Děti chtějí jídlo od McDonald's

  7:39
Stačí zabalit jídlo do krabičky s logem firmy McDonald's a dětem bude hned lépe chutnat. K tomuto závěru dospěli američtí vědci.
Pokud mají děti na výběr, sáhnou po známém logu.

Pokud mají děti na výběr, sáhnou po známém logu. | foto: Profimedia.cz

Při testu nabídli předškolním dětem stejné pochoutky v povědomém balení McDonald's a v obyčejném obalu.

Experiment podle nich jasně dokazuje, že reklama na rychlé občerstvení silně ovlivňuje i nejmladší generaci.
Studie se zúčastnilo 63 dětí ve věku od tří do pěti let z chudších rodin státu Kalifornie. Pro test experti použili tři položky z tradičního menu McDonald's, hamburger, kuřecí nugety a hranolky, a tři druhy potravin koupené v běžném obchodě, mléko, jablečný džus a mrkev. Dětem pak identické vzorky zmíněných položek přinesli na tácu, přičemž vždy jedna položka byla v krabičce či v kelímku McDonald's a druhá v neoznačeném obalu. Děti měly rozhodnout, co jim chutná lépe.

Vliv značky
Vzorky označené logem McDonald's byly jasnými favority. Nejvíce se tento rozdíl projevil u hranolků, u nichž téměř 77 procent dětí uvedlo, že ty "od McDonald's" jsou lepší, zatímco pouhých 13 procent dotázaných si více pochutnalo na druhém vzorku. Mrkev se zdála lepší v obalu od McDonald's 54 procentům respondentů a jen 23 procent zvolilo mrkev v neoznačeném balení.

Autor studie Tom Robinson, který působí jako expert na předcházení obezitě na lékařské fakultě Stanfordovy univerzity, na základě testu dospěl k závěru, že vnímání chuti u těchto dětí bylo "fyzicky pozměněno vlivem značky". Robinson rovněž vyjádřil podiv nad tím, jak malé děti reklama dokáže ovlivnit.

Pouze dvě ze zkoumaných 63 dětí uvedly, že ještě nikdy restauraci McDonald's nenavštívily, naopak třetina tam chodí jíst minimálně jednou týdně.

"Je to první studie, která jasně ukazuje, jak působí reklama na nejmenší děti," prohlásila Diane Levinová, specialistka na vývoj dětí, která vede kampaně proti reklamám směřovaným na děti.

Boj ikon
Podle Victora Strasburgera z americké pediatrické akademie studie ukazuje, jak málo se toho v boji proti reklamě určené dětem udělalo. "Reklamní agenti dělají přesně to, co tato studie ukazuje - vštěpují dětem téměř posedlost určitým produktem známé firmy," řekl.

Expert na reklamu z Chicagské univerzity Pradeep Chintagunta nicméně soudí, že by bylo spravedlivější, kdyby při porovnávání děti vybíraly z produktů v obalech firmy McDonald's a v obalech s jinou oblíbenou ikonou, třeba s Mickey Mousem.

Studie podle agentur zřejmě vyvolá další debatu o omezení reklamních kampaní, které propagují vysoce kalorické potraviny a nápoje a které jsou směřované na děti, s cílem zabránit růstu obezity u nejmladších věkových kategorií.

Firma McDonald's nedávno oznámila, že bude propagovat pouze taková dětská menu Happy Meal, která obsahují ovoce a jsou méně kalorická a tučná.

"McDonald's propaguje Happy Meal pouze v případě, že tato menu obsahují bílé maso v kuřecích nugetách, čerstvé kousky jablka a nízkotučné mléko," uvedl mluvčí firmy Walt Riker. "Náš nedávný program se Shrekem byl zatím naší největší reklamní akcí na podporu ovoce, zeleniny a mléka," dodal s poukazem na nedávnou kampaň, v níž nechala firma tohoto oblíbeného kresleného hrdinu držet dietu.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

25. dubna 2024

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií....

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

25. dubna 2024  8:18

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sexy, průhledné i s rozparkem. Šaty pomsty zvedají slavným ženám sebevědomí

24. dubna 2024

Co udělá žena, když se jí nedaří nebo ji zradí muž? Změní účes nebo si pořídí nové šaty. Róby,...

Mladá maminka se proměnila k nepoznání, vsadila na jiný životní styl

24. dubna 2024

Devětadvacetiletá Indya Agosová z Texasu vážila sto sedmnáct kilo, když se rozhodla pro životní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Příběh Miloše: Mám podezření, že třetí dítě není moje, manželka to popírá

22. dubna 2024

Rodina pro mě byla vždycky na prvním místě. Moje žena si ani nedovede představit, jak je...

Pozor na přehnanou hygienu. Kdy sprchování může škodit zdraví?

28. dubna 2024

Asi to zní zvláštně, ale i přehnaná hygiena může škodit zdraví. Časté intenzivní sprchování vám...

OBRAZEM: Celebrity, které podporují nebinární potomky i změny pohlaví

28. dubna 2024

Ještě před dvaceti lety bylo téma změny pohlaví nebo nebinární genderové identity tabu. Dnes o všem...

Móda s ohledem na přírodu. Ekologické jsou nyní silonky, plavky i šperky

28. dubna 2024

Nalijme si čistého vína: lidstvo dává planetě pořádně zabrat. Na znečištění se velkou měrou podílí...

Cukrovka se dá zcela vyléčit. Dietou a pohybem, říká profesor Haluzík

27. dubna 2024

Premium Cukrovkou trpí stále mladší lidé a je jich čím dál víc, varuje diabetolog Martin Haluzík a radí,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...