Týden módy v Sao Paulu

Týden módy v Sao Paulu | foto: AP

Týden módy v Brazílii zahájily topmodelky v bikinách

  • 30
Týden módy v Sao Paulu, hlavní událost ve světě módy v Latinské Americe, zahájila Brazílie tradičně - záplavou nejnovějších kolekcí plavek. Modelky nejzvučnějších jmen budou celý týden předvádět plážové oblečení, šaty či doplňky pro jaro a léto 2010/2011.

Nejlépe placená topmodelka světa Gisele Bündchenová se na přehlídkové molo vrátila po čtyřměsíční pauze, v níž se věnovala svému prvorozenému dítěti Benjaminovi. Devětadvacetiletá kráska se během několika týdnů úspěšně zbavila všech těhotenských kil a předvedla několik modelů z lehkých až průhledných materiálů značky Colcii.

Od malého syna George na chvíli odběhla i sedmatřicetiletá česká rodačka Eva Herzigová, která byla dokonce o něco odvážnější než její brazilská kolegyně. Modelka, herečka a v současné době také návrhářka odhalila své tělo v netradičně střižených plavkách od Adriana Degrease.

Na velkolepé módní události nemohla chybět americká celebrita a dědička hotelového impéria Paris Hiltonová. Devětadvacetiletá blondýnka si roli modelky v minulosti vyzkoušela už několikrát, tentokrát byla hlavní hvězdou módní show značky Triton.

Brazilci utrácejí, i když na to nemají

Týden módy v Sao Paulu však není jen o slavných modelkách, ukazuje především posedlost Brazilců luxusem a renomovanými návrháři. "Brazilci strašně rádi nakupují," řekl Carlos Ferreirnha, ředitel společnosti MCF Consultoria, která se specializuje na trh s luxusním zbožím v Brazílii.

"V Brazílii lidé utrácejí i tehdy, když na to nemají," uvedl a vysvětlil, že butiky povolují svým klientům nakupovat na úvěr i několik měsíců, a to bezúročně. Nákupy jim tak velmi usnadňují.

Velmi oblíbená je v Brazílii například francouzská značka Louis Vuitton. Podle průzkumu MCF Consultoria má kabelku této značky až 23 procent Brazilek a Brazilců, uvádí agentura ČTK. Trh s luxusním zbožím ovládají také značky Giorgio Armani, Dior a Gucci.

Brazilci chtějí nosit poslední výkřiky evropských kolekcí, vysvětluje Ferreirinha. "Chtějí budit dojem, že jdou ruku v ruce s módními trendy," dodal.