Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jana shodila při proměně 6 kilo a vypadá skvěle. V hubnutí pokračuje

aktualizováno 
Sympatická blondýnka Jana je manažerka a má velmi nabitý pracovní program. I proto přibrala během roku pět kilogramů, které se jí nedařilo shodit. Stejně jako dvěma dalším čtenářkám jí v průběhu dvou měsíců odborníci pomáhali změnit její životní styl.

Čtyřiatřicetiletá Jana z Pardubic nikdy nebyla štíhlá holka, ale během loňského roku se její hmotnost vyšplhala až na 85 kilogramů a nebyla schopna to sama změnit.

Fotogalerie

I proto se přihlásila do naší proměny (více o příběhu Jany zde). Hlavním úkolem odborníků proto bylo s Janou vymyslet, jak zařadit do jejího života pravidelnost jídla i pohybu.

„Bála jsem se, jak těžké bude najít v tom pracovním shonu čas na pravidelné a správné jídlo. Když trávíte desítky hodin týdně v autě nebo na jednáních a v hotelech, je to složitější,“ přiznává zaneprázdněná Jana.

Stres hubnutí nepřispívá

Že je u ní právě stres a časově náročná práce hlavním kamenem úrazu, viděl i odborník na výživu Petr Havlíček.

„U Jany byla zásadní změna úhlu pohledu sama na sebe, že to všechno není jen o práci, byznysu a budování firmy, ale o tom, že si musí najít čas jen na sebe. Neměla pravidelný režim a kvůli hektičnosti dne volila i nesprávné potraviny,“ vysvětluje Havlíček, který Janě dal tipy na jednotlivá jídla, jež si před cestami chystá do krabiček.

Už po pár dnech s novým jídelníčkem se Jana cítila lépe, a protože při vaření doma nakoukala poměry potravin, brzy si dokázala správně objednat i v restauraci. Tělo navíc hlásilo změny samo, začala mít chuť na dopolední svačinu a za první měsíc shodila dva kilogramy, do konce proměny pak další čtyři.

Posilování a procházky vytvarovaly postavu

Jak se Janě podařila proměna

hmotnost
před proměnou: 85 kg, 
nyní: 79 kg

pas
dříve: 86 cm, nyní: 76 cm

břicho
dříve: 108 cm, nyní: 99 cm

boky
dříve: 121 cm, nyní: 113 cm

Aby se tělo zpevnilo a celkově vypadalo lépe, navštěvovala Jana dvakrát týdně kruhový trénink pro ženy a chodila na doporučení trenérek na dlouhé procházky.

„Ženy se nejčastěji bojí toho, že když začnou posilovat, narostou jim svaly a budou vypadat hrozně. Není to pravda. To, co je pevné, je sval. To, co se třese, je většinou tuk,” vysvětluje trenérka Markéta Brožová z fitness pro ženy Contours, která Janě radila s posilováním svalové hmoty i zvyšováním kondice.

Odbornice na estetiku doporučila Janě stejně jako dalším ženám podobného typu postavy s širšími boky použít rázovou a radiofrekvenční vlnu v kombinaci s elektromyostimulací.

„Došlo k rozpuštění tukové tkáně neinvazivním způsobem. Zredukovali jsme tuk a vypnuli kůži na pažích,“ shrnuje odbornice na krásu a estetiku Petra Řehořková z Petra Clinic.

U žen pracujících na zhubnutí správnou životosprávou bývají právě ošetření zaměřená na rozpouštění tukových buněk pod kůží nejvíce nápomocná k ještě viditelnějším výsledkům.

Jak svou proměnu hodnotí Jana? „Kdybych mohla něco vzkázat ženám, které taky trápí kila navíc, je to následující: začněte dělat cokoliv, co povede ke zdravějšímu životnímu stylu. Hned, když jsem začala s jídelníčkem a cvičením, připadala jsem si spokojenější sama se sebou,“ říká atraktivní blondýnka.

A dodává, že v novém životním stylu bude rozhodně dál pokračovat.

Ukázka jídelníčku

Před proměnou:

Snídaně: čokorolka 60 g

Svačina: káva + 1,5 dcl polotučného mléka, mandarinka

Oběd: Kachní stehno 200 g, bramborová placka 100 g, zelí 200 g

Svačina: Jogurt Hollandia čokoládový 200 g

Večeře: pizza (parmská šunka a rukola)

Po proměně:

Po probuzení juice s vodou (1,5 dcl 100% juice + 2 dcl vody)

Půl hodiny po probuzení snídaně - dva plátky slunečnicového chleba namazané tence margarínem, 4 plátky šunky, posypané rukolou + zelený čaj

Svačina: 15 g (3 vrchovaté lžičky) Chia semínek, 150 ml vody + kiwi na kousíčky smíchat a počkat než to „nabobtná“

Oběd: Rýže natural (120 g ve vařeném stavu), 120 g hovězí zadní na tenké plátky + 1 chilli paprička, česnek a koriandr + 1 čerstvé rajče (na úpravu masa použiji ještě lžíci olivového oleje)

Svačina: Hruška na kousky zasypaná drcenou skořicí a 3 velké lžíce bílého jogurtu

Večeře: 60 g semolinových špaget, 120 g kuřecích prsou, chilli paprička, trochu kukuřice, jarní cibulka, olivy, česnek + zelený čaj

K tomu římský salát s rukolou (zálivka 1:1 olivový olej a citronová šťáva, trochu pepře a mořské soli)

Autor:






Nejčtenější

Vyzrálejší, chuťově výraznější až pikantnější sýry si nejlépe rozumí se...
Sýry pravé i falešné, kolik obsahují vápníku a s jakým vínem je párovat

Málokterá potravina je tak samozřejmou součástí českých ledniček a prostřených stolů. Sýry milujeme k snídani, obědu, svačině, večeři nebo třeba večer jen tak...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Iva Frühlingová (11. října 2017)
Iva Frühlingová: Každá máma si občas potřebuje odpočinout od dětí

Bývalá modelka a zpěvačka Iva Frühlingová (35) se ukázala po delší době ve společnosti. Rozpovídala se o mateřství na plný úvazek, nové knize a nápadech na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

Ilustrační fotografie
Co dělat, když tělo zadržuje vodu. Na vině může být špatné jídlo i nemoc

Je to vůbec možné, aby se naše tělo příliš „zavodnilo“, když je vlastně z vody? No ano, je. Nejsme totiž z vody úplně a jak praví staré rčení: všeho moc škodí.  celý článek

Další z rubriky

Hubněte efektivně, pomocí správně zvoleného pohybu
Devět pravidel, které vám pomohou zhubnout jednou provždy

Vyzkoušeli jste už nespočet různých „zaručených“ metod, jak zhubnout, ale stále vás trápí kila navíc? Pak je nejspíš nejvyšší čas začít hubnout s rozumem a...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pít se musí umět. I v případě vody

Zajistit, aby tělo mělo dostatek tekutin i v létě, není tak snadné, jak se může zdát. Pravidlo, že stačí vypít dva nebo tři litry a máte vystaráno, neplatí...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy
5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy

Vlasy vám zdobí čerstvé ombré, jenže co dál? Na hlavě máte teď hned dvě barvy s rozdílnými nároky a obě se hlasitě dožad... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.