážistky nanesly stíny v pastelových tónech od japonsko-americké značky Shu Uemura.

Členky korejské dívčí skupiny Red Velvet
Omlazující a projasňující CB krém (kříženec mezi balzámem a primerem), R’Shyt, 70 ml za cca 600 Kč
Rozjasňující pudrové perly Metéorietes v limitované edici Angelic Radiance, Guerlain, 1 290 Kč
Oční stín v odstínu „pearl mint green“, Shu Uemura, cca 360 Kč

Pastelový mak-up: dívčí skupina Red Velvet; CB krém, R’Shyt; rozjasňující perly, Guerlain; oční stín, Shu Uemura

Cokoli ve formě želé

„Produkty s texturou, která připomíná želé, jsou teď v Soulu obrovský hit,“ píše Anna Hunterová z magazínu Get The Gloss. „Jsou totiž lehké, chladivé, často mají zářivé barvy a dlouho vydrží.“ Nová móda se netýká jen krémů či masek (včetně těch s prasečím kolagenem), ale i make-upu, tvářenek či stínů. Dobrá zpráva: podobné přípravky jsou už k dostání i u nás.

Lehký primer pro normální až smíšenou pleť, NIVEA, 50 ml za 158 Kč
Tvářenka s želé texturou, Holika Holika, cca 250 Kč
Tvářenka Cheek Jelly v odstínu „Beep“, Topshop, cca 260 Kč
Perleťové oční stíny s želé texturou, Holika Holika, cca 380 Kč

Želé textura: lehký primer, NIVEA; tvářenky, Holika Holika a Topshop; perleťové oční stíny, Holika Holika

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.