Jen na rukách roznášíme tisíce bakterií. Ženy přitom víc než muži

Na svých rukách máme mnohem víc bakterií, než jsme dosud předpokládali, ukazují nejnovější výzkumy. A ženy jsou přitom na mikroorganismy ještě daleko bohatší než muži.
Každá ruka hostí v průměru 150 druhů bakterií.

Každá ruka hostí v průměru 150 druhů bakterií. | foto: Archiv Nivea

Odborníky doslova zaskočilo množství druhů bakterií, které na svých rukách lidé mají. Překvapil je ale také rozdíl v druhové skladbě u každého jednotlivce.

"Množství typů mikrobů, které jsme objevili na rukách účastníků studie a zvlášť u žen, nás udivilo," říká Rob Knight, spoluautor studie z Univerzity v americkém Coloradu.

Vědci se domnívají, že důvodem, proč ženy přenášejí pestřejší škálu mikroorganismů než muži, je kyselost čili pH pokožky.

Podle Knighta je u mužů obecně nižší. Existuje i rozdíl v tvorbě potu a mazu, používání kosmetických prostředků, tloušťce pokožky a produkci hormonů.
Ženy prý mohou mít mikroby dokonce pod povrchem pokožky, takže mytí je neohrozí.

Mají se tedy muži bát vzít příslušnici něžného pohlaví za ruku? "Záleží na tom, jakou ženu," usmívá se Knight a dodává: "Většina bakterií na našem těle je naštěstí neškodná nebo dokonce užitečná, ty skutečně patogenní se vyskytují velmi zřídka."

Ze vzorků z rukou 51 studentů odborníci získali celkem 4 742 druhů bakterií.
Jen pět z nich se ale vyskytovalo u každého z účastníků studie. Každá ruka hostila v průměru 150 druhů.

Autor: