Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Sledování sladkostí na obrázku pomůže při hubnutí

  • 6
Všichni to znají na vlastní kůži. Když přijde člověk do obchodu hladový, nakoupí mnohem víc jídla, než by ve skutečnosti mohl sníst, a především, než by nakoupil s pocitem sytosti. Ovšem podle odborníků z Nizozemí koukání na sladké zákusky ne vždy zvyšuje nutkání podlehnout a nacpat se jimi.

Když totiž člověk hubne a má závazek nejíst sladké, koukání na obrázky s dezerty mu pomáhá paradoxně odolat, nikoli podlehnout.

Přitom tyto objevy jsou v rozporu s tím, na čem je založena reklama. Tedy na faktu, že lákavě podané obrázky zboží – v tomto případě zákusků a sladkostí – člověka svedou ke koupi. Psycholožka Floor Kroesová z Utrechtu ale tvrdí, že to neplatí vždy.

Ta totiž v experimentální studii prokázala, že třeba ženy toužící po štíhlé linii si vyberou zdravější jídlo, pokud předtím sledují obrázky s dezerty.

"Svody související s jídlem ne vždy způsobují přejídání. Zdá se, že pokud lidé vidí svůdnou reklamu na jídlo, připomene jim to jejich cíl hlídat si váhu a pomůže jim to držet se své diety," tvrdí Kroesová, podle níž může lidem toužícím shodit nadbytečná kila a jíst zdravě pomoci několik obrázků největších "hříchů" mezi jídly vylepených na lednici.