Už teď Ofcom uplatňuje určité restrikce. Úplný zákaz bude platit od příštího roku.
Tento krok zástupci reklamních společností vítají, rozzlobil ale nejrůznější zdravotnické organizace, které požadovaly okamžitý zákaz.
"Ofcom ještě oslabil už nyní tak slabá pravidla," říká se v jedné kampani zabývající se jídlem pro děti. Na přísnější pravidla si ovšem Britové ještě počkají.
Ve Švédsku je vysílání reklamy na fastfoodová jídla na dětských programech úplně zakázané. V dalších evropských zemích jsou také běžná nejrůznější omezení. Připravovaný britský návrh patří k nejpřísnějším.
Zákaz je součástí boje proti neustále se zvyšujícímu počtu obézních dětí ve Velké Británii. Měly by si odvyknout jíst tučná jídla a pít sycené limonády plné cukru.
Podle zdravotního průzkumu, který provedlo britské ministerstvo zdravotnictví, má kolem třiceti procent dětí ve věku 2-15 let nadváhu nebo jsou obézní. Situace se navíc neustále zhoršuje.
Ofcom se chystá zakázat reklamy na jídlo a pití s vysokým obsahem tuku, soli a cukru, omezí ovšem jen ty reklamy, které jsou zaměřené na dospívající do patnácti let.
Ofcom odhaduje, že vysílací společnosti, jako jsou ITV, BskyB nebo Channel 4, zákaz přijde na 39 milionů liber. Ofcom však tvrdí, že za čas si tyto společnosti najdou jiné zadavatele reklamy.
Restrikce budou platit pro všechna média, která mají licenci od Ofcomu a mají sídlo ve Velké Británii, včetně mezinárodních společností vysílajících z Británie do zahraničí.
Harmonogram restrikcíOd 1. dubna 2007 Od 1. ledna 2008 Do prosince 2008 |