Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Triky celebrit: zhubněte po porodu!

  6:00aktualizováno  6:00
Vypadají, že pro ně přírodní zákony vůbec neplatí. Jen pár týdnů po porodu se nacpou zpátky do svých superúzkých džín a zdá se, jako by ani nerodily, ale dítě se u nich vyskytlo jen tak mimochodem. Jak to dělají?

Těhotná topmodelka Heidi Klumová se svým manželem na udílení cen Emmy. | foto: Reuters

Samozřejmě, že celebrity mají k dispozici armádu trenérů, výživových poradců a v neposlední řadě i chův na plný úvazek. Ti všichni jim návrat do bývalé formy usnadňují. Ačkoli nikoho podobného nejspíš po ruce nemáte, neznamená to, že jste odsouzená k pneumatikám přetékajícím přes pásek kalhot. Okopírujte osvědčené poporodní triky celebrit.

Síla motivace
Především byste si měla uvědomit, že celebrity do svého vzhledu investují miliony, takže jejich motivace ke snižování váhy je poměrně velká. Na druhou stranu běžná maminka si pravděpodobně jen velmi těžko vyšetří denně dvě až tři hodiny ze svého programu na cvičení. V první řadě byste si proto měla pojmenovat svou vlastní motivaci a ujasnit si, kolik času a energie můžete budování své postavy věnovat.

Předtím, než začnete se cvičením, si také promluvte se svým lékařem o tom, jestli je váš zdravotní stav v pořádku. Mnoho odborníků doporučuje počkat se cvičením až na konec šestinedělí. Stejně tak je velmi důležité zachovávat si rozumný kalorický příjem (6 000−7 000 kJ), abyste se vyhnula únavě.

Naprostá většina expertů se také shoduje, že pro maximalizaci váhového úbytku po porodu je potřeba kombinovat dietu a pohyb. Tady jsou vyzkoušené a nejosvědčenější dietní strategie celebrit:

Proteiny a karbohydráty
Jennifer Garnerová, Kate Hudsonová, Elizabeth Hurleyová a Catherine Zeta-Jones získaly zpátky své svůdné křivky jednoduchou úpravou jídelníčku. Snížily příjem karbohydrátů (pečivo, těstoviny) a zvýšily příjem proteinů (ryby, drůbeží maso). Jennifer Garnerová uvedla pro magazín People: "Hubnutí po porodu mi trvalo dlouho, protože jsem nebyla dostatečně motivovaná. Jediné, co se mi chtělo, bylo hrát si se svou dcerou. Za čas jsem ale v rámci diety vypustila croissanty, bagety, muffiny a další sladkosti. Místo toho jsem si denně začala dávat salát doplněný o proteiny."

Jóga
Celá řada celebrit, jako například Gwyneth Paltrow a Madonna, se zhlédla v józe, která udržuje jejich těla ve vynikající formě. Nedají na ni dopustit ani v otázce shazování těhotenských kilogramů. Gwyneth během svého těhotenství přibrala patnáct kilogramů a po porodu byla ze svého těla vyděšená: "Těhotné tělo je krásné a přirozené, ale po porodu to zdaleka není tak ideální. Postupně uplynulo několik měsíců a kilogramy navíc stále nemizely, navíc se na mně všechno třáslo. Přemýšlela jsem o tom, jestli se ještě někdy dostanu do formy, ve které jsem byla před porodem. Jde to, ale chce to čas a hodně sebedisciplíny. Mně pomohla jóga, díky které jsem opět získala kondici a pomohla mi i zhubnout," řekla slavná herečka v rozhovoru pro Harper´s Bazaar.

Madonna zase po porodu cvičila ashtanga jógu. Tento specifický typ jógy je více aerobní a energický než ostatní typy jógy. Rychleji se s jeho pomocí proto dostanete do formy.

Běhání
Jennifer Garnerová a Gwen Stefani si po porodu zase nemohou vynachválit pravidelné běhání, při kterém nejen pálí kalorie, ale zároveň si budují hezkou postavu. Stefani uvádí ve všech rozhovorech, že shazování porodních kilogramů pro ni není vůbec jednoduché: "Byly chvíle, kdy jsem to chtěla už vzdát. Pravidelné běhání mi ale pomohlo vrátit se zpátky do formy a získat svou původní postavu. Kromě běhu jsem se pokusila soustředit i na zdravý jídelníček. V této oblasti jsem však velmi nedůsledná a hřeším minimálně jednou denně."

Kojení
Nedokážete si představit, že byste denně dělala nějaký druh pohybu? Můžete se nechat inspirovat supermodelkou Heidi Klumovou. Ta nedá dopustit na kojení: "V prvních pěti týdnech po porodu jsem díky kojení spálila velkou část z kilogramů, které jsem v průběhu těhotenství nabrala." Kromě toho Heidi nastartovala svůj metabolismus malými porcemi jídla, které si dopřává každé tři hodiny. Nejí po sedmé hodině večer a do obýváku si pořídila veslovací trenažér. Pokud se jí necháte inspirovat, na cvičení tak nebudete muset odbíhat mimo domov a můžete se mu věnovat denně chvilku i s dítětem.

Autoři:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

V manželství jsou lidé šťastnější a žijí déle, ukázal výzkum.
Příběh Ondřeje: Žena mě má za malé dítě, nemám chvíli klidu

Už se pomalu blížím důchodu a jak jsem se na něj vždycky těšil, tak si poslední dobou říkám, že snad budu pracovat, dokud nepadnu. Aspoň v té práci nemusím být...  celý článek

Sportovní moderátor ČT Vojtěch Bernatský s rodinou
Vojtěch Bernatský: Starat se o děti a hrát si s nimi je nejvíc

O povolání sportovního moderátora snil Vojtěch Bernatský už v první třídě, komentoval vymyšlené zápasy, zpíval, šaškoval. Sen si splnil už jako student, jen na...  celý článek

Jana Bělobrádková se stará o tři děti.
Bartošová, Bělobrádková a Babišová: Své manžely v politice podporujeme

Bez podpory své partnerky žádný politik dlouhodobě neuspěje. Kdo stojí po boku nejvýraznějších osobností letošních voleb? Oslovili jsme manželky lídrů...  celý článek

Vyzrálejší, chuťově výraznější až pikantnější sýry si nejlépe rozumí se...
Sýry pravé i falešné, kolik obsahují vápníku a s jakým vínem je párovat

Málokterá potravina je tak samozřejmou součástí českých ledniček a prostřených stolů. Sýry milujeme k snídani, obědu, svačině, večeři nebo třeba večer jen tak...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Ilustrační fotografie
Sporty, které nejvíce prospívají zdraví

Přemýšlíte nad tím, jaký vybrat sport, abyste prospěli vašemu zdraví? Tuto otázku řeší i experti a odpověď není zcela jednoznačná. Do desítky těch nejlepších...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?
Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?

Před pár lety si všichni pořizovali micelární vodu, výrobci ale zašli ještě dál. Zázračné micely, které vážou všechny ne... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.