Ona
(Ilustrační foto)

(Ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Smutné, nebo unavené? Módní řetězec překvapil netradičními figurínami

  • 5
Jako by seděly ve sprše a měly kocovinu – tak podle některých lidí vypadají nové figuríny dublinského obchodu s módou. Na první pohled smutné manekýny někoho překvapily, někoho pobouřily a zaplavily irská i britská média a sociální sítě.

Irská pobočka módního řetězce River Island vzbudila rozruch nečekanou inovací ve svých obchodech – sedící ženské figuríny objímají svá kolena a mají sklopenou hlavu. Na sociálních sítích vyvolaly obrovský rozruch: někdo je označuje za „nešťastné, podle jiných mají kocovinu nebo procházejí existenciální krizí.

Na svém twitterovém profilu na ně jako první upozornila Sarah Maria Griffinová. Nové figuríny ve výloze na dublinské Grafton Street podle ní vypadají, jako by seděly ve sprše s kocovinou a přemýšlely o svých životních rozhodnutích.

24.října 2016 v 13:31, příspěvek archivován: 27.října 2016 v 18:00

the river island mannequins look like they're hungover in the shower thinking about their life choices. u ok hun https://t.co/OnWYg39O0z

Schoulené figuríny označili někteří uživatelé Twitteru až za „brutální“, podle jiných se ale jedná o moderní pojetí mladé ženy, která ne vždy překypuje dobrou náladou, ale součástí jejího života mohou být i pocity osamění, úzkosti nebo deprese. Je to prý také vítaná změna oproti klasickému vzhledu figurín, které jsou obvykle extrémně štíhlé a stojí v sebevědomých pózách.

Značka podle vlastního vyjádření neměla v úmyslu pozicí figurín sdělit něco konkrétního. „Vždy ale vítáme zpětné vazby od zákazníků a snažíme se jejich názory odrážet i v tom, jak vypadají naše prodejny,“ vysvětlili zástupci firmy britské BBC.

A mannequin having an existential crisis #riverisland #mannequin #whytho #iloled

Fotka zveřejněná uživatelem __lingling__ (@__lingling__),

Mimořádně pesimistické figuríny umístil řetězec pouze ve dvou pobočkách, v Dublinu a Manchesteru, a jejich vzhled plánuje pravidelně měnit. River Island přitom není jediným módním řetězcem, který ve svých obchodech přišel s něčím netradičním. V roce 2014 značka H&M pověsila figuríny ze stropu a někteří zákazníci je označovali za extrémně děsivé.

, pro iDNES.cz