Nejlépe placená topmodelka světa Gisele Bündchenová se na přehlídkové molo vrátila po čtyřměsíční pauze, v níž se věnovala svému prvorozenému dítěti Benjaminovi. Devětadvacetiletá kráska se během několika týdnů úspěšně zbavila všech těhotenských kil a předvedla několik modelů z lehkých až průhledných materiálů značky Colcii.
Od malého syna George na chvíli odběhla i sedmatřicetiletá česká rodačka Eva Herzigová, která byla dokonce o něco odvážnější než její brazilská kolegyně. Modelka, herečka a v současné době také návrhářka odhalila své tělo v netradičně střižených plavkách od Adriana Degrease.
Na velkolepé módní události nemohla chybět americká celebrita a dědička hotelového impéria Paris Hiltonová. Devětadvacetiletá blondýnka si roli modelky v minulosti vyzkoušela už několikrát, tentokrát byla hlavní hvězdou módní show značky Triton.
Brazilci utrácejí, i když na to nemají
Týden módy v Sao Paulu však není jen o slavných modelkách, ukazuje především posedlost Brazilců luxusem a renomovanými návrháři. "Brazilci strašně rádi nakupují," řekl Carlos Ferreirnha, ředitel společnosti MCF Consultoria, která se specializuje na trh s luxusním zbožím v Brazílii.
"V Brazílii lidé utrácejí i tehdy, když na to nemají," uvedl a vysvětlil, že butiky povolují svým klientům nakupovat na úvěr i několik měsíců, a to bezúročně. Nákupy jim tak velmi usnadňují.
Velmi oblíbená je v Brazílii například francouzská značka Louis Vuitton. Podle průzkumu MCF Consultoria má kabelku této značky až 23 procent Brazilek a Brazilců, uvádí agentura ČTK. Trh s luxusním zbožím ovládají také značky Giorgio Armani, Dior a Gucci.
Brazilci chtějí nosit poslední výkřiky evropských kolekcí, vysvětluje Ferreirinha. "Chtějí budit dojem, že jdou ruku v ruce s módními trendy," dodal.