Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Američan vymyslel tenisky, které mění barvu. A dětem na ně dává slevy

  18:57aktualizováno  18:57
Unavovalo ho nosit ty samé tenisky, jako měli všichni okolo. Dnes má Mike Phillips prosperující podnik, který vytváří design bot na míru. A co víc, v jeho podání se barva bot dokáže měnit. Nejčastějšími zákazníky jsou děti, kterým dává za dobré chování a prospěch slevu.

Loga sportovních týmů, animované postavičky, komiksové hrdiny, všechny tyto motivy dokáže Mike Phillips ze Severní Karolíny namalovat na obyčejné tenisky. Oblíbená je i vesmírná tematika; pruhy fialové, modré, červené či černé a na nich bílé hvězdičky. Občas maluje i andělská křídla a dává na obuv třpytky. Jeho specialitou jsou ale boty, které mění barvu.

Fotogalerie

„Když jsem v roce 2013 chodil na střední školu, unavovalo mě, že všichni chodí v těch samých teniskách jako já. Takže jsem se rozhodl, že si vytvořím vlastní verzi této klasiky,“ říká Mike Phillips, který tehdy začínal se zvýrazňovači a později se propracoval k laseru. Právě díky němu mohou tenisky pod vlivem teploty měnit barvu. Stačí vyjít z klimatizované místnosti na sluníčko a barva bot se automaticky změní. Původní barvu dostanou zpět, když zchladnout.

Mladý umělec ze začátku tvořil v domě rodičů, ale zápach z barev byl zdrojem častých hádek. Naštěstí se Phillipsovi podařilo našetřit na vlastní úspěšný obchod Men at Work Kustom Kicks. Jeden motiv mu zabere zhruba hodinu, takže za den dokáže ozdobit až 10 párů bot. Cena začíná na 150 dolarech, tedy zhruba na 3 750 korunách. A dále se zvyšuje v závislosti na složitosti požadovaného motivu a času, který umělec nad dílem stráví.

Sleva za vzorné chování

„Jsou kouzelné,“ vtipkuje Phillips na adresu bot, které tvoří. A mnoho zákazníků mu to věří. Většina z nich si ho našla prostřednictvím Instagramu, kde funguje pod značkou @SirCastleTeees. Získal si už okolo 152 tisíc fanoušků.

Phillips je oblíbený především u místních dětí. Umělec si je vědom, že cool boty jsou dnes v podstatě ukazatel prestiže. „Děti se hodnotí na základě bot, které nosí, pokud je nemají dostatečně in, ostatní je mohou i šikanovat,“ nechal se slyšet Phillips. Rozhodl se proto, že pro rodiny dětí, které si jeho tenisky nemohou dovolit, vytvoří design zdarma. Místnímu Klubu dívek a chlapců loni takto daroval 100 párů. A mladým zákazníkům vychází vstříc i jinak. Za dobré známky jim dává slevu. Pokud mají jedničky, mohou dostat až 30% slevu, za dvojky 20% a za vzornou docházku je sleva 10 %.







Nejčtenější

Jane Fondová (Cannes, 17. května 2015)
Představuji si, jak umřu. Smrti se nebojím, říká Jane Fondová

Americká herečka Jane Fondová (79) na svůj věk vypadá neuvěřitelně skvěle a vitálně. Filmová legenda však přiznala, že přemýšlí o smrti. A dodala, že se jí...  celý článek

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

ilustrační snímek
Není vaše dítě osamělé? Víme, jak mu pomoci získat nové kamarády

Pokud je vaše dítě spíše introvertnější typ, možná jste si již někdy položili otázku, zda se necítí osaměle a neprospělo by mu víc kamarádů. Přinášíme vám...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nechte děti se nudit, podpoříte jejich rozhodnost, radí odborníci

Není dobře, když se dnešní rodiče snaží od rána do večera zabavovat svoje děti. Ony se totiž nenaučí nudit, což pro ně později může být na škodu, varuje...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Další z rubriky

Návrhářka Vivienne Westwoodová ve spotu k Mezinárodnímu dni vody
Návrhářka Vivienne Westwoodová se nesprchuje a zachraňuje planetu

Z provokativní návrhářky se stává razantní ekoaktivistka. Prohlašuje, že se lidé myjí příliš často, což jim ubírá na kráse i zdraví, stejně jako to, že jedí...  celý článek

Nakupování online je sice pohodlné, ale přináší i svá úskalí. Často si nemůžete...
Zklamaná zákaznice? Už nikdy. Ukážeme, jak předejít hororovým nákupům

Nemilá překvapení při nakupování zažil asi každý z nás. Rozlepenou podrážku či díru na svetru můžete v kamenném obchodě snadno odhalit. Co ale dělat, pokud si...  celý článek

Sophia Amoruso na premiéře seriálu Girlboss (17. dubna 2017)
Módní ikona Sophia Amoruso: od popelnic k milionům, od milionů k bankrotu

Nebylo jí ani třicet a už se stala vzorem amerického snu – obyčejná holka, která se vypracovala na šéfku vlastní módní firmy, hvězdu podnikatelských žebříčků a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?
Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?

Před pár lety si všichni pořizovali micelární vodu, výrobci ale zašli ještě dál. Zázračné micely, které vážou všechny ne... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.