Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Studie: sociální sítě jsou doménou žen, baví nás hlavně fotografie

  18:00aktualizováno  18:00
Zcela bez vlivu sociálních médií dnes zvládne žít málokdo. Co se ale týče jejich využívání, ženy mají před muži znatelný náskok. Jsou pro nás zdrojem informací, novinek i drbů. Dozvídáme se z nich více – a zároveň více sdílíme. Stáváme se ovšem také snadným terčem on-line reklamy.

Na sociálních sítích trávíme více času než muži, nejčastěji hledáme inspirativní fotky a žhavé novinky. | foto: Profimedia.cz

Máte FOMO?

Fear of missing out - tak se jmenuje syndrom, který hrozí uživatelům sociálních sítí. Přečtěte si o něm tady:

Proč mě nikdo nemá rád? Deprese ze sociálních sítí mají svůj název 

Syndrom FOMO nás může stát energii, čas, ale i peníze.

Ženy tvoří větší část uživatelů největších sociálních sítí. Navíc převažují na sociálních serverech, které jsou založené na vizuálním obsahu, píše server Finances Online.

Podle výzkumného ústavu Pew Research Center je na Facebooku 76 % amerických uživatelek internetu, ale jen 66 % uživatelů – mužů. Na Twitteru ženy vítězí poměrně těsně: jen o jedno procento.

Něžné pohlaví převažuje i mezi uživateli Instagramu a Tumblru, typicky "holčičím" serverem je ovšem Pinterest. Sociální síť je určená ke sdílení inspirativních fotografií: týkají se nejčastěji módních trendů, designu, kosmetiky, vaření a zařizování domácnosti. Na vyhledávání podobných obrázků evidentně "ujíždějí" hlavně dámy. Účet na Pinterestu má v USA 33 % žen, ale jen 8 % mužů.

Dává to smysl. "Většinový poměr žen na určitých sociálních sítích je daný převážně typem obsahu, který na nich převažuje. Témata, která se objevují na Pinterestu, jsou přímo směřována na ženy," říká Eva Došková z agentury Bubble, která se zaměřuje na digitální marketing a komunikaci značek.

žena s laptopem

"Ale pozor: podobné boardy, které se věnují například nahým vyvinutým slečnám s motorkami, také existují. A logicky je sledují spíš muži," připomíná.

Podle výzkumu společnosti Burst Media jsou to ale právě ženy, kdo se spíš nechá zlákat internetovým marketingem. Nadpoloviční většina z nás se totiž skrze sociální sítě propojuje se svými oblíbenými značkami: sledujeme je, podporujeme (třeba prostřednictvím lajků na Facebooku), komentujeme jejich aktivitu. A v návaznosti na to snáze podléháme reklamě. Kdo někdy neklikl na "výhodnou nabídku"?

"Aby se lidé chtěli s firmou spojit třeba na Facebooku, musí jim komunikace značky přinést něco navíc, být interaktivní," vysvětluje Eva Došková. "Musí vytvářet komunitu – nejsilnější marketingový nástroj." Škatulkám se podle ní neubráníme: "Pro výrobce kosmetiky nebo sladkostí bude snazší smysluplně komunikovat se ženami než pro firmu, která prodává klínové řemeny."

Autoportréty mobilem jsou dnes velmi populární. Z angličtiny se jim říká selfie.

Platí to ovšem i naopak. Ženy možná sociální sítě využívají víc, ale o pánské záležitosti se přeci jen tolik nezajímají. "Ze zkušenosti můžeme říct, že když firma prodává tradičně mužský artikl, jako je třeba whiskey, pánové tvoří ve fanouškovské základně podstatnou většinu," uzavírá Eva Došková.

Jak často se přihlašujete do sociálních sítí?

celkem hlasů: 437

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. března 2014. Anketa je uzavřena.

Nepoužívám je 203
Několikrát denně 143
Jednou až dvakrát denně 51
Méně často 40
Autor:



Nejčtenější

Soutěž Léto v plavkách má vítěze druhého kola

Slapy

Plavky jsou pro nás nepostradatelnou součástí léta. Na pláži u moře, u rybníka i na koupališti, ale i při opalování na...

Co má hot dog společného se psy a kde se vlastně vzal?

Hot Dog

Dlouhá uzenina v housce se všemožnou oblohou je kandidátem na nejdokonalejší rychlé jídlo na světě. Podobně jako jeho...



Dagmar Pecková: Lidé mi chyby odpouštěli, ale já si kopala hrob

Operní pěvkyně Dagmar Pecková

Stála na slavných světových operních a koncertních scénách, zpívala pod vedením známých dirigentských osobností, ale...

Vendula se těšila na nový účes. Proměna byla tak radikální, že se nepoznala

Proměna Venduly byla velmi razantní. Sama sebe v první chvíli vůbec nepoznala.

Od střední školy Vendula nezměnila účes. Ve svých šestadvaceti letech se rozhodla pro změnu, a proto se vydala do...

Svět mě dřív štval, dospěla jsem teprve nedávno, říká Simona Babčáková

Simona Babčáková

Proměna herečky Simony Babčákové na blondýnu se promítla i do chování lidí vůči ní. Na okolí působí jemněji, muži jsou...

Další z rubriky

Plisované sukně patří k létu. Vyberte si tu pravou

Skládané sukně se dají kombinovat prakticky s čímkoliv a vytvoří tak stylový...

Skládané sukně se dají kombinovat prakticky s čímkoliv a vytvoří tak stylový outfit, ve kterém se neztratíte v...

Čtyři materiály, které se nehodí do horka. Zapomeňte na džíny i fleecovku

Džínové kraťasy jsou sice sexy, ale naše kůže nám za ně nepoděkuje.

Nepolevující vlna vedra naznačuje, že bychom si měli udělat v šatníku malou čistku. Určitě v něm najdeme věci, které...

Dress code nemusí být v létě peklo. Pět tipů, jak na něj vyzrát

Výrazné kousky a doplňky mají na pracovišti stopku. Zbytečně by odváděly...

Formální oblečení může být pro někoho v parném horku jako noční můra. Dlouhé rukávy a upnutá sukně můžou rapidně...

HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů
HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů

Maminka pod přezdívkou Adenka84 dokazuje, že opravdu lze omládnout! Během pár měsíců zhubla dvacet kilogramů – se dvěma dětmi, při návratu do práce a potížích se štítnou žlázou.



Najdete na iDNES.cz