Co je základem konverzace?
Ochota otevřeně komunikovat. Pak také naslouchat, snažit se porozumět, pochopit se a přijmout také to, že sto lidí znamená sto chutí a že je možná úplně normální si nerozumět.
Jste lektorkou komunikačních, prodejních a manažerských dovedností. Co si lze pod tím představit?
Působím jako lektorka, poradkyně a koučka. Vedu semináře takzvaných měkkých dovedností – soft skills, od vedení týmu přes řízení času, prodejní rozhovor, emoční balanc až po motivaci. Jsem mentorkou a trenérkou, takovou současnou učitelkou komunikace od osobní přes telefonickou, písemnou, prodejní, prozákaznickou až po manažerskou a firemní prezentaci. Je v tom zahrnuta například i business etiketa – novinky, trendy, ale také prevence vyhoření.
Takže jste i něco jako firemní psycholožka?
Pomáhám hledat cesty, jak úspěšně jednat s lidmi okolo sebe, ale i jak dobře vycházet sám se sebou. Na seminářích pro manažery jsem hlavně moderátorkou jejich práce a pomáhám jim, aby se při svém neskutečném pracovním vytížení na chvilku zastavili a na problémy se podívali z nadhledu. Poslední dobou ale funguju i jako terapeutka a důvěrnice. Dnešní semináře jsou kombinací nejen přednášky, workshopu, tréninku, ale i skupinového koučinku, možností sdílení, terapie, protože to teď lidé na všech pozicích a při všech osobních i pracovních starostech potřebují nejvíc. Takže moje role je hlavně učitelka optimismu a jsem jí moc ráda.
Když se podíváte dovnitř firem, zjistíte, že takových travičů studní, kteří umí, ale nechtějí, je opravdu víc než dost. Ovšem leckdy to není jenom jejich chyba.