Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Studie: sociální sítě jsou doménou žen, baví nás hlavně fotografie

  18:00aktualizováno  18:00
Zcela bez vlivu sociálních médií dnes zvládne žít málokdo. Co se ale týče jejich využívání, ženy mají před muži znatelný náskok. Jsou pro nás zdrojem informací, novinek i drbů. Dozvídáme se z nich více – a zároveň více sdílíme. Stáváme se ovšem také snadným terčem on-line reklamy.

Na sociálních sítích trávíme více času než muži, nejčastěji hledáme inspirativní fotky a žhavé novinky. | foto: Profimedia.cz

Máte FOMO?

Fear of missing out - tak se jmenuje syndrom, který hrozí uživatelům sociálních sítí. Přečtěte si o něm tady:

Proč mě nikdo nemá rád? Deprese ze sociálních sítí mají svůj název 

Syndrom FOMO nás může stát energii, čas, ale i peníze.

Ženy tvoří větší část uživatelů největších sociálních sítí. Navíc převažují na sociálních serverech, které jsou založené na vizuálním obsahu, píše server Finances Online.

Podle výzkumného ústavu Pew Research Center je na Facebooku 76 % amerických uživatelek internetu, ale jen 66 % uživatelů – mužů. Na Twitteru ženy vítězí poměrně těsně: jen o jedno procento.

Něžné pohlaví převažuje i mezi uživateli Instagramu a Tumblru, typicky "holčičím" serverem je ovšem Pinterest. Sociální síť je určená ke sdílení inspirativních fotografií: týkají se nejčastěji módních trendů, designu, kosmetiky, vaření a zařizování domácnosti. Na vyhledávání podobných obrázků evidentně "ujíždějí" hlavně dámy. Účet na Pinterestu má v USA 33 % žen, ale jen 8 % mužů.

Dává to smysl. "Většinový poměr žen na určitých sociálních sítích je daný převážně typem obsahu, který na nich převažuje. Témata, která se objevují na Pinterestu, jsou přímo směřována na ženy," říká Eva Došková z agentury Bubble, která se zaměřuje na digitální marketing a komunikaci značek.

žena s laptopem

"Ale pozor: podobné boardy, které se věnují například nahým vyvinutým slečnám s motorkami, také existují. A logicky je sledují spíš muži," připomíná.

Podle výzkumu společnosti Burst Media jsou to ale právě ženy, kdo se spíš nechá zlákat internetovým marketingem. Nadpoloviční většina z nás se totiž skrze sociální sítě propojuje se svými oblíbenými značkami: sledujeme je, podporujeme (třeba prostřednictvím lajků na Facebooku), komentujeme jejich aktivitu. A v návaznosti na to snáze podléháme reklamě. Kdo někdy neklikl na "výhodnou nabídku"?

"Aby se lidé chtěli s firmou spojit třeba na Facebooku, musí jim komunikace značky přinést něco navíc, být interaktivní," vysvětluje Eva Došková. "Musí vytvářet komunitu – nejsilnější marketingový nástroj." Škatulkám se podle ní neubráníme: "Pro výrobce kosmetiky nebo sladkostí bude snazší smysluplně komunikovat se ženami než pro firmu, která prodává klínové řemeny."

Autoportréty mobilem jsou dnes velmi populární. Z angličtiny se jim říká selfie.

Platí to ovšem i naopak. Ženy možná sociální sítě využívají víc, ale o pánské záležitosti se přeci jen tolik nezajímají. "Ze zkušenosti můžeme říct, že když firma prodává tradičně mužský artikl, jako je třeba whiskey, pánové tvoří ve fanouškovské základně podstatnou většinu," uzavírá Eva Došková.

Jak často se přihlašujete do sociálních sítí?

celkem hlasů: 437

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. března 2014. Anketa je uzavřena.

Nepoužívám je 203
Několikrát denně 143
Jednou až dvakrát denně 51
Méně často 40
Autor:






Nejčtenější

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

ilustrační snímek
Tři přesvědčení, která získáme v dětství a neseme je až do dospělosti

I když si to občas nechceme připouštět, naše dětství mělo nepochybně velký vliv na to, jací lidé se z nás později stali. Podle odborníků v dětství vznikají tři...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Jane Fondová (Cannes, 17. května 2015)
Představuji si, jak umřu. Smrti se nebojím, říká Jane Fondová

Americká herečka Jane Fondová (79) na svůj věk vypadá neuvěřitelně skvěle a vitálně. Filmová legenda však přiznala, že přemýšlí o smrti. A dodala, že se jí...  celý článek

Další z rubriky

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

Nakupování online je sice pohodlné, ale přináší i svá úskalí. Často si nemůžete...
Zklamaná zákaznice? Už nikdy. Ukážeme, jak předejít hororovým nákupům

Nemilá překvapení při nakupování zažil asi každý z nás. Rozlepenou podrážku či díru na svetru můžete v kamenném obchodě snadno odhalit. Co ale dělat, pokud si...  celý článek

Sophia Amoruso na premiéře seriálu Girlboss (17. dubna 2017)
Módní ikona Sophia Amoruso: od popelnic k milionům, od milionů k bankrotu

Nebylo jí ani třicet a už se stala vzorem amerického snu – obyčejná holka, která se vypracovala na šéfku vlastní módní firmy, hvězdu podnikatelských žebříčků a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Zuby jako perličky: 5 tipů na bělení zubů doma
Zuby jako perličky: 5 tipů na bělení zubů doma

Ne že by každý z nás potřeboval úsměv amerického herce, ale svítivé žluťáky taky nejsou úplně v kurzu. Vyberte si proto ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.