Victoria Beckhamová

Victoria Beckhamová | foto: Profimedia.cz

Ze zpěvačky návrhářkou. Beckhamová dobývá módní svět

  • 6
Bývalá zpěvačka Victoria Beckhamová je v současnosti úspěšná návrhářka a ostře sledovaná módní ikona. Rozdělila svět na dva nesmiřitelné tábory: jedni ji nenávidí, druzí bezmezně obdivují. Co se skrývá za image ledové královny?

Celá řada zpěvaček a hereček se snaží uspět v módním průmyslu, většina z nich však dříve či později končí. O dráhu designérky se pokouší Britney Spearsová, Amy Winehouseová, Jessica Simpsonová, Beyoncé, dvojčata Olsenovy a celá spousta dalších.

Před lety začala také členka veleúspěšné dívčí skupiny Spice Girls Victoria Beckhamová a odborníci si klepali na čelo. Posh Spice totiž v mnoha módních rubrikách figurovala spíše jako odstrašující příklad než jako módní ikona.

Victoria se však nevzdala, svůj pubertální styl proměnila na image dokonalé dámy, obklopila se elegantními šaty a ikonickými doplňky. A tím začala velká proměna ze zpěvačky, která jako sólistka neuspěla, ve více než uznávanou módní návrhářku.

V New Yorku nechyběla ani samotná návrhářka Victoria Beckham

Od samého počátku bojuje s předsudky veřejnosti a navíc nepatří zrovna mezi Miss Sympatie. Se svým manželem tvoří bohatý a slavný pár vydělávající spousty peněz, nikdy se na veřejnosti neusmívá a ráda se chlubí svou unikátní sbírkou kabelek Hermés, jejíž hodnota přesahuje 45 milionů korun. Nic, nad čím by veřejnost zrovna jásala a sympatizovala.

Léta čelí kritice také kvůli své hubené postavě, kterou zpočátku spíše odhalovala než skrývala, dokonce se chlubila faktem, že nosí džíny dětských velikostí. Přes to všechno se Victoria nevzdala a rozhodla se vybudovat vlastní módní impérium.

"Na začátku to bylo těžké," přiznala manželka slavného fotbalisty. "Lidé měli předsudky, ale pracovala jsem tvrdě a pokorně. I po šesti úspěšných kolekcích mám před sebou dlouhou, dlouhou cestu a spoustu práce."

Victoria se skutečně pevně drží své vize a rozhodně se nesnaží vybudovat obrovské impérium na jedinou sezonu, postupuje krůček po krůčku. Zřejmě se inspirovala neúspěchem kolegyně Jennifer Lopezové, ta si vzala velké sousto a jak rychle začala, tak rychle skončila.

"Plánuji tu stále být za pětadvacet, třicet let," vysvětluje. "Je to o tom, budovat značku postupně a strategickým způsobem. Je to o nalezení správné chvíle a správného týmu."

Kolekce šatů pro rok 2011, kterou v New Yorku představila zpěvačka Victoria BeckhamKolekce šatů pro rok 2011, kterou v New Yorku představila zpěvačka Victoria Beckham

V současné době patří mezi její klientky Madonna, Cameron Diazová, Jennifer Lopezová, Demi Mooreová, Drew Barrymoreová, Heidi Klumová, Elle MacPhersonová, Gwyneth Paltrowová a mnohé další celebrity.

"Nepodceňujte ji," vzkázala světu obávaná šéfredaktorka amerického vydání magazínu Vogue Anna Wintour. A mít podporu právě této dámy znamená hodně.

Prezident luxusního newyorkského obchodního domu Bergdorf Goodman si také Victorii nemůže vynachválit. "Je jednou z velkých ikon stylu současnosti a překvapivě talentovaná návrhářka." Právě jeho obchodní dům nabízí kompletní kolekci čítající šaty, džíny a sluneční brýle.

Chválu na její práci pěje i ředitel amerického obchodního řetězce s luxusním zbožím Neiman Marcus. "Roste každou sezonou," říká Ken Downing. "Její znalosti výroby oděvů jsou impozantní."

Kolekce šatů pro rok 2011, kterou v New Yorku představila zpěvačka Victoria BeckhamKolekce šatů pro rok 2011, kterou v New Yorku představila zpěvačka Victoria Beckham

Zákazníci skutečně oceňují kolekci elegantních šatů, která zdůrazňuje ženské křivky. Na rozdíl od méně úspěšných kolegyň perfektně rozumí látkám, střihům a barvám, každičký model zná do posledního detailu.

Na přehlídkách nové kolekce vždy osobně představuje jednotlivé šaty a když hovoří o své elegantní linii, člověk snadno zapomene, že byla také popovou superstar. Ostatní návrháři v ní ale nevidí konkurenci, Marc Jacobs, kreativní ředitel značky Louis Vuitton, jí dokonce neskrytě fandí a obdivuje její talent a znalosti.

Ambicí Victorie není být novátorkou jako John Galliano či Alexander McQueen, ale chce nabízet klasickou eleganci odolávající času. A obchodně se jí daří, jen za loňský rok utržila za oblečení přes 135 milionů korun. Ve srovnání s ostatními značkami nic závratného, Beckhamová však zůstává realistka.

Kolekce šatů pro rok 2011, kterou v New Yorku představila zpěvačka Victoria BeckhamKolekce šatů pro rok 2011, kterou v New Yorku představila zpěvačka Victoria Beckham

"Postupujeme krůček po krůčku," uvádí návrhářka. Luxusní šaty vyrobené v rodné Anglii prodává dvacet pečlivě vybraných butiků, džínovou kolekci a sluneční brýle najdete ve více než stovce obchodů po celém světě. A pak tu je samozřejmě kolekce vůní, dámské i pánské, na které dělá reklamu spolu s manželem.

Victoria Beckhamová rozhodně není další z řady známých tváří, které propůjčí své jméno a dále se o nic nestarají. Navrhuje, kontroluje výrobu a aktivně se účastní všech aktivit kolem značky nesoucí její jméno.

Její opatrný přístup k obchodu a smysl pro styl a eleganci ji předurčují k velkému úspěchu. Britská módní rada ji letos nominovala na značku roku, tu si sice ze slavnostního ceremoniálu neodnesla, ovšem i nominace představuje velký pokrok. A nikdo ani nečekal, že by tak brzo porazila konkurenci typu Burberry či Pringle of Scotland, které působí v módní průmyslu desítky let.