Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zhubněte do plavek!

  10:36aktualizováno  10:36
Máte nejvyšší čas! Tak zní odpověď na otázku, kdy je dobré začít s hubnutím, pokud se chce člověk v létě v plavkách ukázat s mnohem lepší postavou. Místo do krémů investujte do osobního trenéra nebo tenisek.

Místo do krémů a pilulek investujte do osobního trenéra nebo tenisek. | foto: Lucie RobinsonMF DNES

Na jaře se kila shazují vůbec nejlépe. Naučte se i vy jíst a vařit zeleninu místo omáček, přidejte ten správný pohyb. A co je nejdůležitější, hubněte i na jaře hlavou.

Rozumem si totiž musíte odpovědět na otázku, proč vlastně chcete hubnout, a pak zapojit svou psychiku do celého procesu shazování přebytečných kil. Pomoci si přitom můžete i negativními pocity. „Někdy pomáhají třeba nepříjemné pocity z toho, že jsme přes zimu přibrali. Všechny motivy tak vedou k tomu, co potřebujeme, tedy k posílení vůle a odhodlání pustit se do hubnutí,“ vysvětluje psycholožka Zdena Sládečková, která rovněž pořádá kurzy hubnutí.

Svíčková s rajčetem navrch
Že je zelenina zdravá, ví už snad každý. Jenže zdaleka ne každý ji umí správně vařit a jíst. Základní zásada vycházející zejména ze zdravotní prospěšnosti zní, že by si člověk měl dát denně pět porcí zeleniny, přičemž porcí se myslí vždy jeden druh zeleniny o váze zhruba 100 gramů.

Jenže, lidé se dopouštějí hned dvou velmi častých chyb – nadále jedí nezdravě a nic si neodříkají, jen si mezi své svíčkové nebo sekané ještě tu a tam přikousnou rajče nebo papriku. Tím si samozřejmě neublíží, ba naopak, dostanou tak do těla nějaké ty vitaminy a minerály, ozdraví si trávení. Jen o hubnutí nemůže být řeč.

Druhou chybou je úplně nevhodná úprava zeleniny. Co je platné, když někdo nakoupí spoustu brokolice, květáku nebo třeba špenátu, ale pak je při vaření zbaví všech vitaminů a vzápětí je zalije smetanou a posype sýrem a kostičkami slaniny pro lepší chuť? Takové jídlo je samozřejmě přece jen zdravější, než kdyby si dotyčný dal rovnou pečený bůček s knedlíkem, ale zase ne zásadně. Kaloricky už se to s takovým jídlem dá dokonce srovnávat. Přitom podobná „zeleninová“ jídla přímo svádějí k tomu, abyste na talíř dali větší porci.

Nedoplňujte, nahrazujte!
Se zeleninou se musí zacházet úplně jinak. Správné přístupy jsou v zásadě také dva: zaprvé nedoplňujte zeleninou svůj stávající jídelníček, ale naučte se nahrazovat jí některé jeho součásti. Přímo se to nabízí u klasických příloh nebo třeba u studených večeří, kdy si raději místo chleba s máslem a šunkou dejte s toutéž šunkou lehký zeleninový salát. Pozor, zeleninový, ne těstovinový.

Zadruhé se naučte ze zeleniny vařit úplně jinak, než jste zvyklí u surovin, které používáte dosud. Když pečete maso, je hodina na místě, ale u zeleniny? Zapomeňte na zeleninové řízečky nebo na smažený květák – cílem je naučit se připravovat zeleninu tak, aby jí zůstalo co nejvíce z jejích původních chuťových i výživových vlastností. Tip? Kupte si nějakou kvalitní zeleninovou kuchařku, nabídka na trhu je velká.

Vařit jinak však nestačí – stejně nezbytné je, abyste se začali více hýbat. Nemusíte se už vymlouvat, že nemáte čas ani peníze na posilovnu. Ideální na hubnutí je totiž jízda na kole nebo chůze venku, třeba s pomocí holí na nordic walking. - více zde

Autoři:






Nejčtenější

Iva Frühlingová (11. října 2017)
Iva Frühlingová: Každá máma si občas potřebuje odpočinout od dětí

Bývalá modelka a zpěvačka Iva Frühlingová (35) se ukázala po delší době ve společnosti. Rozpovídala se o mateřství na plný úvazek, nové knize a nápadech na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

ilustrační snímek
Není vaše dítě osamělé? Víme, jak mu pomoci získat nové kamarády

Pokud je vaše dítě spíše introvertnější typ, možná jste si již někdy položili otázku, zda se necítí osaměle a neprospělo by mu víc kamarádů. Přinášíme vám...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Ilustrační fotografie
Jak se udržet fit? Ideální cvičení a jídlo pro každý věk

Tělo ženy v padesáti potřebuje jinou zátěž a jídelníček než ve třiceti. Co vám dřív dělalo dobře, může po deseti letech škodit. Jak tedy zůstat fit ve 30, 40,...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut
Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut

Nestíháte rande, pracovní schůzku nebo hodit děti do školy? Máme pro vás tipy na účesy, které budete mít hotové do 5 min... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.