Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tajné tipy proti celulitidě i přebytečným kilům

  6:00aktualizováno  6:00
Pokud si lámete hlavu nad tím, proč stále nemůžete zhubnout, je načase zvážit roli toxinů. Ty mohou být příčinou bolestí hlavy, celkové únavy, špatné nálady, ale dokonce i překážkou na cestě k vysněné váze. Jestliže je dostanete pod kontrolu, můžete opět najít životní energii a zároveň se zbavit i celulitidy.

Detoxikační kúra vám pomůže zatočit s únavou i celulitidou. | foto: Profimedia.cz

Toxiny jsou chemické látky, které v našem těle mohou působit negativně, pokud se včas nezneškodní. S určitým množstvím si organismus poradí sám, bohužel se zvyšujícím se znečištěním prostředí se zvyšuje i počet toxinů, které zaplavují naše těla. Špatný vliv má i dnešní uspěchaný styl života a s ním spojená nevhodná životospráva. Pokud organismus nedostává dostatečný přísun kvalitních živin, může se jeho schopnost detoxikace výrazně zhoršit.

Pozor na umělá sladidla
Toxiny si naše tělo může vytvářet samovolně v momentě, kdy se potýkáme s některými onemocněními a nebo stresem. Negativní vliv nastupuje teprve v momentě, kdy jejich množství přesáhne únosnou míru a náš organismus není schopen se s nimi vypořádat.

Své tělo můžete přehltit toxiny hned několika způsoby. V první řadě se negativně projevuje špatné životní prostředí. Pokud žijete ve městě plném aut, bydlíte v domě permanentně čištěném chemikáliemi a navíc navštěvujete kuřácké restaurace, jste ideálním kandidátem na detoxikaci.

Situace je ještě horší pro lidi, kteří holdují používání kosmetických přípravků, a pro ty, kteří užívají nadmíru medikamentů. Důraz by měl být kladen i na stravu. Měli byste se vyvarovat chemicky ošetřeného ovoce, umělých sladidel a uzenin. Problematickým koníčkem je i časté plavání v bazénu s chlorovanou vodou.

Víkendová detoxikace
V ideálním případě byste měli omezit výše zmíněná rizika. Pro většinu lidí ale není možné se jen tak přestěhovat do vhodnějšího prostředí. Proto je vhodné začít s detoxikačním programem. Těch existuje mnoho druhů. Mezi nejoblíbenější patří třicetidenní, devítidenní anebo víkendová detoxikační kúra. Nejlepším přítelem účastníků posledně jmenovaného programu se stane odšťavňovač. Základem této kúry je totiž konzumace džusů z čerstvé zeleniny.

Sobotní ráno víkendové kúry se zahajuje jednou či dvěma sklenicemi vody, poté přichází na řadu relaxační cvičení (např. jóga). Snídani tvoří první sklenka čerstvé zeleninové šťávy. Dopoledne vypijte další sklenku vody a relaxujte. K obědu na vás čeká opět sklenice zeleninové šťávy, potom se vydejte na procházku. Odpoledne se připravte na pití další vody a odpočinek. Večeře bude tvořena rozličnými druhy zeleniny, kterou můžete i lehce podusit, před spaním si opět můžete dát sklenku vody. "V neděli dodržujte stejný režim jako v sobotu, ale navíc snězte odpoledne jeden či dva kousky ovoce. K večeři můžete ještě navíc porci hnědé rýže, prosa nebo jáhel," radí Ch. Scott-Moncrieffová ve své knize Očistné kúry pro zdraví. V pondělí byste se neměli skokově vrátit k běžnému jídelníčku, zvolte raději lehčí jídla.

Pokud ale nemáte ani volné víkendy, které byste po dobu dvou měsíců vyhradili víkendové detoxikační kúře, můžete zkusit úpravu svého pitného režimu. "Vypijte denně nejméně šest až osm sklenic vody, ještě více během teplého počasí, nebo když cvičíte nebo se z jakéhokoliv jiného důvodu potíte. Alkohol a nápoje obsahující kofein, tedy čaj, kávu a kokakolu, nelze započíst do tohoto množství, protože zvyšují vylučování vody z těla, které je pak dehydrované. Můžete si však vodu ochutit plátky nechemicky ošetřeného citronu nebo limety nebo jejich šťávou," říká Ch. Scott-Moncrieffová.

Zhubněte a zbavte se celulitidy
Pokud se vám nedaří zhubnout a nevíte si rady, kde děláte chybu, pak na vině mohou být i v tomto případě toxiny. Pokud často trpíte zácpou, ve vašem těle se hromadí toxické látky, které mají neblahý vliv na organismus. Tento problém můžete vyřešit díky konzumaci vlákniny, ovesných vloček a nebo lněných semínek. Pomoci by měla i výše zmíněná úprava pitného režimu.

"Jakmile biochemie těla znovu získá rovnováhu, vymizí vaše záchvaty nízké hladiny cukru v krvi, při kterých jste se třásli, měli hlad a byli podráždění. Váš imunitní systém bude posílen natolik, že budete schopni odolávat infekcím, a dokonce snížíte riziko vzniku rakoviny. Kontrola tělesné hmotnosti bude snazší, ať už máte nadváhu nebo podváhu. Mnoho žen zjistí, že jejich celulitida mizí," říká ve své publikaci Ch. Scott-Moncrieffová.

Autoři:






Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Co dělat, když tělo zadržuje vodu. Na vině může být špatné jídlo i nemoc

Je to vůbec možné, aby se naše tělo příliš „zavodnilo“, když je vlastně z vody? No ano, je. Nejsme totiž z vody úplně a jak praví staré rčení: všeho moc škodí.  celý článek

Zpěvačka Paloma Faith na Britain Q Awards (Londýn, 18. října 2017)
Moje děti budou genderově neutrální, říká zpěvačka Paloma Faith

Loni v prosinci se britská zpěvačka Paloma Faith (36) poprvé stala maminkou. S francouzským partnerem Leymanem Lahcinem (30) by chtěla mít další potomky....  celý článek

Sportovní moderátor ČT Vojtěch Bernatský s rodinou
Vojtěch Bernatský: Starat se o děti a hrát si s nimi je nejvíc

O povolání sportovního moderátora snil Vojtěch Bernatský už v první třídě, komentoval vymyšlené zápasy, zpíval, šaškoval. Sen si splnil už jako student, jen na...  celý článek

Martina Formanová
Do mobilu jsem Milošovi nikdy nechodila, říká Martina Formanová

Více než dvacet let žije v Americe, přesto svoji poslední knihu Povídky na tělo situovala spisovatelka Martina Formanová do Česka. „Pořád víc rozumím vztahům...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Proč potřebujete izolepu do kosmetické taštičky
Proč potřebujete izolepu do kosmetické taštičky

Klepe se vám ruka a tekutou linkou si na víčku vytvoříte nepravidelný pruh... co s tím? Pomůže vám obyčejná lepicí páska... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.